collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Jouw "once in a lifetime dog"  (gelezen 6993 keer)

Offline dober

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 337 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jouw "once in a lifetime dog"
« Reactie #40 Gepost op: september 08, 2013, 18:26:16 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik dacht altijd dat dit Gitan was en toen kwam Diva..
Ik kan niet beschrijven wat ik voel voor haar..  :oops:
Ik zie June ook heel graag en door haar een hele nieuwe wereld ontdekt maar Diva is echt van mij.
Altijd aan mijn zijde, wacht op mij, haar blik.. hoe ze naar mij kijkt..  :wub:
Ik voel haar ook zo goed aan, zo freaky..
Ik was er ook bij bij haar geboorte, keizersnede, was de laatste die eruit kwam en ik vergeet de woorden van de dierenarts nooit meer.  :vuistje:
Ze werd dan ook in mijn armen "gesmeten"  ik stond klaar met een handdoek om haar droog te wrijven.
Ook bij iedere bezoek ging men hart een tikkeltje harder slaan als ik Diva zag.  :fuu: :zot:
Had toen ook een foto genomen met men gsm en vanaf dag 1 stond zij er al op.
Gitje is nog altijd mijn lieverdje hoor maar Diva heeft toch dat tikkeltje meer.
Isaura is nog te jong en nu al men vriend zijn maatje, net als June eigenlijk.
Ze is dan ook van hem en hij is er meer mee bezig dan ik..

Offline Gittje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 351 HV-Punten
« Reactie #41 Gepost op: september 08, 2013, 18:30:25 »
Bij mij is het vooral Max geweest, die net dat "ietsje meer" had zodat je het gevoel hebt dat je een eenheid vormt. Foto: zie http://baudrez.be/fotos/picture.php?/83/category/2

Het was liefde op het eerste gezicht toen ik hem in het asiel van Wommelgem zag zitten, geduldig wachtend aan de draad terwijl alle honden naast hem een blafconcert van je welste hielden. Na een kennismaking met onze andere hond, adopteerden we hem in april 2002. Hij was toen bijna 2 1/2 jaar en had meer dan de helft van z'n leven in het asiel gesleten. Hij was gekend als zijnde "dominant", maar na een gewenningsperiode hebben we een zalige tijd gehad.

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #42 Gepost op: september 08, 2013, 18:32:20 »
Ik denk dat het misschien wat te maken heeft met door wat voor periode jouw hond er was.. Eén van onze honden nu vind ik echt een unieke hond, ik zou hem één-uit-duizend kunnen noemen. Toch heeft onze andere hond zo net dat ietsje meer, ik denk dat dat is omdat zij doorheen mijn puberteit al die fases en veranderingen mee heeft 'gevolgd'. Wel een leuk topic hier om pver al die hondenliefde te lezen! Ik probeer aan het overlijden van onze honden ook niet teveel na te denken, al besef je natuurlijk wel dat je je hond (hopelijk..) overleeft en dat dat moment er dus wel ooit zit aan te komen.. Elke dag probeer ik dat toch goed genoeg te beseffen, zodat je achteraf niet teveel spijt krijgt van onder andere 'had ik er maar meer tijd mee gespendeerd'.

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: september 08, 2013, 18:36:13 »
Ik denk eigenlijk dat je dat pas 'met zekerheid' kan zeggen, als ze er niet meer zijn en je er mijmerend aan terug denkt...

Op Timo heb ik HEEL lang gewacht en ik heb het hier al vaker gezegd, maar met hem heb ik dus dat 'zonder woorden' ding. Moest die kunnen praten, er zou niks 'anders' zijn dan nu. Hij WEET wat ik bedoel, mensen zeggen op wandeling al wel eens 'is Timo niet te ver?', nee hoor, die weet waar die moet wachten, komt netjes terug als hij een tegenligger ziet, kijkt regelmatig eens om om te checken of 'er iets moet gebeuren'. Met de jaren is hij ook 'liever' geworden. Hij kan nu al eens genieten van een knuffel, waar dat vroeger niet kon (en wat ook de reden was dat er een tweede kwam). Timo is een constante in mijn leven en heeft heel veel watertjes doorzwommen samen met mij. Verschillende keren verhuisd, dikke miserie gekend, enz... Timo gaat ook ALTIJD mee wandelen, terwijl er in de rest afgewisseld wordt, dat is hier ook vanzelfsprekend.

Intussen lopen er hier een pak meer honden rond en zit daar nog eentje tussen die een trapje hoger staat dan de rest... Cessa... Had al een redelijk parcours afgelegd, voor ze hier verzeild geraakte (met een zusje uit Rusland gehaald door 2 fokkers, 1 uit Tsjechië en 1 uit Duitsland, de pups werden door de Tsjechische gehaald en eentje overleefde de eerste week niet, want werd dood gebeten door een Duitse Herder, Cessa had zich onder een hondenhokje verstopt en zat daar nog toen baasje terug thuis kwam, ging dan verder naar Duitsland, waar ze in een vrij grote groep honden terecht kwam en wat weg kwijnde. Dat was de reden dat ze terug verkocht werd onder de voorwaarde dat er nog een pup van zou terug gaan). DUS Cessa kwam naar hier met haar leuke gewoontes, plassen in bedden, manden, zetels, enz... Maniakaal likken likken en nog eens likken... Eerlijk? Ik heb mij er na een paar weken deftig aan geërgerd en gezworen nooit nog een 'volwassen' hond in huis te nemen... MAAR gaandeweg werd dat dus MIJN hondje, deed altijd haar best om mij te plezieren, kon stilaan los mee op wandel, want hield mij altijd in 't oog, was verder een heel sociaal hondje... Ook altijd leuk, luistert geen vets naar mijn vriend, kijkt altijd eerst naar mij om te zien of ze dat wel ECHT moet doen  :mrgreen: Cessa heeft ons dan ook ons eerste nestje gegeven, 8 reuzachtige prachtpuppies... Een belevenis om nooit te vergeten. Kort daarna liep ze nog eens onverwacht een eerste prijs op een zweetproef, amper getraind. Cessa is speciaal, zo speciaal dat ik vooral bij haar dat ding van de TS heb, naar haar kijken en een traan weg pinken omdat ze er ooit niet meer zal zijn EN ik vind ze ZO speciaal dat ik het idee heb dat dat niet normaal is en dat ze zo lief is net omdat ze er niet lang zal zijn en ze dus 'al haar teckeligheid' in een kortere periode moet weg geven. Ik koester ze gigantisch...

Das waar, van Zeno heb ik dat pas beseft als hij er niet meer was.. Ik heb te weinig bewust genoten van hem, omdat het allemaal zo vlug ging.. Nu sta ik meer stil bij het geluk die ze brengen  :yes:

Online Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #44 Gepost op: september 08, 2013, 18:51:34 »
Met Saint heb ik het eerste jaar geen band gehad. Dus sowieso heeft onze relatie niet zo'n goede start gehad. Hoewel ik hem ZO graag zie en ik me geen leven zonder hem kan inbeelden, dacht ik dat hij mijn once in a lifetime dog ging zijn...toen kwam Malibu.

Ze is nog maar 2 maanden in mijn leven en plots lijkt àlles in mijn leven een reden te hebben.

Jerry zegt ook duidelijk, Saint is onze hond, Malibu duidelijk UW hond. Ze kent me, ze verstaat me, ze is alles wat ik ooit zocht in een hond ...

Ik kan me geen leven inbeelden zonder beiden.

Offline Larshann

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 120 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: september 08, 2013, 20:27:47 »
Ik heb dat gevoel ook heel regelmatig, bij mijn 2 honden..ik kan echt niet zeggen dat de ene meer voor me betekent dan de andere, elk op hun manier betekenen ze alles voor mij. Ik heb met alletwee het gevoel een zielsverwant te hebben gevonden...en de gedachte dat ze er ooit allebei niet meer gaan zijn, pff, ik krijg daar nu al meteen tranen van in men ogen...en de oudste is al 11, dus het komt toch wel stilletjes dichterbij...en niet alleen dat hij er niet meer zou zijn, maar ook dat het op een bepaald moment bv al 20 jaar geleden zal zijn dat ik hem heb geknuffeld.. :cry: dat lijkt zoiets onmogelijk ondraaglijk..

Ik had bij mijn eerste hond ook dat gevoel dat ik nooit meer zo'n band zou kunnen hebben met een hond, dat de 2de nooit op het zelfde trapje zou kunnen staan...maar daar staat ze toch wel hoor ! en nu binnenkort komt de 3de eraan (die is nu 6 weken oud), en ik denk echt dat ik met haar nooit zo'n band zal hebben als met die andere 2, kheb daar wat schrik voor ook...dat ze altijd "minder" zal zijn...

Offline cherish

• *
  • 2266 HV-Punten
  • Angels in the outfield
« Reactie #46 Gepost op: september 08, 2013, 20:39:55 »
Ik zie ze allemaal doodgraag en ze betekenen allemaal iets speciaal in mijn leven. Ik zal er meer bij stilstaan als ze er niet meer zouden zijn en hoe ik verder zal gaan zonder hen. Ik ben nog jong dus wie weet welke hond alles 'overtreft'.

Mijn ma heeft dat gevoel met onze groenendaeler. Hoe ze erover praat, hoe je haar ziet weg mijmeren aan die herinneren. Het is echt hartverwarmend om ze te horen vertellen over haar maatje. Samen met het verdriet dat je nog voelt omdat ze hem moest laten inslapen. Zij en hij die waren één..

Men ma 'haren' Roy
« Laatst bewerkt op: september 08, 2013, 20:59:05 door cherish »

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #47 Gepost op: september 08, 2013, 20:44:15 »
Ik word er helemaal warm van binnenin, van al die verhalen hier! (en er mogen gerust wat meer fotootjes bij vind ik  :fuu: )
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #48 Gepost op: september 08, 2013, 20:45:27 »
ik weet het eigenlijk niet.
Voor een Ds is er een Gucci... voor een Runar is er Kjerro...  dus ze zijn beiden te evenaren  :mrgreen:

als kind kon ik ontzettend goed overweg met Wis.  Een groenendaeler van op een boerderij waar we altijd aardbeien gingen halen. Ik was echt nog inimini en ik ging die hond gewoon uit de ren halen en stak die weer weg als we weer vertrokken  :oops:
Geloof dat die wel uniek was tov mij ja  :vuistje:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #49 Gepost op: september 08, 2013, 20:56:04 »
Mijn eerste once in a lifetime mannetje, Zeno..

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #50 Gepost op: september 08, 2013, 21:05:18 »
Ik ken iemand die haar honden altijd dezelfde naam geeft. Dat zou ik dus nooit doen, omdat een naam hoort bij die ene hond.
mijn overburen hebben dat ook gedaan met hun 2e hond. Zelf zou ik het ook niet kunnen, de naam hoort bij die ene hond en die kan ik niet zomaar aan een andere geven.

Ik word er helemaal warm van binnenin, van al die verhalen hier! (en er mogen gerust wat meer fotootjes bij vind ik  :fuu: )

Mijn meisje zoals ze is :wub:

wij :wub:

Offline Kieran

• *
  • 1899 HV-Punten
« Reactie #51 Gepost op: september 08, 2013, 21:06:13 »
Hier was Cay  DE once in a lifetime dog. Na lang zoeken hadden we eindelijk ons ras gevonden en toen werd er in de buurt zo een nestje geboren. Ik werd dadelijk verlieft op hem, hij had een zwarte vlek op zijn rug in de vorm van een hart. Toen hij 6 maand jong was bleek dat hij zware HD had en dat we hem moesten laten inslapen of opereren. We deden geen van beide en lieten hem hond zijn en als het echt niet meer ging zouden we hem laten gaan. We hebben een paar keer bij hem gezeten ratten vergif gegeten, ergens blijven inhangen en dan kan hij zo de komediant uithangen. Hij was super lief en als hij dan eens bij me in de zetel mocht liggen (zonder dat mijn man het wist want van hem mocht het niet) dan legde hij zijn snoet op mijn schouder, zuchtte eens en viel dan heerlijk in slaap.
Jammer genoeg kreeg hij kanker en begin januari hebben we hem laten gaan. Toen liep Kyran (mijn huidige hond) hier ook rond en toen zei ik nog "Maatje als je  in Cay zijn voetsporen wil treden dan zal je heel goed je best moeten doen. Hij had wel heel fijne pootjes maar was zo een grote hond" Ik kreeg nog steeds de tranen in mijn ogen als ik aan hem denk.
Ik zie Kyran en Esky ook heel graag en kan o zo genieten van hun knuffels maar Cay dat kan ik niet goed uitdrukken die mis ik van de drie honden die gestorven zijn nog het aller hardste.

Misschien als we tien, liefst 15 jaar verder zijn kan ik dat ook zeggen van onze twee honden nu :weetniet:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #52 Gepost op: september 08, 2013, 21:07:47 »
En RoyRoy  :wub:

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #53 Gepost op: september 08, 2013, 21:17:39 »
Mijn Cessa... Altijd wat wit van haar oogjes, meestal een pootje omhoog en snel laag kwispelen... <3

Offline rachel

• hondenvriend pro
  • *
  • 735 HV-Punten
« Reactie #54 Gepost op: september 08, 2013, 21:28:29 »
Spike

en Roy

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #55 Gepost op: september 08, 2013, 21:30:55 »
Spike

en Roy

Hihi, nog een Roy  :wub: even off topic, maar ik vind bordeauxtjes echt geweldig knappe beesten en ze hebben zo'n mooie expressieve kop  :wub:

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
    • SchapendrijvenWestVlaanderen
« Reactie #56 Gepost op: september 08, 2013, 21:43:55 »
Ons Kate.

Blije guppie

Zachte guppie

Gedreven guppie.

Wakkere honden slapend maken.

Offline rachel

• hondenvriend pro
  • *
  • 735 HV-Punten
« Reactie #57 Gepost op: september 08, 2013, 22:00:48 »
Hihi, nog een Roy  :wub: even off topic, maar ik vind bordeauxtjes echt geweldig knappe beesten en ze hebben zo'n mooie expressieve kop  :wub:

De Roy'kes zijn de beste  :hmpf: :mrgreen:
Jouw Roy doet mij altijd denken aan de film Oliver Twist. Toen ik die film als kind zag wilde ik later ook zo'n hond, tot ik Turner & Hooch zag  :mrgreen:
Ze hebben inderdaad een erg expressieve kop en een geweldig karakter (vind ik dan) alleen hun gezondheid is rampzalig.

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #58 Gepost op: september 08, 2013, 22:15:40 »
De Roy'kes zijn de beste  :hmpf: :mrgreen:
Jouw Roy doet mij altijd denken aan de film Oliver Twist. Toen ik die film als kind zag wilde ik later ook zo'n hond, tot ik Turner & Hooch zag  :mrgreen:
Ze hebben inderdaad een erg expressieve kop en een geweldig karakter (vind ik dan) alleen hun gezondheid is rampzalig.

Hihi Turner & Hooch, op de losloopweide zijn er 2 bordeaux pupjes die zo heten, en die 2 zijn gewoon gewéééldig  :mrgreen: lopen, sprinten, crossen, elkaar in de grond trekken, man man man  :mrgreen:

:denk: Heb nog al gehoord van de mindere gezondheid, een kennis van me op de weide haar Victor heeft een verlamde achterhand  :cry:

Roykes zijn de beste  :mrgreen:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #59 Gepost op: september 08, 2013, 22:21:51 »
Ik heb lang gedacht dat Darren mijn maatje was... tot Rasta.

Rasta is
- een hond waaruit ik zoveel heb geleerd
- een hond dat echt mijn maatje is, volgt me op de voet, is mijn schaduw
- een hond die misschien mijn griezelige copy is

en vooral een hond die me reddingswerk leerde kennen. De enige hondensport waar ik me helemaal top voel... Dus daarom alleen al is het mijn once in a lifetime hondje. Dankzij haar weet ik er mijn weg in, we zijn een topteam, ze werkt zo graag voor mij en daarom is ze mijn beste hondje. Door haar weet ik meer hoe we andere honden kunnen opleiden. Ik heb misschien fouten gemaakt tijdens haar opleiding en niet altijd de beste keuzes gemaakt. Maar Rasta doet het nu toch maar :yes:

Mijn beste maatje:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal