collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: kostprijs dierenarts  (gelezen 40134 keer)

Offline Obi

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 467 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: kostprijs dierenarts
« Reactie #160 Gepost op: januari 07, 2013, 20:29:15 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Beter toch wat meer betalen en een goede verzorging voor je dier? En hoe zit het dan met opvolging, krijgen jullie brieven om je te herrineren aan de vaccinatie, hoe lang duurt zo'n consult?, ...
allemaal toch vragen die je je moet stellen, niet?
DA's hebben vaak veel werk en de producten zijn duur!
Ik Zou liever meer betalen voor een goede behandeling, een lang consult waarin veel informatie word gegeven en opvolging nadien.

als je met 2 verdient is dat idd zo, hier een alleenstaande met een hele dierentuin meegenomen toen ik en m'n ex uit elkaar gingen, hij wilde ze niet. 
't Is niet dat ik het er niet voor over heb maar voor 5 min binnen 30??
Er zijn zat goeie DA's die veel minder vragen..

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #161 Gepost op: januari 08, 2013, 19:46:03 »
en de mijne wordt precies goedkoper en goedkoper  :thumbs:

Net terug met 4 honden, 4x cocktail enting, 1x rabies erbij, iedereen gecheckt, Benz beetje voorhuidontsteking, gespoeld...
62 betaald  :shock:

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #162 Gepost op: januari 08, 2013, 20:19:00 »
en de mijne wordt precies goedkoper en goedkoper  :thumbs:

Net terug met 4 honden, 4x cocktail enting, 1x rabies erbij, iedereen gecheckt, Benz beetje voorhuidontsteking, gespoeld...
62 betaald  :shock:

Zou dat geen fout geweest zijn? Die DA kan echt bijna niet aan zijn kosten uitkomen...

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #163 Gepost op: januari 08, 2013, 20:25:33 »
Zou dat geen fout geweest zijn? Die DA kan echt bijna niet aan zijn kosten uitkomen...

Onderweg naar huis was ik dat dus ook aan het denken... Ik snap het dus echt niet... Ok, ik krijg wel fokkerskorting, maar op enten scheelt dat normaal niet zoveel...

Offline bartje123

• warme hondenvriend
  • *
  • 193 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #164 Gepost op: januari 09, 2013, 09:06:15 »
hier de jaarlijkse inentingen ook kennelhoest ,volledig nazicht en anaalklieren legen + ontwormingspillen voor 1 jaar mee
77

Offline timstyle

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 64 HV-Punten
« Reactie #165 Gepost op: januari 09, 2013, 12:14:30 »
Heb nooit echt m'n dierenartsen vergeleken. Ze leveren super werk, zijn ALTIJD 24 op 24 beschikbaar.
Daarbij komt dat ze continu investeren in nieuw en beter materiaal. Zo hebben ze laatst 2 digitale rntgen apparaten aangekocht.
Zo'n dingen kosten een fortuin (vlot over de 100.000)
Het volgende dat er komt is zo'n operatie robot (geen idee wat de juiste naam is) Op zie manier kunnen ze zwaardere operaties doen door enkel kleine gaatjes te maken en niet een hele snede (zoals in't ziekenhuis).

Dus als m'n dierenarts duurder is dan andere, stoort me niet. Iedere DA in die praktijk heeft er zijn specialiteit en ik ben er zeker van dat ik al ver moet rijden om professioneler geholpen te zijn.

DA kosten horen gewoon bij een hond, wil op veel besparen maar niet op zo iets, al kost het 250 meer per bezoekje (wat niet is) dan zal ik dat graag betalen!

Offline Begfa

• *
  • 70 HV-Punten
  • Goede honden vind je ook in het asiel!
    • Waarom gn dier uit een asiel?
« Reactie #166 Gepost op: januari 09, 2013, 12:46:43 »
Gisteren met drie honden naar de dierenarts geweest.  En hondje gechipt, alle drie gevaccineerd, twee honden ogen nagekeken (grondig onderzoek), oren nagekeken, product meegegeven om een oortje 10 dagen te behandelen en 3x anaalklieren uitgeknepen.  We hebben ruim een uur binnengeweest (ik denk langer zelfs) en betaalden 150 euro alles inclusief.
Volgende week doorspoelen traankanaaltjes eventueel doorprikken ervan, 70 euro inclusief narcose en nabehandelingsprodu cten.

Met geld kun je wel een mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart.

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
  • 960 HV-Punten
    • Flynn, Koda, Mowgli en Sibo
« Reactie #167 Gepost op: januari 09, 2013, 14:18:48 »
@ Timstyle, naar welke DA gaan jullie eigenlijk?

Ik ben namelijk nog op zoek naar een goede eerstelijns DA in de omgeving van Neerpelt. Iemand tips?

The Australian Shepherd - Not just a breed, but a lifestyle

Offline timstyle

• *
  • 64 HV-Punten
« Reactie #168 Gepost op: januari 09, 2013, 14:30:38 »

Ik ben namelijk nog op zoek naar een goede eerstelijns DA in de omgeving van Neerpelt. Iemand tips?

Hmmm, in Neerpelt weet ik niet echt een goeie... Die in de molenstraat daar zou ik in ieder geval al weg blijven.

Die waar ik ga is in Kerkhoven, dat is mss wat ver vanuit Neerpelt

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
  • 960 HV-Punten
« Reactie #169 Gepost op: januari 09, 2013, 14:38:35 »
Is die in Kerkhoven DAC Nieuwe Dijk? Is inderdaad misschien wat ver maar toch handig voor te weten, thx!

Die in Neerpelt, is dat Hannes?

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #170 Gepost op: januari 09, 2013, 16:18:55 »
Maandagavond met Billy naar de DA geweest voor een onderzoek :

Visite, Rntgen, 2 spuiten, medicatie (vetmedin, groot potje van 50 tabletten) : 97,50 euro.
Denk niet dat dat duur is. Te bedenken dat die hartmedicatie het meeste kost.
Vochtafdrijvers ben nog wel in de apotheek apart gaan halen.

Offline garfield

• *
  • 24 HV-Punten
« Reactie #171 Gepost op: januari 09, 2013, 16:28:16 »

Ik ga bij Liesbeth Winters op de Kolis in Neerpelt en ik ben daar heel tevreden van. Als je meer info wilt, stuur je me maar een pb  :wink:

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
  • 960 HV-Punten
« Reactie #172 Gepost op: januari 09, 2013, 16:34:35 »
Heb het adres enz. al gevonden op internet, maar toch ff PB  :wink:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #173 Gepost op: januari 09, 2013, 18:08:43 »
consult, Check up, antibiotica, coctail Saint, coctail Emmy ... 85

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #174 Gepost op: januari 09, 2013, 18:46:52 »
Betalen jullie consult  voor 2 dieren als jullie met 2 gaan? Bij mijn gewone DA niet (heeft laatst Iggy gewoon even gecheckt toen ik met Fritz ging voor kennelhoest en dacht dat Iggy mss best ook behandeld werd).

Ik denk dat in de dierenkliniek hier maar n dier per consult wordt genomen. Dat staat zo toch in de affiches die er uithangen. En dat verklaart ook waarom ik toen ik de 2 kleintjes volledig liet enten samen een rekening had van tussen de 150-200. (Weet niet meer hoeveel precies, het staat hier ergens. Ik zit er mss naast, maar ik vond de rekening toch echt wel hoog)

Edit: effe opgezocht - het was 198, wel met 2 heel dure vlooienbanden erbij. (Dat doe ik zeker ook niet meer, ze waren voor de buitenhonden, die eigenlijk geen last hadden van ongedierte + het liep tegen het einde van het seizoen + ze zijn ze allebei al lang kwijt, terwijl die nu nog 3 maand werkzaam zouden zijn. :doh:
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2013, 18:51:23 door elliot »
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline vivtje

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
  • ons chekepeeke
« Reactie #175 Gepost op: januari 09, 2013, 18:59:05 »
Ik schrik echt als ik hier zie wat men moet betalen. Che had een wondje juist onder zijn oog k'was er niet gerust op, de DA heeft antibiotica gegeven 20 pillen en heb 20 betaald dat was alles, voor zijn inentingen 35   :weetniet:
Das mir mein hund viel lieber sei, Sagst du o mensch sei sunde
Der hund blieb mir im sturme treu, Der mensch nicht mal im winde, Groetjes van mij en een poot van Che

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #176 Gepost op: januari 09, 2013, 19:02:54 »
Betalen jullie consult  voor 2 dieren als jullie met 2 gaan? Bij mijn gewone DA niet (heeft laatst Iggy gewoon even gecheckt toen ik met Fritz ging voor kennelhoest en dacht dat Iggy mss best ook behandeld werd).

Hier heeft hij maar n consult aangerekend, de vaccins en de antibiotica ...

Dus idem als de jouwe  :lol: Hij was hier toch voor Saint, had'k zoiets van: kan je even goed Emmy haar coctail geven  :vuistje:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #177 Gepost op: januari 09, 2013, 19:08:07 »

Ik denk dat in de dierenkliniek hier maar n dier per consult wordt genomen. Dat staat zo toch in de affiches die er uithangen. En dat verklaart ook waarom ik toen ik de 2 kleintjes volledig liet enten samen een rekening had van tussen de 150-200. (Weet niet meer hoeveel precies, het staat hier ergens. Ik zit er mss naast, maar ik vond de rekening toch echt wel hoog)

Edit: effe opgezocht - het was 198, wel met 2 heel dure vlooienbanden erbij. (Dat doe ik zeker ook niet meer, ze waren voor de buitenhonden, die eigenlijk geen last hadden van ongedierte + het liep tegen het einde van het seizoen + ze zijn ze allebei al lang kwijt, terwijl die nu nog 3 maand werkzaam zouden zijn. :doh:

:shock: ik betaal voor het enten van vijf honden iets van een 130euro

de DA moest vrijdag een wonde hechten aan Libis zijn poot + antibiotica + pijnstillers voor een week + een doosje extra ontstekingsremmers en pijnstillers voor in het geval ze weer ineen hangen: alles samen 70 euro

we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #178 Gepost op: januari 09, 2013, 19:09:04 »
Iemand enig idee wat het ongeveer kost om de tanden te laten reinigen onder narcose?

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #179 Gepost op: januari 09, 2013, 19:44:05 »
Iemand enig idee wat het ongeveer kost om de tanden te laten reinigen onder narcose?

wij hadden voor onze kat 135 betaald :)

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal