collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Enkel honden  (gelezen 15638 keer)

Offline AD1988

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 687 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Enkel honden
« Reactie #20 Gepost op: september 16, 2013, 15:40:00 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Daar mag je zeker van zijn. Het is de grootste relatietest ooit in mijn ogen. Maar dat wil niet zeggen dat het zou mogen gebruikt worden als 'reddertje' natuurlijk. Gegarandeerd is het kind dan de dupe.

Ik weet niet of de 'maatschappij' persé wil dat iedereen een gezin vormt met kinderen. Wel is het zo dat er respect gevraagd wordt aan beiden partijen voor beide meningen/gezinnen, maar dat is vaak waar het schoentje knelt.

Ik word heel vaak scheef bekeken als ik zeg dat kinderen gewoon niet passen in mijn levensstijl. Termen als egoïst klinken me niet vreemd in de oren. "Komaan, da hoort toch bij het leven, iets van jezelf  :weetniet: "
Ik vind dat best wel jammer eigenlijk, ik ben zo al vriendinnen verloren :weetniet:

Offline Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: september 16, 2013, 15:44:12 »
Da is dus hé.  Ik kan niet zeggen wat voor reacties ik krijg omdat ik maar 1 kindje heb en wil.  Zelfs toen ik nog samen was met mijn ex.  Eén kind is geen kind.  Of waarmee gaat da kindje dan spelen als het geen broer of zuster heeft?  De maatschappij wil gewoon dat je minstens 2 kinderen hebt, anders wordt je scheef bekeken.

(Je moest de mensen hun gezicht zien toen ik zei dat, indien de dochter een speelmaatje wil, ik eerder nen hond in huis zou nemen dan ne tweede kleine ... en toen kwam Beau  :hmpf:  :mrgreen:).

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: september 16, 2013, 15:45:45 »
Ik krijg zelfs vaak de vraag wanneer we aan de volgende(n) beginnen, dus ik denk eigenlijk dat het niet persé zo is dat mensen willen dat je er 2 hebt. Mensen weten gewoon niet wat zeggen anders denk ik. Een soort van 'goed weer praatje'.  :roll:  :zot:

Offline fieke0509

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 251 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: september 16, 2013, 15:49:11 »
Maar heel tactvol zijn mensen ook niet.  Zo zei mijn bazin eens: 'oh, dus gij zijt al bijna 30?  Dan zou ik mijn gedacht eens beginnen opmaken want ge wordt er ook niet jonger op'. Toen ik dan vroeg of het dan beter is maar ne kleine te maken, 'just in case', toen stond ze daar zo wat te blozen.  Maar t was er toch weer uit.  Weet ook niet wat het probleem van al die mensen is.  Als het voor ons niet zo nodig is en we ons compleet voelen zonder, waarom zouden we dan persé toch kinderen moeten maken?

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: september 16, 2013, 15:50:14 »
Ik krijg zelfs vaak de vraag wanneer we aan de volgende(n) beginnen, dus ik denk eigenlijk dat het niet persé zo is dat mensen willen dat je er 2 hebt. Mensen weten gewoon niet wat zeggen anders denk ik. Een soort van 'goed weer praatje'.  :roll:  :zot:

Haha da heb ik idd nogal gehoord, als ze ni goe weten wat zeggen  :lol: tzijn gelik 1000 en 1 andere dingen da je over kunt klappen  :yes:
Maar vroeger (25 jaar geleden) toen ik geboren was kreeg mijn ma dat ook héél veel te horen ze, "een is geen, wanneer begin je aan de volgende, alé 1 kind, das niks toch, ..." Meestal van de iets oudere mensen, en vaak ook bij de echte boeren ezo  :vuistje:

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #25 Gepost op: september 16, 2013, 15:50:46 »
Ik weet dat ik jong ben, maar dit is zoiets waar ik een eeuwigheid over kan nadenken.

Langs de ene kant denk ik altijd, goh als ik ne goeie vent vind die even hard in dieren geinteresseerd is als ik, is dat voor mij prima. Dan wil ik héél graag gewoon huisdieren.
Langs de andere kant zou ik misschien wel graag een kind willen.
Ik weet het niet goed. Kdenk dat deze keuze sterk zal afhangen van mijn wederhelft..

Hoe dan ook, een wederhelft die géén huisdieren wil, die zoekt maar een ander.
En een wederhelft die 5kids wil, die ook.
Kdenk als ik een kind wil, het wellicht bij 1 of 2 exempla(a)r(en) zal blijven.
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn.

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: september 16, 2013, 15:52:08 »
Maar heel tactvol zijn mensen ook niet.  Zo zei mijn bazin eens: 'oh, dus gij zijt al bijna 30?  Dan zou ik mijn gedacht eens beginnen opmaken want ge wordt er ook niet jonger op'. Toen ik dan vroeg of het dan beter is maar ne kleine te maken, 'just in case', toen stond ze daar zo wat te blozen.  Maar t was er toch weer uit.  Weet ook niet wat het probleem van al die mensen is.  Als het voor ons niet zo nodig is en we ons compleet voelen zonder, waarom zouden we dan persé toch kinderen moeten maken?

Ik zie der ook t nut ni van in eerlijk gezegd  :weetniet: kind verdient dat dan ook niet om 2 ongeïnteresseerde ouders te hebben in ieder geval?  :weetniet: hoh, dit topic herinnert me eraan hoe ik erg me erger aan die dingen  :mrgreen:

Offline fieke0509

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 251 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: september 16, 2013, 15:55:27 »
Ik zie der ook t nut ni van in eerlijk gezegd  :weetniet: kind verdient dat dan ook niet om 2 ongeïnteresseerde ouders te hebben in ieder geval?  :weetniet: hoh, dit topic herinnert me eraan hoe ik erg me erger aan die dingen  :mrgreen:

Tja, zo denk ik dus ook.  Ik werk zelf binnen de Bijzondere Jeugdzorg en heb zo iets van: liever geen kinderen dan kinderen die maar half gewenst zijn?  Ik wil mij daar 200% voor inzetten en anders begin ik er niet aan.

En op dit moment voel ik en mijn man er dus niks voor.  Ons leven is compleet als onze hond er is en hij samen met onze twee kattenmannen gelukkig mag zijn bij ons.  Wat willen we nog meer?

Offline Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: september 16, 2013, 15:57:03 »
Beste reactie ooit omdat ik maar 1 kindje wil (en heb).  Wa gaat ge doen als er iets gebeurd me uw dochter?  Dan hebt ge niks meer.  Precies of ge neemt een 2de kind als reserve voor als er iets met de eerste gebeurd  :zot:.

Offline Sterreke1

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 97 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: september 16, 2013, 15:57:43 »
dit topic herinnert me eraan hoe ik erg me erger aan die dingen  :mrgreen:

Oeps sorry! :)
Maar je hebt gelijk.
Zelfs bij den dokter krijg ik opmerkingen...

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: september 16, 2013, 15:59:14 »
Juist en als ze weten dat je geen kinderen meer gaat krijgen is het: "En binnenkort brengt hij een vrouw mee met 2 kinderen." Het schuift steeds op en ze stoppen niet met hun onnozele dwangmatigheden.

Of dan doen ze meewarig: "Wij hebben kinderen, gij nen hond. Dat is hetzelfde."

Alsof ik mijn honden als kinderen zie.  :wave:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: september 16, 2013, 16:07:28 »
Juist en als ze weten dat je geen kinderen meer gaat krijgen is het: "En binnenkort brengt hij een vrouw mee met 2 kinderen." Het schuift steeds op en ze stoppen niet met hun onnozele dwangmatigheden.

Of dan doen ze meewarig: "Wij hebben kinderen, gij nen hond. Dat is hetzelfde."

Alsof ik mijn honden als kinderen zie.  :wave:

Kzie mijn honden nu niet als mijn kinderen, maar mensen begrijpen niet dat die liefde daarvoor ook super diep gaat  :weetniet: ma da komt dan wel vaak van mensen zonder honden ook  :lol:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: september 16, 2013, 16:13:37 »
Tja, zo denk ik dus ook.  Ik werk zelf binnen de Bijzondere Jeugdzorg en heb zo iets van: liever geen kinderen dan kinderen die maar half gewenst zijn?  Ik wil mij daar 200% voor inzetten en anders begin ik er niet aan.

En op dit moment voel ik en mijn man er dus niks voor.  Ons leven is compleet als onze hond er is en hij samen met onze twee kattenmannen gelukkig mag zijn bij ons.  Wat willen we nog meer?

Ik snap je compleet  :mrgreen: ergens in m'n hoofd denk ik ook wel vaak van fuuuck, deze wereld is naar de vaantjes, wil ik daar wél nog een kind in brengen?  :weetniet: en tis zoals je zegt, of je gaat er 200% voor of niet, er zijn al genoeg sukkelaars  :eh:

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: september 16, 2013, 16:15:19 »
Mijn vriend wil kinderen, maar ik heb die wens tot nog toe niet. De meeste ukjes vind ik irritant  :oops: Ik kan ze wel schattig vinden en er geduld mee hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat ik per se zelf een kind wil. Eigenlijk ben ik gelukkig zo met de katten en honden. Ik ben nogal op mijn vrijheid gesteld. Mij aanpassen aan een kind? Ik weet niet of ik dat zou kunnen :weetniet: Er is nog zo veel dat ik wil doen. En ik weet écht niet of ik een kind wil grootbrengen in onze huidige maatschappij.

Momenteel wonen we ook te klein (geen extra slaapkamer) dus mijn ventje heeft zijn kinderwens opgeborgen, voorlopig. We zullen zien wat de toekomst brengt. Moesten we ooit voor een kindje gaan, dan wil ik er in elk geval maar eentje. Ik zie mij niet met 2 of meer kids.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #34 Gepost op: september 16, 2013, 16:24:27 »
Bijna al mijn vriendinnen hebben kinderen. Sommige al gescheiden en in co-ouderschap.

Willen we uitgaan, dan kijken we dat ze de kinderen niet hebben.
Willen we gaan eten of is het bij de ene of de andere BBQ, dan vinden wij dat logisch dat de kindjes mee zijn  :weetniet: (bv, mijn verjaardagsbbq vroeg ik of de kindjes mee gingen zijn, want dan ging ik om iets speciaals voor hun op de BBQ :) )

Ik heb geen probleem met hun kindjes, zij ook niet met het feit dat ik er momenteel geen wil.

Zelfs mijn ma heeft het opgegeven om te vragen wanneer ze grootmoeder wordt. Mijn grootmoeder daarentegen kan zagen voor overgrootmoeder nog te worden en mijn ma zegt dan uit zichzelf: laat ze haar leven doen, ze is gelukkig met haar honden en Jerry, die heeft het druk genoeg, als ze eraan begint zal ze er klaar voor zijn en niet vroeger.

I love my mom  :mrgreen: :mrgreen: :vuistje:

T'es allemaal te zien hoe je het aanpakt  :whoea:

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: september 16, 2013, 17:17:28 »
Bij mij was het een beetje als bij sepke: ik had echt niks met andermans kinderen (integendeel!), maar ik zat zelf wel met een 'moederschapswens'. Ik wou samen met mijn man 'een kind maken'. En het was ook iets... dat ik niet zo goed kan uitleggen. Iets redelijk 'primitiefs': ik wou dat aspect van het vrouw zijn (zwanger zijn, bevallen, de borst geven, een kind opvoeden) ook echt zelf meemaken.

Niet dat ik vrouwen zonder kinderen onvrouwelijk vind, helemaal niet. Het is niets rationeels, het was bij mij echt bijna een biologische hunkering. Raar, he.

Ik ben nochtans verre van een typische moederlijke moeder gebleken, in de klassieke zin van het woord. Ik ben wel écht moeder, maar geen erg beschermende moeder. Nooit geweest.

Voor het andere deel, stress op je leven en in je relatie... kan ik volmondig zeggen dat ik dat wel ervaren heb. Ik denk dat dat dat soms een beetje dood wordt gezwegen door ouders. Vaak toch. Het is ook niet echt politiek correct van te zeggen dat je op dat moment gewoon totaal leeg en kapot bent door probs met je kids en je gezin. Het gezin blijft een onaantastbaar maatschappelijk ideaal.
'Je krijgt er zoveel voor terug'. Mja, er zijn momenten tijdens het leven van je kind dat je het gevoel hebt dat je helemaal niks terugkrijgt. Integendeel. Maar toch blijf je van hen houden, hoedanook en meer dan van ook eender wie je graag hebt gezien. Moeilijk onder woorden te brengen...

NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline borderlove

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 386 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: september 16, 2013, 17:56:02 »
Hier is het heel dubbel.... ik wou nooit kinderen, mijn vriend ( nu al 13 jaar samen) ook niet, tot vorig jaar, ineens kriebeltjes bij allebei, en ook het besef dat ik niet kon blijven zeggen " mss ooit", ik zou zelf niet ouder dan 35 à 36 willen zijn... dus in januari gestopt met de pil, in maart bleek ik al zwanger, in april zijn we onze kindjes (was een tweeling) verloren...

en ik , de nuchtere, die nooit iets met kinderen had, het heeft iets in me "geknakt"  :cry: het doet nog steeds zo'n pijn, ook de reacties van sommigen  :silenced: en nu beginnen ze te vragen " begint ge er al terug aan", en ik weet niet wat zeggen ...ik weet niet of ik er nog voor wil gaan, en mn vriend heeft hetzelfde...

Eigenlijk zijn we heel gelukkig , ook onze 2 hondjes erbij, en het idee van ons hele leven omgooien boezemt me angst in, en mn reactie na de miskraam ook :oops:

Ik denk dat we prefect gelukkig kunnen zijn zonder kinderen, en tegelijk ben ik bang dat ik achteraf spijt ga krijgen dat ik er geen heb  :weetniet:

tis hier dus nog een gans dilemma  :wink:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: september 16, 2013, 18:05:28 »
Hier is het heel dubbel.... ik wou nooit kinderen, mijn vriend ( nu al 13 jaar samen) ook niet, tot vorig jaar, ineens kriebeltjes bij allebei, en ook het besef dat ik niet kon blijven zeggen " mss ooit", ik zou zelf niet ouder dan 35 à 36 willen zijn... dus in januari gestopt met de pil, in maart bleek ik al zwanger, in april zijn we onze kindjes (was een tweeling) verloren...

en ik , de nuchtere, die nooit iets met kinderen had, het heeft iets in me "geknakt"  :cry: het doet nog steeds zo'n pijn, ook de reacties van sommigen  :silenced: en nu beginnen ze te vragen " begint ge er al terug aan", en ik weet niet wat zeggen ...ik weet niet of ik er nog voor wil gaan, en mn vriend heeft hetzelfde...

Eigenlijk zijn we heel gelukkig , ook onze 2 hondjes erbij, en het idee van ons hele leven omgooien boezemt me angst in, en mn reactie na de miskraam ook :oops:

Ik denk dat we prefect gelukkig kunnen zijn zonder kinderen, en tegelijk ben ik bang dat ik achteraf spijt ga krijgen dat ik er geen heb  :weetniet:

tis hier dus nog een gans dilemma  :wink:

Tijd brengt raad,en tijd heelt ook alle wonden  :huggg: zo'n dingen zijn ook gewoon niet in 1 2 3 verteerd hé.. Mensen zijn zo ongevoelig soms daarin.. "Hup zo rap mogelijk opnieuw beginnen proberen" Tis precies alsof je van je paard valt en er direct terug op moet, volgens hen  :weetniet:

Offline Ann C

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 377 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: september 16, 2013, 18:21:18 »
41 jaar, een hond en geen kindjes. Niet dat ik vreselijk anti-kind ben, maar ik heb toch nooit die drang/dat moedergevoel gehad.
Alhoewel mensen soms zeggen dat ze, gezien hoe ik met de hond omga, een schitterende moeder zou zijn. Toch nee dank u  :cheeky:
En ik ben blij dit allemaal te lezen, want idd, de opmerkingen en gedachtengang van sommige mensen is soms maf  :vuistje:
En ik heb het goed, echt wel, met vriend en hond.

Offline Fabienne75

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: september 16, 2013, 18:22:18 »
Hier ook enkel honden, en een hoop andere dieren. Ik ben bijna veertig en heb eigenlijk nooit kinderen gewild, nu ook nog niet.
Ik denk dat ze destijds bij mij vergeten zijn om er een biologische klok in te zetten ...
Ik voel me er goed bij en mijn man ook. Pas op, ik zie graag kinderen, ben trotse meter van Nick, de zoon van mijn beste vriendin, maar zelf kinderen nee bedankt. Veel mensen snappen dit niet maar toch is het zo. Enige nadeel is dat ik later alleen zal vallen want heb ook geen broers of zussen. Maar kinderen kopen om niet alleen te zijn vind ik onzin. Ken mensen met drie kinderen en die zitten te verkommeren op hun oude dag omdat ze te ver wonen en ze geen moeite doen om hen te helpen.
Ik kan zeggen dat ik geen spijt heb dat ik kinderloos ben. Ik hou van het leven, van mijn dieren, en vind mijn leven prima zo als het nu is.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal