collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Hond afstaan? Wat moeten we doen??  (gelezen 13064 keer)

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
  • 960 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Flynn, Koda, Mowgli en Sibo
Re: Hond afstaan? Wat moeten we doen??
« Reactie #20 Gepost op: maart 01, 2012, 14:02:51 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
In combinatie met meer tijd, aandacht en beweging voor de hond zou dat natuurlijk wel een oplossing zijn ja, maar wat ik wou bedoelen is dat het geen oplossing is als dat de enige aanpassing is die ze gaan doen; waar ik een beetje bang voor ben...

Ik mag eigenlijk niet veralgemenen, maar ik hoor en zie het zo vaak dat het mijn str*t uitkomt...  :oops:

In ieder geval hoop ik dat TS de juiste beslissingen zal nemen; vooral voor de hond maar ook voor zichzelf...

The Australian Shepherd - Not just a breed, but a lifestyle

Offline Epona

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #21 Gepost op: maart 01, 2012, 14:03:53 »
Onafhankelijk van de wil van mensen om dat wel of niet te doen... die energie is niet iedereen gegeven. Je kan onmogelijk gezinssituaties gaan afmeten tgo elkaar.

idd. Hier 4 honden en een peuter, ik zou de eerste kunnen zijn om te komen roepen dat alles mogelijk is als je het wilt, maar bon, niet iedereen vindt het normaal om voor de honden een uur eerder op te staan, of nog op wandeling te vertrekken als andere mensen reeds hun bed opzoeken of in pyjama voor de tv hangen.

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: maart 01, 2012, 14:05:25 »
In combinatie met meer tijd, aandacht en beweging voor de hond zou dat natuurlijk wel een oplossing zijn ja, maar wat ik wou bedoelen is dat het geen oplossing is als dat de enige aanpassing is die ze gaan doen; waar ik een beetje bang voor ben...

Ja tuurlijk, gewoon de hond in een stukje tuin droppen en het daar bij laten, dat zou geen oplossing zijn.

Ik hoop ook dat, ofwel TS enkele veranderingen doorvoert, ofwel de knoop doorhakt en de hond herplaatst.

Maar ik kan soms wel ergens 'begrip' opbrengen voor mensen die het allemaal wat onderschat hebben...  :oops:

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: maart 01, 2012, 14:15:50 »
Waarom is dit geen optie?  Niet als oplossing van het probleem, maar wel als deeltje van de oplossing van het probleem?  :weetniet:

En voor de rest... Ach ja....

Zodat ze een propere tuin hebben die mooi oogt maar de hond dan opsluiten op een nog kleiner stuk en er voor de rest geen klop mee doen? Nee ik geef gizmogirl gelijk dan hoor  :shock:

Hier 8 honden en toen de zus gaan samenwonen is heb ik ook eventjes mijn klop gehad en gedacht pff 8 honden miljaar toch onderschat wat het is om die te geven wat ze nodig hebben. En ons Ice is dan zich een beetje beginnen misdragen in de bench en geen haar op mijn hoofd die denkt hier een hond te herplaatsen omdat het teveel is. Wij hebben voor die honden gekozen en ik heb gekozen om voor die honden te blijven zorgen nadat de zus verhuisde dus ik ben meer gaan wandelen met ice en probeer haar nu zo content mogelijk te houden dat ze krijgt wat zij vind dat ze nodig heeft.

Langs 1 kant bravo dat ze snappen dat ze hem tekort doen

Maar mij komt het ook mijn strot uit dat excuus. er zitten hier genoeg mensen op hv die bewijzen dat het wel kan.
En mss is niet iedereen hetzeflde maar mss moeten sommige mensen dan gewoon eens wat meer moeite doen of ne stamp onder hun g*t krijgen om in gang te schieten.

Ik geef eerlijk toe dat ik voor mijn honden ook liever lui dan moe was eigelijk. Soms nog met de honden vroeger toen ik alleen Artan had. Maar ik heb die stamp onder mijn gat gekregen en motivatie van iemand die het wel kon en deed hier op hv en toen mijn vriendin en sindsdien geef ik ze wel wat ze nodig hebben.

En ik heb mss geen kinderen, maar kom niet af met "jij hebt geen kinderen jij weet niet wat het is" want kom gerust eens voor 8 honden zorgen  :lol:

Offline cocker goes canicross

• warme hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
  • Eens een cocker, altijd een cocker!
    • Canicrossteam Hageland
« Reactie #24 Gepost op: maart 01, 2012, 14:35:08 »
Hier is het dikwijls ook heel druk, ik heb geen kinderen maar wel een man die heel veel uren traint per week, ikzelf train ook wat uren per week, alletwee voltijds werk een huishouden en toch, de woefen komen op de eerste plaats.
We wisten waar we aan begonnen toen we ze kochten en dat hadden we zo ook afgesproken, eerst woefen, dan wij.

Het weekend staat meestal volledig in het teken van hen.
Ben zelfs vorige zaterdag al om 8 uur gaan fietsen  :zot: om met de mannen naar zee te kunnen gaan in de namiddag  :mrgreen:

Er zijn toch ook activiteiten waar honden en kinderen beiden plezier aan hebben??? Een bosuitstap is voor iedereen leuk, zee idem.
En 's avonds, dan kan je toch eventueel samen met de kinderen en de hond gaan wandelen. Of de hond meenemen als je ze afhaalt van school enzo...
Kan er niemand eens langskomen in de week???
Of zelf eens een middag overhuis gaan.(Dat heb ik vroeger ook dikwijls gedaan en dat was ook 20km...)

Soms moet je al eens een opoffering maken...tenkoste van jezelf misschien maar uiteindelijk krijg je daar zoveel voor terug.
Ik zou niet meer zonder mijn honden kunnen.

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: maart 01, 2012, 14:38:30 »
Artan  :thumbs:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: maart 01, 2012, 14:48:56 »
Zodat ze een propere tuin hebben die mooi oogt maar de hond dan opsluiten op een nog kleiner stuk en er voor de rest geen klop mee doen? Nee ik geef gizmogirl gelijk dan hoor  :shock:

Heb jij mijn post eigenlijk gelezen?   :weetniet:
Ik ga hier echt geen robbertje vechten over wie het het zwaarst heeft hoor, iemand met 8 honden of iemand met 3 kinderen en 2 honden.   :weetniet:  Dus nee, ik ga niet voor uw 8 honden komen zorgen, maar gij ook niet voor mijn bende hier, hé.   :weetniet:

Het enige dat ik hier zeg is dat iedereen wel eens foute beslissingen neemt.  Zeg ik hier dat ze hun hond maar in een klein stukje tuin moeten opsluiten, dat daarmee het probleem opgelost is?  Zeg ik ergens dat het heel normaal is dat de hond vliegt eens er kinderen komen? 
Ik heb drie kinderen en twee honden en ben niet van plan om daar ook maar eentje van weg te doen.

Maar schiet mij af, ja, ik kan begrip opbrengen voor mensen die het wel onderschat hebben.  :weetniet:  En ja, dan is het misschien best om een hond te herplaatsen.  Maar zoals ik hier al vaker op HV gezet heb, ik ben gewoon ook niet zo mega-fanatiek anti-hond-herplaatsen.  Soms is het gewoon beter, zowel voor hond als voor mens.   :weetniet:

Ik geef eerlijk toe dat ik voor mijn honden ook liever lui dan moe was eigelijk. Soms nog met de honden vroeger toen ik alleen Artan had. Maar ik heb die stamp onder mijn gat gekregen en motivatie van iemand die het wel kon en deed hier op hv en toen mijn vriendin en sindsdien geef ik ze wel wat ze nodig hebben.

Je geeft toe dat jij ook niet altijd het geweldig perfecte baasje bent geweest, misschien zit TS gewoon ook even in zo'n moment.   :weetniet:

Hier is het dikwijls ook heel druk, ik heb geen kinderen maar wel een man die heel veel uren traint per week, ikzelf train ook wat uren per week, alletwee voltijds werk een huishouden en toch, de woefen komen op de eerste plaats.
We wisten waar we aan begonnen toen we ze kochten en dat hadden we zo ook afgesproken, eerst woefen, dan wij.

Het weekend staat meestal volledig in het teken van hen.
Ben zelfs vorige zaterdag al om 8 uur gaan fietsen  :zot: om met de mannen naar zee te kunnen gaan in de namiddag  :mrgreen:

Er zijn toch ook activiteiten waar honden en kinderen beiden plezier aan hebben??? Een bosuitstap is voor iedereen leuk, zee idem.
En 's avonds, dan kan je toch eventueel samen met de kinderen en de hond gaan wandelen. Of de hond meenemen als je ze afhaalt van school enzo...
Kan er niemand eens langskomen in de week???
Of zelf eens een middag overhuis gaan.(Dat heb ik vroeger ook dikwijls gedaan en dat was ook 20km...)

Soms moet je al eens een opoffering maken...tenkoste van jezelf misschien maar uiteindelijk krijg je daar zoveel voor terug.
Ik zou niet meer zonder mijn honden kunnen.

Natuurlijk zijn er dingen die je samen kan doen met hond en kind.  Misschien is het inderdaad zelfs mogelijk om 's middags overhuis te komen.  (deed ik ook toen Häsel nog pup was en ik nog ging werken). 
Maar welke zin heeft het om dat bij TS er in te kloppen?  Als ze het even niet meer ziet zitten, is dat haar goed recht toch.  Ze is nog niet aan het herplaatsen hé.  En als ze het wel zou doen, goed voor de hond dan.
En je zegt, we hebben gekozen voor de woefs...  Inderdaad, hier is dat ook zo.  Ik heb gekozen voor de woefs, met alles wat daar bij hoort.  Net zoals ik gekozen heb voor m'n kinderen en alles wat daarbij hoort.  Maar als ik ooit tot de conclusie moet komen (om welke reden dan ook) dat ik verkeerd gekozen heb en beslissingen zal moeten nemen...  Tja, dan zal er inderdaad eerst naar de honden gekeken worden.  Shoot me.   :weetniet:

Offline PapaR

• startende hondenvriend
  • *
  • 6 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #27 Gepost op: maart 01, 2012, 14:56:17 »
Ten eerste zit ik zelf op 100% dezelfde golflengte als Ankef. 
Dus alles wat zij zegt vind ik ook (lekker makkelijk  :mrgreen:)

Maar eerlijk gezegd komt het mijn strot uit dat er bepaalde mensen via een forum meteen moeten beginnen oordelen over mensen.  Iedereen heeft zijn eigen situatie.  Als je geen kinderen hebt weet je idd niet wat het is om dat te combineren met het dagelijks leven.  En als je dan bv kinderen hebt met speciale zorgen ofzo dan begrijp ik heel goed dat een mens zich zo kan voelen.  Wie weet hier wel hoe het leven er binnen 15 jaar (want zolang leeft een hond) er uit zou zien?
De mensen die hier nu zo fanatiek schijven over strot uitkomen enz daag ik uit om me eens te bellen eens ze zelf kinderen hebben.  Dan zullen we nog eens praten.  Want dat gevoel dat je voor je eigen kind hebt dat is nog 10.000 keer sterker dan de grootste liefde die je ooit kan voelen voor een partner, familielid of huisdier

• warme hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
    • Canicrossteam Hageland
« Reactie #28 Gepost op: maart 01, 2012, 15:00:14 »
  Maar als ik ooit tot de conclusie moet komen (om welke reden dan ook) dat ik verkeerd gekozen heb en beslissingen zal moeten nemen...  Tja, dan zal er inderdaad eerst naar de honden gekeken worden.  Shoot me.   :weetniet:

Dat is nu het probleem bij veel mensen...kinderen eerst. Ok, nu gaat heel HV mij misschien afschieten maar!!!! een hond is ook een levend wezen dat onder jouw zorg staat, niets alleen kan en volledig afhankelijk is van hoe de mens hem behandeld.
Eigenlijk zijn zij de "zwakken".
En die "zwakken" gaat men dan ook nog eens dumpen omdat het even niet meer gaat...

Sorry maar ik snap dat niet....  :weetniet:
Dat levend wezen heeft niets of niets misdaan en wordt buiten gezet, zonder dat je de hond kan uitleggen waarom...
Stel je eens in de hond zijn plaats...je zou voor minder depressief worden.

Allez, vooruit, schiet mij nu maar allemaal af!

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: maart 01, 2012, 15:02:24 »
Heb jij mijn post eigenlijk gelezen?   :weetniet:
Ik ga hier echt geen robbertje vechten over wie het het zwaarst heeft hoor, iemand met 8 honden of iemand met 3 kinderen en 2 honden.   :weetniet:  Dus nee, ik ga niet voor uw 8 honden komen zorgen, maar gij ook niet voor mijn bende hier, hé.   :weetniet:

Het enige dat ik hier zeg is dat iedereen wel eens foute beslissingen neemt.  Zeg ik hier dat ze hun hond maar in een klein stukje tuin moeten opsluiten, dat daarmee het probleem opgelost is?  Zeg ik ergens dat het heel normaal is dat de hond vliegt eens er kinderen komen? 
Ik heb drie kinderen en twee honden en ben niet van plan om daar ook maar eentje van weg te doen.

Maar schiet mij af, ja, ik kan begrip opbrengen voor mensen die het wel onderschat hebben.  :weetniet:  En ja, dan is het misschien best om een hond te herplaatsen.  Maar zoals ik hier al vaker op HV gezet heb, ik ben gewoon ook niet zo mega-fanatiek anti-hond-herplaatsen.  Soms is het gewoon beter, zowel voor hond als voor mens.   :weetniet:

Ja hoor ik heb je post gelezen maar je 2de post pas achteraf dus ik reageerde nog op je post naar gizmogirl toe maar ik ben jou hier niet aan het aanvallen hoor noch de TS. Ik kan begrip opbrengen voor mensen die het onderschat hebben maar niet dat ze het dan maanden laten aanslepen en pas in actie schieten als hun hele tuin vernield is. En ik zeg toch helemaal nergens dat jij vind dat honden herplaatsen wegens kinderen normaal en goed is of dat het probleem opgelost is als ze hem een klein stuk van de tuin geven.
Je geeft toe dat jij ook niet altijd het geweldig perfecte baasje bent geweest, misschien zit TS gewoon ook even in zo'n moment.   :weetniet:

Toen? Artan kreeg zijn dagelijkse wandelingen en ging naar de hondenschool en beet niks kapot en was een doodbrave hond hoor op dat moment maar ik durfde hem bvb niet loslaten en ik deed toen nog niks van sport (hij was ook nog veel te jong toen) Dus ja ik vond mezef toen niet de perfecte baas maar om andere redenen en toen heb ik mijn toenmalige vriendin leren kennen die héél actief was in de hondensport en zo heb ik meteen geleerd wat het is om een goeie baas te zijn nog voor het te laat was!
De TS zit naar aanleiding van de uitleg dan wel al hééééél lang in zo'n moment en goed dat ze er nu iets aan willen doen maar in principe had ze er meteen iets aan kunnen doen als de kinderen kwamen en het allemaal teveel leek, dan had ze nu mss geen vernielde tuin  :wink:

Offline Zien

• hondenvriend pro
  • *
  • 39 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: maart 01, 2012, 15:05:20 »
Hier ook een gezin met 2 jonge kindjes (3,5j en eentje van net 1 j) en dan 2 honden (jack russel en beagle).
Ik vind het momenteel ook ontzettend druk en zwaar en vraag me van tijd wel eens af waar ik aan begonnen ben.    Gelukkig hebben wij 2 honden die zichzelf goed amuseren (ravotten veel samen) en er geen probleem van maken als er eens een paar dagen niet gewandeld kan worden.     
Ik werk 4/5de, mijn man werkt zo’n 50 a 60 uren per week. Ik heb dus wel een beetje extra tijd om met de honden te wandelen zodat regelmatig hun wandeling krijgen, maar de kinderen moeten dan meestal wel mee.  En in de winter is dat  wel eens wat moeilijker (als ‘t -10 vriest, dan neem ik de kinderen echt niet mee op een wandeling, ook niet als het regent als het giet of al pikdonker is).
Hier doen we het zo: elke ochtend mag er een hond mee om Michiel te voet naar school te brengen en de andere hond gaat dan Michiel mee
 terug halen (heen en terug ong 1 km, niet ver dus).       Op woensdagnamiddag wandelen we anderhalf uur (kinderen in de dubbele buggy, hard duwen) en gaan we langs een speelveldje hier in de buurt waar Michiel dan even kan spelen.    Op vrijdag ben ik vrij en wandel ik met de honden wanneer Michiel op school zit (Mathias mee in de buggy).  Op zaterdag ga ik vaak met Ginx joggen.  Op zondag wandelen we vaak met het gezin in het bos.       
Als het zoals nu weer een beetje langer licht is dan wordt er op maandag, donderdag na school ook een uurtje gewandeld, weer langs de speeltuin of langs de hondenwei (weer kinderen mee in de buggy).    Als het in de winter om 17u donker is, dan gebeurt dat niet…als het regent, vriest dan doe ik dat ook niet.
Verder ga ik 1x in de maand ‘ver’ wandelen met Ginx omdat ik train voor de Dodentocht, zo is ze vorige week nog 31km mee geweest.
Zino is gek van apporteren en Michiel gelukkig ook.    Dus elke dag is Michiel wel even in de tuin te vinden met Michiel en zijn ze daar met twee aan het voetballen of apporteren.

Meer kan hier echt niet, s avonds of s ochtends in het donker nog gaan wandelen is hier eigenlijk niet echt een optie qua veiligheid (stad).   Ik doe het in de zomer dus wel, maar in de winter niet.
Dus in de wintermaanden is het hier vaak beperkt tot een wandeling op woensdagnamiddag, vrijdag, zaterdag en zondag.     En niet op maandag, dinsdag of donderdag.       En als de kinderen ziek zijn (en dat is vaak in de winter) dan wordt er ook niet gewandeld.
Aandacht krijgen de honden hier verder echt wel genoeg, ze leven tussen ons en hangen s avonds als de kids slapen bij ons op de zetel te maffen.  En als de kids thuis zijn is er vooral voor Zino ook altijd wel iets te beleven (Ginx houdt zich wat afzijdiger van de kinderen).
Ik ben gek van de honden, zou ze absoluut niet meer willen missen.    Maar vooral op dagen dat ik met de dubbele buggy en de twee honden ga wandelen is het wel een inspanning en kijk ik er toch wel eens wat tegenop (al ben ik altijd blij achteraf dat ik geweest ben, want die contente snoeten maken het wel goed).     
Ik denk inderdaad dat jullie voor jezelf moeten uitmaken of je nog wil proberen om tijd te maken voor de hond.             Ik kan echt heel goed begrijpen dat 2 kleine kinderen energie vreten en je er vaak geen energie meer voor hebt.     Maar ik denk ook dat het misschien makkelijker wordt als je er echt een beetje een gewoonte van maakt om te gaan wandelen.   Als die routine er wat insluipt, wordt het makkelijker.     En tegelijkertijd geeft het je ook energie.
Ik kan er echt van genieten als de kinderen op zaterdag een uurtje bij Kris blijven en ik met de honden kan gaan ‘uitwaaien’, dat is niet alleen maar wandelen, maar ook echt even weg van de gejaagdheid en het lawaai en stress die toch wel eens wat bij kleine kindjes komt te kijken..
Als jullie allebei willen proberen om er iets van te maken, dan lukt dat vast wel.      Hou ook voor ogen dat het makkelijker wordt naarmate de kinderen ouder worden.
Als je echt denkt er geen tijd/energie voor te hebben, dan is herplaatsen waarschijnlijk het eerlijkste.   Hou oud is jullie hond eigenlijk?
Ik spaar geen geld.    Ik spaar mooie momenten!

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: maart 01, 2012, 15:08:04 »
Dat is nu het probleem bij veel mensen...kinderen eerst. Ok, nu gaat heel HV mij misschien afschieten maar!!!! een hond is ook een levend wezen dat onder jouw zorg staat, niets alleen kan en volledig afhankelijk is van hoe de mens hem behandeld.
Eigenlijk zijn zij de "zwakken".
En die "zwakken" gaat men dan ook nog eens dumpen omdat het even niet meer gaat...

Sorry maar ik snap dat niet....  :weetniet:
Dat levend wezen heeft niets of niets misdaan en wordt buiten gezet, zonder dat je de hond kan uitleggen waarom...
Stel je eens in de hond zijn plaats...je zou voor minder depressief worden.

Allez, vooruit, schiet mij nu maar allemaal af!

Ik ga u hier zeker niet afschieten, dat is helemaal niet mijn plaats.  En ieder zijn gedacht en mening... Voor mij persoonlijk gaat wat je hier schrijft vele bruggen te ver, maar dat is mijn mening.
Mijn kinderen staan ongelooflijk veel stappen boven mijn honden.  Als ik dus moet kiezen, dan duurt dat geen seconde hoor...  Ik ben er dan ook van overtuigd dat een hond overal gelukkig kan zijn, als hij zijn eten en aandacht maar krijgt. 

Ik zeg hier zeker niet dat het de normale gang van zaken is dat er moet gekozen worden.  Maar ALS er moet gekozen worden, tja...  Simpel voor mij....

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: maart 01, 2012, 15:10:01 »
Ten eerste zit ik zelf op 100% dezelfde golflengte als Ankef. 
Dus alles wat zij zegt vind ik ook (lekker makkelijk  :mrgreen:)

Maar eerlijk gezegd komt het mijn strot uit dat er bepaalde mensen via een forum meteen moeten beginnen oordelen over mensen.  Iedereen heeft zijn eigen situatie.  Als je geen kinderen hebt weet je idd niet wat het is om dat te combineren met het dagelijks leven.  En als je dan bv kinderen hebt met speciale zorgen ofzo dan begrijp ik heel goed dat een mens zich zo kan voelen.  Wie weet hier wel hoe het leven er binnen 15 jaar (want zolang leeft een hond) er uit zou zien?
De mensen die hier nu zo fanatiek schijven over strot uitkomen enz daag ik uit om me eens te bellen eens ze zelf kinderen hebben.  Dan zullen we nog eens praten.  Want dat gevoel dat je voor je eigen kind hebt dat is nog 10.000 keer sterker dan de grootste liefde die je ooit kan voelen voor een partner, familielid of huisdier

Ik oordeel helemaal niet over die mensen, ik geef alleen mijn ongezouten eerlijke en in mijn ogen degelijke mening dat als je eenmaal voor je hond kiest dat je maar zorgt dat het lukt net als dat als je voor kinderen kiest je zorgt dat het lukt. Het is helemaal niet onmogelijk volgens mij deze hond wat meer beweging te geven zodat die wat gelukkiger is en het hele gezin zo wat gelukkiger is en ik vind ook dat ze dan maar de kinderen wat meer moeten betrekken bij de hond zo moeten ze niet steeds hun tijd zo verdelen. Degelijke buggy en hup! wandelen maar! Want ik hoor hier nu veel over hun week planning dat dat zo moeilijk is maar wat dan in het weekend? Wat doen ze dan met de hond?

Nee, doe de hond maar weg want dan is die vast gelukkiger..
Wat als dat niet zo is? wat als de hond nu eenmaal zo gehecht is aan dat gezinnetje?

Ik zeg alleen maar : PROBEER!!

Sta eens een half uurtje vroeger op en doe een rondje, of laat savonds de echtgenoot een toertje wandelen of doe het zelf en laat de echtgenoot eens de kids in bad en bed stoppen. Maak eens een grote pot spaghetti die je achteraf kan opwarmen en op die avonden dat je niet uren aan het fornuis sta ga dan eens een langere wandeling maken of beter nog pak de fiets en fiets een rondje is de hond nog meer moe!

En verder wil ik gerust mijn zus en haar partner vragen hun kids een weekje bij mij af te zetten hoor en zal je bellen met het resultaat. Mijn jongere broertje logeert hier trouwens steevast ELKE vakantie en ik betrek hem van in't begin bij de honden en dat loopt dus iedere keer perfect!

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: maart 01, 2012, 15:16:12 »
Ik ga u hier zeker niet afschieten, dat is helemaal niet mijn plaats.  En ieder zijn gedacht en mening... Voor mij persoonlijk gaat wat je hier schrijft vele bruggen te ver, maar dat is mijn mening.
Mijn kinderen staan ongelooflijk veel stappen boven mijn honden.  Als ik dus moet kiezen, dan duurt dat geen seconde hoor...  Ik ben er dan ook van overtuigd dat een hond overal gelukkig kan zijn, als hij zijn eten en aandacht maar krijgt. 

Ik zeg hier zeker niet dat het de normale gang van zaken is dat er moet gekozen worden.  Maar ALS er moet gekozen worden, tja...  Simpel voor mij....

Anke, ik vind dat dus compleet normaal wat jij zegt over je kids hé ookal heb ik er geen en ben ik van mening dat mijn honden gewoon boven alles gaan en dat is ook zo vind ik het compleet normaal dat jou kids boven de honden staan. En mij ga je helemaal niet horen beweren dat dat anders moet!

Het enige wat ik bedoel is, zou jij voor je kinderen moeite doen? Als er eentje is met leerproblemen of eentje met een temperamentprobleem en het zit je even tegen zou jij moeite doen om het terug op rails te krijgen?

Ik vind dat ze die moeite nu ook voor hun hond mogen doen.. Ze hebben precies nog niet al te veel geprobeerd he dus ik vind dat ze het op z'n minst moeten proberen. Ik zeg ook niet ELKE dag wandelen en dit doen en dat doen maar begin stapsgewijs iedere keer wat meer en soms gaat dat eens niet lukken en da's geen ramp maar ik denk dat als die mensen eens een duwtje in de rug krijgen en wat tips om die hond wat meer content te krijgen dat dat wel goedkomt.

Ze hebben zoveel tijd geleden voor die hond gekozen dus zijn ze toch op z'n minst verschuldigd van even wat moeite te doen neen?

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: maart 01, 2012, 15:17:54 »

Ann, zoiets is gewoon onbetwistbaar, kinderen boven honden. Maar mensen zonder kinderen of kinderwens tov ouders, je kan het gewoon niet begrijpen tot de dag dat je ouder wordt. Ik dacht dat ik wist wat graag zien was. Ik ben mama geworden, en dat overstijgt gewoon alles op gebied van liefde. Mijn liefde tov de honden is er nooit op geminderd, maar ik ben wel tot besef gekomen dat er nog iets diepers bestaat.
Wij zijn nu aan het scheiden, en wij zullen er alles aan doen om de honden hiervan geen slachtoffer te laten worden. Ik hoop dat het lukt, maar zekerheid heb ik hierover niet, ik hoop het heel vurig, maar als het echt niet kan, dan zullen we een gepaste oplossing moeten zoeken. Ik heb onder andere al moeten beslissen om mijn paard te herplaatsen, en dat doet pijn, heel veel pijn. Ik word alleenstaande moeder, een paard is dan een luxe teveel als ik en een peuter moet voorzien in wat hij nodig heeft, en 2 honden moet onderhouden naast alle andere maandelijkse kosten waar elke mens mee te maken krijgt. Maar ik kan wel in eer en geweten zeggen dat ik een gepaste en eerlijke oplossing heb gevonden voor hem, als er iemand mij daarvoor wilt afschieten, ja doe maar, maar mij biedt het gelukkig wel wat troost.

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: maart 01, 2012, 15:18:35 »
Hier ook een gezin met 2 jonge kindjes (3,5j en eentje van net 1 j) en dan 2 honden (jack russel en beagle).
Ik vind het momenteel ook ontzettend druk en zwaar en vraag me van tijd wel eens af waar ik aan begonnen ben.    Gelukkig hebben wij 2 honden die zichzelf goed amuseren (ravotten veel samen) en er geen probleem van maken als er eens een paar dagen niet gewandeld kan worden.     
Ik werk 4/5de, mijn man werkt zo’n 50 a 60 uren per week. Ik heb dus wel een beetje extra tijd om met de honden te wandelen zodat regelmatig hun wandeling krijgen, maar de kinderen moeten dan meestal wel mee.  En in de winter is dat  wel eens wat moeilijker (als ‘t -10 vriest, dan neem ik de kinderen echt niet mee op een wandeling, ook niet als het regent als het giet of al pikdonker is).
Hier doen we het zo: elke ochtend mag er een hond mee om Michiel te voet naar school te brengen en de andere hond gaat dan Michiel mee
 terug halen (heen en terug ong 1 km, niet ver dus).       Op woensdagnamiddag wandelen we anderhalf uur (kinderen in de dubbele buggy, hard duwen) en gaan we langs een speelveldje hier in de buurt waar Michiel dan even kan spelen.    Op vrijdag ben ik vrij en wandel ik met de honden wanneer Michiel op school zit (Mathias mee in de buggy).  Op zaterdag ga ik vaak met Ginx joggen.  Op zondag wandelen we vaak met het gezin in het bos.       
Als het zoals nu weer een beetje langer licht is dan wordt er op maandag, donderdag na school ook een uurtje gewandeld, weer langs de speeltuin of langs de hondenwei (weer kinderen mee in de buggy).    Als het in de winter om 17u donker is, dan gebeurt dat niet…als het regent, vriest dan doe ik dat ook niet.
Verder ga ik 1x in de maand ‘ver’ wandelen met Ginx omdat ik train voor de Dodentocht, zo is ze vorige week nog 31km mee geweest.
Zino is gek van apporteren en Michiel gelukkig ook.    Dus elke dag is Michiel wel even in de tuin te vinden met Michiel en zijn ze daar met twee aan het voetballen of apporteren.

Meer kan hier echt niet, s avonds of s ochtends in het donker nog gaan wandelen is hier eigenlijk niet echt een optie qua veiligheid (stad).   Ik doe het in de zomer dus wel, maar in de winter niet.
Dus in de wintermaanden is het hier vaak beperkt tot een wandeling op woensdagnamiddag, vrijdag, zaterdag en zondag.     En niet op maandag, dinsdag of donderdag.       En als de kinderen ziek zijn (en dat is vaak in de winter) dan wordt er ook niet gewandeld.
Aandacht krijgen de honden hier verder echt wel genoeg, ze leven tussen ons en hangen s avonds als de kids slapen bij ons op de zetel te maffen.  En als de kids thuis zijn is er vooral voor Zino ook altijd wel iets te beleven (Ginx houdt zich wat afzijdiger van de kinderen).
Ik ben gek van de honden, zou ze absoluut niet meer willen missen.    Maar vooral op dagen dat ik met de dubbele buggy en de twee honden ga wandelen is het wel een inspanning en kijk ik er toch wel eens wat tegenop (al ben ik altijd blij achteraf dat ik geweest ben, want die contente snoeten maken het wel goed).     
Ik denk inderdaad dat jullie voor jezelf moeten uitmaken of je nog wil proberen om tijd te maken voor de hond.             Ik kan echt heel goed begrijpen dat 2 kleine kinderen energie vreten en je er vaak geen energie meer voor hebt.     Maar ik denk ook dat het misschien makkelijker wordt als je er echt een beetje een gewoonte van maakt om te gaan wandelen.   Als die routine er wat insluipt, wordt het makkelijker.     En tegelijkertijd geeft het je ook energie.
Ik kan er echt van genieten als de kinderen op zaterdag een uurtje bij Kris blijven en ik met de honden kan gaan ‘uitwaaien’, dat is niet alleen maar wandelen, maar ook echt even weg van de gejaagdheid en het lawaai en stress die toch wel eens wat bij kleine kindjes komt te kijken..
Als jullie allebei willen proberen om er iets van te maken, dan lukt dat vast wel.      Hou ook voor ogen dat het makkelijker wordt naarmate de kinderen ouder worden.
Als je echt denkt er geen tijd/energie voor te hebben, dan is herplaatsen waarschijnlijk het eerlijkste.   Hou oud is jullie hond eigenlijk?

:clap: :thumbs: en tuurlijk moet je je kids niet meenemen in de vrieskoude of gietende regen  :zot: op zo'n momenten moeten de woefs zich maar content stellen met hun knuffel en zetelmomentje bij jullie savonds  :thumbs:

Offline mus

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: maart 01, 2012, 15:19:27 »
Ik ben van oordeel: tijd kan je maken, maar de wil moet er zijn......
Persoonlijk vind ik het ook belangrijk dat kinderen samen met huisdieren opgroeien.

Vorig jaar is onze tuin aangelegd met grasmatten, een beetje later is er een pup bijgekomen,
je kan het resultaat al raden....
Spijtig dat die grasmatten laten leggen zoveel heeft gekost, maar voor de rest
maakt het mij niet uit. Relativeren is de boodschap. Zo erg is dat niet om geen
perfecte tuin te hebben.

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: maart 01, 2012, 15:21:01 »
Ann, zoiets is gewoon onbetwistbaar, kinderen boven honden. Maar mensen zonder kinderen of kinderwens tov ouders, je kan het gewoon niet begrijpen tot de dag dat je ouder wordt. Ik dacht dat ik wist wat graag zien was. Ik ben mama geworden, en dat overstijgt gewoon alles op gebied van liefde. Mijn liefde tov de honden is er nooit op geminderd, maar ik ben wel tot besef gekomen dat er nog iets diepers bestaat.
Wij zijn nu aan het scheiden, en wij zullen er alles aan doen om de honden hiervan geen slachtoffer te laten worden. Ik hoop dat het lukt, maar zekerheid heb ik hierover niet, ik hoop het heel vurig, maar als het echt niet kan, dan zullen we een gepaste oplossing moeten zoeken. Ik heb onder andere al moeten beslissen om mijn paard te herplaatsen, en dat doet pijn, heel veel pijn. Ik word alleenstaande moeder, een paard is dan een luxe teveel als ik en een peuter moet voorzien in wat hij nodig heeft, en 2 honden moet onderhouden naast alle andere maandelijkse kosten waar elke mens mee te maken krijgt. Maar ik kan wel in eer en geweten zeggen dat ik een gepaste en eerlijke oplossing heb gevonden voor hem, als er iemand mij daarvoor wilt afschieten, ja doe maar, maar mij biedt het gelukkig wel wat troost.

Oh meiske toch  :huggg: :huggg: :huggg: Sterkte met die moeilijke beslissing meid!

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: maart 01, 2012, 15:26:15 »
Anke, ik vind dat dus compleet normaal wat jij zegt over je kids hé ookal heb ik er geen en ben ik van mening dat mijn honden gewoon boven alles gaan en dat is ook zo vind ik het compleet normaal dat jou kids boven de honden staan. En mij ga je helemaal niet horen beweren dat dat anders moet!

Het enige wat ik bedoel is, zou jij voor je kinderen moeite doen? Als er eentje is met leerproblemen of eentje met een temperamentprobleem en het zit je even tegen zou jij moeite doen om het terug op rails te krijgen?

Ik vind dat ze die moeite nu ook voor hun hond mogen doen.. Ze hebben precies nog niet al te veel geprobeerd he dus ik vind dat ze het op z'n minst moeten proberen. Ik zeg ook niet ELKE dag wandelen en dit doen en dat doen maar begin stapsgewijs iedere keer wat meer en soms gaat dat eens niet lukken en da's geen ramp maar ik denk dat als die mensen eens een duwtje in de rug krijgen en wat tips om die hond wat meer content te krijgen dat dat wel goedkomt.

Ze hebben zoveel tijd geleden voor die hond gekozen dus zijn ze toch op z'n minst verschuldigd van even wat moeite te doen neen?

Ah, nu komen we terug overeen se.   :mrgreen:
Het is inderdaad zeker en vast het proberen waard, ze zijn het hun hond verschuldigd te proberen.  Maar daarom kwam ze hier ook raad vragen, hé.   :wink:
Als ik er niet (in grote lijnen) hetzelfde over had gedacht als jouw, dan had Häsel hier al lang niet meer rondgelopen hoor.   :silenced:  Dan had ze drie jaar geleden al in het herplaatsingshoekje gestaan.  Ben ik even blij dat ik doorgebeten heb!  Maar dips zoals TS hierboven beschrijft, ja, die heb ik ook gehad.

Epona  :huggg:

En nu ga ik Häsel aan de leiband zwieren, Rik in zijnen buggy planten en de andere kids van school halen.   :wink:

• warme hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
    • Canicrossteam Hageland
« Reactie #39 Gepost op: maart 01, 2012, 15:27:02 »
Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat sommigen er tegenwoordig geen moeite meer voor willen doen om hun hond gelukkig te zien en het "excuus" is bv te druk met de kinderen, werk, huishouden.

Dat bedoelde ik met kinderen eerst...
Voor je kind ga je ook moeite doen als er iets gebeurt, waarom dan niet een kleine moeite ook voor de hond.
Gewoon een beetje time-management...
Je hebt voor een hond gekozen , net als je voor kinderen kiest...dan neem je de "last" er ook bij.
En nu is het misschien druk, maar als de kinderen wat groter zijn kunnen zij ook al eens helpen in het huishouden of met de honden...

Epona en Ankef...jullie bewijzen toch dat het kan, kinderen en honden samen....
Dus daarom, er zijn oplossingen maar het kost moeite...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal