collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Jouw "once in a lifetime dog"  (gelezen 7002 keer)

Offline JamieVaya

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 622 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jouw "once in a lifetime dog"
« Reactie #60 Gepost op: september 08, 2013, 22:23:20 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Vaya:

Lila:

Van Kaisa voeg ik geen foto toe (tenzij er mensen zijn die het willen) want de meeste kennen Kaisa wel

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #61 Gepost op: september 08, 2013, 22:39:53 »
Zo is er hier ook eentje. Dinah is mijn 'once in a lifetime dog'. Niet omdat ze voor mij de perfecte hond is (ook al is ze dat wel), maar wel omdat ze we elkaar zo goed aanvoelen dat er geen woorden nodig zijn. 't Is alsof wij veel sterker verbonden zijn dan de rest. Senne bvb is veel socialer naar andere honden, die kan uren spelen met een vreemde hond. Dinah niet, die is daar veel serieuzer in. Senne is een knuffelkont, gaat iedereen uitgebreid begroeten en vragen 'ooo... ben jij hier ook vandaag? Dat is fantastisch!'. Dinah gaat wel naar hen toe maar met een halve blik van 'hallo... I'll be watching you'.  :vuistje:
't Is zalig om zo'n hond te hebben die op dezelfde lijn zit. Maar het maakt het soms ook veel moeilijker, zoals om afscheid te nemen.

Offline Irisvdb

• *
  • 759 HV-Punten
« Reactie #62 Gepost op: september 09, 2013, 10:23:21 »
Ik denk dat Pinto mijn "once in a lifetime dog" zal zijn. Het is mijn eerste hond, geadopteerd op zijn 11 jaar en dus al van in het begin veel zorgen over gehad van "hoe lang zou hij nog blijven?" Ik vraag mij dikwijls af of hij zo speciaal is voor mij omdat het mijn eerste hond is of omdat hij gewoon zo speciaal is. Ik denk een beetje van beide. Ik ben nog geen enkele hond tegengekomen met een gelijkaardig karakter.
In januari wordt mijn schat al 14 jaar! Ik hoop zo hard dat we hem nog een tijdje mogen houden!!! Soms praten we over wat voor hond we zouden nemen als hij er niet meer zou zijn en we geraken er niet aan uit! We willen eigenlijk gewoon voor eeuwig Pinto bij ons houden, ook al is dat niet mogelijk!! Ik zit dan op pets.be te kijken in de hoop dat ik een gelijkaardige hond tegenkom zodat ik weet dat er opvolging verzekerd is, maar ik vind er geen... Ik vrees dat het zeer hard zal aankomen als hij sterft zowel bij mij als bij mijn vriend!
Hij begint serieus doof te worden waardoor hij dus niet meer wakker wordt als je binnenkomt of zo en elke keer stopt mijn hart heel effe tot ik zie dat hij nog ademt of dat hij toch wakker wordt! Ik krijg er zelfs een krop van in mijn keel terwijl ik dit neerpen...pff!

Mijn alles:

Offline Tequila

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #63 Gepost op: september 09, 2013, 10:55:21 »
'k heb met al onze honden wel iets waarvan 'k denk dat kom 'k nooit meer tegen, bij Twix (m'n allereerste hond) was dat gevoel enorm sterk, hem verliezen was ...
Dag op dag een jaar na z'n dood stond uit het niets ons Lotus daar, 'k vond het altijd een leuke hond, tof beestje maar op die dag stond ze daar en ze straalde die rust uit die 'k een jaar kwijt was geweest, ze was volwassen geworden, 't kopke er helemaal bij ... Schitterend hondje is ze nu en een waardige opvolger voor m'n Twix. 

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline Stessel

• *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #64 Gepost op: september 09, 2013, 11:00:26 »
Ik zie al mijn honden doodgraag maar ik heb er toch twee die er voor mij iets meer uitspringen.

Uran was mijn eerste hond. Ik kreeg een labrador van mijn vader toen ik 11 jaar was. Uran was mijn schaduw en we deden super veel samen. Hij was de altijd vrolijke hond. Toen mijn vader stierf, was Uran het enige tastbare dat overbleef en dat maakte hem nog extra speciaal. Uran is 15 jaar en 5 maanden mogen worden en ik ben hem ontzettend dankbaar dat hij zolang bij mij is gebleven. Ik weet heel goed dat er nooit nog een 2de Uran zal zijn maar dat hoeft voor mij ook niet. Hij was Uran en zal Uran blijven.

En dan heb je Fates die bij mij ook een speciaal plekje veroverd heeft. Hij maakte veel van mijn dromen waar en is alles wat ik in een sporthond zocht. Nog steeds doet hij het super goed en ik hoop dat hij nog heel lang bij mij mag blijven.

Offline Lins

• *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #65 Gepost op: september 09, 2013, 11:43:11 »
Leuk topic!

Ik heb dat dus ook, dat gevoel van 'zo eentje' vind ik nooit meer! En hij is amper 2 jaar! Ook ik heb mezelf er al op betrapt dat ik plots denk ' o neen, nu ligt hij wel heel stil, hij ademt toch nog eh!!!????'

Kwispel is in mijn leven gekomen toen ik heel ziek was. En was en is nog altijd mijn steun en toeverlaat. Kzie hem zo graag  :wub:

En jep... ook ik denk... daar kan geen enkele ander hond aan tippen!
*Dierenrijk...Mensdom...*

Offline insen

• *
  • 231 HV-Punten
    • Highstakes
« Reactie #66 Gepost op: september 09, 2013, 12:59:05 »
Ik denk dat het ervan afhangt wat je allemaal meemaakt met een hond.

Mijn Senna was mijn 'alles', mijn steun en toeverlaat, ze was mijn eerste bc, de eerste hond waar ik agility mee gedaan heb, waardoor ik een heel ander leven gekregen heb.
Ze was erbij toen ik nog met de paarden werkte, toen ik stopte met de paarden, toen ik met mijn ex ging samenwonen, toen ik 2 jaar later terug bij mijn moeder ging wonen, toen ik alleen ging wonen en toen ik mijn huidige vriend heb leren kennen en ben gaan samenwonen. Ze heeft het hele rouwproces met mijn ex meegemaakt, als ik haar niet had gehad, was ik in mijn bed gekropen en was ik er nooit meer uitgekomen.

De honden die ik nu heb, hebben die dingen allemaal niet met mij meegemaakt, zijn minder mijn 'steun' geweest en gelukkig maar want dat wil zeggen dat ik in een stabielere periode in mijn leven gekomen ben...

Had nooit gedacht dat ik zonder Senna zou kunnen leven en toch doe ik dat al zo'n 3 jaar en ik denk nog vaak aan haar, maar het lukt, ook zonder haar, al zou ik haar dolgraag nog eens willen vastpakken, maar het ergste leed is geleden, nu is het meer een herinnering aan een geweldige hond.

Heb op dit moment 8 honden en heb met allemaal een goede band, met de ene al wat meer dan met de andere,  maar met Fox ... hm, die heeft net weer dat tikkeltje meer, en waarom ??
Denk ook weer om wat we al meegemaakt hebben, Fox is als pup heel erg ziek geweest, zijn leven heeft een tijdje aan een zijden draadje gehangen en ja, die zorg en de zorg naar het herstel daarna, heeft ervoor gezorgd dat hij toch een extra plaats in mijn hart heeft.

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #67 Gepost op: september 09, 2013, 13:33:57 »
Voor mij was dat men Trisje...
Ik heb met hem zoveel meegemaakt, zoveel geleerd, zoveel plezier gemaakt.
Nooit zal ik nog zo'n rottie hebben, maar langs de andere kant ben ik daar niet boos om...
Tristan was een hond met een verleden en sommige dingen heeft hij tot zijn laatste dagen meegedragen en als hij daar mee geconfronteerd werd dan had ik het best moeilijk om dat te aanvaarden.
(Hij werd bvb heel beschermend, en durfde zelfs grommen als we in contact kwamen met mensen die naar alcohol stonken. Aangezien ik dit wist probeerde ik zo'n situaties te vermijden, maar op een kermisweekend was dat soms moeilijk en dan was dat toch telkens weer een klap in men gezicht omdat ik hem zo niet gewend was)

Offline polly

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 258 HV-Punten
« Reactie #68 Gepost op: september 09, 2013, 13:55:38 »
Mijn lieve Bella  :loved:

Offline Nelweb

• hondenvriend pro
  • *
  • 226 HV-Punten
    • vom Bussardwald - Duitse herders
« Reactie #69 Gepost op: september 09, 2013, 14:24:38 »
Dat is mijn Djenta, dacht ik. En ja, zij is speciaal, onvoorstelbaar, uniek, alles wat je maar wil! Maar ook Q is speciaal, onvoorstelbaar, uniek, alles wat je maar wil. Ze zijn beide zo verschillend, en beide 'once in a lifetime'!
"Only those who dare to fail greatly can ever achieve greatly" - Robert F. Kennedy

Offline KW

• *
  • 901 HV-Punten
« Reactie #70 Gepost op: september 09, 2013, 14:31:35 »
Ik heb schrik dat ik dat nooit meer zal hebben die "once in a lifetime dog", die klik,  omdat ik dat nu heb met onze James (die eigenlijk de hond van mijn ouders is). James is in praktijk zo goed als mijn hond, ik ga ermee naar de hondenschool, ga ermee wandelen, hij is mijn grote knuffelbeer... Hij zal binnenkort als ik verhuis regelmatig bij mij logeren ed en ik blijf ermee naar de hondenschool gaan, maar blijft wel bij mijn ouders wonen (die gelukkig niet ver wonen)... Onze vorige hond zag ik ook graag, maar omdat ik toen nog jong was, kon ik er zelf minder mee doen, en net dat is wat ik met James zo leuk vind... Het doet me ook twijfelen om op dit ogenblik een eigen hond te nemen, omdat ik niet weet of dit ooit hetzelfde zal zijn als met James....

Offline Evil Lien

• *
  • 585 HV-Punten
« Reactie #71 Gepost op: september 09, 2013, 15:04:04 »
Wat brengt dit topic emoties naar boven!

Ik heb mijn hele kindertijd gezeurd voor een hond en kreeg er uiteindelijk eentje toen ik 12 was. Het was absoluut niet het ras dat ik in gedachten had (Bolognezer), maar dat kon me eigenlijk niet schelen. Ik was enig kind en onze Snoepie werd mijn steun en toeverlaat. Wat heb ik dat beestje graag gezien! Dat kan ik gewoon niet met woorden beschrijven Toen ik op kot ging, zag ik haar minder en daar voelde ik me erg slecht bij. Ze heeft de laatste weken van haar leven moeten afzien omdat ik niet genoeg thuis was om te zien dat het niet goed ging. Ik heb mezelf dat nooit vergeven. Ben ziek geweest van haar dood, 10 kg afgevallen en had mezelf gezworen dat ik nooit ofte nimmer nog een hond in huis zou nemen. Ondertussen is het al 9 jaar geleden dat ik afscheid heb moeten nemen van haar, en ik kan nog steeds niet naar de foto's kijken zonder tranen. Deze foto werd genomen op de dag dat ze werd ingeslapen.

6 jaar heb ik het volgehouden zonder hond, maar ik miste het zo erg dat ik toch terug begon rond te kijken. En dan kwam Dali... toen ik zijn foto op pets.be zag, wist ik het direct. Ben in mijn auto gesprongen en helemaal naar Tienen gereden. Tijdens onze kennismakingswandel ing schrok hij zo van een fietser dat hij in een gracht viel en er niet meer uit geraakte. Ik heb hem eruit "gered" en vanaf dat moment was het beslist dat wij niet meer zonder elkaar verder konden. Ondertussen zijn we al een dikke 3 jaar onafscheidelijk en maakt het me doodsbang dat hij er op een dag niet meer zal zijn. Ik ben voor hem de enige persoon ter wereld die er toe doet en hij begrijpt me zonder woorden.
Ondertussen is Leyka er hier bijgekomen en haar zie ik natuurlijk ook graag. Ze heeft enorm veel sportief talent, heeft een heel nieuwe wereld voor me doen opengaan met het reddingswerk, en de band met haar wordt dagelijks nog sterker. Maar Dali blijft toch stiekem die ene... Ik weet niet of ik zo ooit nog een hond zal hebben, de tijd zal het uitwijzen... 

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #72 Gepost op: september 10, 2013, 08:56:22 »
Die angstmomenten waarover je spreekt heb ik ook heel vaak, zowel met betrekking tot de honden als tot mijn familie en vrienden. Zo erg dat ik er idd ook tranen van krijg.... :zot:

Een "once in a lifetime" dog: volgens mij is Lady toch zo eentje geweest. Zo eentje ga ik nooit meer hebben! Wij waren gewoon 2 handen op een buik en hadden echt een intense band die meermaals bewezen is.

Nu met Zohra en Naessa heb ik ook echt een intense band! Ik vind hen beide toch ook ons in a lifetime dogs hoor.
Bij Zohra is het precies alsof ze begrijpt wat ik zeg. Met Naessa begin ik dat gevoel ook meer en meer te hebben.
Ik dacht eerst dat ik niet hetzelfde ging bereiken met Naessa zoals bij Zohra. Maar dat jong ding heeft al een aantal dingen laten zien die me een krop in de keel geven als ik erover nadenk. :mrgreen:

Ik dacht altijd, de band die ik met Lady had, zoiets bereik ik nooit met een andere hond. Maar zo zeker ben ik daar toch niet van hoor...
Het is een andere band misschien, maar minder intens? :weetniet:

Ik heb met Lady wel een aantal zaken meegemaakt die onze band op de proef hebben gesteld (zoals toen ze eens is weggelopen en 2 dagen en nachten vermist was of toen ze zat vast op de Cap Blanc Nez op 300meter hoogte).
Dusja, die band die we hadden blijft wel speciaal

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #73 Gepost op: september 10, 2013, 09:03:10 »
Ik had bij mijn eerste hond ook dat gevoel dat ik nooit meer zo'n band zou kunnen hebben met een hond, dat de 2de nooit op het zelfde trapje zou kunnen staan...maar daar staat ze toch wel hoor ! en nu binnenkort komt de 3de eraan (die is nu 6 weken oud), en ik denk echt dat ik met haar nooit zo'n band zal hebben als met die andere 2, kheb daar wat schrik voor ook...dat ze altijd "minder" zal zijn...

Wel dat dacht ik ook toen Lady stierf en ik aan het uitkijken was naar de komst van Zohra. Dat ik nooit een band ging hebben die evengoed zou zijn. Maar daar moet ik van terugstappen want we hebben toch ook een band om "u" tegen te zeggen.
Met Naessa dacht ik dan dat ik niet hetzelfde zou kunnen hebben zoals met Zohra, maar daar moet ik toch ook van af stappen.
Ze hebben elk een ander karakter en toch betekenen ze evenveel voor mij.

Offline Irisvdb

• *
  • 759 HV-Punten
« Reactie #74 Gepost op: september 10, 2013, 09:47:35 »
Wel dat dacht ik ook toen Lady stierf en ik aan het uitkijken was naar de komst van Zohra. Dat ik nooit een band ging hebben die evengoed zou zijn. Maar daar moet ik van terugstappen want we hebben toch ook een band om "u" tegen te zeggen.
Met Naessa dacht ik dan dat ik niet hetzelfde zou kunnen hebben zoals met Zohra, maar daar moet ik toch ook van af stappen.

Awel dat doet deugd om te lezen, dat geeft mij moed voor de toekomst!Met Boris heb ik die band ook nog niet echt, maar dat is omdat die nog niet zo lang bij ons is allicht.

Offline Larshann

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 120 HV-Punten
« Reactie #75 Gepost op: september 10, 2013, 10:28:52 »

Ik hoop dat het ook zo zal zijn bij Linde...misschien wel, want toen Hanne erbij kwam ging dat eigenlijk vanzelf en voor ik het wist had dat kleine terroristje mijn hart evengoed veroverd als Lars. Maar ik kan het me nu gewoon niet goed voorstellen hoe het zal zijn

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #76 Gepost op: september 10, 2013, 10:54:48 »
Leuk topic!

Voor mij is dat overduidelijk mijn Izzy.  Mijn allereerste hond,met wie ik al zoveel meegemaakt heb. Die me geholpen heeft in alle eenzame dagen toen mijn moeder overleden was. Die me een reden gaf om elke dag buiten te komen.
Die mee verhuisd is,al talloze keren. Mij geholpen heeft met LDVD.
Die zich overal wel thuis voelde,zolang ik er maar bij was.
Die HV opgericht had,zonder haar was dit forum er niet eens geweest.

Izzy,die er intussen al 11.5 jaar is...die niet zonder mij kan,en ik niet zonder haar.

Toch is ze al erg aan het achteruitgaan...ze wordt oud.. Ik weet dat ik verder zal gaan zonder haar,haar vriendinnetje Tess is hopelijk nog voor vele jaren bij ons ook. Maar ik mag er precies niet bij stilstaan dat mijn eeuwige schaduw er binnenkort misschien niet meer zal zijn.. :cry:

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #77 Gepost op: september 10, 2013, 14:47:55 »
Awel dat doet deugd om te lezen, dat geeft mij moed voor de toekomst!Met Boris heb ik die band ook nog niet echt, maar dat is omdat die nog niet zo lang bij ons is allicht.

Ik had het eerste jaar amper een band met Timo en dat is dus 1 van de 2 die vermeld staat in mijn post hier  :mrgreen:

Ik heb zo de indruk dat 'de band die je gratis en voor  niks in je schoot geworpen krijgt' niet zo'n indruk maakt als diegene waar je hard aan hebt moeten werken...  :happywink:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #78 Gepost op: september 10, 2013, 14:54:53 »
Leuk topic!

Ik heb dat dus ook, dat gevoel van 'zo eentje' vind ik nooit meer! En hij is amper 2 jaar! Ook ik heb mezelf er al op betrapt dat ik plots denk ' o neen, nu ligt hij wel heel stil, hij ademt toch nog eh!!!????'

Kwispel is in mijn leven gekomen toen ik heel ziek was. En was en is nog altijd mijn steun en toeverlaat. Kzie hem zo graag  :wub:

En jep... ook ik denk... daar kan geen enkele ander hond aan tippen!

Ik doe dat ook en das zo stoem eigenlijk  :mrgreen: precies een moeder met haar pasgeboren baby  :mrgreen: blij dat ik niet alleen ben  :mrgreen:

In het algemeen, ik ben al elke dag hier komen lezen, ik vind het zo hartverwarmend  :wub: vooral om te lezen dat iédereen hetzelfde doorgaat als je eerste grote liefde sterft, om dan te concluderen dat de 2e er is.. Anders mss, maar even sterk en intens  :wub: dat geeft best wel moed op de moeilijke momenten die ik nog heb om Zeno, tzal nu bijna een jaar zijn dat hij gestorven is  :cry:

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
    • SchapendrijvenWestVlaanderen
« Reactie #79 Gepost op: september 10, 2013, 15:38:29 »
Ik had het eerste jaar amper een band met Timo en dat is dus 1 van de 2 die vermeld staat in mijn post hier  :mrgreen:

Ik heb zo de indruk dat 'de band die je gratis en voor  niks in je schoot geworpen krijgt' niet zo'n indruk maakt als diegene waar je hard aan hebt moeten werken...  :happywink:

Ik heb de omgekeerde ervaring .. hier hadden wij een hond waar er 4-dubbel tijd ingestoken werd dan in alle andere samen en die hond 'gaf' zich niet.Wat je ook deed, mentaal bleef die altijd op afstand.
Niks dat méér energie vreet dan 'alles' geven en er niks voor in de plaats krijgen.Andere mensen zegden nochtans dat er een goede band was tussen ons 2 en toch voelde ik dat zo niet aan.  :weetniet:
Ondertussen is Scott terug naar de fokker want het ging totaal niet meer tussen hem en Cliff en alhoewel ik recht in de spiegel kan kijken,voelt het nog steeds aan van : waar ergens ben ik die hond verloren geraakt op ons gezamenlijk pad. :?
Bij Keetje gaat alles vanzelf en juist die totale overgave van dat hondje maakt dat ze voor ons zo bijzonder is.
Net zoals Maart zegt : Voor een Cliff is er een Guust,voor een Misch is er een andere huisborder, voor de pups zijn er 10 andere pups die ook gaan voldoen .. maar een Keetje is voor ons met geen enkele andere hond vergelijkbaar.

Wakkere honden slapend maken.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal