collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: kostprijs dierenarts  (gelezen 40137 keer)

Offline EmKe

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 287 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: kostprijs dierenarts
« Reactie #140 Gepost op: oktober 02, 2012, 13:26:48 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Vanmorgen naar DA, infectie door eten van iets slecht, koorts, lusteloos, niet eten, niet drinken.
Consultatie, prik met iets tegen diarree + overgeven + snelwerkend antibioticum + traag werkend. 30eur

Offline rikske

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 45 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #141 Gepost op: oktober 02, 2012, 13:44:29 »
Bij ons in het dorp hebben we 2 dierenartsen. Ik ga het liefste met de dierenarts met de meeste ervaring. En hij is voor ons ook voordeliger. De jongere dierenarts is duurder. Is onze vaste dierenarts in verlof, dan, hanteert zijn vervanger dezelfde prijzen. Soms vind ik het wel spijtig dat we met deze dierenartskosten nergens terecht kunnen, waar we een deel van het bedrag kunnen recupereren. :wink: Met 5 honden, 2 poezen,....... kost het wel, maar ze zonder verdere medische verzorging laten rondlopen vind ik niet kunnen.
waren de mensen maar zo spiritueel als de honden

Offline robritt

• warme hondenvriend
  • *
  • 6 HV-Punten
« Reactie #142 Gepost op: oktober 02, 2012, 18:02:57 »
ik ben met mijn pup al 4 keer naar de dierenarts geweest, de eerste keer 23 € consultatie + 10 tabletjes
de tweede keer 22€ consultatie + een spuitje tegen onsteking + 4 tabletjes
de derde keer op controle + 10 tabletjes meegekregen, niet moeten betalen
de vierde keer op controle 21€
volgende week moet hij zijn spuitjes halen ben benieuwd wat ik dan moet betalen, maar het lijkt mij geen dure dierenarts te zijn en vind haar nog goed ook :-)

Offline Liesel

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #143 Gepost op: oktober 02, 2012, 19:53:51 »
Ik heb niet echt de goedkoopste dierenarts vrees ik.  Maar ik ben er heel content van, dus ja, dan blijf ik maar gaan.
Vandaag:
pootkussentje Feta dichtgeplakt met lijm + verbandje errond: 40 euro.  (tijdens spreekuur)

Offline Nipo

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 97 HV-Punten
« Reactie #144 Gepost op: oktober 04, 2012, 13:28:58 »
Is het niet zo dat je in het Verenigd Koninkrijk een soort hospitalisatieverze kering kan afsluiten voor je huisdieren. Ik meen dat ik dat eens ooit op tv op een van die dierenartsen programma's gezien heb.

Dan krijg je zoals hier een deel van de kosten terug...

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #145 Gepost op: oktober 04, 2012, 21:42:11 »
Is het niet zo dat je in het Verenigd Koninkrijk een soort hospitalisatieverze kering kan afsluiten voor je huisdieren. Ik meen dat ik dat eens ooit op tv op een van die dierenartsen programma's gezien heb.

Dan krijg je zoals hier een deel van de kosten terug...

Dat bestaat hier ook hoor.. Maar daar zijn zoveel voorwaarden aan verbonden dat het m้้stal niet zo voordelig uitkomt  :wink:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #146 Gepost op: oktober 05, 2012, 16:00:21 »
113 euro voor 3x cocktail-vaccinatie, 1x kennelhoest en 2x rabi๋s

Offline robritt

• warme hondenvriend
  • *
  • 6 HV-Punten
« Reactie #147 Gepost op: oktober 05, 2012, 17:21:08 »
36€ voor de spuitjes op 3 maand een nazicht en ontworming

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #148 Gepost op: november 02, 2012, 21:53:32 »
Deze week een kostelijke gehad.... ik vind dat mijn DA enorm duurder geworden is op korte tijd.
Deze week ben ik in totaal 500€ kwijt aan mijn kater Gizmo.
In die 500€ zit: 1 consult waarin hij probeerde om de stenen via sonde los te spoelen (is mislukt): 45€ moet er wel bij zeggen dat Ellis mee was om de nagels te knippen.
Ik heb hem dan moeten achterlaten, ze hebben hem onder verdoving gesondeerd + medicatie, pijnstiller en foto: 145€.
Vandaag dan de operatie + foto en medicatie: 320€.... ik vind het van de zotte  :silenced:
Let op, ik ben zeer tevreden van mijn DA, ben er al altijd goed geholpen geweest terwijl andere DA's bleven aanmodderen.  Maar ik vind zo'n bedragen overdreven... gelukkig gaat Gizmo niet buiten, je zal het maar voorhebben dat je je kat laat opereren, zo'n bedrag neertelt en ze dan een week later onder een auto ofzo terechtkomt...

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #149 Gepost op: november 02, 2012, 22:26:04 »
Ik vind dat zeker geen abnormaal hoge prijs...

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #150 Gepost op: november 03, 2012, 10:58:16 »
Ik vind dat precies toch wel ferm veel hoor....

Twee weken geleden met Emmy naar de DA gemoeten.  In slaap laten doen, vastzittend stuk bot verwijderen, terug wakker laten spuiten en spuit antibiotica die 10 dagen ging werken, ongeveer drie kwartier binnen geweest.  115 euro. 

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
« Reactie #151 Gepost op: november 03, 2012, 11:52:55 »
twee jaar geleden: 550€ voor volledige penisamputatie bij kater... en dat zonder alle voorgaande onderzoeken/testen die me ook telkens tussen de 40 en de 90€ gekost hebben

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #152 Gepost op: november 03, 2012, 15:04:38 »
Ik vind dat precies toch wel ferm veel hoor....

Twee weken geleden met Emmy naar de DA gemoeten.  In slaap laten doen, vastzittend stuk bot verwijderen, terug wakker laten spuiten en spuit antibiotica die 10 dagen ging werken, ongeveer drie kwartier binnen geweest.  115 euro.

Zoiets kan je echt niet vergelijken met een volledig steriele operatie waarbij je in de buik zit te wroeten.

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #153 Gepost op: november 03, 2012, 15:13:43 »
Deze week een kostelijke gehad.... ik vind dat mijn DA enorm duurder geworden is op korte tijd.
Deze week ben ik in totaal 500€ kwijt aan mijn kater Gizmo.
In die 500€ zit: 1 consult waarin hij probeerde om de stenen via sonde los te spoelen (is mislukt): 45€ moet er wel bij zeggen dat Ellis mee was om de nagels te knippen.
Ik heb hem dan moeten achterlaten, ze hebben hem onder verdoving gesondeerd + medicatie, pijnstiller en foto: 145€.
Vandaag dan de operatie + foto en medicatie: 320€.... ik vind het van de zotte  :silenced:
Let op, ik ben zeer tevreden van mijn DA, ben er al altijd goed geholpen geweest terwijl andere DA's bleven aanmodderen.  Maar ik vind zo'n bedragen overdreven... gelukkig gaat Gizmo niet buiten, je zal het maar voorhebben dat je je kat laat opereren, zo'n bedrag neertelt en ze dan een week later onder een auto ofzo terechtkomt...
Hebben wij voorgehad...

Kattin heel lang weggeweest, komt terug thuis met een enorme wonde aan het oksel. Laten opereren (300€). Enkele weken later vinden we ze terug naast de weg, geraakt door een auto...

Vale breekt vorig jaar zijn achterpoot, in totaal heeft me dat 2500€ gekost. Zonder de nazorg (bv aquatrainingen) erbij.

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #154 Gepost op: november 03, 2012, 15:37:32 »
Zoiets kan je echt niet vergelijken met een volledig steriele operatie waarbij je in de buik zit te wroeten.

Weet ik hoor.  Ik schreef gewoon wat dat met Emmy gekost had, stond los van de prijs van die Obi hier vermeldde.

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #155 Gepost op: november 03, 2012, 17:23:29 »
Hebben wij voorgehad...

Kattin heel lang weggeweest, komt terug thuis met een enorme wonde aan het oksel. Laten opereren (300€). Enkele weken later vinden we ze terug naast de weg, geraakt door een auto...

Vale breekt vorig jaar zijn achterpoot, in totaal heeft me dat 2500€ gekost. Zonder de nazorg (bv aquatrainingen) erbij.

:? dat zijn nogal bedragen he... als je met 2 man de kost verdient, geen probleem (die 500€ van mij dan) maar alleen  :? heb weer aan mijn spaargeld mogen zitten  :muur:  en als je kat dan nog eens omver gereden wordt  :(

Offline kathytjeuh_newfy

• *
  • 748 HV-Punten
« Reactie #156 Gepost op: november 03, 2012, 17:28:54 »
Een paar maand geleden is er een 'bol' verwijderd bij Reggie. (Newfoundlanderteef van 8 jaar, 50 kg)
Een ontstoken talgklier met h้้l veel vertakkingen.
1ste keer: consult + antibiotica om te kijken of het vanzelf over zou gaan, punctie gedaan.
2de keer: bol was helaas niet weg, afspraak om te laten wegnemen. Heeft zo'n 3u geduurd (met 2 man  :doh:),
drain ingestoken maar de drain had madam er uit gehaald  :doh:.
Dus die week zeker 4 keer geweest op controle dat het wel goed bleef gaan en niet ging ontsteken.
Alles samen inclusief zo'n kap die opblaasbaar is koste 320 euro

~ Yana 16/01/2012 ~

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #157 Gepost op: januari 07, 2013, 14:34:40 »
Franse Bulldog van m'n pa jaarlijkse entingen (zonder rabi๋s of kennelhoest) en een ontwormingspilletje: 69€  :denk:

Offline Tasja

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 107 HV-Punten
« Reactie #158 Gepost op: januari 07, 2013, 14:58:03 »
Beter toch wat meer betalen en een goede verzorging voor je dier? En hoe zit het dan met opvolging, krijgen jullie brieven om je te herrineren aan de vaccinatie, hoe lang duurt zo'n consult?, ...
allemaal toch vragen die je je moet stellen, niet?
DA's hebben vaak veel werk en de producten zijn duur!
Ik Zou liever meer betalen voor een goede behandeling, een lang consult waarin veel informatie word gegeven en opvolging nadien.

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #159 Gepost op: januari 07, 2013, 15:04:42 »
Oh ik ben de laatste om daarop te besparen hoor.
Het is gewoon maar dat hij vroeger veel minder betaalde voor hetzelfde...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal