collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Hond afstaan? Wat moeten we doen??  (gelezen 13044 keer)

Offline Patricia

• hondenvriend pro
  • *
  • 28 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Laka en Jessy voor altijd in ons hart
Re: Hond afstaan? Wat moeten we doen??
« Reactie #40 Gepost op: maart 01, 2012, 15:27:48 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
hier ook 2 jonge kinderen (2.5 en 5.5) en 2 honden het is idd druk we werken allebei fulltime maar waar een wil is, is een weg ofzoiets  :D

De honden krijgen meestal een dagelijkse wandeling (behalve bij echt slecht weer) en 2 a 3x per week probeer ik een groter wandeling te maken en 4 uren hondenschool per week.

Het oplossing goede afspraken maken met mijn man hij weet de dagen dat ik train dat hij voor de kindjes moet zorgen meestal is het dan iets simpel qua eten (soep met een boterham) hij steek ze dan in bad en in bed.

als hij van zijn werk kom weet hij dat ik binnen de halfuur/uur weg ben met de honden het hoeven geen lange wandelingen te zijn een dik halfuur en onderweg wat opporteren... en de langere wandelingen duren 1u30

Ik ben ook soms moe ik heb ook soms zoiets van pff blijf liever lekker zitten in men zetel... MAAR ik heb voor hen gekozen en het is aan mij om voor hen te zorgen

Maar je moet dat natuurlijk eerst zelf zien zitten als je zelf geen moeite wil doen dan is het ook best om geen hond in huis te halen

Offline cocker goes canicross

• warme hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
  • Eens een cocker, altijd een cocker!
    • Canicrossteam Hageland
« Reactie #41 Gepost op: maart 01, 2012, 15:30:29 »
@ Epona  :huggg:

Ik weet dat jij er alles aan zal doen om je honden te houden...
Ik snap wel dat het soms echt niet meer kan, maar dan weet je uiteindelijk van jezelf dat je het toch hebt geprobeerd.

Het probleem is soms dat mensen het niet willen proberen...

Ik vind het echt erg voor je van je paard.... :huggg:

Online Zien

• hondenvriend pro
  • *
  • 39 HV-Punten
« Reactie #42 Gepost op: maart 01, 2012, 15:31:54 »
't Is natuurlijk ook de leeftijd van de kinderen wat het nu wat moeilijk maakt h.
Met kinderen en hond in het bos gaan wandelen is niet makkelijk met twee zo'n jonge kindjes.    Twee kinderen in de buggy, dat is niet handig in het bos.   En niet iedereen ziet het zitten om met een rugdrager te wandelen (ik althans niet).
Maar dat betert als de kinderen ouder worden.

Wat de tuin betreft, dat 'steekt' hier toch ook wat. Niet zozeer de rosse plekken en zo, daar kan ik wel tegen, ik hoef niet per s een tuin uit een boekje (zou wel mooi zijn anders)
Maar het feit dat de kindjes rondlopen en kruipen op gazon waar ook op geplast en gekakt wordt (ik kuis het wel op voor ze buitengaan, maar 't plakt er al wel eens in h), dat vind ik zelf toch ook niet echt leuk en 'proper'.
En onze tuin is te klein om een stuk apart te maken, dus het kan niet anders (ik krijg het de honden niet aangeleerd om niet in de tuin hun behoefte te doen).

Ik spaar geen geld.    Ik spaar mooie momenten!

Offline Artan

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 667 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: maart 01, 2012, 15:33:03 »
Ok dus :

TS mss proberen af en toe de kids mee te nemen op wandeling?

Ook eens taakverdeling dus eens jij met de hond en je man met de kids en omgekeerd?

Soms eens een snelle hap en dan meer tijd voor de woef?

Je moet ook niet altijd weggaan, is de hond gek van speelgoed? Gooi eens wat balletjes in de tuin en zorg voor speelgoed in de tuin of dingen die hij wel mag stukmaken een plastic fles is hier altijd een succes of een oude handdoek of dergelijke?

Mss eens je hond leren naast de fiets lopen? Dan kan je hem op drukkere avonden sneller moe maken dan met een wandeling? Ook fijn als de kindjes beginnen fietsen kan de hond gewoon mee  :thumbs:

En als je ietsje meer tijd in de hond steekt, dan kan je gerust een kleiner stuk van de tuin afzetten zodat een deel van de tuin gespaard blijft voor jullie en de kindjes  :thumbs:

En als er eens een drukkere dag/dagen/week is en de hond krijgt eens iets minder = > geen drama want de week erachter zal dan weer beter zijn.

Probeer ook mss eens met een hondenfrisbee? wil ik je gerust komen leren mee gooien!  :lol: Je hond is binnen de 5 minuten doodop met zo'n frisbee  :mrgreen:

en in de weekends doe dan eens een langere wandeling, en stop ergens mss onderweg met de kids bij een speeltuin dan hebben die er ook wat aan of 1 dag voor de hond en 1 dag voor de kids? Nu ook niet elk weekend natuurlijk maar toch vaker.

Ik zeg maar wat.. als het helpen kan  :wink:

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #44 Gepost op: maart 01, 2012, 15:37:57 »
Wat wordt er hier weer snel (ver)oordeeld.

Dat iemand togeeft dat ze te weinig tijd hebben voor de hond; is niet goed!
Als iemand de hond een hele dag in een ren zet, is niet goed!

Een hond boven eigen kinderen plaatsen  :silenced:

Ik kan best begrijpen dat iemand die voltijds werkt, thuis nog een huishoud heeft, dan 2 kinderen, dan even  foert zegt, ik heb geen tijd en geen zin meer voor die hond!
Dan is hem beter bij iemand anders.

Welke ras is de hond?
Zou hij in een aparte stuk van de tuin kunnen? of eventueel een ren?

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: maart 01, 2012, 15:39:20 »
Ah, nu komen we terug overeen se.   :mrgreen:
Het is inderdaad zeker en vast het proberen waard, ze zijn het hun hond verschuldigd te proberen.  Maar daarom kwam ze hier ook raad vragen, h.   :wink:
Als ik er niet (in grote lijnen) hetzelfde over had gedacht als jouw, dan had Hsel hier al lang niet meer rondgelopen hoor.   :silenced:  Dan had ze drie jaar geleden al in het herplaatsingshoekje gestaan.  Ben ik even blij dat ik doorgebeten heb!  Maar dips zoals TS hierboven beschrijft, ja, die heb ik ook gehad.

Epona  :huggg:

En nu ga ik Hsel aan de leiband zwieren, Rik in zijnen buggy planten en de andere kids van school halen.   :wink:

Moet ge weten dat ik zo hard Artan herkende in Hsel toen h :yeek: en moet je dan nog eens weten dat Artan momenteel zijn 2de pubertijd doormaakt :zeep: Ik zie af momenteel :mrgreen:

Online Zien

• hondenvriend pro
  • *
  • 39 HV-Punten
« Reactie #46 Gepost op: maart 01, 2012, 15:39:40 »
Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat sommigen er tegenwoordig geen moeite meer voor willen doen om hun hond gelukkig te zien en het "excuus" is bv te druk met de kinderen, werk, huishouden.

Dat bedoelde ik met kinderen eerst...
Voor je kind ga je ook moeite doen als er iets gebeurt, waarom dan niet een kleine moeite ook voor de hond.
Gewoon een beetje time-management...
Je hebt voor een hond gekozen , net als je voor kinderen kiest...dan neem je de "last" er ook bij.
En nu is het misschien druk, maar als de kinderen wat groter zijn kunnen zij ook al eens helpen in het huishouden of met de honden...

Ik denk niet dat dat een excuus is hoor.    Allebei voltijds werken, een hond daarbij en 2 kinderen, dat IS gewoon ontzettend druk en veel gestress.   Dat kost hopen energie.     Ik kan best begrijpen dat je dan op een bepaald moment 'op' bent en gewoon geen moeite meer er voor KAN doen.  Dat klinkt als excuus misschien, maar denk dat het niet zo zwart-wit is.
Met wat time-management kan je de puzzel misschien wel in elkaar laten passen, maar daarom is die puzzel niet voor iedereen leefbaar h?

Voor mij lukt het nu op deze manier, of dat zo blijft weet ik niet.    Maar toen Mathias die eerste maanden niets deed dan huilen owv reflux of Michiel als baby zo lang niet doorsliep, toen had ik stukken minder energie voor de honden en heb ik wel overwogen om ze te herplaatsen.    Toen vroeg ik me af of ik misschien beetje zot was geworden om 2 honden en 2 kids te combineren.

Er zijn hier mensen die meer kinderen en meer honden hebben en dat zonder problemen combineren.    Chapeau daarvoor, echt waar.    Maar niet iedereen kan dat h.    En dat maakt van iemand geen beter of slechter mens.       Als je echt teveel hooi op je vork genomen hebt, dan is het voor de hond beter om hem te herplaatsen.  Dat is eerlijker tegenover de hond...

Online Zien

• hondenvriend pro
  • *
  • 39 HV-Punten
« Reactie #47 Gepost op: maart 01, 2012, 15:40:49 »
Ok dus :

Ook eens taakverdeling dus eens jij met de hond en je man met de kids en omgekeerd?

Je moet ook niet altijd weggaan, is de hond gek van speelgoed? Gooi eens wat balletjes in de tuin en zorg voor speelgoed in de tuin of dingen die hij wel mag stukmaken een plastic fles is hier altijd een succes of een oude handdoek of dergelijke?

Mss eens je hond leren naast de fiets lopen? Dan kan je hem op drukkere avonden sneller moe maken dan met een wandeling? Ook fijn als de kindjes beginnen fietsen kan de hond gewoon mee  :thumbs:

En als je ietsje meer tijd in de hond steekt, dan kan je gerust een kleiner stuk van de tuin afzetten zodat een deel van de tuin gespaard blijft voor jullie en de kindjes  :thumbs:

En als er eens een drukkere dag/dagen/week is en de hond krijgt eens iets minder = > geen drama want de week erachter zal dan weer beter zijn.

Probeer ook mss eens met een hondenfrisbee? wil ik je gerust komen leren mee gooien!  :lol: Je hond is binnen de 5 minuten doodop met zo'n frisbee  :mrgreen:

en in de weekends doe dan eens een langere wandeling, en stop ergens mss onderweg met de kids bij een speeltuin dan hebben die er ook wat aan of 1 dag voor de hond en 1 dag voor de kids? Nu ook niet elk weekend natuurlijk maar toch vaker.

:thumbs:

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
« Reactie #48 Gepost op: maart 01, 2012, 15:43:33 »

Ik kan best begrijpen dat iemand die voltijds werkt, thuis nog een huishoud heeft, dan 2 kinderen, dan even  foert zegt, ik heb geen tijd en geen zin meer voor die hond!

Welke ras is de hond?

Ik veroordeel niet
En dat TS het toegeeft is hl goed, en ze raad vraagt is hl goed

En ik vind het normaal dat kinderen nu eenmaal helemaal boven honden staan emotioneel, tuurlijk.

Maar ik vind dat ze het op z'n minst kunnen proberen.. hond herplaatsen is toch zo makkelijk anders, en volgens mij willen ze het mss wel proberen want mij lijkt dat ze het beestje toch wel echt graag zien.

Dus ja eerst even mijn mening gegeven dat ik vind dat ze het eerst moeten proberen, en nu volop tips aan't geven en hopen dat ze er iets van kunnen gebruiken  :wink:

T'is ne Chowchow en ze willen trouwens een apart stuk afzetten in de tuin omdat hij de hele tuin vernield.

Mij lijkt dat een goed idee, kinderen en honden in dezelfde tuin lijkt me alles behalve proper
Maar dan moeten ze toch de hond wat meer plezier bezorgen ook vind ik  :wink:

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
  • 960 HV-Punten
    • Flynn, Koda, Mowgli en Sibo
« Reactie #49 Gepost op: maart 01, 2012, 15:49:47 »

Welke ras is de hond?

Ik denk dat jij niet goed gelezen hebt, en jij net snel veroordeeld daardoor...

Voor zover ik weet is er meerdere malen, door meerdere mensen, gezegd dat die bewondering hebben voor het feit dat TS toegeeft dat er een probleem is.

Ivm de hond boven de eigen kinderen plaatsen is er ook verduidelijking gegeven.

TS heeft duidelijk gezegd dat het om een Chow-Chow gaat en dat zij eventueel overwegen om een apart stuk van de tuin af te maken voor de hond...  :roll:

The Australian Shepherd - Not just a breed, but a lifestyle

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
  • 960 HV-Punten
    • Flynn, Koda, Mowgli en Sibo
« Reactie #50 Gepost op: maart 01, 2012, 15:51:56 »
Ok dus :

Chapeau trouwens om al die ideetjes die zouden kunnen helpen hier neer te pennen, Artan!

The Australian Shepherd - Not just a breed, but a lifestyle

Offline mus

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #51 Gepost op: maart 01, 2012, 15:52:34 »
Ik snap wel wat sommige hier proberen duidelijk te maken ivm kinderen.
Als TS bijvoorbeeld onverwacht zwanger zou worden van een derde, gaat ze dat kindje
ook niet herplaatsen omdat het teveel werk is en te weinig aandacht krijgt (all hoop ik toch)
Een hond wordt meer als een(wegwerp) "voorwerp" gezien, terwijl het ook een gezinslid is.

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #52 Gepost op: maart 01, 2012, 16:03:52 »
Als TS bijvoorbeeld onverwacht zwanger zou worden van een derde, gaat ze dat kindje
ook niet herplaatsen omdat het teveel werk is en te weinig aandacht krijgt (all hoop ik toch)
Een hond wordt meer als een(wegwerp) "voorwerp" gezien, terwijl het ook een gezinslid is.
Hoe ziekelijk is zo'n opmerking!
 :zot:

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
« Reactie #53 Gepost op: maart 01, 2012, 16:07:06 »
Kweet nog een goei'ke  :lol:

Als je dat stuk hebt afgezet, leg er dan vanalles in dat stuk (oude emmers, oude houtkisten of groentenkisten enzo) en haal ergens een goedkoop stuk groot vlees. Snij dat in stukken en voor je gaat werken verstop je overal dat vlees onder die voorwerpen.
Denk dat den hond zich zou amuseren met zijn verassingskes  :mrgreen:

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
« Reactie #54 Gepost op: maart 01, 2012, 16:10:57 »
En heb je al gehoord van een Kong?

Kan je in praktisch elke dierenwinkel kopen.

Ik vul die in de winter met vanalles (brokken, snoepjes, oud brood, etensresten) en ertussen wat kaas en dan enkele seconden in de microgolf en de hond is er uuuuuren mee bezig om die leeg te krijgen!

de rest van het jaar vul ik die ook met vanalles en dan er yoghurt bij en een nachtje in de vriezer! Lekkere frisco voor de woef en uren peuzelplezier als ik wegben van huis  :thumbs:

Offline Vito

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
« Reactie #55 Gepost op: maart 01, 2012, 16:49:51 »

Dit vind ik toch wel een opmerking die "not done " is , schrijnend zelfs en zeker geen bijdrage heeft aan dit topic !

Er zijn al hele goede vb gegeven van hoe het wel kan "kinderen en honden ".

Toen mijn 3 kinderen nog klein waren is het ook wel gelukt, maar ook met ups en downs.
De wandelingen s 'avonds waren voor mij heel belangrijk, omdat ik hierdoor enorm ontspande en even (lang ) weg was van het drukke gezinsleven, ondanks dikwijls de vermoeidheid, klaarde ik helemaal op van de wandelingen, het hondenmoment samen, de buitenlucht. ( waren veelal de momenten dat de kinderen in bed lagen ).
Ok, had ik mijn "heilige momenten " : de momenten van de HS en Danny deed toen ook kost wat kost om op die momenten thuis te zijn.

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #56 Gepost op: maart 01, 2012, 16:51:46 »

ne hond vergelijken met een kind ?  :roll:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #57 Gepost op: maart 01, 2012, 16:53:41 »

En onze tuin is te klein om een stuk apart te maken, dus het kan niet anders (ik krijg het de honden niet aangeleerd om niet in de tuin hun behoefte te doen).

Misschien kan je proberen hen aan te leren hun behoeften maar een in een bepaald stuk van de tuin te doen?  (hoe, dat weet ik zelf niet, maar misschien zijn er wel goede methoden voor)

Mus  :silenced:

Moet ge weten dat ik zo hard Artan herkende in Hsel toen h :yeek: en moet je dan nog eens weten dat Artan momenteel zijn 2de pubertijd doormaakt :zeep: Ik zie af momenteel :mrgreen:

Zwijg stil, Hsel had het daarnet ook weer.   :doh: :mrgreen:

Offline mus

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #58 Gepost op: maart 01, 2012, 17:37:19 »
Spijtig, je moet hier blijkbaar conformistisch zijn....

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #59 Gepost op: maart 01, 2012, 17:51:12 »
Spijtig, je moet hier blijkbaar conformistisch zijn....

nee gezond verstand hebben

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal