ER is hier gezegd geweest, door jou of door Elke-Kay dat het getuigt van respect, dus ik leid daaruit af dat ik blijkbaar geen respect heb en dat vind ik niet juist, uw hond wegzetten als er kinderen komen is niet de enige manier. Moest je nu vrienden hebben die hetzelfde zijn als ik, dan zou je mss gewoon niet meer op bezoek gaan daar? Ik denk dat je je echt teveel aan het opwinden bent, ik vind gewoon dat als er stress gecreëerd wordt door kinderen in het huis van een uitvallende hond, ouders hun verstand moeten gebruiken en hun kinderen thuislaten of ergens anders afspreken. Ik denk toch niet dat dit zo onrespectvol of zot is?
Als ik vrienden heb, en ik ben er niet welkom met mijn kinderen, dan ga ik daar niet (een mogelijks-gevaarlijke hond wegzetten is een kleine moeite van respect, zelfs voor een vreemde). Als ik vrienden heb en het is er onhandig met de kinderen (vb te kleine ruimte, niet goed om te spelen door dingen die breken), dan ga ik in de buurt afspreken op een kind-vriendelijkere plaats. En dit wil niet zeggen dat mijn kinderen ongevraagd honden aaien. Als ik iemand uitnodig en die is bang van de vogel, dan vliegt die ook in zijn kooi (terwijl ik denk: wie is daar nu bang van?)
Tja, een moeilijke discussie.Ik krijg gewoon grijze haren hoe ik deze week op het terras zat en zag hoe een peutertje dat net kon lopen van hond naar hond ging om te aaien terwijl de ouders al glimlachend toekeken zo'n kleintjes beseffen natuurlijk niet wat ze doen, en moet je dus als ouder ervoor zorgen...anderzijds is dit een jaar waar er verbazend veel kids hier op de camping rondlopen die wél vragen of ze de hond mogen aaien.ik zeg hen dan ook altijd dat het bij mijn hond niet mag en voeg er dan aan toe dat ik het heel flink vind dat ze het eerst vragen.je kan gerust zijn dat hun neusje dan een klein beetje krult van trots
En ik heb geen respect voor de mensen waar ik op bezoek ga? Ik weet niet waarom je zo reageert hoor. Waarom zou ik mijn kinderen thuislaten als ze uitgenodigd worden? We worden als gezin uitgenodigd toch? En mensen die geen hond hebben die te vertrouwen is en hem niet willen wegzetten zullen hopelijk wel beseffen dat ze ons dan niet moeten uitnodigen, lijkt mij logisch toch? Wat als het gaat over een hond die niet met mannen kan. Vergeet nu even 'kinderen', want het woord kinderen alleen al wekt blijkbaar haat op soms.
Hier wordt enkel gelezen dat mensen met kinderen te pas en te onpas bij mensen thuis op bezoek komen en het huis daar op stelten gaan zetten.
ben ondertussen ook enkele keren bij m'n zus op visite geweest en ook daar is alles goed verlopen. Met de baby erbij loopt Funga met een muilkorfje en geregeld gaat ze aan de baby haar voetjes af handjes ruiken en likken. denk dat dat een goed teken is. maar Funga zal niet komen als ik haar roep om aan de baby te snuffelen, is dat erg?? Of moet ik haar afstand respecteren??
dat klinkt goed hé Anke ik zou Funga zeker niet gaan dwingen, wél belonen voor goed gedrag ik hoop dat je familie ook open staat voor de nieuwe aanpak
Hier helpt het NIET AAIEN tuig wel goed, ouders houden nu hun kind tenminste tegen als het ongevraagd wil komen
+ bij een eventuele beet ben je ingedekt.