collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: hondenluik ervaringen  (gelezen 17843 keer)

Offline Buster

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: hondenluik ervaringen
« Reactie #20 Gepost op: december 01, 2011, 08:10:22 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Een graad minder in een tuinhuis of in de living is wel een groot verschil natuurlijk. Voor de garage zou een klein beetje tocht me ook niet deren maar voor men living/keuken wel vermits verwarming duur is. Dus buster ga nekeer een week in het tuinhuis leven zodat ke echt zeker weet dat er geen kou van binnenkomt :)

Ik steek daar dan toch lekker de verwarming aan.  :baeh: :mrgreen:

Offline Marein

• *
  • 195 HV-Punten
    • Canis-Sanitas
« Reactie #21 Gepost op: december 01, 2011, 08:27:26 »
Petsafe is van Staywell, net als die Pet Porte Cat Flap...

M'n man wil ook een luikje in de achterdeur. Die deur staat nu 's nachts altijd open, en met de winter voor de deur is dat toch niet altijd even interessant  :?.
Het is een stevige houten achterdeur, dus dat moet wel lukken.

Maar mijn dilemma: er moet een hond van schoft 83 cm (Aziz, onze grootste) door kunnen maar ook een Italiaans windhondje van 3 kilo! Als we zouden gaan voor de Extra Large uitvoering, met flap en magneetstrip, ben ik redelijk zeker dat Tink dat gewoon niet kan openduwen. Of wel?
Misschien dat er nog mensen zijn die bijvoorbeeld een Duitse dog en een chihuahua hebben mét een hondenluikje?

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: december 01, 2011, 09:21:26 »
Ik heb deze : http://www.hondenwinkel.nl/product_info.php?products_id=4736&osCsid=408i2lstmbi7bd309vs1ner307 Zelfs mijn katten kunnen die flap openduwen, dus moet het voor een kleine hond zeker lukken.  Dus is wel vergelijkbaar.

Offline Lila

• hondenvriend pro
  • *
  • 1675 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: december 01, 2011, 12:05:06 »
Bij ons lukt het ook zowel de kat (4 kg) als onze honden (13 en 23 kg) om het luikje open te duwen en erdoor te gaan. De grootste hond moet zich wat bukken, de kat kruipt er met beide pootjes eerst tegen en dan duwt ze het open met haar snuit. Ik denk wel niet dat we de extra large hebben, het is zo'n 35 op 20 cm als ik het zo schat (en daar ben ik slech in :) ).

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #24 Gepost op: december 01, 2011, 13:05:02 »
Petsafe is van Staywell, net als die Pet Porte Cat Flap...

M'n man wil ook een luikje in de achterdeur. Die deur staat nu 's nachts altijd open, en met de winter voor de deur is dat toch niet altijd even interessant  :?.
Het is een stevige houten achterdeur, dus dat moet wel lukken.

Maar mijn dilemma: er moet een hond van schoft 83 cm (Aziz, onze grootste) door kunnen maar ook een Italiaans windhondje van 3 kilo! Als we zouden gaan voor de Extra Large uitvoering, met flap en magneetstrip, ben ik redelijk zeker dat Tink dat gewoon niet kan openduwen. Of wel?
Misschien dat er nog mensen zijn die bijvoorbeeld een Duitse dog en een chihuahua hebben mét een hondenluikje?

als er dan toch al een gat in de deur zit, kan je natuurlijk even goed  2 gaten in de deur maken, een kleintje en een lang (smal, evt zelf maken) en dan schattige foto's trekken  :mrgreen:

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #25 Gepost op: december 01, 2011, 13:11:35 »
Ik heb deze : http://www.hondenwinkel.nl/product_info.php?products_id=4736&osCsid=408i2lstmbi7bd309vs1ner307 Zelfs mijn katten kunnen die flap openduwen, dus moet het voor een kleine hond zeker lukken.  Dus is wel vergelijkbaar.

van die dogmate las ik nu elders ook goede commentaren
Door die medium past jou retriever dus? Ik heb een maatje grote beagle en een kleine labrador

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: december 01, 2011, 13:34:29 »
Gaat daar makkelijk door.  Voordeel van deze deur is ook dat hij er rustiger doorloopt en dat ze minder lawaai maakt.
Staywel 860 (trouwens uit de handel) maakte enorm veel lawaai.

Ben deze nog tegen gekomen, misschien vind je daar wel iets, staan speciale "vormen" tussen.
http://www.petdoors.com/pet-doors-for-doors-home.html

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #27 Gepost op: december 01, 2011, 13:41:53 »
Gaat daar makkelijk door.  Voordeel van deze deur is ook dat hij er rustiger doorloopt en dat ze minder lawaai maakt.
Staywel 860 (trouwens uit de handel) maakte enorm veel lawaai.

Ben deze nog tegen gekomen, misschien vind je daar wel iets, staan speciale "vormen" tussen.
http://www.petdoors.com/pet-doors-for-doors-home.html

daar staan er veel maar ik bestel of haal het toch liever in de benelux ... dan is het er sneller en als er dan iets aan kapot is waarschijnlijk makkelijker een nieuw stuk te verkrijgen.

En je bent dus zeker dat het de Medium is dat je hebt, ik heb hier nu eens een blad genomen (omdat ik daarvan de afmetingen ken) ik zag daar precies Onie nog niet doorkruipen als ik dan me de afmeting voorstelde (nu Onie is een kleine lab maar wel breder dan uw flat)

In een winkel (hondenbench.be) niet ver van men werk, waar ik zaterdag toch moet zijn om iets op te halen, hebben ze enkel de staywells zie ik. Nuja misschien dat ik gewoon ter info eens kan gaan kijken om de grootte van zo'n luikjes in te schatten

(edit: alhoewel, volgens mij zijn de afmetingen van dat luikje gelijk aan een rechtopstaandblad plus 1/4 rechtopstaand blad en daar moet ze wel doorkunnen  :lol: Ale ja, voor de veiligheid en trok heb ik liever een M dan L natuurlijk, als het echt niet blijkt te lukken dan kan je wel nog een groter gat maken later (vermoed ik toch), kleiner gaan terug gaat nooit meer natuurlijk)

lawaai of hard tegen haar achterste/rug vallen is voor Kaya not done, dan gaat ze er echt nooit door durven alleen dus altijd interessant die info te weten
« Laatst bewerkt op: december 01, 2011, 13:51:42 door evie »

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: december 01, 2011, 13:44:01 »
Ja, heb bestelbon nagekeken, want staat er nog niet zo lang in.
De large werd als alternatief voorgesteld voor de staywell 8690, maar als ik ze zou installeren, heb ik geen deur meer.  Is niet alleen iets breder, maar ook hoger en dan zit mijn venster in de weg.

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #29 Gepost op: december 01, 2011, 13:53:18 »
Ja, heb bestelbon nagekeken, want staat er nog niet zo lang in.
De large werd als alternatief voorgesteld voor de staywell 8690, maar als ik ze zou installeren, heb ik geen deur meer.  Is niet alleen iets breder, maar ook hoger en dan zit mijn venster in de weg.

thx om het te checken!
Ik heb het nu vrij goedkoop op een site zien staan waar ik al eens besteld heb en waar ik nog een jasje voor kaya wil bestellen  :mrgreen:  Ik denk dat ik dus binnenkort met een gat in men deur zit. Ach ja, die deur wordt toch niet gebruikt en ja en deur kost veel geld maar mijn gemoedsrust ook.
Een broer van een vriend zou het ook kunnen installeren dus ik moet enkel nog beslissen!

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: december 01, 2011, 14:03:37 »
Heb een foto genomen om een idee te hebben van de breedte.

Zoals je ziet heeft Casper nog plaats over, dus moet wel lukken voor je hond.

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #31 Gepost op: december 01, 2011, 14:42:11 »

Ok maar nu kan ik volgen! Dat is dus wel een staywell en een large ... keibizar dus he
Nu klik ik terug op jou link van een paar berichten terug en nu zie ik daar het juiste ... daarnet zag ik daar dus een ander he (hard model en maat medium). Ik vond het al raar!En nu weet ik het weer niet meer :o)

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: december 01, 2011, 15:15:20 »
Ok maar nu kan ik volgen! Dat is dus wel een staywell en een large ... keibizar dus he
Nu klik ik terug op jou link van een paar berichten terug en nu zie ik daar het juiste ... daarnet zag ik daar dus een ander he (hard model en maat medium). Ik vond het al raar!En nu weet ik het weer niet meer :o)
Ge hebt nog ne extra large ook, normaal staat op de site vermeld welk bij welk type hond past.

Hier staan ze allemaal op een rij.  En jammer dat ik het niet eerder gezien heb, want goedkoper ook.

http://www.staywell.nl/product/2/hondenluiken

En is inderdaad de large dat ik heb.  staywell 640
« Laatst bewerkt op: december 01, 2011, 15:18:22 door ands »

Offline Lila

• hondenvriend pro
  • *
  • 1675 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: december 01, 2011, 15:58:33 »
Wij hebben denk ik een medium en hebben hier al een behoorlijk grote hond in opvang gehad (kleine deense dog ongeveer van formaat, maar best wel breed). Nooit een probleem gehad, hij kon er perfect door. Onze honden proberen er soms met 2 tegelijk door te gaan maar dat lukt wel niet. :)
Een kleine lab moet dus echt wel door een medium geraken volgens mij.
Mijn vriend heeft eigenhandig een gat gekapt in een bakstenen muur, dat verstevigd en daar het luik ingezet. Erger dan dat kan het dus niet worden met je deur hè! En een deur kan je eventueel vervangen, met een muur is dat zo moeilijk.  :wink:

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: december 01, 2011, 16:02:09 »
Wij moesten dan ook nog is rekening houden met het gat van de vorige klapdeur.

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #35 Gepost op: december 01, 2011, 16:58:53 »
Dat van Ands moet een Large zijn, die van onze is kleiner, maar daar kruipt onze 'dikke' Benz dus ook gewoon door. Der is zelfs tijdelijk een Hovawarth door onze medium gekropen! Ik zou het toch eerder op een medium houden, hoe kleiner het gat, hoe minder warmteverlies (denk ik dan...).

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #36 Gepost op: december 01, 2011, 17:21:25 »
Dat van Ands moet een Large zijn, die van onze is kleiner, maar daar kruipt onze 'dikke' Benz dus ook gewoon door. Der is zelfs tijdelijk een Hovawarth door onze medium gekropen! Ik zou het toch eerder op een medium houden, hoe kleiner het gat, hoe minder warmteverlies (denk ik dan...).

Inderdaad, liefst zo klein mogelijk!  Medium zal dus wel passen, vanavond nekeer uitmeten rond Onie  :mrgreen:

thx voor de ervaringen  :lol:

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: december 01, 2011, 17:25:01 »
In de breedte scheelt dat 52 mm (dus ongeveer ne 0.5 cm), maar in de hoogt toch wel 103 mm wat dan toch weer 10 cm is.

Hoeveel weegt Onie?

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #38 Gepost op: december 01, 2011, 20:00:05 »
In de breedte scheelt dat 52 mm (dus ongeveer ne 0.5 cm), maar in de hoogt toch wel 103 mm wat dan toch weer 10 cm is.

Hoeveel weegt Onie?

Ik heb ze net even gemeten, ze is net 50 schoft als ik goed kan meten. Denk wel dat ze 28kg weegt.
Maar als ik u foto zie en hoeveel plaats je flatje nog over heeft en ik vermoed dat je falt toch een 10cm groter is (of is dat ook een kleintje?)

Nuja, ik denk dat ik zaterdag eens ga kijken in die winkel die ze heeft of te zien of het gaat of niet. Die L vind ik toch echt wel heel groot en dat ga ik toch teveel schrik hebben voor tocht. Pffft, ik wil een tussenin M-L  :mrgreen: Want van een ander model M staat dat die maar voor honden tot 18kg zijn  (nuja ik vind meten in gewicht wel raar voor dit)

@timo jr: heb jij toevallig geen foto van jouw luikje (evt met Benz of andere referentie) in de buurt (maar eigenlijk, nen Hovawart ... dat is zeker 10cm groter dan Onie en toch wel qua schouders even breed lijkt me)
« Laatst bewerkt op: december 01, 2011, 20:06:11 door evie »

Offline borderlollie

• hondenvriend pro
  • *
  • 922 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: december 01, 2011, 20:16:40 »
interessant!

ik ga proberen om hier ook zo'n luikje er door te krijgen...
wel niet in de keuken, dat gaat te koud worden maar naar het waskot... (hmmms het enige minpunt is dat de trap naar boven daar ook uitkomt)

ik vraag me af... als je zo'n groot luik hebt, passen er dan geen mensen door? of geraken die dan niet gemakkelijk binnen? twee deuren is hier alvast geen optie... :muur:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal