collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: het einde nabij  (gelezen 7981 keer)

Offline AD1988

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 687 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: het einde nabij
« Reactie #100 Gepost op: juli 31, 2013, 14:38:52 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Spijtig genoeg niet waar; je bent en blijft verantwoordelijk voor de schade die je hond aanricht...

Wettelijk?

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #101 Gepost op: juli 31, 2013, 20:41:26 »
Spijtig genoeg niet waar; je bent en blijft verantwoordelijk voor de schade die je hond aanricht...

Dat zou ik wel erg vinden, je houdt je hond aan de lijn dicht bij je, zet er de waarschuwing op. Als iemand dan ongevraagd naar uw hond toe komt, is dat diens schuld vind ik. Tenzij die een andere taal spreekt zeker  :eh: sowieso moet niemand zomaar aan een vreemde hond komen, toch  :weetniet:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #102 Gepost op: juli 31, 2013, 21:00:47 »
Dat zou ik wel erg vinden, je houdt je hond aan de lijn dicht bij je, zet er de waarschuwing op. Als iemand dan ongevraagd naar uw hond toe komt, is dat diens schuld vind ik. Tenzij die een andere taal spreekt zeker  :eh: sowieso moet niemand zomaar aan een vreemde hond komen, toch  :weetniet:

Dat dacht ik ook, daarom vroeg ik of lunatic dit wettelijk gezien bedoelt? Je kunt vragen/zeggen om er niet aan te komen, zo'n tuigje aandoen maar als de persoon in kwestie dan toch beslist om er aan te komen, vind ik dit niet jouw verantwoordelijkhei d maar wel de verantwoordelijkhei d van diegene die na waarschuwing(en) er toch niet van af kon blijven  :shifty: kweet natuurlijk niet hoe het vastgelegd is in de wet..

Offline lunatic

• *
  • 75 HV-Punten
« Reactie #103 Gepost op: augustus 13, 2013, 00:24:06 »
Louter wettelijk gezien is het idd zo. Of diegene waaraan je je hond toevertrouwt. Is hier zelfs een aantal jaren terug een verhaal geweest van een meisje dat regelmatig met de hond van iemand anders wandelde. Dat meisje had die hond wel degelijk aan de leiband; loslopende hond komt wat ambras maken, loslopende hond gewond, meisje gewond omdat ze ertussen wou komen...meisje zelfs voor haar eigen verwondingen mogen opdraaien + voor kosten DA andere hond

Simpelste wat je dus kan doen als je ooit in zo'n situatie bent: leiband loslaten (sowieso al uit veiligheidsoverwegi ngen); dan zit je met twee loslopende honden
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2013, 00:28:42 door lunatic, Reden: dt fout :-( »

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #104 Gepost op: augustus 13, 2013, 17:34:05 »
Louter wettelijk gezien is het idd zo. Of diegene waaraan je je hond toevertrouwt. Is hier zelfs een aantal jaren terug een verhaal geweest van een meisje dat regelmatig met de hond van iemand anders wandelde. Dat meisje had die hond wel degelijk aan de leiband; loslopende hond komt wat ambras maken, loslopende hond gewond, meisje gewond omdat ze ertussen wou komen...meisje zelfs voor haar eigen verwondingen mogen opdraaien + voor kosten DA andere hond

Simpelste wat je dus kan doen als je ooit in zo'n situatie bent: leiband loslaten (sowieso al uit veiligheidsoverwegi ngen); dan zit je met twee loslopende honden

Pff amai  :eh: dan is je leiband loslaten idd het beste wat ik kan bedenken op dat moment..

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal