collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Enkel honden  (gelezen 15626 keer)

Offline Sterreke1

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 97 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Enkel honden
« Reactie #140 Gepost op: september 17, 2013, 13:17:30 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Tuurlijk is dat normaal, en ik zou mij daar evengoed aan ergeren. Maar ik zou niet steevast concluderen dat dat kind in kwestie geen opvoeding krijgt.

Dat is natuurlijk niet de eerste x dat ik iets vaststel bij dat kind he. Hij gebruikt vaak scheldwoorden, als we naar de markt gingen, plukte die alle bloemen van de plantjes. Zonder reactie van de mama, en de papa zei zelfs: ik ken die niet ze! En achteraf kregen ze een wafel! Ik schaam me in hun plek!

Offline fleureke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #141 Gepost op: september 17, 2013, 13:21:40 »
een paar pagina's gemist (ben ook es een uurke weg  :doh:), maar was me net aant bedenken dat mijn fanatieke "ik wil geen kinderen" houding niet slecht bedoeld is op mensen met kids...
ik zal de eerste zijn om, als iemand mij komt vertellen dat er een baby op komst is, hen rond de hals te vliegen, plat te knuffelen en proficiat te wensen, en al direct op zoek gaat naar een cadeau voor het kleine prinsje of prinsesje... (en ik denk dat er daar een paar hv'ers van kunnen getuigen  :mrgreen: , hun nek doet nog zeer van mijne "waaaaaa, proficiat!" knuffel  :shifty: )

die mensen weten dat ook dat ik bewust geen kids wil, en da mijn honden allerminst een vervanging zijn...

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #142 Gepost op: september 17, 2013, 13:27:17 »
een paar pagina's gemist (ben ook es een uurke weg  :doh:), maar was me net aant bedenken dat mijn fanatieke "ik wil geen kinderen" houding niet slecht bedoeld is op mensen met kids...
ik zal de eerste zijn om, als iemand mij komt vertellen dat er een baby op komst is, hen rond de hals te vliegen, plat te knuffelen en proficiat te wensen, en al direct op zoek gaat naar een cadeau voor het kleine prinsje of prinsesje...
(en ik denk dat er daar een paar hv'ers van kunnen getuigen  :mrgreen: , hun nek doet nog zeer van mijne "waaaaaa, proficiat!" knuffel  :shifty: )

die mensen weten dat ook dat ik bewust geen kids wil, en da mijn honden allerminst een vervanging zijn...

Idem hier, ik heb ook een fotoshoot gedaan voor een vriendin en geboortekaartje helpen ontwerpen, superblij als het geboren was enz  :yes:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Online Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #143 Gepost op: september 17, 2013, 13:27:58 »
Neen maar als papa of mama niet ingrijpt, mogen we er toch van uitgaan dat zij dat als "normaal" ervaren ?  :weetniet:

Ook al ben je dus niet in uw eigen woning ...

Dat is volgens mij toch wel een soort van "laksheid" in de opvoeding  :eh: En zelfs in de opvoeding van de ouders ze... ge doet dat gewoon niet.

ik reageerde op het feit dat ze de mening was dat mensen tegenwoordig hun kinderen niet meer opvoeden, want er heeft een kind op de tuinverlichting gesprongen... Nu is het al iets genuanceerder (bijkomende post van sterreke) en uiteraard treed ik haar misnoegen nu bij. Maar ik krijg de kriebels dat ouders met kinderen die in de fout gaan constant als laks worden bestempeld.
Opvoeden is een proces, en je kan pas sanctionneren als ze in de fout zijn gegaan, toch? En die fouten, sjah, die programmeer ik niet, die gebeuren niet alleen bij mij thuis.
Das bij onze honden toch ook het geval als pup, neen?

Online Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #144 Gepost op: september 17, 2013, 14:00:24 »
ik reageerde op het feit dat ze de mening was dat mensen tegenwoordig hun kinderen niet meer opvoeden, want er heeft een kind op de tuinverlichting gesprongen... Nu is het al iets genuanceerder (bijkomende post van sterreke) en uiteraard treed ik haar misnoegen nu bij. Maar ik krijg de kriebels dat ouders met kinderen die in de fout gaan constant als laks worden bestempeld.
Opvoeden is een proces, en je kan pas sanctionneren als ze in de fout zijn gegaan, toch? En die fouten, sjah, die programmeer ik niet, die gebeuren niet alleen bij mij thuis.
Das bij onze honden toch ook het geval als pup, neen?

Kinderen moéten fouten maken  :yes: :yes: En dat mag ook zeker bij ons thuis gebeuren  :thumbs: Hoe weten ze anders dat ze zich ook moeten gedragen buiten huis? Een kind test de grenzen af, ik kan daar allemaal mee leven  :fuu:

Maar als de ouders niet ingrijpen, njah dan staat mijn haar recht  :mrgreen:  :vuistje:

Bon, bottom line, we zijn akkoord  :hmpf: :mrgreen: :vuistje:

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #145 Gepost op: september 17, 2013, 14:03:00 »
Je kan de wereld niet veranderen. Politici melken de burgers en dat is nooit anders geweest. Stammenoorlogen zijn er ook steeds geweest en dat is nu niet anders. Internationaal religies en landen die strijden om macht, binnen het land mensen die opkomen en tegen alles zijn wat anders(talig/kleurig) is enz.

Goh ja, hier denk ik anders over.. Je kan zelf je bijdrage zo goed mogelijk leveren, en dan kan je och met kleine groepen een klein verschil maken. Misschien een groot, misschien een heel groot. Maar heel erg zeker een klein. En da's toch beter dan geen verschil.. Maar ik snap wel wat je bedoelt, en Ilsey inderdaad, ik snap dat je daar niet aan wil bijdragen of dat je kind van zoiets deel moet zijn..

Online pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #146 Gepost op: september 17, 2013, 14:10:57 »
Goh ja, hier denk ik anders over.. Je kan zelf je bijdrage zo goed mogelijk leveren, en dan kan je och met kleine groepen een klein verschil maken. Misschien een groot, misschien een heel groot. Maar heel erg zeker een klein. En da's toch beter dan geen verschil.. Maar ik snap wel wat je bedoelt, en Ilsey inderdaad, ik snap dat je daar niet aan wil bijdragen of dat je kind van zoiets deel moet zijn..
Je kan zo lief zijn als je wilt, De oorlogen zullen nooit stoppen.Erger, hoe liever je bent, hoe meer er over je heen gelopen wordt.

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
« Reactie #147 Gepost op: september 17, 2013, 14:13:02 »
Goh ja... ik ga hier volledig mee akkoord.
Mijn vriend en ik zijn ook meer dan 10 jaar samen nu...
In het begin wilde ik wel een kindje, maar uiteindelijk heb ik meer zo iets van 'Zou een kind me gelukkiger maken dan ik al ben?'
Het antwoord op die vraag is 'NEE'

Vorig jaar ben ik nogal onverwacht toch zwanger geworden... inmiddels ben ik mama. Ik heb het heel moeilijk gehad om dat te aanvaarden. Ik worstelde met de vraag: 'wat als ik mijn honden ga verwaarlozen?' 'Heb ik nog voldoende tijd voor mijn dieren?' 'Zal ik wel een goede mama zijn?' ...

'Heeft dit me gelukkiger gemaakt?'
NEE
Het biedt echter wel een meerwaarde voor mezelf. Ik zou nog steeds makkelijk zonder kinderen kunnen... maar ik kan haar wel niet meer weg denken uit mijn leven.  :yes: Ze maakt mezelf en mijn gezin (MET honden!) compleet.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #148 Gepost op: september 17, 2013, 15:01:07 »

Dat weet ik wel. Getuige is de fotoshoot van onze kids die je gemaakt hebt zondag.  :mrgreen:

Online Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #149 Gepost op: september 17, 2013, 15:11:06 »
Ik aanzie Fleureke ook als een heel kindvriendelijk iemand :yes:

Een kinderwens koesteren en kindvriendelijk zijn, staat voor mij los van elkaar.

En die shoot is goddelijk, wauw!

Online ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #150 Gepost op: september 17, 2013, 15:14:14 »

Een kinderwens koesteren en kindvriendelijk zijn, staat voor mij los van elkaar.

:yes:

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #151 Gepost op: september 17, 2013, 15:25:25 »
Goh ja... ik ga hier volledig mee akkoord.
Mijn vriend en ik zijn ook meer dan 10 jaar samen nu...
In het begin wilde ik wel een kindje, maar uiteindelijk heb ik meer zo iets van 'Zou een kind me gelukkiger maken dan ik al ben?'
Het antwoord op die vraag is 'NEE'

Vorig jaar ben ik nogal onverwacht toch zwanger geworden... inmiddels ben ik mama. Ik heb het heel moeilijk gehad om dat te aanvaarden. Ik worstelde met de vraag: 'wat als ik mijn honden ga verwaarlozen?' 'Heb ik nog voldoende tijd voor mijn dieren?' 'Zal ik wel een goede mama zijn?' ...

'Heeft dit me gelukkiger gemaakt?'
NEE
Het biedt echter wel een meerwaarde voor mezelf. Ik zou nog steeds makkelijk zonder kinderen kunnen... maar ik kan haar wel niet meer weg denken uit mijn leven.  :yes: Ze maakt mezelf en mijn gezin (MET honden!) compleet.
Dit is ongeveer hoe ik het zou voelen denk ik. Ik zeg altijd: kinderen of niet, ik denk dat ik met beide situaties even gelukkig zal zijn, wat dus in feite neerkomt op hetgeen jij neerschrijft. Nu ben ik 2 jaar samen en voel ik toch een soort van nesteldrang die ik voorheen nog bij niemand heb gevoeld. Is het omdat ik niet de juiste partner tegen het lijf liep? Voel ik mijn biologische klok tikken? Ik weet het niet. Maar nog steeds denk ik: mochten er geen kinderen komen, dan denk ik niet dat ik daar héél erg triestig om zal zijn. Gewoon omdat ik me "alleen" ook wel gelukkig voel. Waarmee ik niet insinueer dat kinderloze mensen met een vurige kinderwens daarom altijd en continue ongelukkig zouden zijn...

Het is een mooie "aanvulling", maar geen noodzaak...

Online Nipo

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 97 HV-Punten
« Reactie #152 Gepost op: september 17, 2013, 15:43:27 »
Dit is ongeveer hoe ik het zou voelen denk ik. Ik zeg altijd: kinderen of niet, ik denk dat ik met beide situaties even gelukkig zal zijn, wat dus in feite neerkomt op hetgeen jij neerschrijft. Nu ben ik 2 jaar samen en voel ik toch een soort van nesteldrang die ik voorheen nog bij niemand heb gevoeld. Is het omdat ik niet de juiste partner tegen het lijf liep? Voel ik mijn biologische klok tikken? Ik weet het niet. Maar nog steeds denk ik: mochten er geen kinderen komen, dan denk ik niet dat ik daar héél erg triestig om zal zijn. Gewoon omdat ik me "alleen" ook wel gelukkig voel. Waarmee ik niet insinueer dat kinderloze mensen met een vurige kinderwens daarom altijd en continue ongelukkig zouden zijn...

Het is een mooie "aanvulling", maar geen noodzaak...

Dat gevoel dat jij beschrijft, heb ik nu ook. Ergens dat gevoel hebben van iets niet te willen missen en het romantische aspect van kinderen willen, maar aan de andere kant ook inzien dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is en mezelf afvragen of ik dat wel wil.

Iemand hier heeft het al eerder gezegd, maar ik heb liever spijt dat ik geen kinderen heb gehad dan dat ik er wel heb. Ik bedoel dan spijt hebben dat ik ze niet kan bieden wat ze nodig hebben of dat we niet met 2en ten volle achter de beslissing staan.

Offline Gustje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 81 HV-Punten
« Reactie #153 Gepost op: september 17, 2013, 15:46:40 »
Ik heb ook heel lang getwijfeld of ik kinderen wilde.  'k Had eigenlijk nooit echt de juiste kerel gevonden en ik genoot volop van mijn vrijheid.
Zelfs toen ik mijn "droomprins" ben tegen gekomen vijf jaar geleden heb ik nog lang getwijfeld.  Het was ook een lange tijd een dubbel gevoel: ik voelde me heel goed in m'n relatie, met onze vrijheid en gewoon met onze beestje, maar aan de andere kant vroeg ik me ook af of ik het me later niet zou beklagen.
Toch is het moedergevoel stilaan de kop een beetje komen opsteken en we hebben nu een 18-maanden oude dochter.  Ze is mijn oogappel, ik zie haar doodgraag maar ben zeker geen typische moeder (zo ben ik af en toe ns blij als ze bij de oma kan blijven slapen om eindelijk ns op m'n gemak te zijn...).  Ik vind het zeker niet gemakkelijk, moeder zijn.  Soms zou je de muren oplopen maar ze is mijn engel en ik zou haar nooit, nooit, nooit meer kunnen missen.  In zekere zin heeft ze mijn leven absoluut compleet gemaakt.  Het is zo'n ongelooflijk, onbeschrijflijk gevoel: dat moedergevoel.
Maar het gaat zeker bij ons meisje blijven.  (mijn vriend heeft er trouwens twee uit zijn vorig huwelijk, dus met momenten hebben we er 3!)

Maar ieder moet dat voor zich uitmaken.  Je moet doen waar je je goed bij voelt en naar je eigen hart luisteren.  Niemand anders heeft zich daarin te moeien.  Sommigen zijn gelukkig met 4 kinderen, anderen zonder kinderen.  Wie zijn wij om ons te moeien in iemand anders' relatie??

Offline Gustje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 81 HV-Punten
« Reactie #154 Gepost op: september 17, 2013, 15:52:44 »
Dat gevoel dat jij beschrijft, heb ik nu ook. Ergens dat gevoel hebben van iets niet te willen missen en het romantische aspect van kinderen willen, maar aan de andere kant ook inzien dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is en mezelf afvragen of ik dat wel wil.

Ik zag ook voornamelijk het romantische, schattige, koddige,... van een baby.  Hoewel ik me ook zo goed mogelijk hebben proberen voorbereiden op de verantwoordelijkhei d, het feit dat je nooit meer op je gemak bent, je alles moet organiseren,...  alléé, je weet wel wat ik bedoel.
Ik kan maar één ding zeggen: hoe goed je het op voorhand ook probeert in te schatten en je erop voor te bereiden: het is nog zo veel zwaarder dan je kon verwachten!  Vind ik persoonlijk...
Mijn kleine meid is een energiek, maar super lief prutske.  Maar de impact van 'het geen vrije tijd meer hebben', 'alles moeten organiseren', 'geen tijd meer hebben voor je partner, je relatie',... dat weegt toch door.  Alléé, bij ons toch, wij waren nu eenmaal een koppel dat enorm aan elkaar hing.

Maar nog eens: ze is een meerwaarde, ze is mijn engel.

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #155 Gepost op: september 17, 2013, 17:52:46 »

:oops:  :shifty:

ik vind van mezelf dat ik soms houterig overkom naar kindjes toe, misschien omdat ik er geen eigen ervaring mee heb... kheb soms schrik om iets verkeerds te zeggen of te doen, kwil ze ni kwetsen...
(en met baby's heb ik het echt moeilijk... ik rij naar de ziekenhuizen waar vriendinnen bevallen he, maar het koud zweet breekt me uit als ze vragen of ik de baby es even wil zien of wil vasthouden... das zo breekbaar, kheb schrik dak da kindje zou pijn doen :(  )

ma fotokes zullen er zeker nog komen als ik jullie tegenkom zenne :p

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Stephsiehovy

• warme hondenvriend
  • *
  • 654 HV-Punten
« Reactie #156 Gepost op: september 17, 2013, 20:04:13 »
Beetje teveel pagina's om helemaal door te lezen, maar voor zover ik gelezen heb zijn er aantal punten die met mij overeenkomen al langs gekomen.

Ik heb van kleins af aan altijd gezegd dat ik geen kinderen wou maar honden. Als je klein bent krijg je daar natuurlijk opmerkingen over en wimpelt men het af. Maar ik bleef het zeggen en denk er nog steeds zo over. Het is klinkt raar bij sommige mensen maar ik heb al vlug geweten wat ik nodig had om gelukkig te zijn en daar horen geen kinderen bij, maar beesten en zeker honden. Heb het geluk dat mijn vriend ook zo denkt, alleen is hij minder dierenliefhebber dan ik. Maar dat is misschien goed of we zouden er waarschijnlijk te veel in huis halen  :vuistje:.
Momenteel hebben we 3 degoes die in heel grote kooi in woonkamer staan, ondanks protest van mijn mama :P . Onze eerste eigen hond zal eind oktober bij ons zijn:) (nu nog maar 2,5 week oud). Volgend jaar komen er kippetjes bij en zodra onze eerste hond volwassen is gaan we voor een tweede en als dat ook goed gaat wilt vriend er eventueel nog derde bij, als hij mij laat doet nog meer.
Mijn familie heeft mijn keuze aanvaard, mijn ouders begrijpen ze goed en hebben er nooit een probleem van gemaakt dat ze van mijn geen kleinkinderen moeten verwachten. De enige die er wat moeite mee heeft is mijn meter. Sommige dachten zelfs dat toen mijn broer zijn eerste kindje had dat het bij mij misschien moedergevoelens ging opwekken. Maar ondertss is dat meisje bijna 2 jaar en heeft het niks teweeggebracht bij mij. Ik zie graag kinderen, zoals kleine van mijn broer maar zie er mezelf niet constant mee. Heef mij maar honden, kan me geen leven voorstellen zonder ze

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #157 Gepost op: september 17, 2013, 20:39:40 »
8 honden, geen kindjes en ik ben 34...
Nooit 'een klok voelen tikken', moest vroeger ook ab-so-luut niks van kinderen weten, ik vond ze uiterst irritant, kreeg er wat van als ze op me lagen te wuiven of aan mijn tafel kwamen staan staren op restaurant... Intussen ben ik 'milder' geworden en weet niet of dat is omdat ik ouder ben of omdat ik er meer in mijn omgeving heb. Vroeger zou ik ze ook nooit gepakt hebben, tegenwoordig vind ik het jawel! zelfs leuk om een pas geboren baby te pakken! Intussen hebben tonnen moeders mij ervan weten te overtuigen dat dat echt niet zoooo breekbaar is  :mrgreen: (ik wuif intussen ook netjes terug als er op me gewuifd wordt btw...)
Ik vind kindjes 'een waar mirakel', 1 nieuwe mens uit 2 verschillende mensen EN ik ben intussen al wel een tijdje bij iemand die ik oneindig graag zie, de 4-jarige-verliefdheidsperiode is al even voorbij en ik kan nog steeds zeggen dat ik echt hoop samen te kunnen blijven 'voor eeuwig en altijd' met mijn vriend EN ik weet ook heel zeker dat ik het erg romantisch zou vinden om een 'nakomeling' te hebben. Aan de ene kant denk ik ook wel dat het goed zou zijn om er iets bij te hebben wat je alles beter doet relativeren en jezelf iets minder belangrijk te vinden... MAAR ik vind nog steeds heel veel argumenten om het niet te doen.

Offline kathytjeuh_newfy

• *
  • 748 HV-Punten
« Reactie #158 Gepost op: september 17, 2013, 21:02:35 »
Ohnee, daar heb ik geen tijd voor  :oops: ik wil ook mijn honden niet aan de kant schuiven voor een kind  :oops:.
Ik heb ook het idee dat kinderen mij niet leuk vinden, ik kan er ook niet goed mee overweg.

Ik ga werken kom thuis en alle tijd tot aan het avondeten word gespendeerd aan de doggies, dan eten, wat huishouden, nog wat homework verrichten en dan is de dag om  :weetniet:
Minder tijd aan de honden spenderen doe ik ook niet, ik voel me schuldig als ik hen niet genoeg tijd kan geven. Elke dag krijgen ze hun beweging. Ik heb al werk genoeg met 4 honden, een kind erbij is dus ondenkbaar  :oops:.

Soms droom ik zelf dat er eentje is, dat is altijd ne Tommy met een Jommekeskapsel  :twistedevil: en echt een stout ventje. Ik vergeet die dan altijd olvarit potjes te geven en dan komt er ene van kind en gezin en die maakt een hele lijst op met wanneer hij moet eten enzo  :oops: en ik heb dat zeker al 5 keer gedroomd.
Nu loop ik elke dag wel langs de Olvarit potjes en moet daar geregeld bonnekes bijhangen  :mrgreen:

Vrienden van ons die nu in oktober een kindje krijgen vinden dat raar  :doh:

~ Yana 16/01/2012 ~

Offline Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #159 Gepost op: september 17, 2013, 21:35:50 »
8 honden, geen kindjes en ik ben 34...
Nooit 'een klok voelen tikken', moest vroeger ook ab-so-luut niks van kinderen weten, ik vond ze uiterst irritant, kreeg er wat van als ze op me lagen te wuiven of aan mijn tafel kwamen staan staren op restaurant... Intussen ben ik 'milder' geworden en weet niet of dat is omdat ik ouder ben of omdat ik er meer in mijn omgeving heb. Vroeger zou ik ze ook nooit gepakt hebben, tegenwoordig vind ik het jawel! zelfs leuk om een pas geboren baby te pakken! Intussen hebben tonnen moeders mij ervan weten te overtuigen dat dat echt niet zoooo breekbaar is  :mrgreen: (ik wuif intussen ook netjes terug als er op me gewuifd wordt btw...)
Ik vind kindjes 'een waar mirakel', 1 nieuwe mens uit 2 verschillende mensen EN ik ben intussen al wel een tijdje bij iemand die ik oneindig graag zie, de 4-jarige-verliefdheidsperiode is al even voorbij en ik kan nog steeds zeggen dat ik echt hoop samen te kunnen blijven 'voor eeuwig en altijd' met mijn vriend EN ik weet ook heel zeker dat ik het erg romantisch zou vinden om een 'nakomeling' te hebben. Aan de ene kant denk ik ook wel dat het goed zou zijn om er iets bij te hebben wat je alles beter doet relativeren en jezelf iets minder belangrijk te vinden... MAAR ik vind nog steeds heel veel argumenten om het niet te doen.
'k zal nog wat smos-foto's trekken  :mrgreen:

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal