collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Enkel honden  (gelezen 15608 keer)

Offline tina1978

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 718 HV-Punten
Re: Enkel honden
« Reactie #40 Gepost op: september 16, 2013, 18:26:16 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik ben 35, m´n vriend 40. Hier zijn 2 honden. Ik heb nog nooit last van babydrang gehad. Ik wou nooit kinderen en ondertussen ben ik er trouwens toch te oud voor.

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: september 16, 2013, 18:27:37 »
Het verbaast me eigenlijk dat er best wel veel vrouwen zijn die het, net als ik, niet voelen  :shifty: ik heb me daar altijd heel alleen in gevoeld, en best wel een buitenbeentje..  :weetniet:

Online ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #42 Gepost op: september 16, 2013, 18:42:56 »
Borderlove: Geef het tijd, laat het allemaal bezinken.  En neem dan een beslissing. Een beslissing die enkel jij en je man samen kunnen maken.  Daar heeft niemand anders zaken mee.

En dat is ineens hoe ik erover denk ik het algemeen.  Zolang je overeenkomt met je vriend/man of je al dan niet kinderen wil...  De rest van de wereld heeft daar geen zaken mee.

Ikzelf heb nooit in m'n leven een moment gehad dat ik dacht dat ik geen kinderen wilde (ik was er als jonge puber wel van overtuigd dat ik geen man ging vinden om kinderen mee te maken  :mrgreen:).  Ik had op m'n 23ste (per ongeluk) m'n eerste.  Toen hij gestorven is, was ik ervan overtuigd dat ik dat nooit meer ging doen.  Tot enkele dagen later, toen was dat al over.  Ondertussen ben ik 34 en heb ik 3 (eigenlijk 4 dus) kindjes.  Elk kind is een gezamenlijke beslissing geweest van mij en m'n man.  Bij de laatste was m'n man 'vragende partij'.  Ik wilde heel graag nog een kind, maar zag enorm op tegen de zwangerschap en de bevalling.  Hij liet de beslissing dan ook over aan mij en uiteindelijk zijn we er toch voor gegaan.
Nu is het goed geweest, langs de ene kant vind ik het spijtig, langs de andere kant ben ik blij dat dat deel van m'n leven achter de rug is (de kleine babytjes bedoel ik dan). 

En ja, soms denk ik dat een leven zonder kids toch wel een pak makkelijker moet zijn.  Maar voor mij zou dat simpelweg geen optie geweest zijn. 

Volg gewoon je eigen hart.  En als anderen daar opmerkingen over geven, leg dat dan naast je neer (niet altijd simpel natuurlijk).  Waarom kiest iemand voor geen, 1, 2, 3,... kinderen?  Omdat ze vrij zijn in die keuze!

Offline Majaken

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 1246 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: september 16, 2013, 19:19:57 »
ik word 46, heb 1 kind van 27, en ook al ben ik erg blij met mijn zoon, toch heb ik toen men zoon 11 was de onverwachtse nieuwe zwangerschap laten beeindigen, omdat ik merkte tijdens het grootbrengen van men zoon dit zoveel stress veroorzaakte bij me dat ik eigenlijk
geen 2 de kind wilde, ik kan zoizo niet tegen kleine kinderen en hun gegil en gehuil, word er heel geprikkeld van, kan helemaal niet tegen drukte van mensenmassa, maar lawaai van honden, daar kan ik dan wel heel goed tegen.

Mijn man stond toen helemaal achter mijn beslissing.

Binnen 2 jaar zouden er als alles goed gaat kleinkinderen komen en soms ben ik wel bang dat ik me zelfs aan men eigen kleinkind ga ergeren
« Laatst bewerkt op: september 16, 2013, 19:23:19 door Majaken »

Offline HeidiD

• warme hondenvriend
  • *
  • 266 HV-Punten
    • Life of Yoko
« Reactie #44 Gepost op: september 16, 2013, 19:28:38 »
Ik snap je compleet  :mrgreen: ergens in m'n hoofd denk ik ook wel vaak van fuuuck, deze wereld is naar de vaantjes, wil ik daar wél nog een kind in brengen?  :weetniet: en tis zoals je zegt, of je gaat er 200% voor of niet, er zijn al genoeg sukkelaars  :eh:

Dat denk ik dus ook vaak: Wil ik wel kinderen op deze wereld zetten?  :denk:
Every drop in the ocean counts - Yoko Ono

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: september 16, 2013, 19:31:52 »
Dat denk ik dus ook vaak: Wil ik wel kinderen op deze wereld zetten?  :denk:

Als ik zie hoe onverdraagzaam/wreed mensen kunnen zijn voor elkaar, en surtout kinderen. Da (cyber)pesten, die zelfmoorden die daar uit voortgekomen zijn.. Maar ook volwassen mensen  :denk: nee bedankt..  :shifty:

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #46 Gepost op: september 16, 2013, 19:35:12 »
Ik ben 30, m'n man is 36, voorlopig geen kinderen en ook geen nood eraan  :lol: Ik heb ook helemaal geen moedergevoel of drang, kindjes zeggen me niet zo veel, ik heb ook niet dat koetsjiewoetsjie gevoel. Wat ik bijvoorbeeld vreselijk vind, is als je op kraambezoek gaat en je dat baby'tje bijna "moet" vasthouden. Ik zit er niks mee in om er naar te gaan kijken, felicitaties te geven, cadeau'tje, maar ik hoef die niet persé vast te houden  :oops:
Bij mij zit er ook altijd in m'n achterhoofd: "We zijn al met zoveel op de wereld, wil ik daar nog meer mensen bijzetten? En dan de toekomst van onze planeet?? Dat hoeft voor mij niet", maar dat zeg ik al niet meer tegen andere mensen als die ernaar vragen, ze bekijken mij dan nogal raar  :fuu: :fuu:

Och ja, leven en laten leven zeker  :lol:
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #47 Gepost op: september 16, 2013, 19:43:44 »
De meeste reageren zo op de vraag: wil ik wel kinderen zetten op deze fucked up wereld?

Ja als je daaraan denkt, moet je niets meer doen.

Tja, net wel, ik geniet van de korte tijd die ik heb op deze planeet, ik geniet ten volle, met een liefdevolle hubby naast mijn zijde, mijn twee honden, ik doe lekker mijn zin  :weetniet:

Dan weten ze niet wat gezegd  :mrgreen:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #48 Gepost op: september 16, 2013, 20:17:31 »
35 en single, en helemaal geen kinderwens
en drie honden  :mrgreen:

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline insen

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 231 HV-Punten
    • Highstakes
« Reactie #49 Gepost op: september 16, 2013, 21:19:13 »
Hier geen kinderen, wel 8 honden  :mrgreen:
Heb nooit een echte kinderwens gehad, oké, heb ff getwijfeld toen mijn biologische klok begon te tikken 'het is nu of nooit' en toen onze vriendenkring kinderen begon te krijgen, toen hebben we ff iets gehad van 'zouden we ??' bang dat we achteraf spijt zouden hebben als we het niet zouden doen enzo.

En toen bedachten we ons, beter spijt dat we GEEN kinderen hebben dan spijt dat we er WEL hebben  :wink:
Het past gewoon niet bij onze levensstijl, ik ben er ook veel te ongerust voor + ik vind deze wereld/maatschappij niet bepaald zo geweldig dat ik een kind het wil aandoen om daarin op te groeien.

Ik vind het fijn om met de kinderen van mijn zus naar de speeltuin te gaan enzo en amuseer me wel met wat onnozel doen met de kinderen van vrienden maar vind het enorm vermoeiend en ben altijd blij als ik weer op mijn gemak thuis ben tussen mijn honden.
Dit jaar worden we 40 en we zijn tevreden met ons leven, missen absoluut geen kinderen, integendeel.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #50 Gepost op: september 16, 2013, 21:31:25 »
absoluut no need for kids hier  :mrgreen:

en ik hoef daarover geen gezaag rond mijn kop van familie, collega's, ... die het vreemd en egoïstisch vinden. pech voor hen, maar het is onze keuze en daarmee basta  :wink:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Online pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #51 Gepost op: september 16, 2013, 21:33:54 »
Als ik zie hoe onverdraagzaam/wreed mensen kunnen zijn voor elkaar, en surtout kinderen. Da (cyber)pesten, die zelfmoorden die daar uit voortgekomen zijn.. Maar ook volwassen mensen  :denk: nee bedankt..  :shifty:
Ik denk er net zo over. De aardbol loopt veel te vol. Ik vind het leven niet de moeite waard om er een kind bij op te zetten. Heb de kans gehad hoor, maar eigenlijk nooit gewild.

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #52 Gepost op: september 16, 2013, 22:33:17 »
Hier een jong koppel (24 en 26) en wij willen geen kindjes. Absoluut niet, moedergevoel mag dan nog komen, ik heb een sterk karakter en zal daar niet aan toegeven. Oorspronkelijk hadden wij wél een kinderwens. Maar sinds we zijn gaan samenwonen denken we daar gans anders over... als we mensen met kinderen zien, zien we eigenlijk enkel de nadelen en zijn we opgelucht dat we er geen hebben :oops: de leuke dingen zien we ook in, maar toch, nee danku :lol:

Daarnaast komt dan ook nog eens dat wij zo bewust mogelijk proberen te leven, en 'de mens' is gewoon niet bewust, ik wil niet nog een persoon op de aarde zetten om dan samen lekker de aarde nog wat verder kapot te maken. Daar doe 'ik' niet aan mee, ik leef nu eenmaal dus ikzelf doe er aan mee, maar ik doe niet mee aan de volgende generatie te 'produceren' om het zo te zeggen  :lol: mensen zijn gewoon niet ecologisch, een kind krijgen is dat dus ook niet.

Dan als derde reden: je kiest voor iemand om het op deze planeet te zetten, en eerlijk, de planeet wordt alsmaar wreder en het leven moeilijker... hoe gaat het er hier over 30 jaar uitzien? Je beslist dus in iemands plaats dat die daar maar mee moet om zien te gaan. én dan weet je nog niet eens wat er van die persoon gaat komen, wie weet wordt dat een drugsverslaafde ofzo, alez, dan is uw eigen leven ook nog eens om zeep want daar ziet een ouder nu eenmaal enorm van af als het niet goed afloopt met 't kind hé.

Nu klink ik zo zwart  :oops:

Kortom, hier is het een bewuste keuze: wij zullen wel lekker genieten van elkaar en onze woefkes  :luv: en wij zijn dus perfeeect gelukkig zo  :lol:

Ik denk er net zo over. De aardbol loopt veel te vol. Ik vind het leven niet de moeite waard om er een kind bij op te zetten. Heb de kans gehad hoor, maar eigenlijk nooit gewild.

dat dus.
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #53 Gepost op: september 16, 2013, 22:40:39 »
Hier een jong koppel (24 en 26) en wij willen geen kindjes. Absoluut niet, moedergevoel mag dan nog komen, ik heb een sterk karakter en zal daar niet aan toegeven. Oorspronkelijk hadden wij wél een kinderwens. Maar sinds we zijn gaan samenwonen denken we daar gans anders over... als we mensen met kinderen zien, zien we eigenlijk enkel de nadelen en zijn we opgelucht dat we er geen hebben :oops: de leuke dingen zien we ook in, maar toch, nee danku :lol:

Daarnaast komt dan ook nog eens dat wij zo bewust mogelijk proberen te leven, en 'de mens' is gewoon niet bewust, ik wil niet nog een persoon op de aarde zetten om dan samen lekker de aarde nog wat verder kapot te maken. Daar doe 'ik' niet aan mee, ik leef nu eenmaal dus ikzelf doe er aan mee, maar ik doe niet mee aan de volgende generatie te 'produceren' om het zo te zeggen  :lol: mensen zijn gewoon niet ecologisch, een kind krijgen is dat dus ook niet.

Dan als derde reden: je kiest voor iemand om het op deze planeet te zetten, en eerlijk, de planeet wordt alsmaar wreder en het leven moeilijker... hoe gaat het er hier over 30 jaar uitzien? Je beslist dus in iemands plaats dat die daar maar mee moet om zien te gaan. én dan weet je nog niet eens wat er van die persoon gaat komen, wie weet wordt dat een drugsverslaafde ofzo, alez, dan is uw eigen leven ook nog eens om zeep want daar ziet een ouder nu eenmaal enorm van af als het niet goed afloopt met 't kind hé.

Nu klink ik zo zwart  :oops:

Kortom, hier is het een bewuste keuze: wij zullen wel lekker genieten van elkaar en onze woefkes  :luv: en wij zijn dus perfeeect gelukkig zo  :lol:

dat dus.

:vuistje: mhihihi, mss kun je kiezen voor een eco-baby?  :mrgreen: tja, voor anderen klinkt dat zwart wss, maar voor velen onder ons klinkt dat logisch.. aan het ecologische had ik nu nog niet gedacht, maar tleven wordt idd wreder en moeilijker en je speelt in feite een beetje god, door leven te scheppen, en je kiest er zelf voor om iemand in het leven te brengen  :weetniet: k voel me daar niet toe in staat om zo'n keuzes te maken  :shifty:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #54 Gepost op: september 16, 2013, 22:44:31 »
:vuistje: mhihihi, mss kun je kiezen voor een eco-baby?  :mrgreen: tja, voor anderen klinkt dat zwart wss, maar voor velen onder ons klinkt dat logisch.. aan het ecologische had ik nu nog niet gedacht, maar tleven wordt idd wreder en moeilijker en je speelt in feite een beetje god, door leven te scheppen, en je kiest er zelf voor om iemand in het leven te brengen  :weetniet: k voel me daar niet toe in staat om zo'n keuzes te maken  :shifty:

Dat zouden ze nog moeten uitvinden, een ecobaby  :lol:

Idd, het is gewoon zo'n beangstigende keuze om te maken alleen al, los van al dat andere! En ik ben al zo bezorgd om m'n honden... ik denk dat ik een bezorgdheidsstoorni s krijg als ik een kind zou hebben  :vuistje:

Begrijp mij ook niet verkeerd, ik keur het van andere mensen zeker niet af, ik wil het gewoon zelf niet. En gelukkig mijn vriend ook niet  :lol:

Offline Larshann

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 120 HV-Punten
« Reactie #55 Gepost op: september 16, 2013, 22:45:51 »
Ik heb ook niks met kinderen, ik ben vrij zeker dat ik er nooit zal hebben (28j nu). Wel 7 honden  :mrgreen:
ik snap ook niet dat mensen dat egoïstisch kunnen vinden..tis nu niet dat de diersoort mens aan het uitsterven is en elk vrouwelijk exemplaar kinderen moet krijgen voor het voortbestaan van onze soort  :vuistje: eerder het tegenovergestelde..

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #56 Gepost op: september 16, 2013, 22:47:28 »
Dat zouden ze nog moeten uitvinden, een ecobaby  :lol:

Idd, het is gewoon zo'n beangstigende keuze om te maken alleen al, los van al dat andere! En ik ben al zo bezorgd om m'n honden... ik denk dat ik een bezorgdheidsstoorni s krijg als ik een kind zou hebben  :vuistje:

Begrijp mij ook niet verkeerd, ik keur het van andere mensen zeker niet af, ik wil het gewoon zelf niet. En gelukkig mijn vriend ook niet  :lol:

Een biologisch afbreekbare baby  :mrgreen:

Nee ja idem hier, keur het ook zeker niet af: leven en laten leven! maar ik wil ook niet meer met een scheve blik bekeken worden omdat ik zeg dat ik er zelf geen wil  :weetniet: precies of ik ben een alien..  :mrgreen:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #57 Gepost op: september 16, 2013, 22:50:07 »
Ik heb ook niks met kinderen, ik ben vrij zeker dat ik er nooit zal hebben (28j nu). Wel 7 honden  :mrgreen:
ik snap ook niet dat mensen dat egoïstisch kunnen vinden..tis nu niet dat de diersoort mens aan het uitsterven is en elk vrouwelijk exemplaar kinderen moet krijgen voor het voortbestaan van onze soort  :vuistje: eerder het tegenovergestelde..

Ik vind kinderen krijgen even egoïstisch als geen kinderen krijgen.. Je doet het beide voor jezelf, om je leven rijker en gelukkiger te maken.. Kdenk niet dat er nog veel mensen met dat idealisme rondlopen van "ik wil het leven schenken", nee ze willen gwn een baby omdat ze denken er gelukkiger door te worden..  :shifty: nogmaals: ik keur het niet af hé, maar kheb al veel commentaar gekregen dak een egoïst ben omdak ervoor kies om kinderloos te blijven maar eigenlijk hé ja  :weetniet:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #58 Gepost op: september 16, 2013, 22:51:46 »
Een biologisch afbreekbare baby  :mrgreen:

Nee ja idem hier, keur het ook zeker niet af: leven en laten leven! maar ik wil ook niet meer met een scheve blik bekeken worden omdat ik zeg dat ik er zelf geen wil  :weetniet: precies of ik ben een alien..  :mrgreen:

:rolf: :rolf: :rolf: (en ook een beetje gruwelijk  :shifty: haha )

Wij hebben tot nu toe geen last van de scheve blikken als we zeggen dat we er geen willen, maar dan weer wel als ze de redenen horen  :fuu:  :mrgreen:

Geen kinderen vind ik idd ook niet egoïstisch, wat een onzin als ze dat beweren!

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #59 Gepost op: september 16, 2013, 22:53:58 »

mensen zonder kinderen moeten met een aantal zaken minder rekening houden dan mensen met kinderen, hebben meer tijd voor zichzelf etc... denk dat dat de redenering erachter is  :denk:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal