collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: kan een hond verdrinken?  (gelezen 7359 keer)

Offline maart

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 519 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: kan een hond verdrinken?
« Reactie #40 Gepost op: juli 09, 2013, 11:00:25 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Oooh stout!  :mrgreen:
De ene kan daar tegen en de andere niet.

idd, zei ik in mijn vorige post ook al.  (en ik heb nu eenmaal voorkeur voor honden die dus wel tegen zo'n dingen kunnen  :mrgreen: )
Het is niet plezant om zien of doen, maar de pret achterna is het mij allemaal wel waard om het toch te doen  :vuistje:

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #41 Gepost op: juli 09, 2013, 11:05:14 »
hebt gij chance! Maar die was ervoor mss wel al in water geweest enz? bij Yenko was het echt zijn eerste kennismaking met water.. en tja, 't is gewoon een seut :fuu: :mrgreen:

ja he!  :lol:
mrja idd, voor hetzelfde geld had ie er schrik van gekregen dusja... chance!

ja, die was toen al in water geweest, beetje op dezelfde manier als met die vijver alleen was het de eerste keer aan de oever van een stilstaand binnenwater waar ze nogal veel met bootjes en vliegtuigen op afstandsbediening staan te varen/vliegen, passeren daar bijna dagelijks met de fiets en 's zomers laat ik hem daar soms pootjebaden... alleen dat hij de eerste keer veel te wild was; sleert uit en valt er nogal onhandig in, ook kopje onder.  :doh:
en toch kan hij het hem niet laten om overal waar water is de stoeren te proberen uithangen... maar dat lukt hem niet, hij is te onhandig... (onpotig?)  :vuistje:
hebben hem leren zwemmen ook, maar het interesseert hem niet zo... blijft veel liever waar hij kan blijven staan om dan naar golfjes te bijten.  :roll:

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #42 Gepost op: juli 09, 2013, 11:09:39 »
idd, zei ik in mijn vorige post ook al.  (en ik heb nu eenmaal voorkeur voor honden die dus wel tegen zo'n dingen kunnen  :mrgreen: )
Het is niet plezant om zien of doen, maar de pret achterna is het mij allemaal wel waard om het toch te doen  :vuistje:

Hij is ws. ook niet bijna verzopen toen maar meteen beginnen peddelen. :vuistje:

Kane is ook zo, M ook. Echte waterratten, en niet onder de indruk als ze eens een keertje onder gaan.  :mrgreen:

Maar da's het rare met Vig, die heeft geen problemen met het zwemmen op zich, maar met de overgang van bodem naar water. In het zwembad is er geen overgang, en dan duikt hij er gewoon met een jump in  :mrgreen:. Is daar ook meer gemotiveerd. Zo duikt hij op wandeling soms ook in onbekende beken terwijl we niet eens weten of je er kan staan.  :shifty: Gedreven door dorst denk ik  :mrgreen:.
Maar da's dan altijd al een rare hond geweest, in alles.  :vuistje: Hij heeft gewoon een commando nodig om te zwemmen. De rest om eruit te blijven.  :mrgreen:

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: juli 09, 2013, 11:30:28 »
Oooh stout!  :mrgreen:
De ene kan daar tegen en de andere niet.

Yoicka, ik heb dat met Vig ook gehad. Die vloog als pup volle kadé Angel na het water in, maar waar Angel kon staan ging hij onder. Hij kreeg flink wat water binnen. Daarna was hij erg wantrouwig tegenover water, tot aan zijn buik en niet verder. Wij zijn daarom een tijdje met hem in het zwembad gaan zwemmen, eerst een paar keren met zwemvest, om hem te tonen dat hij met zijn beweging zelf de touwtjes in handen heeft.  :happywink: Hij kreeg gelukkig geen paniek maar miste wel wat techniek. En leuk vond hij het niet, maar moest en zou wel dat balletje apporteren.  :vuistje: (goede motivator zoeken is een eerste punt!)
Daarna in open water, eerst ook met zwemvest. Hij blijft nog steeds voorzichtig aftasten tot waar de bodem ligt, maar eens hij dat weet gaat het super.  :mrgreen:
Ik denk wel dat je eraan kan werken hoor.  :happywink:

jup, en het moeilijkste. Voor een speeltje gaat hij het niet doen, dat interesseert hem niet. Lekkere snoep is het enige wat hem echt kan motiveren, maar niet genoeg voor in het water te gaan, toch niet diep in het water enfin. Tot zijn ellebogen kan ik hem er soms inlokken, en dan staat ie van ver te krabben :vuistje:
nuja, als hij echt niet wilt/durft, dan is dat zo he. Al zou ik het wel superleuk vinden moest hij toch wat willen zwemmen, ook met zo'n warm weer, kan hij tenminste afkoelen tijdens 't wandelen enz.. want met zijn pak haar en dan nog es zwart!
Maar ik ga binnenkort wrs eens hydrotherapie proberen, al vrees ik ervoro dat dat zal helpen, maar wie niet waagt... :mrgreen:

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #44 Gepost op: juli 09, 2013, 15:42:50 »
Kwam deze net tegen op FB:

http://www.doggo.nl/artikelen/recreatie/honden-en-water.php

Hydrotherapie is wel direct zo'n dure oplossing he  :denk:. Waarom niet gewoon zwemlessen volgen?

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #45 Gepost op: juli 09, 2013, 16:04:19 »
ik heb Runar gewoon het water in gegooid als pup  :shifty:

Foei dat doe je toch niet  :hmpf:

Online luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #46 Gepost op: juli 09, 2013, 16:11:53 »
Pino zit zeer graag in water, maar zwemmen is niet direct zijn ding. Hij zal enkel zijn speeltje halen als het niet te ver in het water ligt.
Zou een zwemvest hem helpen om meer vertrouwen te krijgen? Want hij heeft eigenlijk wel de juist techniek.

Offline cherish

• *
  • 2266 HV-Punten
  • Angels in the outfield
« Reactie #47 Gepost op: juli 09, 2013, 16:15:02 »

Je bent er gewoon jaloers op dat Mitch die eer niet aan jou gelaten heeft  :hmpf: :mrgreen:

Hier al enkele weken naar de gavers om hem er gewoon aan te maken, is ook geleidelijk naar beneden. Hij ging er in tot op het punt hij moest zwemmen en sinds gisteren op eigen initiatief begonnen zwemmen en meteen een lelijke duik gemaakt ook.  :mrgreen:

Met Rex heb ik echt zwemlessen moeten nemen maar voor een hond die angstig was voor water ben ik toch tevreden wat hij nu kan ook.
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2013, 16:18:27 door cherish »

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #48 Gepost op: juli 09, 2013, 16:22:07 »

nah, ik mag altijd dat tikkeltje meer   :fuu:  :mrgreen:

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #49 Gepost op: juli 09, 2013, 19:11:46 »
Kwam deze net tegen op FB:

http://www.doggo.nl/artikelen/recreatie/honden-en-water.php

Hydrotherapie is wel direct zo'n dure oplossing he  :denk:. Waarom niet gewoon zwemlessen volgen?

25euro vind ik best nog meevallen en dan ben ik zeker dat er goede begeleiding is enz. en ik zou niet weten waar ik zwemlessen zou kunnen volgen :weetniet:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #50 Gepost op: juli 09, 2013, 21:34:59 »
Vind dat ook nie gigantisch duur  :denk:

Wij hebben hier ook 1 hond van de 2 gewoon al in het water geplenst  :fuu: dat was omdat ik wist dat Klio daar wel tegen kan. Met Boogie moet ik zoiets niet doen, die moet ik lokken en dan komt hij wel  :yes: :yes:

Ik denk dat ze wel al goed zwemmen, ze krijgen alleszins niet echt water binnen en zijn rustige zwemmers. Geen plonsers. Toch eens op letten de volgende keer, mocht de poep teveel zakken moet ik mss mee in het water en wat helpen  :denk:

Bij Boogie zit dat precies wel goed als ik zo terugkijk naar de foto's van vorig jaar

Van Klio hebben we ergens een filmpje, straks is bekijken  :vuistje:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline happy sneeuwklokje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 416 HV-Punten
« Reactie #51 Gepost op: juli 09, 2013, 23:10:41 »
Ik denk dat eigenlijk ook wel.  :denk:

Er staan al wel topics over zwemvesten op het forum. Ik zou in dit geval zeker eentje nemen dat ver genoeg over de rug ligt, zodat ook de achterhand voldoende omhoog gehouden wordt. Geeft een beetje meer ondersteuning zodat ze leren hun rug te gebruiken tijdens het zwemmen.
Fijne vakantie en veel plezier! En opletten met stromend water als je nog geen goede zwemmer hebt  :happywink:.

Is een riviertje vlak bij de camping met weinig tot geen stroming ;-) Alle honden van de camping spelen daar in...
Maar ik zal er natuurl goed op letten!!

Zou ik dan een zwemvest kopen? Bang heeft ze helemaal niet maar idd om de techniek goed te leren is dat mss geen slecht idee... Of heeft er hier iemand een liggen dat ik even kan lenen? Of overkopen? Of wacht ik af tot na Frankrijk, mss dat ze het daar goed leert als we elke dag meerdere keren gaan...

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
  • 48 HV-Punten
« Reactie #52 Gepost op: juli 10, 2013, 07:53:27 »
Ik zou geen vest voor haar gebruiken. Ze zwemt, daar in Frankrijk zal ze het wel verder leren.
Wat ik hier wel doe, is een fexilijn gebruiken als ik het water niet ken, voor alle veiligheid.
Dan mogen ze ook niet te ver zwemmen van mij.En een flexi kan niet tussen hun poten sukkelen.
Elmer is op 8 weken mee naar Arendonk gaan zwemmen. Geicha kon al zwemmen.

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #53 Gepost op: juli 10, 2013, 08:35:47 »
kga Yenko es brengen :mrgreen: die durft echt niet zwemmen, moet al moeite doen om hem gewoon in't water te krijgen :( maarja, als pup wel in vijver gevallen en kopke onder gegaan :(

fleur heeft just op die manier leren zwemmen...
sukkelde in het water, ging kopje onder, kwam weer boven en begon te zwemmen... reflex?  :weetniet:

de 2 groten hebben leren zwemmen door achter de andere honden (goeie zwemmers) aan te gaan bij het loslopen in de buurt van water... zonder denken gewoon mee gegaan omdat ze aan het spelen en crossen waren, en vwalla, aant zwemmen...  Texas is zelfs zo gek op zwemmen (voor een topzware hond, alle gewicht vanvoor, blijkbaar niet zo heel evident heb ik me laten vertellen) dat we maandag met 2 bekan mee in de vijver staken in een poging de leiband te willen vasthouden.. tis ook eentje die ni rustig int water kan gaan, da moet met een bommetje...
en marie... nu ja, ne retriever en water, daar is ni veel leren aan, da ging van de allereerste keer goed...

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #54 Gepost op: juli 10, 2013, 09:21:18 »
Ik ga me er één aanschaffen denk ik. Heb het al lang aangekeken bij Naessa maar ze blijft toch veel spetteren en laag hangen in het water. :denk:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #55 Gepost op: juli 10, 2013, 10:07:03 »
Ik ga me er één aanschaffen denk ik. Heb het al lang aangekeken bij Naessa maar ze blijft toch veel spetteren en laag hangen in het water. :denk:
Dat haar zal ook wel een rol spelen. Zowel qua bewegingsvrijheid, als qua gewicht.

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #56 Gepost op: juli 10, 2013, 10:14:52 »
25euro vind ik best nog meevallen en dan ben ik zeker dat er goede begeleiding is enz. en ik zou niet weten waar ik zwemlessen zou kunnen volgen :weetniet:

In Arendonk, daar kost het ongeveer de helft. Wel voor een half uurtje, maar met een beginnende zwemmer is dat lang voldoende hoor  :happywink:.

Ik zou geen vest voor haar gebruiken. Ze zwemt, daar in Frankrijk zal ze het wel verder leren.
Wat ik hier wel doe, is een fexilijn gebruiken als ik het water niet ken, voor alle veiligheid.
Dan mogen ze ook niet te ver zwemmen van mij.En een flexi kan niet tussen hun poten sukkelen.

Een vest geeft voor jezelf natuurlijk wel wat meer geruststelling, aangezien het in open water is. En wanneer je hond vermoeid geraakt gaat hij niet zomaar onder.
Wij gebruiken ook de flexi voor de pup, al presteert die het soms toch wel om die lijn rond haar lijf te krijgen enz. Gisteren ging ze flink tekeer omdat ze iets uit het water wilde halen wat ze moeilijk te pakken kreeg. (de Sahara lag gisteren serieus vol junk  :bla: :bla: :bla:) Dan ben ik toch blij dat ik met dat lijntje zodat ik haar niet kwijt raak onder water :lol:, al is het op zich ook niet zo erg veilig, vind ik dan.

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #57 Gepost op: juli 10, 2013, 11:37:39 »
Dat haar zal ook wel een rol spelen. Zowel qua bewegingsvrijheid, als qua gewicht.

Misschien wel. Al heeft Zohra (de bruine) geen last, die zwemt normaal.

Offline koenv

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 313 HV-Punten
« Reactie #58 Gepost op: juli 10, 2013, 12:20:24 »
Doet me denken aan een 40 jaar geleden, toen ik nog een boxer had. Was in de zomer met hem naar een grote plas gegaan met nog andere honden. Allé, onze Iwan na lang twijfelen er dan toch in want hij wilde bij de andere honden zijn. Zwemmen deed ie met zijn voorpoten , meer spartelen noemde ik dat : voorpootjes zo licht boven het water samen met zijn hoofd en dan maar plonsen om voorruit te gaan. Maar hij ging toch door. Ik dacht dat hij het wel zou leren onderweg, maar plots was hij weg. :shock: Ikke grote paniek en erachter gesprongen. Hierbij viel ik nog over nen boomstronk en had een kap in mijne kop. :bla: Enfin, heb Iwan kunnen redden. Maar raar genoeg, die wilde het water blijven ingaan. Zelfmoord kon het niet zijn  :vuistje: , dus vanaf dan ben ik elke keer meeggegaan en heb getracht hem te leren zwemmen. Dat is echter nooit gelukt. Tja, Iwan was ne grote speelvogel, sociaal en al wat ge maar wilt, maar stond niet op de eerste rij toen het verstand werd uitgedeeld.   :wink:   

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #59 Gepost op: juli 10, 2013, 14:10:18 »
Doet me denken aan een 40 jaar geleden, toen ik nog een boxer had. Was in de zomer met hem naar een grote plas gegaan met nog andere honden. Allé, onze Iwan na lang twijfelen er dan toch in want hij wilde bij de andere honden zijn. Zwemmen deed ie met zijn voorpoten , meer spartelen noemde ik dat : voorpootjes zo licht boven het water samen met zijn hoofd en dan maar plonsen om voorruit te gaan. Maar hij ging toch door. Ik dacht dat hij het wel zou leren onderweg, maar plots was hij weg. :shock: Ikke grote paniek en erachter gesprongen. Hierbij viel ik nog over nen boomstronk en had een kap in mijne kop. :bla: Enfin, heb Iwan kunnen redden. Maar raar genoeg, die wilde het water blijven ingaan. Zelfmoord kon het niet zijn  :vuistje: , dus vanaf dan ben ik elke keer meeggegaan en heb getracht hem te leren zwemmen. Dat is echter nooit gelukt. Tja, Iwan was ne grote speelvogel, sociaal en al wat ge maar wilt, maar stond niet op de eerste rij toen het verstand werd uitgedeeld.   :wink:

amai, sjans dat ge het toch op tijd gezien hebt...
kzou het mezelf nooit vergeven moest ik onze M op zo'n manier verliezen... mag er niet aan denken!  :shock:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal