collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Enkel honden  (gelezen 15615 keer)

Offline Liekeuh

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 796 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • ...
Re: Enkel honden
« Reactie #180 Gepost op: september 18, 2013, 08:43:30 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
... en dan beginnen we te onderhandelen hé  8).

Should I ????

Yes sorry  :mrgreen: :mrgreen:

:whoea: :whoea:

Offline Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #181 Gepost op: september 18, 2013, 08:51:59 »
 :rolf:  :rolf: ... en zeggen dat hij nu ook al ne kleine rondlopen heeft. 
Kent niemand het filmke van Hans Teeuwen?  Is dit jaar ook papa geworden ... ocharme zijn kinderen  :fuu:.

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #182 Gepost op: september 18, 2013, 09:10:49 »
Zo'n vraag is wel gevaarlijk. Stel dat het kind 'neen' antwoordt... Dan sta je daar.

Hahaha nja ze zag ook wel dak het leuk vond zeker :D

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #183 Gepost op: september 18, 2013, 09:54:50 »

ik vind van mezelf dat ik soms houterig overkom naar kindjes toe, misschien omdat ik er geen eigen ervaring mee heb... kheb soms schrik om iets verkeerds te zeggen of te doen, kwil ze ni kwetsen...

houterig heeft niets te maken met uw mening over een kind he.
Niet iedereen wenst een kind spontaan een fijne eerste schooldag via sms op 01-09 zelle  :cheeky:

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #184 Gepost op: september 18, 2013, 09:58:18 »
Zeg Timo, vertel eens niet zo vreselijk droef over die schooldag, ik krijg instant medelijden met mijn ventjes dat ze daar al veel te snel ook aan toe zijn! Ik zie ze daar al staan met hun boekentasje, hand in hand, niet wetende waar ze naartoe moeten en dan beseffend dat mama zal vertrekken.  :cryblue: :cryblue:

Howi heeft 1 dagje gehuild en gaat van dag 2 tot op heden als dansende naar school :yes:
Vanmorgen om 06.00u stond hij al paraat  :mrgreen: Dat moet ge er dan ook wel bijpakken natuurlijk  :mrgreen:

Offline Xena

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 39 HV-Punten
« Reactie #185 Gepost op: september 18, 2013, 09:59:17 »
Bijna 30, geen kinderwens, integendeel. Ik moet echt niets van kinderen weten en blijf liefst zo ver mogelijk uit hun buurt  :mrgreen:

Veer reacties al gekregen genre 'zeg nooit nooit'... maar voel nog geen klok tikken of gevoelens opborrelen  :weetniet:

Men vriend is beter met kinderen... Hij zegt ook dat hij er geen wil maar twijfelt precies wel meer: wat als je oud bent, dan heb je niemand,... zen ouders hebben als enige van de familie nog geen kleinkind,...
Losing battles is inevitable, defeat impossible.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #186 Gepost op: september 18, 2013, 09:59:35 »
Ilse, had het bij die eerste zin eens gewoon gelaten.  :lol:

Offline Anne en Rowlf

• warme hondenvriend
  • *
  • 463 HV-Punten
« Reactie #187 Gepost op: september 18, 2013, 11:04:17 »
Even off topic

Dat is iets waar ik ook vaak aan denk, maar dan meer uit idealisme dan uit een echte kinderwens.. Maar er is meer nodig natuurlijk, en daar bots ik ook op een muur.. En het lost ook de problemen niet op eigenlijk, integendeel. Adoptie brengt ook een aantal punten met zich mee waar ik het moeilijk mee heb. 1. De corruptie die erachter schuilt, meer geld = vlugger een adoptiekind. 2. Je lost er het probleem niet mee op, armoede in dat land of zelfs ene gezin blijft. 3. Je speelt ergens ook voor god, en waar is de grens? Later botsen op het feit "ik ben anders dan de andere kindjes", "wie zijn mijn ouders," ... Ale enfin. Tis ook niet zo evident.

Voel mij even geroepen om hierop te reageren als zelf adoptiekind zijnde. Al moet dat ook wel wat genuanceerd worden, want ik kan mij erg goed voorstellen dat veel te maken heeft met de leeftijd waarop je geadopteerd wordt (ik was vier maanden toen ik naar België kwam). Als peuter/kleuter is dat veel ingrijpender dan als baby en hebben die inderdaad wat "bagage" mee.

1) Ja, er is redelijk wat geld mee gemoeid, maar als je bekijkt hoeveel mensen er allemaal betrokken zijn bij zo'n adoptieprocedure en (helaas) hoe lang het duurt "snap/begrijp" ik dat enigzins wel (waarmee ik die bedragen niet goedkeur hé, net zoals die ongelofelijk mottige juridische procedure voorafgaand). Maar je stelling meer geld = vlugger een kind lijkt me toch ook wel bij het haar gegrepen. Interlandelijke adoptie is (in principe) wel aan wat reglementering gebonden. Wat tegenwoordig wel is, dat de procedure voor siblings (broers en zussen) of special needs (gehandicapte) kindjes sneller gaat. Maar of dat zo'n voordeel is...

2) Misschien is het een druppel op een hete plaat, maar ik wil niet weten wat er met mij gebeurd was indien ik niet geadopteerd zou zijn. Nu heb ik deftige kansen en mogelijkheden gekregen en een prima leven, ik kan me inbeelden dat dit wel anders zou zijn indien ik niet geadopteerd zou zijn.

3) Hoe bedoel je waar ligt de grens? Je voedt toch gewoon een kind op? Of zie ik dat zo fout?
 Het feit "ik ben anders dan andere kindjes" is denk ik maar wat je er als ouder van maakt. Mijn ouders hebben dat nooit zo gezegd, en ik heb dat zelf ook nooit echt zo opgevat. In mijn klas zaten ook kindjes uit zwart-Afrika en Marokko, die dus ook anders zijn.
Voor mij zijn mijn adoptieouders mijn ouders, de mensen die mij hebben opgevoed. Ik weet dat ik biologische ouders heb, maar ik voel niet de drang om daar naar op zoek te gaan. Weet ik meer over hen, prima. Weet ik niets over hen, even goed. Ik wil wel heel graag eens naar mijn geboorteland gaan om daar de sfeer, cultuur, ... eens op te snuiven, om te weten waar ik vandaan kom, maar niet om mijn biologische ouders te zoeken. Mijn adoptieouders hebben daar ook nooit moeilijk over gedaan, als ik vroeg wie zijn mijn biologische ouders. En stel dat ik toch op zoek zou willen gaan, zullen zij de eerste zijn die mij daarin steunen. Al heb ik wel het gevoel dat je daar drie groepen in kunt onderscheiden : mensen die er alles voor over hebben om hun biologische ouders te vinden, mensen die niet meer met hun geboorteland, biologische ouders, adoptie, ... willen te maken hebben, en mensen (zoals mij) waarbij het niet zo veel uitmaakt.

PS. Ik besef ook wel dat niet elke adoptie vlekkeloos verloopt en dat er soms inderdaad problemen zijn.

Is pleegzorg dan bijvoorbeeld geen optie?

En dan on topic : ben 25 en zou toch graag kinderen willen. En liefst meer dan één. Ik vond enig kind zijn zelf niet zo leuk. Maar dat hoeft niet meteen (al zou ik toch graag mijn eerste willen voor ik 30 word).

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #188 Gepost op: september 18, 2013, 13:27:03 »
En dan on topic : ben 25 en zou toch graag kinderen willen. En liefst meer dan één. Ik vond enig kind zijn zelf niet zo leuk. Maar dat hoeft niet meteen (al zou ik toch graag mijn eerste willen voor ik 30 word).
Ik was graag enig kind geweest  :shifty:
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn.

Offline Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #189 Gepost op: september 18, 2013, 13:41:02 »
Was ook gelukkig als enig kind.  Moet wel zeggen dat er bij ons in 't straat veel kindjes van dezelfde leeftijd woonde en dat je eigenlijk nooit alleen was.  Lore is nu ook enig kind en die klaagt ni (maar ze is natuurlijk nog jong hé).

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #190 Gepost op: september 18, 2013, 13:50:39 »
Ik was graag enig kind geweest  :shifty:
Me too :shifty:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #191 Gepost op: september 18, 2013, 13:53:49 »
Me too :shifty:

ik ben enig kind, en vroeger vond ik dat leuk...
nu vind ik da zo geestig nimeer  :shifty:

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #192 Gepost op: september 18, 2013, 13:56:34 »
ik ben enig kind, en vroeger vond ik dat leuk...
nu vind ik da zo geestig nimeer  :shifty:
Goh :shifty: Ik heb niets aan mijn broer... Waarschijnlijk zullen wij elkaar 'uit het oog verliezen' eens mijn (groot)ouders er niet meer zijn :weetniet:

Ik heb veel meer aan mijn nicht die even oud is.

on topic: Hier komen waarschijnlijk geen kinderen. Mijn vriend is echt niet goed met kinderen en bij mij spelen ook nog andere factoren een rol (erfelijkheid, enz.).

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #193 Gepost op: september 18, 2013, 14:00:42 »
En wie herinnert zich de eerste schooldag van zichzelf eigenlijk nog? Niemand toch? (of ben ik mis?)

Ik herinner mij wel de eerste schooldag op m'n nieuwe school, toen mijn ouders uit elkaar gingen toen ik 5 was. Laatste kleuterklasje, en er waren net huisdieren in de klas.  :mrgreen:
En ik heb ook nog herinneringen van mijn vorige schooltjes, want ik was daarvoor al naar 2 andere kleuterscholen geweest.

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #194 Gepost op: september 18, 2013, 15:55:53 »
Ik zie kindjes graag, ze kunnen mij echt vertederen. Ik heb graag dat mijn neefje en nichtje op bezoek komen, maar ik heb ook graag dat ze terug vertrekken. :vuistje:

Momenteel heb ik zoiets van: op een ander heel leuk, maar zelf kindjes hebben wil ik echt niet. Ik heb nu een leven waar ik gelukkig in ben :mrgreen:

Nu ik ben momenteel nog vrijgezel. Dus ik weet natuurlijk niet, de dag dat ik iemand leer kennen en het klikt daar echt goed mee, wat de toekomst daar in kan zijn.
Al denk ik niet dat dat rap gaat komen, die drang naar kindjes. Tenslotte zijn kinderen toch echt een hele ommekeer in je leven vind ik.

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #195 Gepost op: september 18, 2013, 17:52:45 »
Even off topic

Voel mij even geroepen om hierop te reageren als zelf adoptiekind zijnde. Al moet dat ook wel wat genuanceerd worden, want ik kan mij erg goed voorstellen dat veel te maken heeft met de leeftijd waarop je geadopteerd wordt (ik was vier maanden toen ik naar België kwam). Als peuter/kleuter is dat veel ingrijpender dan als baby en hebben die inderdaad wat "bagage" mee.

1) Ja, er is redelijk wat geld mee gemoeid, maar als je bekijkt hoeveel mensen er allemaal betrokken zijn bij zo'n adoptieprocedure en (helaas) hoe lang het duurt "snap/begrijp" ik dat enigzins wel (waarmee ik die bedragen niet goedkeur hé, net zoals die ongelofelijk mottige juridische procedure voorafgaand). Maar je stelling meer geld = vlugger een kind lijkt me toch ook wel bij het haar gegrepen. Interlandelijke adoptie is (in principe) wel aan wat reglementering gebonden. Wat tegenwoordig wel is, dat de procedure voor siblings (broers en zussen) of special needs (gehandicapte) kindjes sneller gaat. Maar of dat zo'n voordeel is...

2) Misschien is het een druppel op een hete plaat, maar ik wil niet weten wat er met mij gebeurd was indien ik niet geadopteerd zou zijn. Nu heb ik deftige kansen en mogelijkheden gekregen en een prima leven, ik kan me inbeelden dat dit wel anders zou zijn indien ik niet geadopteerd zou zijn.

3) Hoe bedoel je waar ligt de grens? Je voedt toch gewoon een kind op? Of zie ik dat zo fout?
 Het feit "ik ben anders dan andere kindjes" is denk ik maar wat je er als ouder van maakt. Mijn ouders hebben dat nooit zo gezegd, en ik heb dat zelf ook nooit echt zo opgevat. In mijn klas zaten ook kindjes uit zwart-Afrika en Marokko, die dus ook anders zijn.
Voor mij zijn mijn adoptieouders mijn ouders, de mensen die mij hebben opgevoed. Ik weet dat ik biologische ouders heb, maar ik voel niet de drang om daar naar op zoek te gaan. Weet ik meer over hen, prima. Weet ik niets over hen, even goed. Ik wil wel heel graag eens naar mijn geboorteland gaan om daar de sfeer, cultuur, ... eens op te snuiven, om te weten waar ik vandaan kom, maar niet om mijn biologische ouders te zoeken. Mijn adoptieouders hebben daar ook nooit moeilijk over gedaan, als ik vroeg wie zijn mijn biologische ouders. En stel dat ik toch op zoek zou willen gaan, zullen zij de eerste zijn die mij daarin steunen. Al heb ik wel het gevoel dat je daar drie groepen in kunt onderscheiden : mensen die er alles voor over hebben om hun biologische ouders te vinden, mensen die niet meer met hun geboorteland, biologische ouders, adoptie, ... willen te maken hebben, en mensen (zoals mij) waarbij het niet zo veel uitmaakt.

PS. Ik besef ook wel dat niet elke adoptie vlekkeloos verloopt en dat er soms inderdaad problemen zijn.

Versta me niet verkeerd, ik vind het schitterend dat mensen kinderen adopteren  :shifty: zelf zit het soms in mijn achterhoofd, niet uit moedergevoel, wel uit idealisme.. Wat ik bedoelde met meer geld = sneller een kind. Ik kan het nu nie direct zeggen met naam en toenaam, maar er zijn al gevallen in de media naar voor gekomen waar het zo was dat de persoon in kwestie, die wou adopteren, een "voorkeursprocedure" heeft gekregen door zijn of haar/financiële situatie of door "wie" die persoon was (ik geloof dat het een politica was).. Enfin, kzou het eens moeten opzoeken wie het was  :shifty: Tis gewoon heel erg veel geld, das een feit, en idd een ongelooflijk mottige procedure.. Zeker als je het vergelijkt met gewoon op de normale manier kinderen krijgen  :weetniet: Als dat je natuurlijk kind is, mag je zoals wij da hier zeggen, kweken gelijk de konijnen, niemand gaat u testen op uw ouderschap, je kennis, je financiële situatie, je geaardheid en god weet wat ze nog allemaal bekijken bij zo'n procedure  :denk: Daar heb ik het enorm lastig mee..

Ook, wat ik bedoelde met een druppel op een hete plaat, natuurlijk vind ik het top dat de kinderen in een betere situatie terechtkomen, dat is ook volledig de bedoeling  :shifty: maar de problemen in het land, blijven  :weetniet: maar goed, das een wereldwijd probleem, waar denk niemand ooit écht iets aan gaat kunnen doen..

Je speelt voor God in die zin dat je ergens een kind gewoon "wegplukt" uit een land, een cultuur, rituelen en tradities (al is dat met baby's wel anders natuurlijk  :shifty:) maar ik kan me inbeelden op oudere leeftijd, dat toch niet zo evident is en ik zou het als ouder er moeilijk mee hebben als mijn kind zich niet goed voelt in onze cultuur, niet goed op school, ja dat het gwn ni kan aarden hier  :shifty: nu, jij bent er chill over, je ouders interesseren je in dat opzicht nie zoveel dat je kost wat kost ze gaat opzoeken, maar het gebeurt wel en ik zou dat als adoptie ouder er heel lastig mee hebben denk ik..

Nu tis niet altijd problemen hé  :shifty: jij bent het levende bewijs dat het top kan gaan, en  :bow: voor je ouders  :shifty: maar da zijn mijn "twijfels"  :shifty:

Ooh by the way, madonna! nog zo'n voorbeeld, waar adoptie "plots" megavlug gaat  :denk: en Angelina Jolie..  :denk: Das nu wel niet in België, maar als je het begrip "adoptie" gewoon neutraal bekijkt, zijn dat dingen die toch echt niet kunnen volgens mij..

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #196 Gepost op: september 19, 2013, 12:57:15 »
Hier ook heel bewust geen kinderen. Ben 40, nooit een andere klok horen tikken dan diegene aan de muur.  :doh:
Mijn man is van hetzelfde principe.  En ons leven is goed zoals het is.  3 Honden, 3 katten, 3 paarden, een hoop kippen en eenden.  :thumbs: :thumbs:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #197 Gepost op: september 19, 2013, 19:33:48 »
Hier ook heel bewust geen kinderen. Ben 40, nooit een andere klok horen tikken dan diegene aan de muur.  :doh:
Mijn man is van hetzelfde principe.  En ons leven is goed zoals het is.  3 Honden, 3 katten, 3 paarden, een hoop kippen en eenden.  :thumbs: :thumbs:

:shock: Ben jij 40?! Dat zou ik je nooit gegeven hebben!!

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #198 Gepost op: september 19, 2013, 21:30:05 »
Even off topic

Wij hebben onze plannen om over te gaan tot adoptie opgeborgen voor twee redenen. De ene is het geld. Adoptie kost al snel 15.000€, wat enorm veel geld is. Ik zou al moeten gaan lenen, en dan vind ik het ethisch gezien (voor mij) echt op het randje balanceren van het ethische....want dan ben ik een kind aan het "kopen" en dat wil ik niet. Ik heb ook geen kinderwens of kinderdrang, wij hebben er allebei voor gekozen on geen kinderen op deze wereld te zetten vanwege diverse redenen, mss dat het ethische voor mij dan harder doorweegt? Je moet dan ook nog aan allerlei voorwaarden voldoen die het land van herkomst stelt. ´Je hebt in Rusland bv. 1000den "rioolkinderen", hun lot is intriest, dus moest ik 1 van die kindjes hier een toekomst kunnen geven....maar Rusland is zo streng he....Een andere reden is, dat ik al opgegeven had, nog voor we goed en wel begonnen waren..ik heb m´n verleden niet mee. Ik heb in m´n jeugd bv. in diverse instellingen gezeten o.a. beernem, ik zat in de mof categorie :oops: Ik ben ook iemand die erg vasthoud aan principes en daar meermaals de barricades ben voor op gegaan etc etcIk vrees dat ze daar allemaal rekening mee gaan houden, dus ik ben sowieso gedoemd. Wat ik spijtig vind. Iedereen kan een kind maken, maar adopteren is andere koek. En ik wil nu eenmaal geen eigen kind maken. Soit, ik vind gans de adoptie procedure te streng en te kostelijk om het in een notendop samen te vatten. :lol:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #199 Gepost op: september 19, 2013, 21:33:11 »
Wij hebben onze plannen om over te gaan tot adoptie opgeborgen voor twee redenen. De ene is het geld. Adoptie kost al snel 15.000€, wat enorm veel geld is. Ik zou al moeten gaan lenen, en dan vind ik het ethisch gezien (voor mij) echt op het randje balanceren van het ethische....want dan ben ik een kind aan het "kopen" en dat wil ik niet. Ik heb ook geen kinderwens of kinderdrang, wij hebben er allebei voor gekozen on geen kinderen op deze wereld te zetten vanwege diverse redenen, mss dat het ethische voor mij dan harder doorweegt? Je moet dan ook nog aan allerlei voorwaarden voldoen die het land van herkomst stelt. ´Je hebt in Rusland bv. 1000den "rioolkinderen", hun lot is intriest, dus moest ik 1 van die kindjes hier een toekomst kunnen geven....maar Rusland is zo streng he....Een andere reden is, dat ik al opgegeven had, nog voor we goed en wel begonnen waren..ik heb m´n verleden niet mee. Ik heb in m´n jeugd bv. in diverse instellingen gezeten o.a. beernem, ik zat in de mof categorie :oops: Ik ben ook iemand die erg vasthoud aan principes en daar meermaals de barricades ben voor op gegaan etc etcIk vrees dat ze daar allemaal rekening mee gaan houden, dus ik ben sowieso gedoemd. Wat ik spijtig vind. Iedereen kan een kind maken, maar adopteren is andere koek. En ik wil nu eenmaal geen eigen kind maken. Soit, ik vind gans de adoptie procedure te streng en te kostelijk om het in een notendop samen te vatten. :lol:

Zouden ze rekening houden met die achtergrond? Enfin, spitten ze zo diep?  :denk: Bullshit trouwens vind ik  :lol: je achtergrond heeft je gemaakt tot wie je bent, mss iemand met serieuze principes, maar je staat beter érgens voor dan voor niks?  :weetniet: En idd, iedereen mag aan de lopende band zeg maar kinders kopen maar voor adoptie moet je bijna uit goud gemaakt zijn  :zot:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal