collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Hopelijk nog net op tijd !  (gelezen 3922 keer)

Offline Leeniepee

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 432 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hopelijk nog net op tijd !
« Reactie #20 Gepost op: september 16, 2013, 15:07:28 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Kooikerhondje is dat geen zeldzaam ras?  :denk:

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: september 16, 2013, 16:52:01 »

Dat zie je inderdaad toch niet zo heel vaak...

een labrador en een golden retriever hebben eens samen mijn bulleke aangevallen, die worden niet braaf geboren hoor die hebben ook opvoeding nodig! Je moet goed zien naar hoeveel tijd en beweging je aan je hond kan geven. Als je een bordercollie neemt en die 15 min per dag even laat wandelen, dan word je daar ook gek van hoor. Maar ik heb zelf een dochter van 10 die nu een jaar haar Aussie verwent / verzorgd / opvoed onder ons waakzaam oog en dat gaat prima het zijn twee dikke vriendinnen geworden. Succes

't is maar een gekke vraag maar hoe kan een meisje van 10 een volwassen Aussie houden als die trekt? Ervan uitgaande dat iedere hond wel eens trekt.
Ik zie momenteel bij ons op de hondenschool echt héél veel kids met de hond trainen in plaats van de ouders, maar als hun hond trekt (vaak nog een pups) gaan bijna al die kids (van 14!) gewoon onderuit of laten ze los...

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: september 16, 2013, 17:27:09 »
Ik heb eens gegoogled en die hond komt dus zo goed als zeker van een broodfokker, of toch van ergens waar ze meer dan 10 verschillende rassen hebben...
Die naam waar ik op kom, daar heb ik al meer dingen van gehoord van zieke honden en zo...
« Laatst bewerkt op: september 16, 2013, 17:30:50 door noorra »

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #23 Gepost op: september 16, 2013, 18:35:07 »

Ik stond er ook van te kijken dat je die " zo" kan kopen... Je ziet ze niet frequent en het is een ras waar toch wat problemen zijn ( karakter en gezondheid)... Blijft de vraag of het wel een Kooiker is natuurlijk...

Offline Kieran

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1899 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: september 17, 2013, 07:52:51 »
Bij ons in de hondenschool komt een kooikerhondje. Die mensen zijn daar dacht ik voor naar Nederland gereden en hebben lang moeten wachten op een pup.

Het is wel een heel mooi en schattig beestje maar met heel veel pit. Heeft toch een consequente opvoeding nodig heb ik gemerkt anders speelt die echt wel met je voeten.

Hopelijk heeft je vriendin wat geluk, je hebt je best gedaan en hun geïnformeerd, als ze niet willen luisteren dan is het hun zaak. Toch stom dat de prijs van een huisdier nog steeds doorslaggevend is en niet de gezondheid van zo een diertje  :muur: 

Offline Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: september 17, 2013, 07:59:48 »
Toen ik op zoek was naar een pup voor ons gezin, stond het Kooikerhondje bovenaan mijn lijst.  Probleem is dat die bijna niet te krijgen zijn.  Fokkers vind je enkel in Nederland en je hebt daar enorm lange wachtlijsten.  De fokkers zijn ook enorm streng met wie ze een pup meegeven ...

Offline Leeniepee

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 432 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: september 17, 2013, 09:57:26 »
Toen ik op zoek was naar een pup voor ons gezin, stond het Kooikerhondje bovenaan mijn lijst.  Probleem is dat die bijna niet te krijgen zijn.  Fokkers vind je enkel in Nederland en je hebt daar enorm lange wachtlijsten.  De fokkers zijn ook enorm streng met wie ze een pup meegeven ...
Dacht ik ook..Ik ben nu eigelijk wel benieuwd naar een foto van het pupje. Het kan bijna geen kooikerhondje zijn.

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: september 17, 2013, 11:19:32 »
Enkele jaren geleden hebben mensen uit de buurt een Kooikerhondje gekocht in NL bij een boer.  Die heeft/had een koppel waar hij nestjes mee fokte....... zonder stamboom, 300€.........
Ze zijn er dus wel.
Maar het zijn honden die hun fysieke uitdaging nodig hebben, veel beweging en losloopwandelingen. ......  deze is redelijk dominant en agressief met kinderen (heeft muilband aan bij de kinderen  :cry:
Ziet er wel uit als een kooiker, maar met te korte poten.  Wel een leuk hondje om te zien, maar niet voor beginners denk ik.

Offline Fieke

• warme hondenvriend
  • *
  • 53 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: september 20, 2013, 22:58:54 »
Toen ik het pupje zag kon ik daar niet meteen een Kooiker in zien .( Ik ken een paar Kooikers in agility .) Hij is zwart-wit en niet ros-wit . Maar volgens mijn vriendin komen die zwart-witte ook voor . We zullen zien wat het wordt . Ik duim alvast voor hond en gezin .....

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: september 21, 2013, 08:14:31 »
Gezien zijn afkomst heb ik sterk mijn twijfels want idd, zwart-witte kooikers?????  Enfin, als het maar een leuk hondje is hè.

In zo'n winkel maken ze je alles wijs wat je wilt horen, jammer dat ze jouw raad niet gevolgd hebben  :zucht:

Offline borderlove

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 386 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: september 21, 2013, 08:46:07 »
Als je dit leest bij de rasbeschrijving :

Kleur
Duidelijke en heldere oranjeroodkleurige platen op witte ondergrond. De kleur moet overwegen. Zwart-bont en driekleur zijn niet toegestaan.

dan weet je genoeg he .... ik snap soms toch niet dat mensen met kinderen er zo licht over gaan wat voor een hond ze bij hun gezin plaatsen  :weetniet: wij hebben geen kinderen, en voor de eerste border hier kwam had ik mij al helemaal ingelezen en geinformeerd bij andere border-bezitters.... en ik zat toen nog niet op HV, dus was niet jullie invloed  :mrgreen:

Offline Laluna

• startende hondenvriend
  • *
  • 19 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: september 24, 2013, 00:17:58 »
Toen mijn buurjongen 10 was had hij ineens een duitse herder bij zich, gekregen van mensen die hem niet meer wouden. Die hond werd onze kameraad, wij waren echte buiten kinderen en in de velden rond onze huizen was de hond altijd mee met ons. Fietsen, zwemmen, spelen, nooit problemen gehad, en dat voor een hond met een minder goede reputatie.

Ik zou dus niet meteen kiezen op ras, een volwassen hond die van kinderen houdt kan eender welk ras zijn. Ik zie dat ze toch voor een pup zijn gegaan bij wellicht een niet al te goede fokker. Jammer :(

Offline Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: september 24, 2013, 08:05:26 »
Dat DH niet geschikt zijn voor bij kinderen zou ik toch ni durven zeggen.  Hier hebben we ondertussen onze 3de duits en stuk voor stuk geweldige honden met kinderen.  Juist Noor, de hond van mijn ouders.  Ze komt uit het asiel en heeft al een verleden.  Ze is goed met kinderen, maar ooo zo loemp!

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #33 Gepost op: september 24, 2013, 11:36:32 »
Toen ik het pupje zag kon ik daar niet meteen een Kooiker in zien .( Ik ken een paar Kooikers in agility .) Hij is zwart-wit en niet ros-wit . Maar volgens mijn vriendin komen die zwart-witte ook voor . We zullen zien wat het wordt . Ik duim alvast voor hond en gezin .....

dit is de vacht beschrijving volgens de rasstandaard

Vacht

Beharing

Middelmatig lang, lichtgolvend of sluik en glad aanliggend. Zacht haar. Goed ontwikkelde ondervacht. Voorbenen moeten matige bevedering hebben die reikt tot het polsgewricht. Achterbenen hebben een vrij langbehaarde broek; onder het spronggewricht geen bevedering. De beharing op het hoofd, de voorkant van de benen en voeten dient kort te zijn. Voldoende bevedering aan de onderzijde van de staart. Langer haar op de keel en voorborst. Oorbellen (lange zwarte haarpunten) zijn zeer gewenst.

Kleur
Duidelijke platen van oranje-rode kleur op zuiver wit, hoewel enkele kleine vlekjes op de benen toegestaan zijn. De oranje-rode kleur moet overwegen. Iets zwart doorschoten zijn van de oranje-rode kleur en een lichte vorm van ticking zijn toegestaan maar minder gewenst.
Aftekening op het hoofd: een duidelijk zichtbare bles die tot aan de neus doorloopt. Gekleurde wangen en gekleurd rond de ogen. Een te smalle of te brede bles of maar gedeeltelijk gekleurde wangen zijn minder gewenst.
Een zwarte staartring bij de overgang van oranje-rood naar wit is toegestaan.

een zwart witte kooiker zal dus geen "echte" zijn...

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #34 Gepost op: september 24, 2013, 12:49:43 »
zwart-wit en dat verkopen ze als kooikerhond? :zot: :roll: :muur:

Offline Joska

• hondenvriend pro
  • *
  • 361 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: september 24, 2013, 14:29:47 »
Te dicht bij de border collie gelegen?

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal