collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Jouw "once in a lifetime dog"  (gelezen 6972 keer)

Offline Ilsey

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1905 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Boogie Wonderland!
Jouw "once in a lifetime dog"
« Gepost op: september 08, 2013, 09:03:04 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Onlangs lag Boogie diep te slapen en ik was alleen thuis met de hondjes. Ik was hem aan het strelen maar hij sliep zo diep dat hij geen kick gaf, ik keek hoe zijn haartjes tussen mijn vingers glipten en besefte hoe intens ik van zo'n eenvoudig moment kon genieten... ineens besloop mij een enorm beangstigend gevoel: ooit zal hij weg zijn.

Ooit kan ik niet meer met mijn handen in zijn pels kneden, ooit zal ik niet meer in zijn ogen kunnen kijken en ooit komt er een dag dat hij me niet meer gedag zal komen zeggen met zijn hoofdje gravend tegen mij aanduwend... De tranen bolden natuurlijk over mijn wangen op dat moment.

Boogie is mijn "once in a lifetime dog" en hij is nog jong, 5 jaar. Normaalgezien zal hij nog 10 jaar (en hopelijk zelfs nog wat meer) bij mij zijn, maar soms is een verlies zo plots. Ik weet niet hoe ik het ga kunnen verwerken, ik denk dat mijn wereld helemaal zal instorten.

Is het normaal, dat ik zo'n emotionele momenten heb? Boogie is perfect gezond! (Niet dat ik elke dag in schrik leef, maar af en toe besluipt de angst mij ineens)

Bij Klio kan de angst mij soms ook besluipen, maar eerder als ze 's avonds op wandeling zo onzichtbaar is en ik schrik heb dat er ineens een brommer op het pad zal opduiken zonder we het zien aankome ofzo aleja, niet zomaar, niet dezelfde schrik als bij Boogie.

Al goed dat wij nooit aan kindjes zullen beginnen, ik zie dat écht niet goedkomen anders. Als het al zo intens is met een hond, hoe groot is de schrik dan als je een kind hebt...

Ik ben bang dat als hij weg is, ik nooit nog een hondje zal hebben met wie ik zo'n intense band zal hebben. Nu zie ik Klio ook SUPERgraag, begrijp mij niet verkeerd, maar het is anders  :weetniet:

Nuja de hele kwestie heeft mij doen afvragen hoe dat zit met andere hondeneigenaren en "once in a lifetime honden". Hebben jullie al een "once in a lifetime dog" gehad, komt het voor dat je zo'n hond nog eens tegenkomt nadien? Of is zoiets enkel bij je 1e hond? Of hadden sommigen dit meer met een andere hond dan de 1e en komt dit dus ook voor bij niet-1e-honden? Wie was jouw "once in a lifetime dog"?

Dat hij er nog lang mag zijn...  :hond:
« Laatst bewerkt op: september 08, 2013, 10:57:00 door Ilsey, Reden: tikfouten »

“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
Re: Jouw "once in a lifetime dog"
« Reactie #1 Gepost op: september 08, 2013, 09:26:02 »
Ik heb een tweede once in a lifetime dog gevonden! Ooit had ik een herplaats dwergschnauzermixje en dat was toen mijn beste maat ooit.

Met Elliot had ik het eigenlijk ook, maar die is ingeslapen.

En met Iggy heb ik het opnieuw. Zo net dat iets meer, die extra klik, dat genoeg hebben aan een blik om elkaar te begrijpen, dat snuitje dat mij altijd weer een goed gevoel geeft en doet lachen  :wink:
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
  • There's no love like animal-love
    • DogFun
« Reactie #2 Gepost op: september 08, 2013, 09:30:50 »
Is Boogie jou eerste hond?
Ik heb exact hetzelfde met Tibo, mijn eerste hond. Ondertussen hebben we er 4. De andere zie ik ook supergraag, maar ik moet nog maar denken dat Tibo ooit iets overkomt, of ik krijg al traantjes in de ogen..
Ik denk dat het mss ligt aan het feit dat ik met Tibo het meeste drempels overschreden heb. Eerste geadopteerde pup, eerste 7 maand niks hondenschool gedaan tot ik een compleet losgeslagen projectiel had dat voor geen meter luisterde  :mrgreen: Vanaf dan hondenschool gevolgd, beginnen lezen over hondengedrag en intensief aan gewerkt, op enkele maanden had ik een creme van een hond.. De andere heb ik vanaf dag 1 strenger aangepakt en hoewel er aan Willow op 18 maand geadopteerd, ook veel werk was, hij is ook van ver gekomen, heb ik bij hem niet dat superintense gevoel. Raar om te schrijven, want zo lijkt het alsof je de ene liever ziet dan de andere, maar het is moeilijk uit te leggen.. Idd de once in a lifetime hond.. Ik heb hier met nog andere hondenmensen over gesproken en bijna iedereen met meerdere honden had precies die klik met de eerste eigen hond.. Hij is ook de reden dat er meerdere honden komen toch, want als het een monstertje zou zijn, dan hou je het wellicht bij een ..  :lol:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: september 08, 2013, 09:32:06 »
heb dat met al mijn honden eigenlijk, behalve met Dakota  :shifty:

maar vooral Libis is zo'n 'once in a lifetime' hond. heb ook een heel erg goede band met hem  :thumbs:
en dan Aivic... daar is er ook maar eentje van  :lol:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
  • 48 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: september 08, 2013, 09:34:19 »
Ik begrijp je helemaal hoor :yes:
Ik heb dat met Elmer.
Hij is mijn ziel,mijn maatje.
Als ik met hem alleen ga wandelen, dan is het puur genieten, hij loopt dan meestal heel dicht naast mij, tikt af en toe met zijn snuit tegen mijn hand, oortjes naar achter, hij lacht dan als het ware.
Hij is ook altijd in mijn buurt.
Toen mijn vader gestorven is,was hij er voor mij, het klinkt raar,maar hij is zo fijngevoelig,hij voelde mijn verdriet,kwam dan heel zachtjes mij een likje geven,of bij mij liggen.
Bij het overlijden van mijn moeder,het jaar daarna,net hetzelfde.
Ik heb zo enorm veel steun aan hem toen gehad,die periode, dat kon geen mens mij geven.
Hij is nu 8 jaar,ik hoop dat hij nog heel lang mijn maatje mag zijn,ik weet dat ik in een heel diep gat ga vallen,eens hij er niet meer zal zijn.
Dus ik geniet met volle teugen van mijn manneke !

Offline Voica

• *
  • 3068 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: september 08, 2013, 09:42:22 »

My once in a lifetime dog; Is zonder twijfel Vienté. Zij is alles wat ik ooit zocht in een hond. Ik droomde altijd van het 'lassie gevoel' en dat heb ik met haar.

Daarnaast is Kishan ook zeker en vast Once in a lifetime, nooit gedacht dat een reu mij zo om zijn poten kon winden... hij is echt zalig ! Hij is wat ik zoek. Hij is trouw, beschermend, maar een ontzettende grootte knuffelbeer.

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: september 08, 2013, 09:44:53 »
Zalig topic  :thumbs:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #7 Gepost op: september 08, 2013, 09:46:13 »
Boogie was idd mijn 1e hond  :yes:

Mss niet onbelangrijk ook: toen ik hem uit het asiel gehaald heb had ik een vers gebroken hart van toen 'de liefde van mijn leven' dacht ik. Hij toverde een lach op mijn gezicht alsof mijn hart helemaal niet gebroken was... Omdat ik het emotioneel niet heb verwerkt en het er precies niet eens was, dat liefdesverdriet, wrs omdat Boogie in mijn leven gekomen was, ben ik lichamelijk heel ziek geworden (zware keelontsteking, kon niet praten). Verder had ik toen ook een redelijke 'down' periode, ik was teleurgesteld in de wereld, ik was leeg, wou alleen maar slapen,... Boogie was er en ik ben helemaal omgedraaid, hij heeft mij gewoon in een vingerknip uit die put gehaald, ineens wou ik weer opstaan en gaan wandelen of gaan lopen met hem! Met hem is het besef gekomen, besef van het leven en de wereld en verantwoordelijkhei d. Met hem ben ik anders naar de dingen gaan kijken.

Dat maakt hem waarschijnlijk zo extra speciaal voor mij. En Klio, die zie ik ook supergraag, ik moet ook niet denken dat er haar iets zal overkomen want dan krijg ik het ook benauwd. Maar Boogie is idd dat 'tikkeltje' meer.

Op wandeling wijkt hij nooit ver van mij als hij los loopt, soms gaat hij even iets achterna maar ik heb geen seconde schrik dat ik hem kwijt zou zijn, hij komt gewoon altijd terug. Hij is zo trouw aan mij, als mijn vriend met hem wil gaan wandelen en kan niet mee komt hij mij toch halen en wil hij niet weg zonder mij. Klio daarentegen is superzelfstandig en maalt niet om zo'n dingen, die kan ook niet los want die zou direct weg zijn.

Ach, Boogie heeft mijn hart gestolen, zoveel is zeker.

Ben blij te lezen dat dit met meerdere honden in je leven kan zijn, want ik ben bang voor de leegte die hij zal achterlaten. Niet dat als ik dan nog eens zo'n hond tegenkom, Boogie vervangen zal zijn, maar is wel hoopgevend dat ik nog zo'n intense band met een hond zal kunnen hebben na hem.

Dus ik geniet met volle teugen van mijn manneke !

Dat moeten we uiteraard allemaal elke dag doen, met elke hond  :yes:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #8 Gepost op: september 08, 2013, 09:47:21 »
My once in a lifetime dog; Is zonder twijfel Vienté. Zij is alles wat ik ooit zocht in een hond. Ik droomde altijd van het 'lassie gevoel' en dat heb ik met haar.

Daarnaast is Kishan ook zeker en vast Once in a lifetime, nooit gedacht dat een reu mij zo om zijn poten kon winden... hij is echt zalig ! Hij is wat ik zoek. Hij is trouw, beschermend, maar een ontzettende grootte knuffelbeer.

Zalig!

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #9 Gepost op: september 08, 2013, 09:57:22 »
ik dacht altijd dat ik dat enkel met fleur had... mijn eerste (echte) hond (en van mij), eerste keer hondenschool, eerste keer echt voor grote vraagstukken gestaan (uitvaller), eerste keer nen hond met karakter...
fleur is elf jaar nu, en bij momenten besluipt mij ook het enorm enge gevoel: wat als zij er niet meer is?  mijn raadgever, mijn troost...

marie heeft dan weer op een heel andere manier de weg naar mijn hart gevonden... met haar duurde het eerlijk gezegd langer eer diezelfde klik kwam... tot ze op bepaalde momenten zo speciaal uit de hoek kwam, op exact die moment dat ik daar nood aan had... ze brengt me rust

en Texas is dan ook weer zo eentje... 2 dagen oud was ze toen ik zei: jij hoort bij mij... de kleinste van den hoop, het meeste geluid... compleet andere reacties dan haar nestgenoten, een maf geval... 20 kilo puur spieren die mijn snelheid van reageren traint, en mijn eigen spieren een workout geeft... maar zo enorm lief... een clown die een lach op mijn gezicht kan toveren, een bommeke wanneer ik dat vraag, een troost wanneer ik het nodig heb... waarschijnlijk zal ze de laatste pitbull hier zijn, omdat ik nooit een tweede zoals haar vindt...

alle drie once in a lifetime honden...

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: september 08, 2013, 10:17:31 »
Thorsten. Ik voel me er soms schuldig over tov m'n vorige honden en Machouffe maar Thorsten is de man van m'n leven.
Nadeel is dat ik constant flip op alles wat met hem zou kunnen gebeuren. Thorsten is ook de eerste hond die hier is gekomen na dat Keos was verdwenen, daarom flip ik zo, ik wil zoiets nooit in m'n leven nog meemaken. Machouffe is nog een echte oerhond, die heeft eig. geen mensen nodig, die trekt haar plan, dat is een echte overlever, daarom kan ik haar geestelijk beter loslaten. Pas op, ik zie haar even graag als Thorsten, alleen heb ik bij haar niet dat "zorgende" gevoel dat ik bij Thorsten wel heb.

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: september 08, 2013, 10:17:31 »
Ik heb al vele honden gehad in mijn leven, toch springt er één tussenuit als mijn "once in a lifetime dog" en dat is mijn Othello, nu 8 jaar geleden gestorven. Ik heb nu nog 3 honden, die ik alle drie heel graag zie, maar aan mijn Othello kan er geen een tippen, hij had zo'n grote will to please, luisterde perfect zonder slaafs te zijn, had alles wat ik van een hond wil (of mss dat ik hem wel extra ophemel). Ik spreek nog heel dikwijls over hem, hij heeft nog een enorme plaats in mijn hart, soms vraag ik mij af of ik mijn tegenwoordig honden zou kunnen afstaan als ik mijn Othello daarmee terug ou krijgen, gelukkig kan dat niet, het zou een vercheurende keuze worden.

Offline Voica

• *
  • 3068 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: september 08, 2013, 10:27:28 »
Zalig!

Ja, als klein ukje keek ik meer dan geregeld naar Lassie en haar avonturen.

Ik vond het altijd zo tof dat 1) Dat kindje steeds overal met lassie los liep 2) Dat Lassie altijd te hulp kwam in vele omstandigheden.

Mijn Vienté, kan ik overal en altijd loslaten die zal geen meter van mijn been wijken. En als ik haar nodig heb is ze er altijd voor mij ! Ze is heel lief en heel zachtaardig. Heel trouw.

Een lange tijd heeft ze met geen enkele hond akkoord gekomen en zou ze elke hond die te dicht bij haar kwam een goeie neep hebben verkocht, ondertussen is dat heeeeeeeeeeeeeel veel veranderd in de positieve zin, maar dat is voornamelijk omdat ik mijn roedel beter ben gaan begrijpen enz.

Voor mij is 'bijna' de perfecte hond, ze zou voor een vuur gaan voor mij ! En net dat vind ik zo fantastisch!

Offline rachel

• hondenvriend pro
  • *
  • 735 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: september 08, 2013, 10:29:59 »
Hier zijn de absolute uitschieters Roy en Spike. Wij begijpen/begrepen elkaar zonder woorden.
Roy is mijn eerste herplaatser en 3de hond. Hij voelt mij perfect aan, ik voel hem perfect aan. Een hond zonder zwaar verleden die ook nog eens gezond oud is geworden. Hij heeft mij altijd geholpen met de hele rij herplaatsers die ik ondertussen al heb gehad. Ik heb van hem heel erg veel geleerd naar hondentaal toe. Over een maand wordt hij 11 jaar, wat toch best uitzondelijk is voor een bd-reu. Hij is nu nog gezond en actief maar toch komt bij mij regelmatig de vraag, hoe zal het zijn als hij er niet meer is.

Spike was mijn 4de herplaatser en 6de hond. De eerste herplaatser waar ik echt medelijden mee had toen hij kwam. Het heeft een maand geduurd tegen dat wij een wat normaler contact hadden en vanaf toen is alles gegroeid. Het groeide langzaam maar wat er was was wel ijzersterk. Ondanks zijn zwaar verleden is hij zo'n vrolijke hond geworden die de hele wereld aan kon samen met mij.

Als ik mijn oudjes bekijk dan heb ik nu een once in a lifetime roedeltje. Roy wordt 11 jaar, Whoopy is 10 jaar en Franske wordt 9 jaar. Ik denk dat ik nooit meer zo'n oude bd's zal hebben en al zeker geen 2 reuen meer. Voor nu is het dus elke dag en elke minuut gewoon genieten van mijn oudjes.

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: september 08, 2013, 10:30:24 »
Ik heb deze angst al sinds de dag dat ik Phelan heb. Ik had schrik dat hij onder een auto ging lopen omdat ik hem niet onder controle ging krijgen, of dat hij kanker zou krijgen ofzo. Toen ik een tijd geleden zag dat zijn snoet al grijs aan het worden is, sloeg ik zeker in paniek.
Maar mijn paniek komt deels voort uit het nooit echt verwerkt hebben van het overlijden van onze vorige hond denk ik. Daar werd kanker vastgesteld en een kleine maand later hebben we hem moeten laten inslapen. Ik veronderstel dat ik deze angst dus ook bij de volgende ga hebben. Angst om te verliezen (één keer dat ik mij gebonden heb aan iemand - wat ook een tijdje duurt want in het begin wou ik mij totaal niet binden aan Phelan - heb ik schrik die te verliezen).

Offline Ellenita

• warme hondenvriend
  • *
  • 428 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: september 08, 2013, 10:34:46 »
hier heb ik dat nu met mijn eerste 2 honden ,
Lagun puur omdat hij me buiten kreeg en zo n knuffelkont is
al moet ik heel wat watertjes doorzwemmen met hem naar andere situaties , maar mss ook net daarom: doorgaan!

Ook Kiyomi is erg gevoelig voor me : ze is niet voor niks bij mij komen wonen denk ik , ze heeft me niet voor niks uitgekozen: wij hebben iets gemeen: zij heeft slokdarmverlamming en ik ik heb een handicap en fybrio/spasmofolie
Dat schept een band weer : doorgaan!!
Ik kan me geen leven inbeelden zonder hen!!!
en vooral bij Kiyomi heb ik zoiets van bij t minste anders ademen maak ik me zorgen..;
en vraag me soms idd af wat als zij er ooit niet meer , kan ik me nog geven voor andere honden ?

Ellen,
       ~~Lagun,Kiyomi en Yuna~~

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #16 Gepost op: september 08, 2013, 10:36:21 »
Van de 4 honden die ik al in huis heb gehad, is Kaya (ook al is ze de moeilijkste misschien) dé hond voor mij.
Misschien is het omdat zij men eerste hond was (waar ik al 20 jaar naar verlangde) of misschien is het omdat zij de enige hond is die ik van kleinsaf aan heb.
Ik denk vnl het eerste

Offline Sassy

• warme hondenvriend
  • *
  • 422 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: september 08, 2013, 10:42:02 »
Mijn once-in-a-lifetime hond was Rex, onze allereerste border collie  :wub:
Ik dacht echt dat we nooit nog zo een fijne hond zouden krijgen.

Nu, een aantal jaren later zeg ik wel eens dat het lijkt alsof Mika de reïncarnatie van Rex is, die is in sommige dingen precies hetzelfde, ik kan het niet uitleggen.
Had mij dat iemand jaren geleden verteld had ik het niet geloofd.

Bovendien is het ook zo dat er hier iedere hond wel iets eigens, speciaals heeft waardoor ie er bij momenten uitspringt. Ieder is een eigen individu, met voor- en nadelen.
Ik zie ze allemaal graag, waarbij Mika toch net nog iets meer mijn soul-mate is, vaak hoef ik niks te zeggen, je denkt iets en het is alsof ie dat onuitgesproken verstaat.
Daarom is het ook zo erg dat juist hij diegene is met de epilepsie, honden veranderen door die ziekte, en nog eens door de medicatie  :cry:

Onze Rex blijven we wel missen, die zal altijd in ons hart blijven, en dan te bedenken dat hier helemaal geen hond gepland was, laat staan een border collie  :vuistje:
Rex is zo te zeggen schuld aan het tegenwoordige border collie-virus wat er hier heerst  :mrgreen:

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #18 Gepost op: september 08, 2013, 10:49:31 »
Ik heb ook van die momenten dat ik besef dat het niet voor altijd is en dan vloeit er ook wel eens een traantje.
Maar eerlijk gezegd zijn ze hier allemaal voor mij elk op hun manier "once in a lifetime".
Het enige verschil is dat ik dat gevoel bij Izar had van de eerste keer dat ik hem in m'n armen had (12 dagen oud).
Bij de teefjes is dat gevoel later gekomen maar het is er nu bij allemaal.
Fiore is sowieso speciaal omdat ze onze eerste hond samen is, Izar is m'n soulmate en Noshje, tja, die is gewoon bijna perfect...
En hopelijk mogen we allemaal nog héél lang samen zijn  :pray:   :pray:   :pray:   :pray:   :pray:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: september 08, 2013, 10:50:50 »
Ik had het ook met mijn eerste hond, Zeno. Het gaat nu een jaar zijn dat hij er niet meer is, en élke dag denk ik nog aan hem, soms komen daar nog eens tranen bij, maar het lukt me nu al om vooral aan zijn grappige fratsen te denken  :lol: Mijn ouders hadden vrij vlug 2 whippets erbij, en nooit dat gevoel gehad..  :weetniet: nochtans voor 1 van de 2 enorm gezorgd toen hij zwaar ziek was én toch..  :weetniet:

Maarrrr.. Sinds kort heb ik het met Roy ook.. Ik kijk naar hem en ik denk, mannetje ik ben blij dat jij in ons leven bent gekomen  :shifty: van Zeno besefte ik het pas achteraf eigenlijk, dat hij mijn eerste grote liefde was, nu geniet ik er veel bewuster van  :shifty:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal