collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Enkel honden  (gelezen 15641 keer)

Offline Anne en Rowlf

• warme hondenvriend
  • *
  • 463 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Enkel honden
« Reactie #200 Gepost op: september 20, 2013, 10:30:29 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Wij hebben onze plannen om over te gaan tot adoptie opgeborgen voor twee redenen. De ene is het geld. Adoptie kost al snel 15.000€, wat enorm veel geld is. Ik zou al moeten gaan lenen, en dan vind ik het ethisch gezien (voor mij) echt op het randje balanceren van het ethische....want dan ben ik een kind aan het "kopen" en dat wil ik niet. Ik heb ook geen kinderwens of kinderdrang, wij hebben er allebei voor gekozen on geen kinderen op deze wereld te zetten vanwege diverse redenen, mss dat het ethische voor mij dan harder doorweegt? Je moet dan ook nog aan allerlei voorwaarden voldoen die het land van herkomst stelt. ´Je hebt in Rusland bv. 1000den "rioolkinderen", hun lot is intriest, dus moest ik 1 van die kindjes hier een toekomst kunnen geven....maar Rusland is zo streng he....Een andere reden is, dat ik al opgegeven had, nog voor we goed en wel begonnen waren..ik heb m´n verleden niet mee. Ik heb in m´n jeugd bv. in diverse instellingen gezeten o.a. beernem, ik zat in de mof categorie :oops: Ik ben ook iemand die erg vasthoud aan principes en daar meermaals de barricades ben voor op gegaan etc etcIk vrees dat ze daar allemaal rekening mee gaan houden, dus ik ben sowieso gedoemd. Wat ik spijtig vind. Iedereen kan een kind maken, maar adopteren is andere koek. En ik wil nu eenmaal geen eigen kind maken. Soit, ik vind gans de adoptie procedure te streng en te kostelijk om het in een notendop samen te vatten. :lol:

Ik snap je volledig hoor. Hoewel ik zelf geadopteerd ben, weet ik niet of ik zelf een kind wil adopteren. Inderdaad omdat ik het énorm veel geld vind, en ik zie het nog gebeuren dat ik word afgekeurd omdat ik zelf geadopteerd ben en daarom niet stabiel genoeg ben om adoptieouder te kunnen zijn. En met alle respect voor de mensen die het doen, ik zie het ook niet zitten om 5 jaar op mijn kind te wachten. Eer je de gewone procedure in België hebt doorlopen (om te weten of je mag adopteren) ben je soms al 2 jaar verder. En dan nog eens minimum 2 jaar wachten vanaf de beslissing "je komt in aanmerking" tot een kindje in je handen houden. Bovendien worden de eisen van de herkomstlanden er ook niet minder op. Even de waslijst voor China bekeken. Hou u vast :

Citaat

1. Wie kan adopteren?
- Kandidaat-adoptieouders die ouder zijn dan 30 en jonger dan 55 jaar. Voor adoptie van
een kindje met special needs geldt deze regel niet.
- Alleenstaande heteroseksuele vrouwen kunnen een kindje met special needs
adopteren.
- Heteroseksuele koppels met een stabiele gehuwde relatie. Bij een eerste huwelijk moet
je 2 jaar gehuwd zijn. In het geval dat het om een tweede of derde huwelijk gaat (je
mag niet meer dan 2 vorige huwelijken achter de rug hebben), moet je 5 jaar gehuwd
zijn.
- De kandidaat-adoptieouders mogen niet aan volgende ziektes lijden:
° AIDS
° Een psychische aandoening (+eventuele zelfmoordpoging moet langer dan 10
jaar geleden zijn).
° Een besmettelijke ziekte
° Ernstige ziektes die een langdurige en zware behandeling vragen (kanker,
een tumor, epilepsie enz.)
° Een orgaantransplantati e ondergaan hebben (indien dit langer dan 10 jaar
geleden plaatsvond kan het wel).
° Een BMI hebben hoger dan 40.
° Een alcoholverslaving hebben of hiervoor behandeld zijn gedurende de
voorbije 10 jaar.
° Gezichts-, gehoor- en motorische problemen (Uitzondering voor de adoptie
van een kind met een gelijkaardig medisch probleem).
° Tijdens de afgelopen 2 jaar medicatie genomen hebben voor psychische
aandoeningen zoals een depressie, een manie, een neurose en dergelijke.
- Kandidaat-adoptieouders moeten minimaal een jaarlijks netto-inkomen van 10.000
USD (+/- €7.350) per aanwezig gezinslid (inclusief het toekomstig adoptiekind) hebben.
Dit jaarlijks inkomen bevat geen inkomen uit pensioen, werkloosheidsuitker ing en
dergelijke. Het totaal van alle eigendommen moet minimum 80.000 USD (ongeveer
€58.800) per koppel bedragen.
- Kandidaat-adoptieouders moeten minimaal het hoger secundair onderwijs afgerond
hebben.
- Het adoptiekind moet minimaal anderhalf jaar jonger zijn dan het jongste kind in het
gezin.
- Kandidaat-adoptieouders zijn van goed zedelijk gedrag, moeten beschikken over een
blanco uittreksel uit het strafregister, model 2. Ze zijn nooit in aanraking gekomen met
huiselijk geweld, seksueel misbruik, verwaarlozing en dergelijke. Ze hebben eveneens
geen voorgeschiedenis van middelengebruik (zowel drugs als alcohol).

Dit is nu wel de meest extreme denk ik.

Voor Zuid-Afrika moet je bijvoorbeeld minimaal 5 jaar getrouwd zijn én gelovig zijn.

Nu als ik die waslijsten bekijk, snap ik ergens wel dat ze in België al zo hard screenen en binnenstebuiten draaien, want de klap moet volgens mij nog veel harder aankomen als je pas veel verder in de procedure te horen krijgt dat je niet mag omdat om wille van één van de eisen van het land van herkomst.

Ik ken mensen die zijn afgekeurd tot adoptie omwille van een aantal belachelijke dingen (op latere leeftijd gaan studeren wordt geïnterpreteerd als niet weten wat je met je leven wil). Of zeggen dat je wat onwennig bent om met zo'n kleine baby om te gaan (ik ben ook niet zo'n held om met een 2 maand oude baby in mijn handen te lopen, bang om per ongeluk te laten vallen ofzo) wordt geïnterpreteerd als bang zijn voor of niet goed kunnen omgaan met baby's/kinderen. Soit, voor provincie Antwerpen waren ze afgekeurd door de jeugdrechtbank. Da's provinciaal georganiseerd, maar ja de onderlinge provincies wisselen de gegevens wel uit. Maar soms is in een federaal land wonen wel een voordeel, want dan zijn ze naar een dienst in Brussel gestapt en daar was er geen enkel probleem.

Gewoon even google erbij gehaald en als je dan zo van die verslagen leest, dan word je daar toch gewoon moedeloos van.http://www.wernerenrachel.be/adoptieprocedure.html

Dit vat het volgens mij het maatschappelijk onderzoek goed samen.
Citaat
Diepgaande gesprekken, confronterend voor onszelf en onze relatie. Veeleisend! Vertrekkend van ieder zijn eigen levensverhaal word je verplicht van heel diep te gaan. Als er iets was wat we van elkaar nog niet wisten, dan is die gap nu wel gedicht. Door de gesprekken en de na-gesprekken thuis uiteraard. Alles werd opnieuw in vraag gesteld.

Offline pipo de clown

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #201 Gepost op: september 20, 2013, 10:45:32 »
:shock: Ben jij 40?! Dat zou ik je nooit gegeven hebben!!
Dat snap je pas wanneer je zelf 40 bent.  :hmpf:

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #202 Gepost op: september 20, 2013, 15:35:40 »
Wat verstaan ze dan onder gehoorproblemen?  :denk: Ik hoor (zonder mijn apparaatjes) 50 à 60%. Dat is al mijn hele leven zo, ik ben gewoon geboren met 'slechte' oren. Theoretisch gezien zouden ze mij dan af kunnen keuren als ik een kind wil adopteren? Niet dat ik het van plan ben, maar ik vraag het mij wel af :)

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #203 Gepost op: september 20, 2013, 15:49:03 »
Dat snap je pas wanneer je zelf 40 bent.  :hmpf:

Buster heeft een babyface  :shhh:

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #204 Gepost op: september 20, 2013, 16:56:17 »
:oops:  :shifty:

ik vind van mezelf dat ik soms houterig overkom naar kindjes toe, misschien omdat ik er geen eigen ervaring mee heb... kheb soms schrik om iets verkeerds te zeggen of te doen, kwil ze ni kwetsen...
(en met baby's heb ik het echt moeilijk... ik rij naar de ziekenhuizen waar vriendinnen bevallen he, maar het koud zweet breekt me uit als ze vragen of ik de baby es even wil zien of wil vasthouden... das zo breekbaar, kheb schrik dak da kindje zou pijn doen :(  )

Dat heb ik heel lang gehad, ik wist gewoon absoluut niet hoe ermee om te gaan  :weetniet: mijn beste vriendin haar dochtertje is nu 3 en pas sinds 2 maanden heb ik "contact" met dat kind en nu  :wub: :wub: :wub: :wub: ze heeft mij compleet voor haar gewonnen, gaan geregeld samen iets doen en meer als de helft van de tijd hangt ze op/rond mij!

En heel eerlijk ik heb nooit iets van kinderen moeten weten tot ik mijn ex leerde kennen, met hem had ik niet getwijfeld zat het goed tss ons!

Offline Dirk_Ann

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #205 Gepost op: september 21, 2013, 14:27:05 »
Jep, hier ook  :wave:

Wij voelen ons perfect compleet met onze drie katten en onze pup! We hebben een huisje gekocht, we zijn getrouwd, we hebben onze knoedels.. Voor ons is 't echt compleet zo!

We zijn beide 24, en vooral ik heb absoluut geen kinderwens. Mijn man heeft er ook niks mee, en vind het eigenlijk wel prima zo gelukkig! Als we kinderen (en zeker baby's zien) voelen we daar absoluut niks bij.. Ik denk eerder, brrr, ik ben blij dat wij dat niet gaan hebben..

Vind 't wel vervelend dat je 9 van de 10 keer krijgt te horen 'oh maar dat komt nog wel en je bent nog jong en je weet niet wat je wilt'. Vriendinnen van mijn leeftijd beginnen toch al zwanger te geraken, en iedereen rond mij weet zéker dat ze kinderen willen, en voelen gewoon iets heel anders dan ik rond kinderen enzo. Echt, neen dank je!

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
« Reactie #206 Gepost op: september 21, 2013, 15:02:59 »
Zal ik hier even spelbreker zijn...

Als ik niet onverwacht zwanger geworden zou zijn, zou ik nog steeds niet aan kinderen willen beginnen...
Ik heb ook totaal niks met kinderen. Meer nog: ik weiger jobs waarbij ik in contact kom met kinderen omdat ik ervan huiver.
Ik vind dat ik niet in een positie ben om andermans kinderen te corrigeren of te berispen indien nodig en dat maakt me heel onzeker.

Maar, het lot heeft er anders over beslist...
Inmiddels loopt hier een klein meisje rond. Ik zie haar doodgraag!

Ik ga niet zeggen: 'je gevoel tov een kinderwens zal nog veranderen'... Maar wel: 'let op, het leven kan soms onverwachte wendingen nemen'
 :happywink:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #207 Gepost op: september 21, 2013, 15:23:27 »
Zal ik hier even spelbreker zijn...

Als ik niet onverwacht zwanger geworden zou zijn, zou ik nog steeds niet aan kinderen willen beginnen...
Ik heb ook totaal niks met kinderen. Meer nog: ik weiger jobs waarbij ik in contact kom met kinderen omdat ik ervan huiver.
Ik vind dat ik niet in een positie ben om andermans kinderen te corrigeren of te berispen indien nodig en dat maakt me heel onzeker.

Maar, het lot heeft er anders over beslist...
Inmiddels loopt hier een klein meisje rond. Ik zie haar doodgraag!

Ik ga niet zeggen: 'je gevoel tov een kinderwens zal nog veranderen'... Maar wel: 'let op, het leven kan soms onverwachte wendingen nemen'
 :happywink:

Da kun je niet ontkennen.. Ik denk dat een "accidentje" soms meer moedergevoel kan losmaken dan da je het zelf zou willen of beseft. Mss een raar voorbeeld, maar bij abortus gebeurt dat zo vaak. Ze raken in verwachting maar tis een accidentje dus ze willen abortus, dan gaan ze voor een eerste keer en dan wordt er daar eerst over gepraat met een psycholoog en dan krijg je een aantal dagen bedenktijd. Hoeveel dat er zich niet bedenken in die dagen..  :yes: je begint dan na te denken van tja, das ier wel een wezentje dat in mij groeit, hoh.. en zo begint dat dan hé.. En plots wil je het zelf niet meer opgeven.. Een paar vriendinnen van mij hebben dat meegemaakt, en geloof me, da gaat rap dat ze dat wezentje echt al als hun kindje beginnen beschouwen.. En dan willen ze het wél houden en er wel voor gaan..  :yes: je moet al héél zeker zijn van je stuk dan, om toch nog door te gaan ermee..

Online Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
    • Infosite over/voor blinden en slechtzienden
« Reactie #208 Gepost op: september 21, 2013, 15:49:47 »
Ik heb totaal niks met kinderen, heb vroeger ook nooit met poppen gespeeld ofzo (als ik die kreeg, gaf ik die aan mijn zus weg). En oh nee, kindjes vasthouden of iets mee doen, brrr! Heb echt 0,0 moedergevoel. Ik ben happy single, heb 2 honden en ben super gelukkig!!!

Mijn ouders hebben zich er intussen bij neergelegd dat ze nooit kleinkinderen zullen krijgen want ook mijn zus gaat nooit aan kinderen beginnen.
Veel groetjes vanwege Kim en haar 2 zwarte kanjers: Xpencer (Kiwipovey's Wally), geleidehond van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren & Olly (Candy Of Ardomes Delight), geleidehond op pensioen van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal