Ik snap je compleet ergens in m'n hoofd denk ik ook wel vaak van fuuuck, deze wereld is naar de vaantjes, wil ik daar wél nog een kind in brengen? en tis zoals je zegt, of je gaat er 200% voor of niet, er zijn al genoeg sukkelaars
Dat denk ik dus ook vaak: Wil ik wel kinderen op deze wereld zetten?
Als ik zie hoe onverdraagzaam/wreed mensen kunnen zijn voor elkaar, en surtout kinderen. Da (cyber)pesten, die zelfmoorden die daar uit voortgekomen zijn.. Maar ook volwassen mensen nee bedankt..
Ik denk er net zo over. De aardbol loopt veel te vol. Ik vind het leven niet de moeite waard om er een kind bij op te zetten. Heb de kans gehad hoor, maar eigenlijk nooit gewild.
Hier een jong koppel (24 en 26) en wij willen geen kindjes. Absoluut niet, moedergevoel mag dan nog komen, ik heb een sterk karakter en zal daar niet aan toegeven. Oorspronkelijk hadden wij wél een kinderwens. Maar sinds we zijn gaan samenwonen denken we daar gans anders over... als we mensen met kinderen zien, zien we eigenlijk enkel de nadelen en zijn we opgelucht dat we er geen hebben de leuke dingen zien we ook in, maar toch, nee danku Daarnaast komt dan ook nog eens dat wij zo bewust mogelijk proberen te leven, en 'de mens' is gewoon niet bewust, ik wil niet nog een persoon op de aarde zetten om dan samen lekker de aarde nog wat verder kapot te maken. Daar doe 'ik' niet aan mee, ik leef nu eenmaal dus ikzelf doe er aan mee, maar ik doe niet mee aan de volgende generatie te 'produceren' om het zo te zeggen mensen zijn gewoon niet ecologisch, een kind krijgen is dat dus ook niet.Dan als derde reden: je kiest voor iemand om het op deze planeet te zetten, en eerlijk, de planeet wordt alsmaar wreder en het leven moeilijker... hoe gaat het er hier over 30 jaar uitzien? Je beslist dus in iemands plaats dat die daar maar mee moet om zien te gaan. én dan weet je nog niet eens wat er van die persoon gaat komen, wie weet wordt dat een drugsverslaafde ofzo, alez, dan is uw eigen leven ook nog eens om zeep want daar ziet een ouder nu eenmaal enorm van af als het niet goed afloopt met 't kind hé.Nu klink ik zo zwart Kortom, hier is het een bewuste keuze: wij zullen wel lekker genieten van elkaar en onze woefkes en wij zijn dus perfeeect gelukkig zo dat dus.
mhihihi, mss kun je kiezen voor een eco-baby? tja, voor anderen klinkt dat zwart wss, maar voor velen onder ons klinkt dat logisch.. aan het ecologische had ik nu nog niet gedacht, maar tleven wordt idd wreder en moeilijker en je speelt in feite een beetje god, door leven te scheppen, en je kiest er zelf voor om iemand in het leven te brengen k voel me daar niet toe in staat om zo'n keuzes te maken
Dat zouden ze nog moeten uitvinden, een ecobaby Idd, het is gewoon zo'n beangstigende keuze om te maken alleen al, los van al dat andere! En ik ben al zo bezorgd om m'n honden... ik denk dat ik een bezorgdheidsstoorni s krijg als ik een kind zou hebben Begrijp mij ook niet verkeerd, ik keur het van andere mensen zeker niet af, ik wil het gewoon zelf niet. En gelukkig mijn vriend ook niet
Ik heb ook niks met kinderen, ik ben vrij zeker dat ik er nooit zal hebben (28j nu). Wel 7 honden ik snap ook niet dat mensen dat egoïstisch kunnen vinden..tis nu niet dat de diersoort mens aan het uitsterven is en elk vrouwelijk exemplaar kinderen moet krijgen voor het voortbestaan van onze soort eerder het tegenovergestelde..
Een biologisch afbreekbare baby Nee ja idem hier, keur het ook zeker niet af: leven en laten leven! maar ik wil ook niet meer met een scheve blik bekeken worden omdat ik zeg dat ik er zelf geen wil precies of ik ben een alien..