collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Hond uit Spanje in Belgisch asiel ?  (gelezen 5052 keer)

Offline Trust

• hondenvriend pro
  • *
  • 160 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Animal Trust
Hond uit Spanje in Belgisch asiel ?
« Gepost op: februari 02, 2010, 23:11:24 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik kreeg vandaag een mailtje ivm een hond die weg moest. Hij werd overgebracht uit Spanje. Nu moet hij bij die mensen weer weg. Ze hebben contact opgenomen met de organisatie vanwaar ze hem hebben, maar daar kan hij niet terecht, want ze hebben geen plaats (er zou een asiel afgebrand zijn en zij hebben die honden opgevangen ofzo) ... Ik heb een mailtje gestuurd naar die organisatie en zij antwoordden dat dit inderdaad zo is en vroegen of ik aub de hond wil opvangen.

Nu heb ik niets tegen honden uit Spanje, ik heb er namelijk zelf ook 1, MAAR ik vind dit wel niet kunnen. Ik vind dat zo'n organisaties in alle omstandigheden hun honden terug moeten opvangen. Ik ben dan ook geneigd nee te zeggen, gewoon omdat ik het niet correct vind. Langs de andere kant is de hond daar natuurlijk ook niet mee geholpen.

Wat denken jullie daarover? Ik wil geen discussie beginnen over het naar hier halen van buitenlandse honden.

Offline Sofieketje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
Re: Hond uit Spanje in Belgisch asiel ?
« Reactie #1 Gepost op: februari 03, 2010, 01:21:37 »
Ik denk dat je voor jezelf moet uitmaken wat voor jou het belangrijkste is  :weetniet:
Ofwel je principes navolgen en weigeren.. Ofwel je principes aan de kant schuiven en de hond in kwestie helpen (wat uiteindelijk OOK eigenlijk je passie is :weetniet:)

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: februari 03, 2010, 06:57:50 »
Ik snap dat je in tweestrijd zit met jezelf, maar zo'n organisatie moet onder elk beding de hond terug nemen. Zij halen ze naar hier, willen ten allentijde verantwoordelijk blijven door middel van contract en nu gaan ze hun handen terug trekken omdat het "even niet uitkomt door omstandigheden".

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #3 Gepost op: februari 03, 2010, 07:56:06 »
ik snap ook je tweestrijd...in weze zou zo'n organisatie hun honden zelf moeten kunnen opvangen maar ik denk dat hier toch geen kwade wil in het spel is, als er nu een asiel afbrand zit je toch gigantisch in de problemen niet? Dan ben je toch al blij dat je geholpen wordt?
Stel nu Trust, en ik  :pray: dat het nooit voorvalt, dat jouw asiel in de vlammen opgaat en op dat moment krijg je telefoon om één van je ex-asielhonden terug te nemen...dan sta je toch ook met je rug tegen de muur?...dan ben je toch blij met alle hulp in het belang van de hond?

Offline Trust

• hondenvriend pro
  • *
  • 160 HV-Punten
    • Animal Trust
« Reactie #4 Gepost op: februari 03, 2010, 10:59:15 »
Nja, dan zou ik denk ik wel vragen om ze nog zelf te mogen plaatsen ofzo. Die mensen kennen mij niet, vragen of hij naar hier mag komen, maar voor hetzelfde geld slaap ik hem morgen in ... Ze vragen ook niks omtrent mijn manier van werken of ze op de hoogte kunnen blijven ofzo. Vind dat allemaal maar bizar.

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: februari 03, 2010, 11:59:30 »
Ik snap dat je in tweestrijd zit met jezelf, maar zo'n organisatie moet onder elk beding de hond terug nemen. Zij halen ze naar hier, willen ten allentijde verantwoordelijk blijven door middel van contract en nu gaan ze hun handen terug trekken omdat het "even niet uitkomt door omstandigheden".
volledig mee eens. trouwens, de meeste organisaties met buitenlandse honden/dieren, werken met opvanggezinnen, dus het zou mij straf lijken dat ze daar ook geen plaats hebben voor die hond  :denk:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #6 Gepost op: februari 03, 2010, 12:03:06 »
Nja, dan zou ik denk ik wel vragen om ze nog zelf te mogen plaatsen ofzo. Die mensen kennen mij niet, vragen of hij naar hier mag komen, maar voor hetzelfde geld slaap ik hem morgen in ... Ze vragen ook niks omtrent mijn manier van werken of ze op de hoogte kunnen blijven ofzo. Vind dat allemaal maar bizar.

Ben wel akkoord met je hoor, maar als je er rekening mee houdt hoe het er in Spanje in de dodingsstations aan toegaat, zijn die mensen misschien op een punt gekomen (door die brand bedoel ik dan) dat ze het mogelijk zelfs 'humaner' vinden als de hond in het slechtse geval bij jou zou worden ingeslapen  :oops: :weetniet:

(alé dit is maar een ander zicht op de zaak die ik wil geven eh, kan zijn dat ze helemaal niet zo denken, maar ik kan het me eigenlijk zo voorstellen  :oops:)

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: februari 03, 2010, 12:09:20 »
volledig mee eens. trouwens, de meeste organisaties met buitenlandse honden/dieren, werken met opvanggezinnen, dus het zou mij straf lijken dat ze daar ook geen plaats hebben voor die hond  :denk:
Nuja, als Trust de hond niet neemt, zal een ander asiel dat wss wel doen.
Ik weet in alle geval dat de organisatie waar een kennis een hond vandaan haalde, letterlijk zei "als de hond wegmoet komen wij hem halen, als er geen plaats is wordt ie terug naar Spanje gedaan. Hier in een asiel komen laten wij niet toe". Er zijn er hier volgens mij al meer dan genoeg...

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: februari 03, 2010, 17:57:03 »
Aangezien het een noodsituatie is zou ik de hond wel opvangen, ja.

Ik vind het niet kunnen dat Spaanse honden hier in de asielen terechtkomen, maar dit is geen gewone situatie maar een geval van nood, dus ja...

pure_

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: februari 03, 2010, 19:32:09 »
Niemand kan dat beslissen in jouw plaats Trust, doe waar je jezelf het beste bij voelt.  :yes:
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2010, 21:37:16 door watchhorse, Reden: Off-topic gedeelte verwijderd »

Offline watchhorse

• Beheerder
  • *
  • 2929 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • http://www.hondenvrienden.be
« Reactie #10 Gepost op: februari 03, 2010, 21:37:53 »
Commentaar van de forumbeheerder  :ontopic:

Offline rachel

• hondenvriend pro
  • *
  • 735 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: februari 03, 2010, 22:48:19 »
Ik zou deze hond niet aannemen.
Die organisatie heeft hem naar hier gehaald en zij zijn verantwoordelijk.
Ze kunnen hem voor mijn part wel naar een pension doen waar zij dan de rekening van betalen.

Offline dogfreakje

• *
  • 0 HV-Punten
    • Valéas de hulphond
« Reactie #12 Gepost op: februari 04, 2010, 07:28:09 »
ik snap ook je tweestrijd...in weze zou zo'n organisatie hun honden zelf moeten kunnen opvangen maar ik denk dat hier toch geen kwade wil in het spel is, als er nu een asiel afbrand zit je toch gigantisch in de problemen niet? Dan ben je toch al blij dat je geholpen wordt?
Stel nu Trust, en ik  :pray: dat het nooit voorvalt, dat jouw asiel in de vlammen opgaat en op dat moment krijg je telefoon om één van je ex-asielhonden terug te nemen...dan sta je toch ook met je rug tegen de muur?...dan ben je toch blij met alle hulp in het belang van de hond?

ik denk zoals Nigra...

Misschien toch eerst nog eens uitpluizen of ze echt in zo'n rottige situatie zitten of het gewoon een uitvlucht is?
Is het een makkelijk plaatsbare hond? Of is het een moeilijk plaatsbare hond waar ze misschien vanaf willen?

Kan de hond ook op hun site geplaatst worden? Gaan ze mee moeite doen? Staat hij al op hun site?

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: februari 04, 2010, 11:00:39 »
Nuja, als Trust de hond niet neemt, zal een ander asiel dat wss wel doen.
Ik weet in alle geval dat de organisatie waar een kennis een hond vandaan haalde, letterlijk zei "als de hond wegmoet komen wij hem halen, als er geen plaats is wordt ie terug naar Spanje gedaan. Hier in een asiel komen laten wij niet toe". Er zijn er hier volgens mij al meer dan genoeg...
mag ik weten welke organisatie dit is? mag ook via pb  :wink:
een hond terugsturen zal geen enkele organisatie doen  :lol: de kosten om een hond over te laten vliegen zijn daarvoor veel te hoog, nogmaals, ze werken met opvanggezinnen en sommigen hebben zelfs een samenwerking met plaatselijke asielen in geval van nood

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #14 Gepost op: februari 04, 2010, 11:03:41 »

ben zelden met je akkoord vandaag wel  :lol:

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #15 Gepost op: februari 04, 2010, 12:05:00 »
mag ik weten welke organisatie dit is? mag ook via pb  :wink:
een hond terugsturen zal geen enkele organisatie doen  :lol: de kosten om een hond over te laten vliegen zijn daarvoor veel te hoog, nogmaals, ze werken met opvanggezinnen en sommigen hebben zelfs een samenwerking met plaatselijke asielen in geval van nood

SOMMIGEN werken met opvanggezinnen (de bonafide organisaties) maar voor enkele van de organisaties zijn Spaanse honden big business en zou het me niet verwonderen dat ze echt geen enkel alternatief hebben voor die hond...
I'm Sorry I'm Just Your Equal

Offline rachel

• hondenvriend pro
  • *
  • 735 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: februari 04, 2010, 13:23:29 »
Er zijn toch hondenpensions genoeg :weetniet:

Offline Trust

• hondenvriend pro
  • *
  • 160 HV-Punten
    • Animal Trust
« Reactie #17 Gepost op: februari 06, 2010, 00:06:03 »
Het hondje zit hier sinds vandaag. De eigenaar wist me te vertellen dat hij hem zelf moeten chippen en castreren heeft.

Offline rachel

• hondenvriend pro
  • *
  • 735 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: februari 06, 2010, 00:34:17 »
Fijne organisatie is dat :roll:

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #19 Gepost op: februari 06, 2010, 09:53:38 »
oeis  :shock: zo fantastisch klinkt dat ook niet zeg...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal