collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: kostprijs dierenarts  (gelezen 40207 keer)

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
kostprijs dierenarts
« Gepost op: februari 07, 2012, 18:08:25 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik dacht dat er al eens een topic over geweest was, maar vind het niet terug.   :oops:

Ik ben daarnet met Emmy naar de dierenarts geweest voor haar jaarlijkse inenting en ineens een summiere check up.  Omdat ik haar de laatste dagen een paar keer zag schuren en ze eerder al eens last had gehad van haar anaalklieren, heb ik dit ook even gezegd en heeft de dierenarts ze geledigd en omdat ze blijkbaar wat begonnen te ontsteken heeft hij haar ook een spuitje met medicatie gegeven.

Kostprijs van deze consultatie: 65 euro.

Omdat ik in het verleden al eens gehoord had dat mijn dierenarts echt wel een dure was, wilde ik hier eens polsen of dit inderdaad duur is in vergelijking met andere dierenartsen.  Ik ben niet geneigd om te veranderen want ben er op zich wel tevreden over, vooral ook omdat ze met een paar samen een praktijk delen en er 7/7 en 24/24 permanentie is.  Heb dat nog maar n of twee keer nodig gehad, maar was toen toch blij dat ik zo vlot bij hen terecht kon.
Maar moest de prijs nu echt vl hoger zijn dan elders....

Offline watsonneke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Re: kostprijs dierenarts
« Reactie #1 Gepost op: februari 07, 2012, 18:12:50 »
Ik betaal jaarlijks bij inentingen, controle, anaalklieren, 55euro

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: februari 07, 2012, 18:15:29 »
Ik betaal jaarlijks bij inentingen, controle, anaalklieren, 55euro

Als ik dan vergelijk dat Emmy nu nog een extra spuit met medicatie heeft gekregen, is dat dus ongeveer vergelijkbaar.   :denk:

Offline antje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2057 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: februari 07, 2012, 18:18:28 »
Ik ben gisteren met Beethoventje geweest en heb 40 betaald: nageltjes knippen, grondige check up en een doosje Fortekor.

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #4 Gepost op: februari 07, 2012, 18:48:47 »
Ik heb er eigenlijk geen gedacht van omdat het hier altijd 'en masse' is dat ze gent worden n ik dan meestal ook nog ontworming mee neem enz... MAARRRR ik ben blij dat ik eindelijk een 'schappelijke' gevonden heb, waarin ik ook het volste vertrouwen heb... Met Cessa op een zondag avond laatst moeten gaan, narcose, wonde spoelen, op 3 plaatsen genaaid, antibioticaspuit en pijnstiller, 70... Nog nooit mee gemaakt om op een zondag onder de 100 geholpen te zijn  :fuu:

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #5 Gepost op: februari 07, 2012, 18:49:21 »
Ja hier ook allemaal samen!

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: februari 07, 2012, 18:57:32 »
Ik heb er eigenlijk geen gedacht van omdat het hier altijd 'en masse' is dat ze gent worden n ik dan meestal ook nog ontworming mee neem enz... MAARRRR ik ben blij dat ik eindelijk een 'schappelijke' gevonden heb, waarin ik ook het volste vertrouwen heb... Met Cessa op een zondag avond laatst moeten gaan, narcose, wonde spoelen, op 3 plaatsen genaaid, antibioticaspuit en pijnstiller, 70... Nog nooit mee gemaakt om op een zondag onder de 100 geholpen te zijn  :fuu:

:shock:  Amai, ik zou niet weten wat mijn dierenarts daarvoor zou vragen, maar ik zou niet buiten zijn voor minder dan 100 euro hoor. 

De twee honden samen laten inenten zou ook gaan natuurlijk (dan spaar ik een consultatie uit), maar dat is het mij dan ook weer niet waard.  Hsel en dierenarts is niet altijd een geestige combinatie (zit daar dan met een huilende, hyperkinetische hond  :doh:), dus heb niet veel zin om ons Emmy dan ook nog mee te nemen (die normaal hl kalm is bij de dierenarts, die valt nog net niet in slaap  :mrgreen:, maar door ons Hsel haar gedoe ook opgefokt geraakt natuurlijk).
En twee huilende wolven hier thuis is soms nog wel grappig, maar bij de dierenarts zou ik dat al redelijk genant vinden.   :mrgreen:

Offline Xtreme Taz

• hondenvriend pro
  • *
  • 184 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: februari 07, 2012, 19:00:35 »
Ik ben ook een 65 kwijt bij de DA en soms ook meer. 65 is dan jaarlijkse inenting, volledig onderzoek, anaalkliertjes, ontwormingspillekes en spuit voor Rabis.

Vrijdag moet ik weer gaan met jayden. Zal dus gelijk kunnen kijken of hij ondertussen opgeslagen is  :thumbs:

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: februari 07, 2012, 19:02:25 »

De twee honden samen laten inenten zou ook gaan natuurlijk (dan spaar ik een consultatie uit),

Is dat zo? Want daar zit vaak ook een prijsverschil. Veel DA's rekenen toch wel wat meer als je met meerdere dieren komt. Daarom geen volledige consultatie, maar wel iets. Andere rekenen daar idd niets extra voor. En zeker als je met bv. 5 honden tegelijk gaat, kan dat een serieus verschil opleveren.

Offline Stessel

• *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #9 Gepost op: februari 07, 2012, 19:06:41 »
Is dat zo? Want daar zit vaak ook een prijsverschil. Veel DA's rekenen toch wel wat meer als je met meerdere dieren komt. Daarom geen volledige consultatie, maar wel iets. Andere rekenen daar idd niets extra voor. En zeker als je met bv. 5 honden tegelijk gaat, kan dat een serieus verschil opleveren.

hier moeten we niks extra betalen als we met meerdere honden komen. Bij de vorige inentingen hadden we 7 honden bij en hebben we maar 1 consultatie betaald

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: februari 07, 2012, 19:10:00 »

De dierenarts heeft zelf eens gezegd dat ik misschien de vaccinaties zou kunnen laten gelijk lopen en dat hij dan eventueel aan huis zou komen om dan in n keer de twee honden en de konijnen te vaccineren.... Maar ja, dan betaal je natuurlijk wel weer een thuisvisite in plaats van een gewone consultatie.  :denk:

Offline Loetje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 393 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: februari 07, 2012, 20:17:14 »
Ben een week geleden geweest met Loetje en 4 van de katten voor hun jaarlijkse check up en inentingen.
Heb 122 betaald. Ik ga dan in drie etappes (DA woont hier vlakbij) en ik betaal maar n consultatie hoor. Ook als ik met al de katten erbij ga.

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #12 Gepost op: februari 07, 2012, 20:22:04 »
Ik vind dat ook 'correct', het aantal visites afhankelijk van de tijd dat je er zit... Als ze op die tijd 3 visites kunnen doen ipv 1, vind ik er dus ook niks mis mee dat er meer dan 1 aangerekend wordt...

Momenteel dus een 'jonge' praktijk gevonden in de buurt waar ik dus achterover val van de 'goedkopigheid'... Ben dus al 2x met Cessa zo geweest, roesje en heel de reutemeteut en echt wel zo goed als een uur werk... (maar vermoedelijk zit de 'pas open' daar ook voor iets tussen?)

Zoals gezegd, voor de normale enting kan ik het niet zeggen, laatste keer met 3 tegelijk geweest, denk dat ik maar 1 visite betaald heb (krijg steeds een gedetailleerde factuur mee, maar heb ze niet meer...), maar dan loopt het natuurlijk nog op door al de entingen, ontworming, chip erbij, zak Trovet voor Mila en een shampooke, enz...

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: februari 07, 2012, 20:28:11 »
ik ga hier ook bij een dierenartspraktijk. ..
en daar zijn ze ook heel schappelijk qua prijzen en zeker als je meerdere dieren hebt.

Ik kan meestal met al mijn honden gelijk gaan = 1 visite
ik mag de dag nadien met al mijn katten gaan = nog steeds 1 visite
en dan de ratten = yup nog altijd diezelfde visite

Per inenting betaal je natuurlijk wel bij, maar dat vind ik niet meer dan logisch

Onlangs ben ik met mijn drie honden voor een maag-darmontsteking gegaan (en ook meteen check-up + wat extra advies)
dat was zo'n 78 euro. (had drie honden, drie check-ups, drie inentingen, 25 tabletten, en ontworming voor twee van hen)

Ik ben HEEL tevreden van onze DA...

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: februari 07, 2012, 20:29:19 »

Momenteel dus een 'jonge' praktijk gevonden in de buurt waar ik dus achterover val van de 'goedkopigheid'... Ben dus al 2x met Cessa zo geweest, roesje en heel de reutemeteut en echt wel zo goed als een uur werk... (maar vermoedelijk zit de 'pas open' daar ook voor iets tussen?)

:yes: :yes:

Ik denk dat 65 aan de bovengrens van de normaalprijs zit, en 55 aan de ondergrens. Er zullen er altijd zijn die goedkoper doen, maar als je tevreden bent van je veearts...  :weetniet:

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #15 Gepost op: februari 07, 2012, 20:41:18 »
Ik heb geen idee meer hoeveel ik betaal voor consult + entingen.
Met meerdere dieren betaal ik 1 consult. Ik nam vroeger 1 van de katten samen met Feya en de andere kat samen met de konijnen. Nu is de kat die samen met Feya ging gestorven en Kalyps erbij, dus ik moet mij eens herorganiseren.
Vermoedelijk worden het de zomerentingen van de konijnen met Feya en de herfstentingen van de konijnen met Klyps. De kat apart.

Recente prijzen (want ik heb een abonnement momenteel :roll: )
Consult kat + beide entingen (bij een kat is 1 van de entingen heel duur) +narcose+ 1 uur uitkamwerk + trekken rotte tand, en check voor het wratje van Feya met ab voor Feya in totaal 96

De prijs bij de orthopedist voor Feya wil je niet weten, maar goed, dat hoort niet bij 'normale' prijzen en met de heupfoto's van puppy Kalypso bleek hij eigenlijk best goedkoop te zijn.

De kat in spoed zondagnamiddag naar de DA van wacht: spuit AB, spuit om de koorts te laten zakken en het onderzoek: 40

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: februari 07, 2012, 20:44:02 »
Ik heb geen idee meer hoeveel ik betaal voor consult + entingen.
Met meerdere dieren betaal ik 1 consult. Ik nam vroeger 1 van de katten samen met Feya en de andere kat samen met de konijnen. Nu is de kat die samen met Feya ging gestorven en Kalyps erbij, dus ik moet mij eens herorganiseren.
Vermoedelijk worden het de zomerentingen van de konijnen met Feya en de herfstentingen van de konijnen met Klyps. De kat apart.

Recente prijzen (want ik heb een abonnement momenteel :roll: )
Consult kat + beide entingen (bij een kat is 1 van de entingen heel duur) +narcose+ 1 uur uitkamwerk + trekken rotte tand, en check voor het wratje van Feya met ab voor Feya in totaal 96

De prijs bij de orthopedist voor Feya wil je niet weten, maar goed, dat hoort niet bij 'normale' prijzen en met de heupfoto's van puppy Kalypso bleek hij eigenlijk best goedkoop te zijn.

De kat in spoed zondagnamiddag naar de DA van wacht: spuit AB, spuit om de koorts te laten zakken en het onderzoek: 40

Amai, dat vind ik toch wel mooie prijzen! De DA van mijn vriend is een pak duurder... Maar staat er ook om bekend  :wink:

Offline iberia

• warme hondenvriend
  • *
  • 224 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: februari 07, 2012, 20:44:09 »
Hier ook 65 (vaccinatie, checkup, anaalklieren, nagels en ontw)

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: februari 07, 2012, 20:50:45 »
hmmmmmmmm ik werk altijd met facturen, dus dat komt allemaal wat later...
Chippen en vaccineren + volledige controle thuis van 7 pups = 350
Vaccineren Kath en Kaya + volledige controle tijdens consultatie op 9 weken = 58
De rest moet ik nog krijgen :s

Ik ben 25 kwijt voor een consultatie op de praktijk. dus de rest zijn dan kosten van vaccinatie...

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: februari 07, 2012, 20:52:40 »
Als bij Snoopy zijn vaccinaties ook de rabis en kennelhoest erbij is, dan kost het algauw een pak meer, betaal dan over de 70 euro. (meestal ontworming voor het hele jaar en ook anti teken middel inclusief, maar zonder echt medisch onderzoek, want dat laat snoopy niet zo geweldig toe :lol:)

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal