collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Nog maar eens: welk ras?  (gelezen 9580 keer)

Offline pipo de clown

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3147 HV-Punten
Re: Nog maar eens: welk ras?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 30, 2013, 11:40:47 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Zwakkere Mechel denk ik zelf ook dat dat zo geen  goed idee is... Daarom beginnen we een beetje te denken aan andere rassen. (Maar heb het er een beetje moeilijk mee...  :oops: )
een mechelaar met zwakker karakter bereikt niets in andere sporten hoor. Ook daar moet je de hardheaded hebben. 

Offline Linda G.

• *
  • 3 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: augustus 30, 2013, 11:41:14 »
Is de Duitse Herder of de Tervuren dan niks voor jou ?

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: augustus 30, 2013, 11:42:58 »
je bedoelt daarmee dat de mechelaars een heel sterk karakter hebben?

Als dat zo is dan moet ze al opzoek gaan naar rassen met ook een sterk karakter want anders gaat het misschien niet de ideale combinatie zijn
Weeral volmondig akkoord. Als je dan een bc met een pannekoek karakter hebt zit je nog met frustraties dat het toch gene mechelaar is.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: augustus 30, 2013, 11:44:35 »
een mechelaar met zwakker karakter bereikt niets in andere sporten hoor. Ook daar moet je de hardheaded hebben.

tuurlijk wel, daar lopen vbn genoeg van.

En ik heb nu toch al aardig wat mechels gezien.  En poppemieke ook.
we weten heus wat we bedoelen en willen zeggen.  Op dat vlak verstaan we elkaar  :lol:

Offline Poppemieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: augustus 30, 2013, 11:49:11 »

we weten heus wat we bedoelen en willen zeggen.  Op dat vlak verstaan we elkaar  :lol:

Ik bedoel er niets verkeerds mee, maar ben het eens met Maart. Ik weet heus wel dat je voor gelijk welke sport geen vod van een hond mag hebben. Maar de Mechel die mijn hart gestolen heeft, is niet geschikt voor andere sporten.

Wij proberen nu met onze "gepensioneerde sporthond" agility te doen. En dat loopt niet van een leien dakje. We hebben het geluk dat we trainen op een club die eigenlijk vnml ringsport doet. Die mensen kennen honden als onze reu. Voor agility is mijn ventje een paar maatjes te groot. Voor het bijtwerk vind ik hem in de hoogste categorie dan weer een maatje te klein.

Zijn de "zwakkere" Mechels dan "vodden" of "pannekoeken"? Neen, absoluut niet. Maar ik weet niet of ik genoegen kan nemen met zo'n Mechel. Daar zit een beetje het probleem. En dat is enkel een persoonlijk aanvoelen.  :weetniet:
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2013, 11:54:31 door Poppemieke »

Offline miloken

• startende hondenvriend
  • *
  • 29 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: augustus 30, 2013, 11:57:29 »
Natuurlijk een Jack Russel. Sportieve, karaktervolle (behalve de mijne dan) kleine hond!
Een vriend uit de duizend!

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: augustus 30, 2013, 11:59:04 »
Ik bedoel er niets verkeerds mee, maar ben het eens met Maart. Ik weet heus wel dat je voor gelijk welke sport geen vod van een hond mag hebben. Maar de Mechel die mijn hart gestolen heeft, is niet geschikt voor andere sporten.

Wij proberen nu met onze "gepensioneerde sporthond" agility te doen. En dat loopt niet van een leien dakje. We hebben het geluk dat we trainen op een club die eigenlijk vnml ringsport doet. Die mensen kennen honden als onze reu. Voor agility is mijn ventje een paar maatjes te groot. Voor het bijtwerk vind ik hem in de hoogste categorie dan weer een maatje te klein.

Zijn de "zwakkere" Mechels dan "vodden" of "pannekoeken"? Neen, absoluut niet. Maar ik weet niet of ik genoegen kan nemen met zo'n Mechel. Daar zit een beetje het probleem. En dat is enkel een persoonlijk aanvoelen.  :weetniet:

dit dus  :thumbs:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:01:13 »

Heb je ze al gezien in andere sporten? Ik kan je vertellen, dat de mechel die hier nu zit een echte hardheaded is, speciaal gefokt om uit te blinken in IPO. Er is geen betere om mee te flyballen.  :yes:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:02:48 »

Ik wil ook alleen het beste hoor.

En als het geen ras moet zijn, weet ik wel enkele adresjes om een perfecte kruising aan te bieden.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:06:33 »
Heb je ze al gezien in andere sporten? Ik kan je vertellen, dat de mechel die hier nu zit een echte hardheaded is, speciaal gefokt om uit te blinken in IPO. Er is geen betere om mee te flyballen.  :yes:

stop toch eens met steeds maar dingen te stellen als feiten omdat jij er 1 van ziet of weet zitten  :weetniet:

Poppemieke zit trouwens niet in de IPO en heeft daar ook niets mee te maken  :thumbs:  ze zoekt ook geen IPO hond in een mechel.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:09:08 »
stop toch eens met steeds maar dingen te stellen als feiten omdat jij er 1 van ziet of weet zitten  :weetniet:

Poppemieke zit trouwens niet in de IPO en heeft daar ook niets mee te maken  :thumbs:  ze zoekt ook geen IPO hond in een mechel.
Ok, op voorwaarde dat jij stopt met de hardheade mechel af te schrijven voor andere sporten als je ze in die sporten nog niet gezien hebt.  :thumbs:

IPO, lees bijtwerk dan. :thumbs:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:09:20 »
Ik wil ook alleen het beste hoor.

voor hetgeen poppemeke nu een hond kan aanbieden zoekt ze nu niet meer de beste mechel, want die heeft daarmee niet genoeg.  ook niet met flyball of agility, de beste mechels hebben daar niet mee genoeg.  dus de beste van een ander ras dan maar voor wat ze nu kan doen met een hond.  Met minder nemen van een ander ras neemt ze niet genoeg en zou ik ook niet doen.

niets moeilijks aan toch.  :cheeky:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:09:59 »
Ok, op voorwaarde dat jij stopt met de hardheade mechel af te schrijven voor andere sporten als je ze in die sporten nog niet gezien hebt.  :thumbs:

IPO, lees bijtwerk dan. :thumbs:

die zie ik wekelijks en ja, daar zitten verschillen in. 

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:11:05 »
die zie ik wekelijks en ja, daar zitten verschillen in.
In flyball?

En in die andere sporten de mechelaars waarvan jullie nu spreken? Er zijn ook de clubs en de handlers die ze trainen hé.

Offline Poppemieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:14:04 »

Enfin, maakt niet uit. Daar kunnen we oeverloos over discussiėren, denk ik.

@Pipo: de Mechels die ik leuk vind zouden door veel mensen als "gestoord" aanzien worden, vrees ik. Agility, flyball, schapendrijven, maakt me allemaal niet uit. De mensen waar ik mee train zijn blij als de training gedaan is omdat de hondjes moe zijn. Wij zijn blij als de training erop zit, omdat onze hond dan pas goed in drift komt en die niet kwijt kan in de agility.

Laat ons het er gewoon bij houden dat de Mechel in dit topic geen optie is. En als ik zou besluiten toch voor een Mechel te gaan, is het om weer de bijtsport in te gaan.  :thumbs:

@ Linda: Duits is een mogelijkheid. Maar ben een beetje bang voor de gezondheidsprobleme n bij dat ras. Belgische herders (behalve de Mechel dan) ben ik niet zo tuk op.

We zouden ook liever bij de grotere rassen blijven. De Jack Russell valt dus af.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:14:47 »
voor hetgeen poppemeke nu een hond kan aanbieden zoekt ze nu niet meer de beste mechel, want die heeft daarmee niet genoeg.  ook niet met flyball of agility, de beste mechels hebben daar niet mee genoeg.  dus de beste van een ander ras dan maar voor wat ze nu kan doen met een hond.  Met minder nemen van een ander ras neemt ze niet genoeg en zou ik ook niet doen.

Wat een zever...

Alleen de beste mechels zijn goed genoeg voor de top in flyball.

Als ze daar natuurlijk blijben verder lopen met '2e keuze', dan ga je het nooit weten.

Maar soit,

Een working kelpie? Of moeten een fci-stamboom hebben?

Dan maar een bc. Maar geen schapenhond, want die kunnen ook niet sporten.

Offline Poppemieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:16:17 »

Dit dus.  :thumbs:
Wellicht wil ik van een ander ras de ook iets moeilijkere en hardere uit het nest.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:17:10 »
Enfin, maakt niet uit. Daar kunnen we oeverloos over discussiėren, denk ik.

@Pipo: de Mechels die ik leuk vind zouden door veel mensen als "gestoord" aanzien worden, vrees ik. Agility, flyball, schapendrijven, maakt me allemaal niet uit. De mensen waar ik mee train zijn blij als de training gedaan is omdat de hondjes moe zijn. Wij zijn blij als de training erop zit, omdat onze hond dan pas goed in drift komt en die niet kwijt kan in de agility.

Laat ons het er gewoon bij houden dat de Mechel in dit topic geen optie is. En als ik zou besluiten toch voor een Mechel te gaan, is het om weer de bijtsport in te gaan.  :thumbs:

@ Linda: Duits is een mogelijkheid. Maar ben een beetje bang voor de gezondheidsprobleme n bij dat ras. Belgische herders (behalve de Mechel dan) ben ik niet zo tuk op.

We zouden ook liever bij de grotere rassen blijven. De Jack Russell valt dus af.
Met alle respect, maar als je eens een zatredagnamiddag, of woensdagavond niets te doen hebt, nodig ik je uit om eens naar een training te komen kijken. Ik zal zien dat de mechel er dan is.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:18:27 »
Dit dus.  :thumbs:
Wellicht wil ik van een ander ras de ook iets moeilijkere en hardere uit het nest.
Ik spreek alleen voor flyball, maar als je dara de beste honden niet neemt haal je geen niveau. Sommige vinden 3,85s snel, ik vind 3,6s snel en daar zit het verschil i n hond.

Offline Poppemieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:19:24 »
Wat een zever...

Alleen de beste mechels zijn goed genoeg voor de top in flyball.

Als ze daar natuurlijk blijben verder lopen met '2e keuze', dan ga je het nooit weten.

Maar soit,

Een working kelpie? Of moeten een fci-stamboom hebben?

Dan maar een bc. Maar geen schapenhond, want die kunnen ook niet sporten.

@Pipo: moet dit nu? We begrijpen elkaar duidelijk niet wat de Mechel betreft. Ik verlang ook niet dat iedereen dat begrijpt.  :yes:
Ik ben op zoek naar een ander ras. En van dat ander ras wil ik ook een werklustige, sportieve hond. Ok?  :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal