collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: het einde nabij  (gelezen 7973 keer)

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
Re: het einde nabij
« Reactie #20 Gepost op: juli 11, 2013, 08:45:34 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
ik begrijp het niet zo heel goed, wat denk je dat ik het beste kan doen?

goh Anke, dit is zo moeilijk hé...
Ik lees nu dat je toch nog wat ruimte hebt gekregen en dat is goed, ik hoop echt dat het jullie lukt...
Wat ik bedoel is dat jouw isolement ook Funga's isolement is en jammer genoeg kan dat bij een Lagotto ongewenst gedrag uitlokken omdat dat dan de enige manier voor haar nog is om haar uit te drukken...
Ik weet hoe jullie aan mekaar hangen en een leven zonder Funga is ondenkbaar kan ik me voorstellen...goede begeleiding zou eigenlijk noodzakelijk zijn, voor jullie twee...Jijzelf bent al van heel ver gekomen maar Funga kan dat niet en ik ben bang dat het niet zal beteren zonder hulp...je omschrijft het perfect, een draaikolk...Funga leest jou als een boek, je onzekerheden, je faalangst ed, en dat maakt haar steeds onzekerder en banger...
Het kan enkel maar lukken met iemand erbij die Funga stabiliteit geeft en duidelijkheid, iemand die goed weet wat autisme is en iemand goed gedrag van honden kan interpreteren met de toch wel speciale kant van de Lagotto erbij...
Vraag eventueel raad aan Inneke, Funga's fokker...

Offline vivtje

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
  • ons chekepeeke
« Reactie #21 Gepost op: juli 11, 2013, 19:09:00 »
Hopelijk kan u Funga houden het zou zo jammer zijn je maatje te moeten opgeven, laat u helpen zo als Nigra zegt, veel moed en sterkte  :huggg: :huggg:
Das mir mein hund viel lieber sei, Sagst du o mensch sei sunde
Der hund blieb mir im sturme treu, Der mensch nicht mal im winde, Groetjes van mij en een poot van Che

Offline Kieran

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1899 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: juli 11, 2013, 21:06:01 »
Wat ik vooral lees is dat je structuur mist. Ik weet hoe goed routine kan zijn en dat denk ik dat je even moet gaan toepassen. Deel je dag goed in, maak tijd voor je hond om hem commando's aan te leren, om te gaan wandelen, enz.... Vraag je moeder op bezoek tijdens die momenten en train samen. Doe het steeds met 1 persoon bij je die je kent en waarbij je jezelf bij kan zijn. Je hond krijgt meer vertrouwen en jij wordt rustiger. En dat is net het belangrijkste hé, dat jij rustiger wordt en minder angst hebt.  Je ziet nu zoveel op je af komen dat je niet meer kan ordenen. Doe wat Nigra zegt en vraag hulp, het zal moeten als je je hond wil houden.
Veel sterkte en moed :huggg: :huggg: :huggg: Je kan het wel  :thumbs: :thumbs:

Offline barbie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: juli 12, 2013, 00:09:14 »
Ben nu op zoek naar de gepaste hulp, hopelijk gaat het me financieel lukken...

Vanaf vandaag ben ik met Funga herbegonnen alsof ze een puppy is, van 0 af aan dus. Maar heb wel het gevoel dat we nu al op level 6 moeten inpikken, het is heel goed gegaan maar het vermoeid me zo en de druk dat er iets fout kan gaan is heel groot.

@Tianiz, voor jou een virituele  :huggg:  :huggg: ik voel hoe we elkaar begrijpen zonder al te veel woorden.

Ook aan iedereen elders een dikke  :huggg:

zal proberen geregeld te posten, ben wel op vakantie dus kan niet echt dagelijks op internet
Don't dream your life
just live your dream

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #24 Gepost op: juli 12, 2013, 09:11:44 »
 :thumbs: :thumbs: succes Anke...ik duim voor jullie

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: juli 12, 2013, 09:21:00 »
barbie van hieruit ook veel succes en nog een :huggg:

Offline Ik

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 1038 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: juli 12, 2013, 11:49:15 »
Ben nu op zoek naar de gepaste hulp, hopelijk gaat het me financieel lukken...

Vanaf vandaag ben ik met Funga herbegonnen alsof ze een puppy is, van 0 af aan dus. Maar heb wel het gevoel dat we nu al op level 6 moeten inpikken, het is heel goed gegaan maar het vermoeid me zo en de druk dat er iets fout kan gaan is heel groot.

Ik hoop dat je de gepaste hulp vindt en dat het haalbaar voor je is deze in te schakelen
Fijn dat het goed is gegaan. Plaats niet teveel druk op jezelf. Naast het trainen met je hond, het aanleren van gewenst gedrag enz is het ook heel belangrijk om gewoon fijne dingen te doen met je hond, samen plezier te maken, te ontspannen enz. In het begin dat mijn hond bij mij was heb ik ook te veel druk gelegd op mezelf omdat alles goed moest gaan naar mijn gevoel. Ik wou geen fouten maken. Dit heeft me uiteindelijk niet verder geholpen, integendeel. Ik probeer nu veel meer leuke dingen te doen, mijn hond ook meer vrijheid te geven,... Het trainen gaat daardoor ook een stuk vlotter.

Offline Kim

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 181 HV-Punten
  • Dogs are miracles with paws
« Reactie #27 Gepost op: juli 12, 2013, 11:51:31 »
Uit je bericht denk ik te kunnen opmaken dat je je hond echt wel nodig hebt en er héél veel steun van krijgt.
En ook voor je hond zou het triest zijn als hij van jou gescheiden wordt.
Dus fijn om te horen dat je het toch nog zeker gaat proberen.  :thumbs:

Ik ben het ook eens met voorgaande posts, en met het feit dat je er best aan doet om hulp te vragen, ook al zal dat niet makkelijk zijn.

Ook denk ik dat je zeker de wilskracht hebt om het te doen lukken, dus dan lukt het je ook wel, ook al is met vallen en opstaan.
Veel succes! En geef niet op, ook al gaat het af en toe zeker nog eens flink tegenzitten.
In één van je berichten schrijf je dat je al heel wat overwonnen hebt, dus dat maakt je toch telkens ook een stukje sterker.  :huggg:

Fijne vakantie!

Offline barbie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: juli 12, 2013, 23:44:04 »
Ik moet idd eens proberen wat meer te ontspannen...
Nu ik erover denk is het al een hele tijd geleden dat ik me nog goed gevoeld heb.

Vandaag vond ik het een gestreste dag ,voor mij dan, hoewel Funga superbraaf was, ze deed zo haar uiterste best.
Ik ga eens voor mezelf ontspanningsoefenin gen uit de kast moeten halen geloof ik, heb gewoon spierpijn.

Morgen komt er een tante op visite en dat bezorgt me nu al kippenvel. Die heeft kindjes en een hekel aan honden en er is geen mogelijkheid om Funga een hele dag op te sluiten in de caravan... Ik zal wel zien hoe ik het oplos, denk dat ik ga vluchten met Funga en m'n tante aan m'n ma overlaat  :denk:

In mei is m'n papa overleden, hij is uit het leven gestapt. Ik was erbij toen hij stierf. Het zijn al een hoop moeilijke weken voor mij en ik ben er dan ook zeker van dat Funga dat aanvoelt, het zou niet kunnen dat ik het nu opgeef met haar he.
Eigenlijk moeten mensen rondom mij begrijpen dat ik nu met Funga meer ruimte wil. En nu besef ik dat vooral ik aan mezelf moet werken om zelf wat beter in het leven te staan, ook al duurt het een jaar...
En ik weet dat vluchten niet altijd een oplossing is maar een time-out nemen is dan weer goed voor mij om wat bij te tanken.

Tja, Misschien dat ik na m'n vakantie vakantie neem om alleen met Funga te zijn  :wink:

Don't dream your life
just live your dream

Offline lunatic

• *
  • 75 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: juli 12, 2013, 23:51:56 »
Barbie of Anke, heb gisteren alles gelezen. En nu je laatste berichtje. Hoedje af voor jou.

Denk je dat het zou helpen om af en toe eens samen te zitten en/of wandelen met de hond met iemand die ook een ass heeft?

Misschien is dat voor jou meer geschikte hulp dan hulp die je bovendien nog eens financieel moet aankunnen?

xxx

Offline josiane

• *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: juli 13, 2013, 00:07:11 »
Hoi Barbie,
Ik lees dat je heel blij bent met Funga, en dat je alleen woont.
Als je je niet comfortabel voelt met het bezoek dat anderen voor je regelen, zou je dat wel mogen zeggen hoor. Ik begrijp dat je hond veel voor betekent en dat ze echt voor jouw wil werken.
Kijk, er zijn mensen die van zichzelf vinden dat ze voor anderen beslissingen moeten nemen. In jouw geval door je autisme. Das bezorgdheid, je mama meent het niet slecht. Je kan best wel beslissingen nemen.
Hier gaat het zo: staat de hond (of andere situatie) hen niet aan, blijven ze weg.
Ik zou het aanbod van lunatic zeker niet afslaan.
Heb zelf een zoon die emotioneel niet reageert zoals van hem "verwacht" wordt. Ik begrijp dat, andere mensen vinden het maar vreemd.

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #31 Gepost op: juli 13, 2013, 00:13:51 »
Beste Barbie, hopelijk kan je Funga toch houden  :pray:

Ik zit hier ook met een keesje dat mishandeld geweest is en asociaal is nr bepaalde mensen, en ik die lang niet wist wat je daar aan kan doen  :doh: mensen die goed met een hond omkunnen (eerst negeren, daarna zitten en zelf laten komen) zijn totaal geen probleem en daardoor laat hij zich erg goed aanhalen. Eigenlijk zijn de mensen meestal in de fout (en ik omdat ik niet goed anticipeer) maar dat kan je hen moeilijk aan de man brengen hé... soms frustrerend.

Hier is er een hekje in huis om te scheiden van bezoek, vooral bezoek dat niet goed met honden om kan en kinderen  :wink: ik heb ook een tuig met 'niet aaien' op. Dan houden de mensen al rapper hun afstand. + mensen die op bezoek komen informeren dat onze hond(en) wat ruimte vragen  :yes:

Ben ook bij een gedragstrainer geweest om te leren hoe ik op een positieve manier kan leren omgaan met Boogie in zo'n situaties, we zijn nog volop in oefenfase. Je bent niet de enige die een moeilijkere hond heeft!  :wink:

Veel succes!  :thumbs:

Dat moet je niet raken. Autisten (niet allemaal) zijn nu eenmaal zo. Ze bedoelen dat niet slecht, dat is gewoon zo. Zij kunnen dat ook niet anders zien. Velen worden ook niet graag aangeraakt. Maar zij zijn daardoor niet perse ongelukkiger hoor.

Ik ben niet autistisch en er zijn vele dingen aan mensen en in deze wereld dat ik hard haat   :fuu:

Niet iedereen en alles natuurlijk. Ik ben best nog sociaal hoor  :mrgreen: Maar ik snap zo'n uitspraken, als ik sommige dingen zie/hoor denk ik ook wel eens dat de wereld beter gewoon zou ontploffen in zijn geheel. Maaaar optijd zie ik dan weer alle super goede dingen die er ook zijn!

“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline JamieVaya

• *
  • 622 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: juli 13, 2013, 07:02:10 »
Barbie: aan e laatste bericht te lezen, heb je echt een moeilijke tijd. Ik denk het best is dat je naar een psycholoog gaat( als je dat nog niet doet)

En als je met iemand wilt praten die ook ass heeft, stuur maar een berichtje, ik sta daar voor open. Mss kunne we eens gaan wandelen.

Offline Ik

• *
  • 1038 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: juli 13, 2013, 08:18:44 »
Je maakt duidelijk een heel moeilijke tijd door. Funga zal inderdaad wel merken dat jij nu niet lekker in je vel zit. Sommige honden voelen dat gewoon heel erg goed aan en reageren er sterk op.
Ik merk het ook aan Kibo wanneer het echt niet goed met me gaat. Maar je kan dit ook positief proberen in te zetten. Als eenmaal duidelijk voor je is hoe Funga reageert op bepaalde gevoelens of zo van jou, dan kan je aan de hand daarvan soms sneller ingrijpen omdat het soms gemakkelijker is om je hond te lezen als het ware dan om bij jezelf dingen op te sporen of je ervan bewust te worden. Of ja, dat is bij mij toch zo... Ik merk gewoon aan Kibo wanneer ik bepaalde dingen denk, wanneer ik zo fel aan het piekeren ben dat ik in zekere zin afwezig ben, wanneer ik gespannen ben... Dat ik het aan hem merk, helpt me soms wel om er ook iets aan te veranderen. Door met Kibo bezig te zijn heb ik ook veel geleerd over hoe ik sommige van mijn eigen problemen zou moeten aanpakken.
Wat je ook zou kunnen proberen is de combinatie van een psycholoog die jou helpt met de moeilijkheden waar je tegenaan loopt en een hondengedragstherap eut voor de specifieke problemen met Funga. Sommige psychologen vinden het niet erg als je je hond meeneemt naar de sessies zolang deze het gesprek niet stoort en willen je ook zeker wel helpen met de problemen waar je met Funga tegenaan loopt. Ze spelen immers een belangrijke rol in je leven op dit moment denk ik.

Offline barbie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: juli 15, 2013, 00:05:50 »
De bezoek-dag is achter de rug, hoewel da'k er niet veel van heb gemerkt;
Het was een leuke, lange wandeling  :roll:

Ik geloof dat ik hulp heb gevonden van iemand met de combinatie kennis autisme en honden. Hopelijk kunnen we aan de slag na de vakantie.  :pray:  :pray:  :pray:

op gebied van psycho-sociale hulp word ik goed ondersteund, maar als je vastzit, zit ne mens vast. Er kan dan niemand met de vingers knippen en het ongedaan maken. Dat is werk voor mezelf...

Het doet enorm deugd te weten dat als er iets is, ik m'n hart hier kan luchten  :huggg:

Don't dream your life
just live your dream

Offline lunatic

• *
  • 75 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: juli 15, 2013, 01:06:24 »
Super dat je die combi hulp gevonden hebt! Enkel spijtig dat je moet wachten tot september.

Als er ondertussen iets is, hier laten weten he.

Al was het maar om tussendoor je hart even te luchten.

Offline Ik

• *
  • 1038 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: juli 15, 2013, 07:35:50 »
Wat fijn te horen dat je goede hulp gevonden hebt!!!!! Heel veel succes ermee alvast!!!

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: juli 15, 2013, 12:00:20 »
 :thumbs:

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: juli 15, 2013, 12:04:40 »
Het zal je wel lukken barbie  :huggg:

Ik weet nog goed dat ik ook zo'n moeilijke periode heb gehad. Alles lijkt op je af te komen, alles wat verkeerd kan gaan gaat ook verkeerd, en op de duur weet je niet meer wat te doen en kruip je in je schulp. De eerste stap is bij mij geweest, dat ik het tegenover mezelf durfde toegeven dat het zo niet verder kon. Vanaf dat moment is het stilletjes aan weer beter beginnen te gaan. Mijn vriend, onze vrienden en vooral de honden (en katten) zijn een grote hulp geweest.

En nu nog. Als ik gestrest ben dan roep ik de honden en ga ik wandelen. Dat is voor mij enorm ontspannend. Ook het trainen op zich vind ik fijn, omdat ik weet dat ze graag voor en met mij werken. Honden zijn zo'n trouwe wezens  :wub: Ze veroordelen niet en nemen je zoals je bent.

Moest je eens aan de kanten van Boom willen wandelen, altijd welkom  :wink:

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #39 Gepost op: juli 15, 2013, 12:42:28 »
dat is geweldig nieuws Anke  :thumbs:
je hebt al zoveel gedaan voor Funga, jullie zijn zo'n hecht team dat ik uit de grond van mijn hart hoop dat het in orde gaat komen...goed dat je zo'n hulp hebt kunnen vinden  :yes:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal