collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Gezinsuitbreiding  (gelezen 3659 keer)

Offline Kieran

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1899 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gezinsuitbreiding
« Reactie #40 Gepost op: september 12, 2013, 21:23:59 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Wat een schatje  :wub: :wub:

Offline fungus

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 192 HV-Punten
« Reactie #41 Gepost op: september 16, 2013, 11:38:40 »
Gisteren zijn we gaan kennis maken met Ike en Gipsy erbij. Ike snapte er niets van en Gipsy liep weg van Moody  :mrgreen:. Benieuwd wat dat zal geven eens hij thuis is.

Ondertussen ook al een bench, een autogordel en een penning gaan halen. Nog 5 dagen geduld en tis zover  :thumbs:.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #42 Gepost op: september 16, 2013, 15:18:53 »
Super, het zal snel zover zijn!

Offline fungus

• *
  • 192 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: september 30, 2013, 08:43:50 »
Moody is nu al iets meer dan een weekje bij ons. Het is een gekke pup die enorm actief is en heel lief. Maar hij is ook heel gevoelig. Moet dus heel hard opletten dat ik hem niet hard aanpak en focus op belonen. Is niet altijd evident als hij kattenkwaad uithaalt, maar ik doe mijn best en het lukt. Ik heb een keer een fout gemaakt toen ik zelf moe was en hem een snauw gegeven. Twas gelijk een varken dat gekeeld werd... Gelukkig heeft het onze band niet verknoeit. Dus ik let extra op dat ik rustig blijf en beloon. Wanneer we alleen gaan wandelen is hij wel een stuk minder zeker dan Ike in de tijd. Hij is snel onder de indruk van blaffende honden, verkeer, treinen,... Maar met de nodige aanmoediging is er toch al heel wat verbeterd.

Wat ook opvalt is zijn totaal ander gedrag als we met de drie weg zijn. Ike en Gipsy moeten voorlopig nog niet veel van Moody weten. Ike begint in het veld wel al eens te spelen, maar hij is niet altijd gediend met een mini-schaduw achter zich als hij in huis is. Gipsy negeert, behalve als ze een speeltje bij zich heeft en Moody dat probeert af te pakken.

Een werkpunt is wel nog zijn zindelijkheid. Hij zit nu in een puppyren dat overspannen is met een doek, want meneer was er al in geslaagd om erover te springen! In zijn puppyren is hij redelijk zindelijk. Hij gaat meestal op de puppymat. Af en toe nog eens een kakske ernaast, vooral 's nachts. Overdag plast en poept hij bijna niet. Hij begint pas rond half vijf. Maar er zal toch nog heel wat werk aan zijn om hem in huis zindelijk te krijgen als hij los in huis loopt. Vooral dan heeft hij nog accidentjes, ondanks dat zijn vrije tijd heel beperkt is. Maar als ik hem efkes durf te vergeten in zijn puppyren zetten, is het van dat. En hij is me altijd te snel af.

In de roedel is Moody best een heftig manneke, ondanks ik wel het gevoel heb dat hij vrij onderdanig is. Maar hij is wat hardleers en snapt het gedrag van de andere honden nog niet. En is enorm springerig naar de anderen als hij "wakker" is. Hij houdt zichzelf goed alleen bezig als het moet. Maar eens hij vrij is, ambeteert hij de andere honden. Dus om de rust en de vrede te bewaren en gezien zijn zindelijkheidsprobl eempje brengt hij veel tijd door in zijn puppyren.

Op de hondenschool heeft hij het goed gedaan met heel veel aandacht voor baasje. Daar heb ik eigenlijk het volste vertrouwen in. Hij kan al flink zitten, lost goed en wandelt flink aan de lijn. Ik moet wel zorgen dat ik mijn beloning laag genoeg geef (wat met mijn slechte rug niet altijd evident is). Ben benieuwd hoe hij zal evolueren eens hij begint te puberen. Zal sowieso een heel andere hond dan Ike worden.

Vanavond of morgen ga ik eens wat fotokes posten.

Offline fungus

• *
  • 192 HV-Punten
« Reactie #44 Gepost op: september 30, 2013, 08:51:06 »
Hier al eentje van op de eerste dag.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: september 30, 2013, 19:57:52 »
Ik zie het helemaal goed komen!

En tja, de ene is wat hardleerser wat zindelijkheid betreft dan de andere hé. En die hondentaal, dat komt wel snel.  :yes:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #46 Gepost op: oktober 01, 2013, 14:58:18 »
Wel een koddigaard!

Zo'n verschillende karakters is wel leuk om in huis te hebben :yes:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal