collapse

Auteur Topic: Hond en appartement  (gelezen 1099 keer)

Offline Perdita

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hond en appartement
« Reactie #20 Gepost op: juni 07, 2019, 18:39:54 »
Ik vind een windhond ( greyhound of galgo) adopteren een uitstekend idee. Het zijn grote maar rustige honden, en over het algemeen geen blaffers. Heel af en toe hebben ze verlatingsangst dus het alleen zijn bouw je best op in het begin. Of adopteer er 2 :).

Ze hebben niet heel veel beweging nodig, meestal eens kort en explosief rennen, en daarna terug naar hun mand voor de kachel.

Ik ken de organisatie All4dogs, zij kunnen je goed helpen met de adoptie en zorgen voor alles.

Offline witte duivels

• *
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #21 Gepost op: juni 07, 2019, 18:58:30 »

Dus ideetjes voor honden rassen zijn altijd welkom
Zelf vind ik volgende rassen wel mooi, husky/malamute, labrador, pitbull, boxer, bordeauxdog.

die eerste 2 (Husky/malamute) zou ik laten vallen op een appartement...die laatste is vrij zwaar en log in geval van geen lift beschikbaar....
voor de rest hangt enorm af wat je nog graag mee wilt doen, en anders een paar asiel sites afschuimen, meesten zijn toch (leuke) kruisingen.

Offline Voica

• *
« Reactie #22 Gepost op: juni 10, 2019, 22:16:19 »

Met Kitai kan ik gerust op een appartement gaan leven...

ondanks hij absoluut geen 'salon woefke' is... maar effectief een werkertje.

Zolang hij zijn werklust kan bot vieren, of eerder gezegd voldoende beweging krijgt ... hoor je
die in huis niet.  (tenzij er een kat voor het raam komt zitten, zoals net eventjes).

Mijn buren vraag ik heel vaak, en blaft hij niet te veel ? Als hij alleen is... hun antwoord ; hij is compleet stil al je niet
thuis bent, maar als je thuis bent dan weten we het ? Hij vraagt dan al eens aandacht of speelt met balletje of zo.

Als hij mee kan naar het werk, dan gaat die gewoon mee , en ook tijdens mijn ritten niks dan lof over hem ! Deur van de camionette open, meneer los t'veld in... ik ladden en lossen etc... klaar; even fluiten en  hij komt af en springt de camionette in.

Als hij niet mee kan, dan zorg ik ervoor dat ik s'morgens goed ben buiten geweest met hem, s'middags kom ik over huis en ga er een toertje
mee doen (30 min , 45 min). S'avonds gaan we dan met de fiets op pad, of doen we een langere wandeling of gaan trainen...

Wij hebben gewoon niet veel tijd om over alles na te denken, en vallen s'avonds als we uiteindelijk voor de tv hangen vrij snel in slaap.

Offline Gittje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #23 Gepost op: juni 11, 2019, 17:43:11 »
Heb al een windhond zien passeren en daar heb ik eens meer informatie over opgezocht maar vind niet direct een asiel die windhonden heeft.
Had een tijdje geleden wel eens Spaanse? website gezien waar ze windhonden gewoon in een bos achterlaten en via een bepaalde organisatie kon je via hen ook een windhond kopen. Maar is volgens mij wel een heel gedoe om heel de papierwinkel in orde te krijgen.

Dus ideetjes voor honden rassen zijn altijd welkom
Zelf vind ik volgende rassen wel mooi, husky/malamute, labrador, pitbull, boxer, bordeauxdog.
Een ras mooi vinden is één zaak, er één vinden die kan aarden op een appartement is een andere. Poolhonden zeker niet, net zo min als boxers & labradors. Dit zijn energieke rassen die ook niet graag alleen zijn. Met een pittbull kom je onvermijdelijk voor de vraag te staan wat de buren ervan zullen vinden.

Een windhond is wel interessant omdat ze thuis uitermate rustig zijn. De zogn. papierwinkel op orde krijgen, lijkt mij nu ook zo geen onoverkomelijke hindernis. Lees wel altijd het adoptiecontract voor je met een bepaalde stichting in zee gaat.

Asielhonden hebben dan weer het voordeel dat je de hond in kwestie kan zien en toch een idee krijgt van welk vlees je in de kuip hebt. Onze (asiel)honden hebben wij altijd gekozen in functie van hun gedrag zowel in hun kennels als erbuiten en daar ook ruim de tijd voor genomen. Een verwoeste blaffer was bij ons altijd een no-go.

Overigens heb ik nog vergeten te vragen: zijn huisdieren houden in het appartementsgebouw toegelaten? In vele gevallen, is het dit immers niet. Indien het toegestaan is, zou ik hoe dan ook eens gaan praten met de directe buren.

« Laatst bewerkt op: juni 11, 2019, 18:03:47 door Gittje »

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #24 Gepost op: juni 11, 2019, 23:46:47 »
Je kan je buren zeggen dat je een hond in huis gaat pakken .
Toestemming vragen vind ik er over .
Dat beslist ieder voor zichzelf toch  :weetniet:

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #25 Gepost op: juni 12, 2019, 03:45:59 »
Het is mogelijk, maar realiseer  je dat het moeite kost. Je zal vaak naar buiten moeten, ook in het midden van de nacht als je hond eens moet. Ik heb een tiental jaar in een huis gewoond zonder tuin, ik liet de hond haar tussendoor plasjes doen op de parking, ik weet waarover ik spreek en ik zat niet eens drie hoog..
Handiger zou zijn als je gelijkvloers zou wonen.Ik zou in jouw geval  een hondentoilet overwegen op het balkon /terras, mits daar voldoende ruimte voor is:
http://superdogcharliepants.blogspot.com/2011/06/dog-potty-for-patio-build-your-own.html
Met een kleiner ras is dat natuurlijk handiger.
Op pinterest vind je massa's ideëen!
Ik zou ook een hond nemen met een gewicht dat ik in mijn armen kan dragen als er geen lift is...

Offline Taygi

• warme hondenvriend
  • *
  • "Is this fish that I have, or chicken?"
« Reactie #26 Gepost op: juni 12, 2019, 08:30:19 »
@Gittje Ik woon met jonge poolhond op appartement. Veel werk maar gaat prima. Het gaat over wat je met je hond doet, niet waar die slaapt. Verder spreekt TS hier over een hond op leeftijd te adopteren. Dus dat je die rassen voor die reden van tafel gooit ga ik helemaal niet mee akkoord.

Trouwens wat anderen hier zeggen over in het midden van de nacht moeten opstaan voor een plasje... Bij ons nog nooit gebeurd.  :weetniet:

Ik heb onlangs wel iemand ontmoet die ook een hondentoilet op haar teras had. Lijkt mij ook handig. Wij hebben daar op ons balkon helaas de plaats niet voor. En ook weet ik niet of je dat aan een reu kan aanleren?  :denk:

Offline petitparis

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #27 Gepost op: juni 12, 2019, 09:19:15 »
Als je tijd en moeite wil investeren in een hond, dan hoeft op een appartement wonen niet perse een nadeel te zijn. Zoals anderen hier al gezegd hebben is het vnl belangrijk de hond de nodige afleiding en beweging te bieden wanneer je er wel bent.

Ik heb 3 jaar met 2 en uiteindelijk 3 honden op een "appartement" (huis dat ik deelde en ik had het 2de verdiep ter  beschikking). Dit is zelfs met een pup gelukt, al ging die totdat ze zindelijk was naar de oppas, of kwam iemand rond de middag om ze even uit te laten voor een plasje.
Mijn vrije tijd stond toen in teken van mijn honden. Als ik er niet mee ging wandelen, dan gingen ze wel mee naar stal waar ze uren mee konden lopen of op muizenjacht gaan. Weer of geen weer, er werd gewandeld of desnoods de wagen in om naar een weilandje te gaan waar ze even konden rondrennen.
Nu ik een grote tuin ter beschikking heb en alleen de deur hoef open te doen, geef ik toe dat als het pijpenstelen regent, ik al wel eens een wandeling over sla. Mijn honden kunnen nu zelf kiezen wanneer ze buiten gaan en houden helemaal niet van regen  :vuistje:

Qua rassen: windhonden zijn naar wat ik van kennissen hoor heel rustig in huis, maar wel energiek op wandeling etc. Vocale rassen zoals husky zou ik persoonlijk niet riskeren in een appartementsgebouw. Better safe than sorry qua buren ruzies... En verder kan alles mits opvoeding en voldoende tijd/aandacht/afleiding.
Bedoel ik heb 2 dalmatiërs en een jack russel, alle 3 enorm energieke, rand af zenuwachtige honden en enorm aanwezig in huis en ook dat ging.

Offline Sedde

• *
« Reactie #28 Gepost op: juni 12, 2019, 11:18:17 »

Trouwens wat anderen hier zeggen over in het midden van de nacht moeten opstaan voor een plasje... Bij ons nog nooit gebeurd.  :weetniet:

Bij een gezonde jonge hond misschien niet. Ik heb een hond die op hoge dosis cortisone staat (lymfeklierkanker) en die haar plas niet meer kan ophouden door het vele drinken. De deur naar mijn tuin staat 's nachts nu gewoon open zodat ze buiten kan wanneer ze wil.
Ik ben absoluut niet de persoon die zegt dat je direct aan dingen moet denken voor binnen jaren, maar ik zou er toch bij stilstaan.

Doet me trouwens denken dat ik eens iets bij een klant moest gaan leveren die op 6 hoog woonde in een groot appartementsblok met zijn dalmatiërs. Ik belde aan beneden en hoorde de honden blaffen tot waar ik stond aan de voordeur  :shock:. Ik kreeg spontaan medelijden met de andere bewoners, zo gehorig daar.

Zelf pols ik af en toe wel eens bij mijn bovenbuurvrouw ivm de honden. Zij zegt geen last te hebben van hen of dat ze het toch niet hoort door het lawaai dat haar kinderen maken  :mrgreen:. Moreel van het verhaal is dat ik haar kinderen regelmatig hoor spelen/rondrennen/roepen/wenen en zij mijn honden wel eens zal horen blaffen. Zolang beide niet in het midden van de nacht gebeuren, kunnen we daar beide prima mee leven.

Offline Gittje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #29 Gepost op: juni 12, 2019, 15:31:55 »
@Gittje Ik woon met jonge poolhond op appartement. Veel werk maar gaat prima. Het gaat over wat je met je hond doet, niet waar die slaapt. Verder spreekt TS hier over een hond op leeftijd te adopteren. Dus dat je die rassen voor die reden van tafel gooit ga ik helemaal niet mee akkoord.
Hangt natuurlijk af wat je een hond "op leeftijd" noemt. Voor mij is dit al gauw een hond van meer dan 5 jaar oud. En het valt dan nog te bekijken in hoever de hond zich aan de nieuwe situatie zal aanpassen.

De enige raskeuze van TS die ik het voordeel van de twijfel geef, is een labrador. Zeker een teefje.
« Laatst bewerkt op: juni 12, 2019, 15:49:11 door Gittje »

Offline Evi84

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #30 Gepost op: juni 13, 2019, 15:02:34 »
Ik heb een jonge dobermann van 6 maand en woon op een appartement. :)

Dit gaat perfect. Binnen is hij heel rustig, buiten erg actief.

Ik heb echter geen hond gekocht om dagelijks alleen te zitten. Hij gaat dus mee naar mijn werk 100km verderop, waar hij overdag blijft bij een dame die hem opvangt en zelf 7 honden heeft. Hij speelt dus overdag als ik werk met diverse andere honden. Na mijn werk haal ik hem op en doen we eerst een grote wandeling.

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal