collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: info over verschillende soorten van TT  (gelezen 3310 keer)

Offline Stessel

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2818 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • denoestewerkers
info over verschillende soorten van TT
« Gepost op: februari 12, 2010, 12:45:32 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik wil hier geen discussie starten. Ik heb er lang over nagedacht maar na gisteren staat mijn beslissing vast. Ik ga dus een TT aanschaffen voor Fates zijn wegloop gedrag wat bij te sturen. Hij heeft mij gisteren de schrik van mijn leven bezorgd en ik wil dit niet nog eens meemaken.
De laatste maanden vind meneer dat hij blijkbaar mag gaan jagen als hij er zin in heeft. Vroeger moest ik roepen en dan stond hij terug bij mij maar nu loopt het de spuitgaten uit.

Ik wou dus graag weten welk soort TT ik het beste gebruik voor dit af te leren?

Offline Steve

• hondenvriend pro
  • *
  • 208 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Jachthondenkennel "des Senteurs du Ciel"
Re: info over verschillende soorten van TT
« Reactie #1 Gepost op: februari 12, 2010, 13:00:19 »
Zijn er dan verschillende soorten? Ok, je hebt verschillende merken en er zijn onderlinge verschillen tussen de merken en de verschillende modellen maar in essentie zijn ze allemaal van hetzelfde principe: stroom toedienen met behulp van een afstandsbediening. Ook een groot pluspunt (vind ik): zowel de zender als de ontvanger zijn waterdicht.

Persoonlijk heb ik een Dogtra 1210NCP. Dat is een fijn afstelbaar toestel (127 niveaus) met zowel tril- als stroomfunctie. Naargelang hoe je het wilt hanteren kun je de trilfunctie als voorafgaande waarschuwing of als beloning voor gewenst gedrag gebruiken. Persoonlijk gebruik ik die functie eigenlijk niet.

Let ook op: als je de TT als trainingsmiddel in plaats van permanente oplossing wilt gebruiken, moet je hem eerst enkele maanden met de halsband rond laten lopen zonder de TT al te gebruiken. Anders zal hij snel de link leggen tussen TT en correctie en vanaf dat moment heb je een hond die enkel braaf zal luisteren als de TT aan is maar in alle andere gevallen nog steeds zal gaan jagen.

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: februari 12, 2010, 13:19:29 »
Ik had een Innotek, hele tevreden van  :happywink:

Offline Steve

• hondenvriend pro
  • *
  • 208 HV-Punten
    • Jachthondenkennel "des Senteurs du Ciel"
« Reactie #3 Gepost op: februari 12, 2010, 13:34:22 »
Hmm, ik merk net dat de tekst "Ook een groot pluspunt..." op de verkeerde plaats staat. Dat hoort dus bij de uitleg over de Dogtra...

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #4 Gepost op: februari 12, 2010, 13:41:20 »
Eluna heeft hier ook is een topic over geopend, nog niet zo heel lang geleden...

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: februari 12, 2010, 14:14:53 »
Ken niets van de TT, maar omdat ik naar antiblafbanden aan het kijken ben, weet ik dat je in deze online shop ook wel wat vindt van TT's. Redelijk goedkoop ook denk ik.
www.antiblaf.nl

Offline Stessel

• *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #6 Gepost op: februari 12, 2010, 14:39:44 »
Ken niets van de TT, maar omdat ik naar antiblafbanden aan het kijken ben, weet ik dat je in deze online shop ook wel wat vindt van TT's. Redelijk goedkoop ook denk ik.
www.antiblaf.nl

ben er eens op gaan zien en die petsafe lijken mij wel dat wat ik zoek. De prijs valt eigenlijk ook nog best mee

Offline boutcha

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 42 HV-Punten
    • http://www.deverdediger.be
« Reactie #7 Gepost op: februari 12, 2010, 15:24:34 »
Heb dogtra en mega conten over beter iets meer uitgeven want petsafe laat soms te wensen na en reageert soms te laat (ken er verschillende op de club die er ni blij over zijn.)

Is wel aanteraden het eerst uit te testen met Fates op een afgesloten terrein !
want de kans bestaat dat hij er schrik van heeft en wegloopt.

Ik heb het aangeleerd op een afgesloten terrein bij Boutcha als jongere hond die luisterde niet en vond het nodig mensen na te jagen  :oops:.

Dus effe TT van iemand mogen lenen daar een intressant persoon op het einde vh afgesloten plein gezet die wist vh spel .. lokte haar express  :roll:.

Toen ze aanzette en een goede 5 meter van me weg was kom hier geroepen en blijven duwen (wel lage stand maar moet effectief zijn). Ze weet het nog steeds  :thumbs:.

Net weest wandelen en ze zag een konijn is 5 meter erachter mogen crossen en dan kom hier en ze kwam direct  :thumbs:.

Kan ik met Evox niet zeggen want die zat vd week achter een konijn en kwam maar pas terug toen het konijn weg was  :muur: :muur:.

TT helpt niet echt bij hem hij verzet er hem tegen en wordt kwaad op ons  :doh:.

good luck ..

.ps al die dan zeggen oefenen met lange lijn ... de hond weet verdomd goed dat er een lijn aan vast hangt.
Als je het met TT wil oefenen laat hem de TT eerst een paar dagen of uur dragen anders weet hij ook hoe het in elkaar zit of je moet hem altijd TT aandoen tijdens wandeling
honden zijn geen werktuigen, maar huisgenoten ;)

Offline fervente hondevriend

• *
  • 48 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: februari 12, 2010, 16:04:48 »
bij ons op de hondenclub iedereen dogtra.
iedereen is er content van!
'we are alone,absolutely alone on this planet:and atmid all the forms of life that surround us,excepting the dog,has made alliance wich us'  Maurice Maeterlinck

Offline boutcha

• *
  • 42 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: februari 12, 2010, 16:51:07 »
off topic maar wel voor de modjes ... waarom kunnen wij onze post niet aanpaseen  :doh: :weetniet:?
« Laatst bewerkt op: februari 12, 2010, 16:53:25 door boutcha »

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel

Offline boutcha

• *
  • 42 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: februari 12, 2010, 17:27:13 »
@boutcha: http://www.hondenvrienden.be/forum/info/wijzigen-berichten-door-leden-110233/

Was om een taalfout aan te passen ... te snel willen zijn is niet altijd goe  :mrgreen:.

Merci  :wink:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: februari 12, 2010, 18:09:05 »
ik zweer bij Dogtra  :thumbs:

Innotek vind ik persoonlijk onhandig werken.

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: februari 12, 2010, 18:12:33 »
ben er eens op gaan zien en die petsafe lijken mij wel dat wat ik zoek. De prijs valt eigenlijk ook nog best mee
Voor zoiets zou ik dus echt geen petsafe kopen he  :oops:
Een TT moet betrouwbaar en eerlijk zijn tegenover de hond. Over Petsafe al heel veel slechte dingen gehoord.

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: februari 12, 2010, 23:46:23 »
Voor zoiets zou ik dus echt geen petsafe kopen he  :oops:
Een TT moet betrouwbaar en eerlijk zijn tegenover de hond. Over Petsafe al heel veel slechte dingen gehoord.

Sorry voor het offtopic gaan Caro  :oops:. Ook slechte dingen over de antiblafbanden van Petsafe?

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: februari 13, 2010, 21:06:42 »
Sorry voor het offtopic gaan Caro  :oops:. Ook slechte dingen over de antiblafbanden van Petsafe?
Yep, stroom blijven geven als de hond stopte met blaffen (blijven hangen dus). Direct weggegooid en eentje van Innotek gekocht  :happywink:

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: februari 14, 2010, 07:20:33 »
Ik ben content van mijne innotek, ik kan hem goed gebruiken. Alleen is het vervelend dat hij zichzelf aflaadt als hij wegligt en dat je dus altijd op voorhand moet plannen wanneer je hem denkt te gebruiken, om hem dan een uur te laten opladen.

Met de blafbanden van petsafe heb ik ook nog geen problemen gehad, in het begin. Na een redelijke tijd  worden ze wel onbetrouwbaar. Bij mij in de zin dat ze  soms niet meer werken en op andere momenten wel. Dan gebruik ik ze ook niet meer, want ze moesten maar eens afgaan als de hond niet blaft...
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: februari 14, 2010, 08:36:18 »
Wij hadden er voor Darco eentje van Sportdog (model Sporthunter) met extra lange rijkwijdte (:roll:) waar we wel tevreden over waren. Deze was trouwens ook schokvast en waterproof.

Offline gwenda

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: februari 14, 2010, 10:03:14 »
Ik volg hier ook mee....
Niets ter wereld kan een man met de juiste mentale instelling ervan weerhouden zijn doel te bereiken. Niets ter wereld kan een man met de verkeerde mentale instelling helpen. .

Offline Majaken

• *
  • 1246 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: februari 14, 2010, 11:39:58 »
Innotec, ook ervaring mee gehad maar een ouder moddeleke, is zeker al 4 jaar geleden, heel goed toestelleke vond ik het.

Waar je vooral op moet letten is dat afstand voldoende is, je hebt van die goedkope rommel die maar 150 meter bereik hebben en das veel te weinig, zeker als de hond achter bomen verdwijnen

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal