collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Hevige pup  (gelezen 13323 keer)

Offline AD1988

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 687 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hevige pup
« Reactie #120 Gepost op: september 25, 2013, 22:38:56 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Voor het geld dat je nu gaat betalen aan een degelijke HS, ga je zo immens veel terug krijgen. Dingen die je nooit meer zult kunnen herstellen, wat je ook doet. Tis zoals een huis bouwen, nu komen de fundamenten voor een stabiele pup. Dat kun je nooit of te nimmer nog recht trekken. Ik wou dat ik nu nog 85 euro kon wegsmijten om het zo maar te zeggen, en een stabiele hond ervoor had gekregen. Natuurlijk moet jij allÚs zelf doen. Maar je bent niks zonder de correcte methodes. Echt waar, bespaar er geen frank op. Je gaat zo blij zijn binnen hier en zoveel tijd. Dit is voor het leven..

Offline Tine en Roxx

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 73 HV-Punten
« Reactie #121 Gepost op: oktober 02, 2013, 13:21:17 »
Awel hier zit een super fiere pup eigenaar hoor!
Hij is wat gekalmeerd, hij luistert prima en gisteren was ik ergens vreemd met hem en hij week niet van mijn zijde.

Tot de conclusie gekomen dat we met de 'foute' snoepjes bezig waren met hem, iets gehaald dat veel erger 'stinkt' en dat lust hij echt wel!
Hij houdt zijn ogen niet meer van ons af tijdens het wandelen, tenzij we hem 'vrij' geven, dan mag hij snuffelen zo lang als de lijn is.

Tijd en moeite werkt wel.

Het bijten doet hij nog wel, hij heeft al 5 of 6 tanden gewisseld ondertussen (heb er zelf 1tje kunnen 'opvangen'), hij huilt regelmatig als hij er last van heeft. Best zielig.
Het echte Happen naar mijn broek en armen doet hij amper nog.

Wat erbij gekomen wel is, is dat hij regelmatig opspringt. Tegen mij, tegen de kast... als hij iets wilt of van blijdschap als ik thuiskom.
Dat moet ik hem nog zien af te leren.

Zondag overgang naar de puppyklas, clubwedstrijd en opendeurdag op de hondenschool, waar wij aan gaan deelnemen. (Dan weet ik hoe het gaat als ik eens echt examen moet gaan doen met hem).
Hierna is het al meteen de overgang en zitten we in een andere klas met andere instructeur  :thumbs: .
░23.05.2013

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #122 Gepost op: oktober 02, 2013, 13:23:12 »
Als je thuis komt, hem compleet negeren. Dan houdt het springen wel op na een tijdje omdat het hem niets oplevert.

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #123 Gepost op: oktober 02, 2013, 13:44:32 »
Als je thuis komt, hem compleet negeren. Dan houdt het springen wel op na een tijdje omdat het hem niets oplevert.
Je zal er zelf wel een blauwe plek of 2 aan overhouden  :mrgreen:

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #124 Gepost op: oktober 02, 2013, 13:47:37 »
Maar het werkt wel  :mrgreen: Ik doe het nog steeds als ik bij mijn ouders kom, want een zotte pup van bijna 19kg telt ook al als die opspringt  :lol: Balou weet ondertussen goed dat hij pas aandacht krijgt als hij gaat zitten.

Offline Tine en Roxx

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 73 HV-Punten
« Reactie #125 Gepost op: oktober 02, 2013, 15:55:37 »
Ja de eerste paar minuten is het inderdaad negeren...
Hij zit in een afgesloten kennel buiten. Dus hij ziet me aankomen, wordt happy happy happy en springt tegen het hek aan om eruit te kunnen.
Maar ik wandel eerst rustig naar binnen om mijn spullen weg te zetten enzo, neem er mijn tijd voor (ok ook geen heel uur, maar toch).
Als ik stiekem naar buiten kijk, zie ik wel dat hij rustig zit te wachten bij de deur. Dus van het moment dat hij me niet meer ziet dan kalmeert hij wel.

Ik wandel rustig naar hem toe, geen betuttelende woorden ofzo, gewoon rechte lijn naar het hek.
Als hij springt haal ik mijn handen van de hendel weg. Als hij mooi gaat zitten doe ik weer moeite de deur open te doen... als hij weer omhoog komt dan weer mijn handen omlaag tot hij rustig is.

Eenmaal buiten is het (in mijn ogen) hondengedrag, blije pup die me komt begroeten... maar ik moet me regelmatig omdraaien als hij opspringt.
Ik heb het geprobeerd om hem gewoon 'onder' te houden als hij omhoog wilt springen, maar dat lijkt me ook niet echt verstandig om dat te doen misschien?

Ze (collega's enzo) hebben me wel eens gezegd dat ik hem met mijn knie van me af moet houden? Geen ernstige kniestoot geven natuurlijk, maar gewoon knie omhoog als hij probeert?

En ja, inderdaad enkele blauwe plekken, maar niks ernstigs gelukkig  :mrgreen:
░23.05.2013

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #126 Gepost op: oktober 02, 2013, 17:04:11 »
Awel hier zit een super fiere pup eigenaar hoor!
Hij is wat gekalmeerd, hij luistert prima en gisteren was ik ergens vreemd met hem en hij week niet van mijn zijde.

Tot de conclusie gekomen dat we met de 'foute' snoepjes bezig waren met hem, iets gehaald dat veel erger 'stinkt' en dat lust hij echt wel!
Hij houdt zijn ogen niet meer van ons af tijdens het wandelen, tenzij we hem 'vrij' geven, dan mag hij snuffelen zo lang als de lijn is.

Tijd en moeite werkt wel.

Het bijten doet hij nog wel, hij heeft al 5 of 6 tanden gewisseld ondertussen (heb er zelf 1tje kunnen 'opvangen'), hij huilt regelmatig als hij er last van heeft. Best zielig.
Het echte Happen naar mijn broek en armen doet hij amper nog.

Wat erbij gekomen wel is, is dat hij regelmatig opspringt. Tegen mij, tegen de kast... als hij iets wilt of van blijdschap als ik thuiskom.
Dat moet ik hem nog zien af te leren.

Zondag overgang naar de puppyklas, clubwedstrijd en opendeurdag op de hondenschool, waar wij aan gaan deelnemen. (Dan weet ik hoe het gaat als ik eens echt examen moet gaan doen met hem).
Hierna is het al meteen de overgang en zitten we in een andere klas met andere instructeur  :thumbs: .

:thumbs: :thumbs: super goed! negeren is idd de boodschap, ik draai me zelfs om (bij de honden van mijn ouders gebeurt dat bij de jongste die 1 jaar is ook wel nog eens) en dan stopt hij vanzelf.. als hij dan rustig tot bij me kan komen ist belonen  :vuistje: hij eeft da rap door, tis een pienter ventje  :vuistje:

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #127 Gepost op: oktober 02, 2013, 22:02:36 »
Ik zou hem geen knietje geven. Gewoon negeren, maar dat heeft tijd nodig. Verwacht niet morgen al resultaat, maar gewoon blijven doen. Sommige honden, waaronder de mijne, zijn zo gek dat wanneer je ze, als ze zogezegd rustig zijn, aanhaald, weer hieperdepiep worden. Die zelfbeheersing is nog niet wat het moet zijn. Gewoon zeggen, flinke jongen, aanraken is dan al te veel.

Offline Tine en Roxx

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 73 HV-Punten
« Reactie #128 Gepost op: oktober 03, 2013, 10:31:45 »
Ok...
Moest mijn ventje toch gelijk geven...

Gisteren hondenschool, ging prima, beetje apart gaan staan, minder afleiding voor hem.
Tegen het einde aan kwam de hoofdinstructeur aan de zijlijn kijken samen met een vrouw.

We werden aan een test onderworpen.
Ik moest de aandacht kost wat kost van mijn pup aanhouden. Andere pups kregen de opdracht om in cirkels rond me te wandelen, rustig (en niet te dichtbij).
Bij sommige pups reageerde mijn pup helemaal niet, hij staarde me recht in de ogen de hele tijd.
Bij de meest timide beestjes schoot hij erachteraan en moest ik weer moeite doen om zijn aandacht te krijgen. Dat lukte wel, maar niet voor lang.

Ik werd hierna geroepen door de hoofdinstructeur en voorgesteld aan de dame.
Zij werkt met 'moeilijkere gevallen'.

Ze zei dat onze pup niet zo goed om kon met andere pups, dat zag ze uit zijn gedrag.
(Er zijn wel meer honden die niet met pups omkunnen).
Ze heeft me aangegeven dat er een plaats vrijkwam in haar 'klas' en dat we daarheen konden voor persoonlijke begeleiding.
Ver weg van andere pupsels.

Ik ben er natuurlijk opgesprongen, onze pup is ongelofelijk slim en hij luistert echt heeeeeel goed naar ons! Ok bij het wandelen moeten we na een tijdje moeite doen, maar dat komt wel goed.
Gewoon als hij in de buurt is van die piepende speelse bende, dan wordt hij helemaal knettergek en wilt hij spelen.
Hij is totaal nergens bang voor.

Hij is zeker niet agressief! Helemaal niet zeggen ze. Hij is gewoon groot en sterk en hij WEET het.

Dus we worden geholpen en dat is al de volgende stap naar een mooie lieve gehoorzame hond  :thumbs:
Ik krijg binnenkort een vragenlijstje om in te vullen, zodat ze zich kunnen verdiepen in mijn leven en het leven van onze pup om ons zo NOG beter te kunnen volgen en helpen.

Ik zie het niet als 'oh het is een probleem hond', nee ik zie het als 'yes binnenkort luistert hij NOG beter naar ons, want wij krijgen persoonlijke begeleiding  :wink: '
Thuis luistert hij echt bizar goed naar ons... we lachen er soms om hoe snel hij reageert als we hem iets vragen.
Ik zei gisteren heel nonchalant 'mand' en hij maakte bij wijze van spreken een achterwaartse salto zijn mand in, ging zitten en keek me heel intensief aan... waaaar is mijn koekje nu?
Als ik 'voet' zeg, dan springt hij recht en schiet hij langs me door om dan recht langs me te komen zitten... beestje is 4 maanden oud!

Komt goed  :mrgreen:
░23.05.2013

Offline fieke0509

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 251 HV-Punten
« Reactie #129 Gepost op: oktober 03, 2013, 10:39:39 »
Ok...
Moest mijn ventje toch gelijk geven...

Gisteren hondenschool, ging prima, beetje apart gaan staan, minder afleiding voor hem.
Tegen het einde aan kwam de hoofdinstructeur aan de zijlijn kijken samen met een vrouw.

We werden aan een test onderworpen.
Ik moest de aandacht kost wat kost van mijn pup aanhouden. Andere pups kregen de opdracht om in cirkels rond me te wandelen, rustig (en niet te dichtbij).
Bij sommige pups reageerde mijn pup helemaal niet, hij staarde me recht in de ogen de hele tijd.
Bij de meest timide beestjes schoot hij erachteraan en moest ik weer moeite doen om zijn aandacht te krijgen. Dat lukte wel, maar niet voor lang.

Ik werd hierna geroepen door de hoofdinstructeur en voorgesteld aan de dame.
Zij werkt met 'moeilijkere gevallen'.

Ze zei dat onze pup niet zo goed om kon met andere pups, dat zag ze uit zijn gedrag.
(Er zijn wel meer honden die niet met pups omkunnen).
Ze heeft me aangegeven dat er een plaats vrijkwam in haar 'klas' en dat we daarheen konden voor persoonlijke begeleiding.
Ver weg van andere pupsels.

Ik ben er natuurlijk opgesprongen, onze pup is ongelofelijk slim en hij luistert echt heeeeeel goed naar ons! Ok bij het wandelen moeten we na een tijdje moeite doen, maar dat komt wel goed.
Gewoon als hij in de buurt is van die piepende speelse bende, dan wordt hij helemaal knettergek en wilt hij spelen.
Hij is totaal nergens bang voor.

Hij is zeker niet agressief! Helemaal niet zeggen ze. Hij is gewoon groot en sterk en hij WEET het.

Dus we worden geholpen en dat is al de volgende stap naar een mooie lieve gehoorzame hond  :thumbs:
Ik krijg binnenkort een vragenlijstje om in te vullen, zodat ze zich kunnen verdiepen in mijn leven en het leven van onze pup om ons zo NOG beter te kunnen volgen en helpen.

Ik zie het niet als 'oh het is een probleem hond', nee ik zie het als 'yes binnenkort luistert hij NOG beter naar ons, want wij krijgen persoonlijke begeleiding  :wink: '
Thuis luistert hij echt bizar goed naar ons... we lachen er soms om hoe snel hij reageert als we hem iets vragen.
Ik zei gisteren heel nonchalant 'mand' en hij maakte bij wijze van spreken een achterwaartse salto zijn mand in, ging zitten en keek me heel intensief aan... waaaar is mijn koekje nu?
Als ik 'voet' zeg, dan springt hij recht en schiet hij langs me door om dan recht langs me te komen zitten... beestje is 4 maanden oud!

Komt goed  :mrgreen:

Fijn om te horen Tine!  Wist wel dat het goed kwam  :thumbs:

:wave:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #130 Gepost op: oktober 03, 2013, 14:55:53 »
Tine fijn om te lezen  :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal