collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: het einde nabij  (gelezen 7996 keer)

Offline Majaken

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 1246 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: het einde nabij
« Reactie #80 Gepost op: juli 16, 2013, 09:51:20 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik heb niet alles gelezen maar in mijn familie hebben bijna alle kinderen wel 1 of ander syndroom, autisme en asperger ( vorm van autisme)

Ik vind niet dat je je hond moet weg doen, want zeker mensen met autisme kunnen heel slecht tegen verandering, dit mogen ze niet vragen van jou

Dat je hond naar kinderen hapt is geen alleenstaand geval, dat doen wel meer honden, schelsey is ook niet te vertrouwen met kinderen.

Probeer gewoon als er bezoek ik je hond weg te zetten, of zet haar een muilbandje op, of leer haar in bench zitten, ben ik geen voorstander van
maar het zou hier wel een oplossing zijn, maar niemand kan van jou verlangen dat ze weg moet voor die reden en de mensen moeten je maar
aanvaarden zoals je bent, mijn jongste zus is ook zo beetje, houd niet van kinderen, kan niet tegen de drukte daarvan, niet van vreemde mensen, ze werkt, doet haar huishouden, gaat alleen naar cinema en verzorgd haar poes en ze is heel gelukkig op haar manier, heeft geen vrienden en geen behoefte er aan

Offline Peter en Barbara

• warme hondenvriend
  • *
  • 182 HV-Punten
« Reactie #81 Gepost op: juli 16, 2013, 10:01:51 »
ER is hier gezegd geweest, door jou of door Elke-Kay dat het getuigt van respect, dus ik leid daaruit af dat ik blijkbaar geen respect heb en dat vind ik niet juist, uw hond wegzetten als er kinderen komen is niet de enige manier. Moest je nu vrienden hebben die hetzelfde zijn als ik, dan zou je mss gewoon niet meer op bezoek gaan daar?

Ik denk dat je je echt teveel aan het opwinden bent, ik vind gewoon dat als er stress gecreerd wordt door kinderen in het huis van een uitvallende hond, ouders hun verstand moeten gebruiken en hun kinderen thuislaten of ergens anders afspreken. Ik denk toch niet dat dit zo onrespectvol of zot is?  :weetniet:

Als ik vrienden heb, en ik ben er niet welkom met mijn kinderen, dan ga ik daar niet (een mogelijks-gevaarlijke hond wegzetten is een kleine moeite van respect, zelfs voor een vreemde).
Als ik vrienden heb en het is er onhandig met de kinderen (vb te kleine ruimte, niet goed om te spelen door dingen die breken), dan ga ik in de buurt afspreken op een kind-vriendelijkere plaats. En dit wil niet zeggen dat mijn kinderen ongevraagd honden aaien.
Als ik iemand uitnodig en die is bang van de vogel, dan vliegt die ook in zijn kooi (terwijl ik denk: wie is daar nu bang van?)

Offline Pingo

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #82 Gepost op: juli 16, 2013, 10:06:27 »
Als ik vrienden heb, en ik ben er niet welkom met mijn kinderen, dan ga ik daar niet (een mogelijks-gevaarlijke hond wegzetten is een kleine moeite van respect, zelfs voor een vreemde).
Als ik vrienden heb en het is er onhandig met de kinderen (vb te kleine ruimte, niet goed om te spelen door dingen die breken), dan ga ik in de buurt afspreken op een kind-vriendelijkere plaats. En dit wil niet zeggen dat mijn kinderen ongevraagd honden aaien.
Als ik iemand uitnodig en die is bang van de vogel, dan vliegt die ook in zijn kooi (terwijl ik denk: wie is daar nu bang van?)

Waarom ga je ervan uit dat mensen willen afspreken op een kind-vriendelijke plaats? Het is hier geen speeltuin dus het is hier onhandig voor kinderen, en ik wil niet op een kindvriendelijke plaats zijn, waarom zou ik met volwassenen afspreken op een speeltuin? Ik heb daar geen boodschap aan hoor, zo'n speeltuin is voor mij de hel, veel mensen met kinderen vinden dat mensen zonder kinderen (die geen behoefte hebben aan al dat lawaai en geloop) maar moeten plooien naar wat jullie willen maar omgekeerd is het altijd onbeleefd en onbeschoft  :denk: :shhh: gelukkig ken ik mensen die niet zo zijn  :yes:

Nu, moesten mijn vrienden er problemen mee hebben dan moeten ze maar niet meer afspreken, maar tot nu toe loopt dit toch nog altijd goed  :weetniet:

I'm Sorry I'm Just Your Equal

Offline fungus

• *
  • 192 HV-Punten
« Reactie #83 Gepost op: juli 16, 2013, 10:07:57 »
Tja, een moeilijke discussie.

Ik krijg gewoon grijze haren hoe ik deze week op het terras zat en zag hoe een peutertje dat net kon lopen van hond naar hond ging om te aaien terwijl de ouders al glimlachend toekeken  :doh:
zo'n kleintjes beseffen natuurlijk niet wat ze doen, en moet je dus als ouder ervoor zorgen...

anderzijds is dit een jaar waar er verbazend veel kids hier op de camping rondlopen die wl vragen of ze de hond mogen aaien.
ik zeg hen dan ook altijd dat het bij mijn hond niet mag en voeg er dan aan toe dat ik het heel flink vind dat ze het eerst vragen.
je kan gerust zijn dat hun neusje dan een klein beetje krult van trots  :wink:
Misschien moet je voor de duidelijkheid je hond een vestje aantrekken met "NIET AANRAKEN". De meeste mensen stellen zich daar zelfs geen vragen bij. Ik denk dat je een heel goede keuze gemaakt heb door Funga te houden en verder te werken aan jezelf. Moedig!

Het blijft verbazend hoeveel mensen er zonder te vragen naar een hond gaan om te aaien. Dat heeft eigenlijk niet eens iets met kinderen of niet te maken. Probleem is dat ik eigenlijk niet echt de mens ben om tegen iemand te zeggen dat ze dat niet mogen doen. Ik weet dat ik het beter wel zou doen, maar ik ben blijkbaar niet rad van tong genoeg. Vorige weken in Zwitserland waren extreem: al die Chinezen gaan dus zonder gne naar die honden. Nog een geluk dat Ike tegen veel kan, want sommigen tikken zelfs langs achter op zijn rug. Ike is dan ook nog zo onnozel om met veel plezier en kwispelen daarop te reageren  :lol:. Soms denk ik dat ik Ike t sociaal heb gemaakt. Ons Gipsy is weer heel anders. Die negeert de meeste mensen. Ze laat zich wel aaien, maar vindt er eigenlijk niet veel aan.

Er zijn maar weinig mensen die iets snappen van hoe met een hond moet gecommuniceerd worden. De meeste op het forum waarschijnlijk ook niet. Ik betrap mezelf nog heel regelmatig op fouten en onvoorzichtigheden in contact met honden, simpelweg omdat ik nog niet veel ervaring met honden heb.

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
« Reactie #84 Gepost op: juli 16, 2013, 10:10:02 »
Sorry Barbie voor de off-topic, ik wens je veel succes toe met Funga en hoop dat je veel hebt aan de hulp die je gevonden hebt, vind het moedig dat je je problemen het hoofd biedt, het moet niet makkelijk zijn voor je, maar je hebt blijkbaar toch al veel obstakels overwonnen, hou de moed erin, het lukt je wel  :huggg:

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #85 Gepost op: juli 16, 2013, 10:26:23 »
En ik heb geen respect voor de mensen waar ik op bezoek ga? Ik weet niet waarom je zo reageert hoor.  :weetniet:

Waarom zou ik mijn kinderen thuislaten als ze uitgenodigd worden? We worden als gezin uitgenodigd toch? En mensen die geen hond hebben die te vertrouwen is en hem niet willen wegzetten zullen hopelijk wel beseffen dat ze ons dan niet moeten uitnodigen, lijkt mij logisch toch?

Wat als het gaat over een hond die niet met mannen kan. Vergeet nu even 'kinderen', want het woord kinderen alleen al wekt blijkbaar haat op soms.

Tis een beetje beiden he... Hier is over laats bezoek geweest met een kindje. Ik heb Ella in de bench gezet.
Diene kleine was nog op de bench aan het slaan en schoppen. En die ouders hielden hem niet in het oog, als ook mijn vriend niet die erbij zat, terwijl ik aan het koken was. Sorry maar dan kookt mijn bloed ook even. Ella heeft nu alleen nog maar negatieve ervaringen met kindjes, ik wil die ervaringen zoveel mogelijk vermijden, maar zo lukt het dus absoluut niet. En mijn vriend heeft het totaal niet door... OOh toen was ik kwaad op zowel de ouders als mijn vriend. Ik hoorde hem slaan en schoppen op de bench tot in de keuken... Volgende keer gaat de bench bij mij in de keuken hoor... Ja wij hebben nog geen deuren om haar achter te zetten, de ouders riepen dat hij moest stoppen en verder draaide ze eens met hun ogen...  :boos:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #86 Gepost op: juli 16, 2013, 12:27:43 »
Dat zeg ik ook de hele tijd h, dat de kinderen ook opgevoed moeten zijn.

Maar ik laat het hier bij, het heeft toch geen zin. Alsof ik wil dat iedereen graag kinderen ziet, maar dat is dus niet het geval. Maar dat wordt niet gelezen. :wink:
Hier wordt enkel gelezen dat mensen met kinderen te pas en te onpas bij mensen thuis op bezoek komen en het huis daar op stelten gaan zetten. En dat mensen met kinderen, mensen zonder kinderen VERPLICHTEN om af te spreken in de hel. (een speeltuin ofzo dus)

Denk dat diegene die dat denken toch wel de verkeerde mensen met kinderen kennen...

Maar mij niet gelaten, ik weet hoe het hier bij ons gaat en ik ben daar ook tevreden mee.

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
« Reactie #87 Gepost op: juli 16, 2013, 12:56:33 »
Wie verdraait nu wiens woorden  :lol:

Maar idd, zolang jij gelukkig bent is er toch geen probleem? En ik ben ook gelukkig in m'n situatie dus moet ge u niet zo opwinden...

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #88 Gepost op: juli 16, 2013, 15:03:56 »
Ik wind me enkel maar op als mensen niet te lijken willen snappen wat ik schrijf. Maar nu niet meer hoor, ik ben zen en denk het mijne ervan.

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #89 Gepost op: juli 16, 2013, 15:32:47 »
Hier wordt enkel gelezen dat mensen met kinderen te pas en te onpas bij mensen thuis op bezoek komen en het huis daar op stelten gaan zetten.

Awel bij onze vrienden krijg ik wel dat gevoel... Hun kinderen zijn totaal niet opgevoed, hebben een redelijk druk energiek ventje ... schattig en buiten mijn huis vind ik het een tof manneke... maar ik vind het echt vervelend dat ze geen speelgoed voor hem meenemen als ze naar ons komen.

Ik wil maar zeggen ik begrijp beide kanten... Maar ik heb ook liever geen kinderen in huis, juist door die negatieve ervaringen... Ik weet dat er genoeg opgevoede kindjes zijn... Maar niet bij onze vrienden...

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #90 Gepost op: juli 16, 2013, 17:16:27 »
Hier zit dat standaard in de auto, een zak speelgoed.

Je hebt ouders die nergens mee rekening mee houden, je hebt ook hondenbaasjes die nergens mee rekening houden. Maar snap even dat het niet leuk is dat dat veralgemeend wordt.  :shifty:

Offline barbie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #91 Gepost op: juli 22, 2013, 00:52:21 »
de laatste tijd gaat alles rustig.

ik wil idd zo'n tuigje kopen met "niet aanraken". die dingen zijn niet zomaar overal te koop h, vervelend, zeker nu op vakantie en zonder auto.

Vrijdag gaan we een week naar de Ardennen in een chalet met m'n ma, de 2 kleine zusjes, m'n andere zus, haar man, de baby en al de honden. hu, weet niet goed hoe ik er nu moet tegenaanzien  :weetniet:

Het kan op zich geen probleem zijn, ze weten dat ze Funga de ruimte moeten geven en mij ook  :wink: en er is een heeele grote tuin waar uiteindelijk niemand in m'n weg hoeft te lopen. we gaan er meer naartoe en het heeft nog nooit problemen gegeven.

ben ondertussen ook enkele keren bij m'n zus op visite geweest en ook daar is alles goed verlopen. Met de baby erbij loopt Funga met een muilkorfje en geregeld gaat ze aan de baby haar voetjes af handjes ruiken en likken. denk dat dat een goed teken is. maar Funga zal niet komen als ik haar roep om aan de baby te snuffelen, is dat erg?? Of moet ik haar afstand respecteren??  :weetniet:
Don't dream your life
just live your dream

Offline JamieVaya

• *
  • 622 HV-Punten
« Reactie #92 Gepost op: juli 22, 2013, 05:47:03 »
Dat Funga zelf naar de baby gaat is een goed teken, ik zou ze zeker niet dwingen om naar de baby te gaan.

Ivm met zo'n tuigje: je kan een julius k9 tuigje kopen en dan zo'n labels bestellen met "niet aaien" of "nietaanraken" en die labels op het tuigje plakken.

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #93 Gepost op: juli 22, 2013, 06:56:19 »
Op Thorsten z'n tuig staat in het groot: NIET AAIEN
Eerlijk gezegd helpt dat niet, mensen komen nog steeds ongevraagd naar hem toe.

Offline Ik

• *
  • 1038 HV-Punten
« Reactie #94 Gepost op: juli 22, 2013, 07:53:51 »
Fijn dat het rustig is tegenwoordig.

Zo'n tuigjes met niet aaien kan je gewoon via internet kopen hoor (en ook in sommige winkels zullen ze die wel hebben). Zoek via google maar eens op k9-tuigje. De labels (met niet aaien) kan je dan apart laten maken / bestellen. Zo'n tuigje helpt misschien wel een beetje, maar verwacht er ook niet te veel van. Sommige mensen zullen je hond nog steeds (willen) aaien, ookal staat er groot en duidelijk op dat er niet geaaid mag worden.

ben ondertussen ook enkele keren bij m'n zus op visite geweest en ook daar is alles goed verlopen. Met de baby erbij loopt Funga met een muilkorfje en geregeld gaat ze aan de baby haar voetjes af handjes ruiken en likken. denk dat dat een goed teken is. maar Funga zal niet komen als ik haar roep om aan de baby te snuffelen, is dat erg?? Of moet ik haar afstand respecteren??  :weetniet:

Ik persoonlijk zou Funga op dit moment niet "dwingen" om aan de baby te gaan snuffelen. Ik begrijp dat ze het af en toe spontaan doet, dus op die manier zal ze ook wel kennis gaan maken op haar eigen tempo. Er moet ook niet constant aan de baby gesnuffeld worden h. Probeer het niet te forceren, want ik denk dat jij je dan ook alleen maar druk gaat maken wat dan weer zijn uitwerking zal hebben op Funga. Laat het maar een beetje spontaan komen van Funga uit (maar hou natuurlijk wel het contact tussen de baby en Funga in de gaten).

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #95 Gepost op: juli 23, 2013, 09:09:49 »
dat klinkt goed h Anke  :thumbs:
ik zou Funga zeker niet gaan dwingen, wl belonen  voor goed gedrag  :yes:
ik hoop dat je familie ook open staat voor de nieuwe aanpak  :pray:

Offline barbie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #96 Gepost op: juli 23, 2013, 22:37:00 »

dat doen ze zeker, ik denk dat ze ook erg geschrokken zijn hoe groot m'n verdriet was toen. m'n ma geeft nu heel veel complimentjes hoe ik met funga omga, daar moet ik aan wennen hoor  :wink:
Don't dream your life
just live your dream

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #97 Gepost op: juli 23, 2013, 22:42:34 »
Hier helpt het NIET AAIEN tuig wel goed, ouders houden nu hun kind tenminste tegen als het ongevraagd wil komen  :yes:
Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #98 Gepost op: juli 24, 2013, 12:12:34 »
Hier helpt het NIET AAIEN tuig wel goed, ouders houden nu hun kind tenminste tegen als het ongevraagd wil komen  :yes:
+ bij een eventuele beet ben je ingedekt.

Offline lunatic

• *
  • 75 HV-Punten
« Reactie #99 Gepost op: juli 31, 2013, 02:06:31 »
+ bij een eventuele beet ben je ingedekt.

Spijtig genoeg niet waar; je bent en blijft verantwoordelijk voor de schade die je hond aanricht...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal