collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Farah's Dagboek.  (gelezen 18591 keer)

Offline wennie

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe Diem
Re: Farah's Dagboek.
« Reactie #40 Gepost op: februari 14, 2013, 23:15:14 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Voor iedereen die hier heeft gereageerd:   Merciekes!

Deze manier van schrijven heb ik ook gebruikt om mijn zwangerschap en bevalling te verwoorden en ik hou wel van die stijl.
Zeker omdat ik beloofd heb om een dagboek bij te houden leek het me vanzelfsprekend om dat te doen uit Farah's naam     :wink:

En het kan best zijn dat we signalen soms verkeerd interpreteren, daar mag rustig over gediscussieerd worden.

Verder: Mijn vader is madly in love with Farah    :wub:
Lang geleden dat hij nog eens is gaan shoppen voor een dame.

Maar voor éénieder, een dikke dankjewel, jullie reacties zijn gewoon erg fijn!
“If a dog will not come to you after having looked you in the face, you should go home and examine your conscience.”
― Woodrow Wilson

Offline Rob

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 27 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #41 Gepost op: februari 15, 2013, 00:01:44 »
mooi om te lezen echt :thumbs:

Offline Peggyve

• startende hondenvriend
  • *
  • 39 HV-Punten
« Reactie #42 Gepost op: februari 15, 2013, 13:23:26 »
Hey Wendy,

idd, wij kunnen het dagboek goed volgen en ik print alles uit zodat ik het aan mijn ouders kan laten lezen. Mooi geschreven trouwens. ik kijk er iedere keer naar uit om de belevenissen van Farah te volgen...
grts, peggy

Offline wennie

• *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #43 Gepost op: februari 15, 2013, 20:54:33 »
Wat een nacht!
Ik heb geslapen, zo diep, zo lekker, zo goed.
Midden in de nacht stond Wendy weer op.
" Foert" dacht ik, ik blijf nog lekker liggen.
Relaxed, zo voelde ik me.
Om iets voor 5 mocht ik de tuin in en Wendy is me echt moeten komen vragen!
De paniek is voorbij en ik heb niet meer de neiging om te "vluchten" naar de achterdeur.
Het is nog steeds niet mijn "thuis" maar dat wordt het iedere dag een beetje meer.
De dag was ook ontspannen, Shyrelle en ik hebben regelmatig alleen gezeten.
Wendy gaat heel vroeg weg en Meneer was vandaag ook op tijd weg.
Mijn kleine vriendje was logeren bij de cadeautjesman. Dat kussen ligt trouwens zo zalig!

Gisteravond was het ook leuk. ik was goed bijgedraaid en ging Meneer wat plagen, die lag languit op de zetel.
Op een bepaald moment werd het erg zot en plots zat ik in een zetel. Die zetel kon nog eens achterover ook.
Dus ruimte genoeg om uitgestrekt te liggen. Ik schrok wel van de bewegingen die die zetel maakte en toen ik eraf wou kantelde die voorover. Ik zat plots zo recht, ik leek op ScoobyDoo!
Maar geef toe, ik heb nu een "eigen" relaxzetel, da's pas luxe hé.
Hier mag eigenlijk veel. Héél veel. De mensen zijn ontspannen, geven me heel veel ruimte, vrijheid en tijd.
Ze zijn wel heel consequent in doen en laten wat ons gedrag betreft. Ze steken er ook tijd in en straffen niet. Slecht gedrag negeren ze, goed bedrag belonen ze. Ook bij mijn kleine vriendje hoor!  Dat is iets wat ik waardeer. En begin ik ook moeite te doen. Ze verstaan me al beter en ik begrijp al wat ze verwachten.
Zelfs na zo een rotdag als gisteren ( en dan heb ik het op de mensen) blijven ze gewoon doen.
Vannacht dacht ik nog: "Farah Farah toch, je gedroeg je als een weerbarstige puber".
Toch kreeg ik vandaag nog een royale portie aandacht en een heel intense, langdurige borstelbeurt. Dat is genieten! Ik verloor enorm veel haren, waar Wendy eerst een zakje vol bijeen geborsteld kreeg  hangt nu de borstel  niet eens meer half vol.  Dat het hele huis iedere dag gestofzuigd moet worden, daar hebben ze geen moeite mee. Terwijl ze het zichzelf wel makkelijker kunnen maken door deuren te sluiten. Mensen, soms begrijp ik ze echt niet! Al is het heerlijk om te kunnen dwalen.
Pluizenbol en ik verstaan elkaar ondertussen goed. We doen beiden nu al eens een stapje terug om de ander de aandacht te gunnen. Het is ook geen wedstrijdje meer wie het eerst buiten is. Het komt zoals het komt en de ene keer ben ik het, de andere keer Shyrelle.
Ik kom nu ook veel vaker in de living. In het begin durfde ik dat niet zo goed. Niet omdat ik dat niet kende maar ik zat wel op een ander 's territorium. Vanavond als Meneer thuis is dan nestel ik me wel weer even in mijn chique zetel. Da's wel gezellig, zo allemaal samen. Shyrelle  wurmt zich altijd wel tussen de benen van Meneer als die op de zetel ligt maar pluizenbol is ook maar een klein wurm. Ik zou de hele zetel nodig hebben denk ik!
Slapen, dat doe ik echt het liefst in de keuken. Sinds gisteren laten ze de radio zachtjes aan. Ik heb het toch echt wel bont gemaakt hé?

Morgen gaan we trouwens naar het bos. Ik hoorde ze wel vertellen dat ik nog niet los zou mogen lopen. Daar was ik niet zo blij mee want Shyrelle loopt altijd vrij. Het is dat ze me nog niet kennen. Ik mag wel aan de lange lijn, dat ken ik niet maar "lang", ik ga er vanuit dat ik toch ruimte ga krijgen.  Ze vinden het wel grappig want door mijn grootte en mijn haarverlies gaan we met twee auto's.
Wendy haar auto heeft nu zo'n beschermhoes  dus Shyrelle en ik gaan met haar mee.
Johan gaat dan met Dion. Meneer heeft wel gezegd dat ik niet in zijn auto mag springen. Da's zijn trots en die heeft leren zetels. Verboden terrein!  Heel erg is dat niet, Wendy rijdt wel goed en ze praat! Meneer heeft harde muziek in de auto en daar ben ik niet zo wild van. Dion wel, die is heel gek, mijn kleine vriendje. Als die op zijn gitaar begint  ga ik meezingen.  In de auto is dan wel geen gitaar maar dan doet die alsof.
In een van de garages hier staat trouwens een MONSTER. En die kan brullen. Poeh. Ik maar blaffen maar dat maakt geen indruk. Als Meneer aan dat monster komt brult die nog harder. Ik weet niet of ik daar ooit vriendelijk tegen ga kunnen zijn hoor. En Meneer en Dion rijden daar nog op ook zeggen ze. Dan zetten ze vreemde bollen op hun hoofd.Die hebben ze me laten zien. Ze vinden het fijn, dat wel dus ik zal proberen om niet meer te blaffen tegen dat gruwelijk ding. Zolang die maar niet begint te brullen tegen me.
Hier passeren best veel mensen met honden. Als ik in de tuin loop dan ren ik meteen naar de draad. Ik ben zo nieuwsgierig naar alles om me heen.
De postbode hier vind ik maar niks. Ik denk dat hij mij ook maar niks vindt. Tegen de buurman ben ik dan wel heel vriendelijk. Hij lijkt erg op mijn oude bazeke. Ook zijn stem klinkt vertrouwd.
Volgende week mag ik ook mee om mijn kleine vriend van school te halen. Hij wil graag met mij pronken. Ik ben zijn "politiehond" en dat moeten zijn vriendjes zien ook!
Er gaat ook iemand komen die met alleen Duitse Herders werkt. Wendy wil na een tijdje met me gaan trainen. Ze vindt het heel leuk als ik prompt reageer. Ze heeft ook filmpjes bekeken van mijn vader, Polleke! En van enkele halfbroertjes.
Ze zegt dat het is om te ontspannen, om samen tijd door te brengen. En ik zie dat zitten. Ik vind het fijn dat ik hier iedere dag dingen leer.
Ze staan wel niet toe dat Dion me laat springen. Ze weten dat ik eens bij de DA ben geweest voor mijn heupen. Vanmiddag is de Da van Shyrelle even geweest, een toffe madam en die zegt dat ik een beetje zwak ben wat spieren betreft.Mijn heupen" voelen" alvast goed en mijn gangen zijn ook ok.  Ze gaat mijn paspoort in orde laten brengen en mijn registratie. Binnen twee weken mag ik gaan voor mijn inentingen en een check-up, ondertussen zal ze dan mijn oude DA contacteren.
Ben heel nieuwsgierig naar die DH-meneer.
En ik hoor het wel, al die plannen die gemaakt worden. Ik ga hier dus blijven.
Dat maakt me een beetje droef maar er is ook veel om naar uit te kijken!
ik blijf mijn dagboek bijhouden en Dion is mij aan het kleuren.
Nu ja, een ruwe schets die Wendy van me heeft gemaakt.
Die gaan we samen naar de post brengen, voor mijn familie!

Farah

“If a dog will not come to you after having looked you in the face, you should go home and examine your conscience.”
― Woodrow Wilson

Offline Ilsey

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #44 Gepost op: februari 15, 2013, 21:35:18 »
Nog steeds heel leuk om te lezen allemaal, dat zit wel goed met die flinke meid!  :thumbs:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Online Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #45 Gepost op: februari 15, 2013, 21:41:59 »
zo ontroerend mooi...
ik probeer me in te beelden hoe haar baasjes zich nu moeten voelen...ik zit hier zelfs te snuffen met mijn eigen krullen aan mijn voeten...hoe erg moet het dan niet zijn als dat niet meer kan...

Offline sissi

• *
  • 66 HV-Punten
« Reactie #46 Gepost op: februari 16, 2013, 08:51:53 »
Het pakt me telkens ik je verhaal lees, het lijkt wel of ik ben een boek aan het lezen, zooooooooooooo ontroerend mooi.

En idd de baasjes daar denk ik ook aan, hoe erg het voor hun moet zijn, maar ik denk dat je dagboek die ze dan kunnen lezen, hun toch een beetje blij zal maken, ze kunnen mee volgen hoe hun lieverd een mooie nieuwe warme thuis heeft gekregen.

En die schets dat je gaat opsturen, wel de baasjes zullen daar ongelooflijk blij mee zijn :thumbs:

Offline zwtmoni

• *
  • 87 HV-Punten
« Reactie #47 Gepost op: februari 16, 2013, 14:56:49 »
Zo mooi om volgen  :thumbs:

Offline vivtje

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
  • ons chekepeeke
« Reactie #48 Gepost op: februari 16, 2013, 18:55:51 »
Wat mooi om te lezen Farah is met haar poepke in een gouden mandje gevallen :dance: :yes:
Das mir mein hund viel lieber sei, Sagst du o mensch sei sunde
Der hund blieb mir im sturme treu, Der mensch nicht mal im winde, Groetjes van mij en een poot van Che

Offline borderlove

• *
  • 386 HV-Punten
« Reactie #49 Gepost op: februari 16, 2013, 23:25:39 »
 :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Offline wennie

• *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #50 Gepost op: februari 17, 2013, 00:11:21 »
Vanalles:   Farah met Dion, Farah in de living ( weer een stapje vooruit in het gewenningsproces!)
― Woodrow Wilson

Offline wennie

• *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #51 Gepost op: februari 17, 2013, 00:14:00 »
De cadeautjes van opa, Farah en Dion, Farah-kop!
― Woodrow Wilson

Offline Evil Lien

• *
  • 585 HV-Punten
« Reactie #52 Gepost op: februari 17, 2013, 00:18:33 »
Wat een mooi verhaal, en erg leuk geschreven!
I want more!  :happywink:

Offline wennie

• *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #53 Gepost op: februari 17, 2013, 00:38:06 »
Ik zeg het u, ik voel me net een geplukte kip!
Vandaag vond Wendy het nodig om niet tevreden te zijn met een gewone borstelbeurt.
Buiten moest ik!
Kam, borstel, nog een kam, en nog wat spullen.
Eerst hebben we lekker gespeeld en ze vindt het knap dat ik zo goed kan apporteren.
Ik vind het knap dat Wendy zo grappig kan doen. Daar word ik een beetje gek van en ga ik weer als een pup rennen door de tuin.
Toen kwam het.
"Farah hier!".
En daar begon ze, de haren op mijn flanken werden omhoog geborsteld.
Dat voelde in het begin wel raar dus ik moest er de hele tijd met mijn snufferd op zitten.
Toen werd alles terug netjes in de plooi gekamd.
Flanken waren klaar en spelen maar.
Toen weer een "Farah, hier!"
Vanaf de aanzet van mijn staart tot halverwege mijn rug hetzelfde, haren werden tegen de richting in omhoog geborsteld en nadien met de kam weer netjes naar beneden.
Zo werd in enkele stappen mijn hele, heerlijke lijf onder handen genomen.
En ik zeg het u, ik dacht dat ik kaal was. Een hele, en da's niet gelogen hé, een hele vuilzak vol pluizenbollen.
Wendy moest er wel om lachen.
Toen begon alles te kriebelen. En Wendy moest nog harder lachen. Dat kwam door de lucht zei ze. Is die me nu blaasjes aan het wijsmaken?
Ik ben toen maar gaan rollebollen op het ruwe tapijtje in de bijkeuken, lekker!!!!!
Het voelde wel frisser allemaal maar de jeuk joh. Ik hoorde dingen als: lucht op huid, verstikt.
Toen kreeg ik een poedertje over me en dat werd zo heerlijk ingemasseerd. Farah in de welness!
Dat poeder kwam van mijn kleine vriendje. Die stond eens onder de uitslag en dat poeder bracht verlichting.
Wel, dat deed het bij mij ook.
Want Wendy wil me (nog) niet wassen.
Nu, eind goed, al goed, ik voel me lekker fris.
ik moet van Wendy wel uitdrukkelijk vermelden dat het niet het standaard mentholpoeder is.
Wat het ook is, het heft geholpen!

Mijn dag vandaag:
Ik heb uitgeslapen.
Ik hoorde wel dat Wendy wakker werd, door de keuken slenterde, de koelkast ging open en dicht maar ik heb niet eens mijn kop opgetild.
Ik heb me zelfs omgedraaid, met mijn rug naar alles en iedereen toe. Slapen, slapen, meer moest dat niet zijn.
De boswandeling werd uitgesteld omdat Dion niet zo lekker was. Niet erg, kon ik nog meer luieren!
Na mijn kaal-pluk-toestanden was ik ook weer te lui om nog maar een poot uit te steken.
Tot Meneer met pizza kwam.
Ah, dat rook zo lekkerrrrrrrrrrrrrr rrrrrr. Ik begon spontaan te kwijlen.
" Farah is een zieveraar" zeiden ze.
En ik heb heel discreet geschooid hoor.
Het leverde me wat korsten op, njam!

Ik ben een paar keer in de living gaan liggen, dat is best fijn en heerlijk warm, zo bij de radiator.
En ik heb ze weer eens vertederd met mijn gepraat.
Tot mijn grote verbazing doet Shyrelle dat ook!
Die zegt zoiets als " mama".
En als je die vragen stelt als: " Is Shyrelle blij?" dan humt die positief.
En op de vraag: " Wil Shyrelle spelen?" humt die negatief.
Dat wil ook leren, eens zien of pluizenbol dat wil doen.

Meer heb ik eigenlijk niet te vertellen. Ik ga hier toch niet toegeven dat ik zelfs daar te lui voor ben hé!

Farah

― Woodrow Wilson

Offline borderlove

• *
  • 386 HV-Punten
« Reactie #54 Gepost op: februari 17, 2013, 05:02:01 »
perfect om te lezen,zo dat laatste uurtje van mn nachtshift!! :thumbs:

en mooie fotos, Farah is best een mooie dame zeg!

Offline finley

• *
  • 887 HV-Punten
  • niet storen, ik ben al gestoord
    • From Obi's Home
« Reactie #55 Gepost op: februari 17, 2013, 08:45:02 »
Oh, ik volg ook!  zo leuk geschreven!

Offline sissi

• *
  • 66 HV-Punten
« Reactie #56 Gepost op: februari 17, 2013, 09:06:50 »
Mooie foto's Dion en Farah lijken voor elkaar gemaakt  :thumbs:

Offline Peggyve

• startende hondenvriend
  • *
  • 39 HV-Punten
« Reactie #57 Gepost op: februari 17, 2013, 09:25:05 »
weeral een nieuw berichtje van Faraah. wat vind ik het fijn om dit te kunnen volgen...Zo herkennen wij Farah hè; de eeuwige Pup....
en ja, zoals je het ziet gaan Dion en Farah nog vele uurtjes in de tuin kunnen ravotten,  ze zijn idd precies voor elkaar  gemaakt ....
doe zo voort lieve Farah, ik ben trots op je ..

Offline wennie

• *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #58 Gepost op: februari 17, 2013, 11:34:26 »
En we zijn trots.
En blij.
Ons Farah is "thuis".
Hoe we dat weten?

De eerste dagen had ze echt last van vluchtgedrag, als het even kon meteen naar de achterdeur.
Dat minderde en we hebben gewerkt aan het stukje "geduld".
Gisteren bleef Madame lekker slapen terwijl alles rond haar in beweging kwam.

Maar toen Shyrelle om middernacht nog even uit moest bleef Farah liggen!
Ze keek wel even op maar maakte totaal geen aanstalten om naar buiten te gaan!   :thumbs:

En verder is ze ontzettend speels, komt ze aaitjes halen, houdt ons in de gaten met die schitterende kijkers van 'r en lag ze vanmorgen uitgestrekt in de living   :dance:

You rock Farah!
― Woodrow Wilson

Offline sissi

• *
  • 66 HV-Punten
« Reactie #59 Gepost op: februari 17, 2013, 11:36:59 »
Oh super dat ze zich begint thuis te voelen  :dance: :dance: :dance:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal