collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Enkel honden  (gelezen 15635 keer)

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Enkel honden
« Reactie #160 Gepost op: september 17, 2013, 21:46:05 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik durf eigenlijk wel luidop zeggen dat onze honden absoluut niet minder tijd met ons hebben. Integendeel...
Dit jaar zijn we echt serieus vaak naar het buitenland getrokken op wedstrijd / weekend: met honden én baby. Ook de trainingen gaan gewoon door.

Ook zou ik niet zeggen dat we minder tijd voor mekaar hebben... het is WEL zo dat een kind absoluut geen 'relatiereddertje' is.  :vuistje: Integendeel!!!
Onze dochter is inmiddels 8 maanden oud, en nog steeds een zeer slechte doorslaper. Elke nacht moet ze me minstens een keer (liefst 2 x) uit bed zetten. Ik ben eigenlijk doodop, hoewel ik het zonder morren altijd zal doen. Maar ik voel aan mezelf dat mijn humeur er onder te lijden heeft en ja, dat komt vaak naar buiten bij de partner  :happywink:

Voor de bevalling nam ik gedurende de week geregeld 1 of 2 honden mee op wandeling, even 'uitwaaien'.
Dat is nu geminderd... maar... in ruil daarvoor ben ik vaker thuis en kunnen ze veel meer en langer los in tuin en velden. En daar hebben ze, denk ik, meer aan dan aan een aangelijnde wandeling.

Ik heb vooral mijzelf aangepast aan het hebben van een kind. Ik vind (en dat is mijn persoonlijke mening) dat tijdens die eerste maanden en misschien zelf ja(a)r(en) de zorg van een kind vooral op de vrouw terug valt.
Nu pas zie ik mijn vriend geregeld even met haar spelen 's avonds op de mat  :fuu: tot ze moe is, dan mag 'mama' haar terug een fles geven en slapen leggen.

Offline elliot

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #161 Gepost op: september 17, 2013, 21:46:56 »
Aan de ene kant denk ik ook wel dat het goed zou zijn om er iets bij te hebben wat je alles beter doet relativeren en jezelf iets minder belangrijk te vinden... MAAR ik vind nog steeds heel veel argumenten om het niet te doen.

Daar raak je nu eens een punt aan dat zooooo juist is: een kind/kinderen helpen enorm om te relativeren en jezelf iets minder belangrijk te vinden.

Om een vb te geven: voor ik M kreeg was ik een drama queen wat mijn haar betrof. Het kon maar nooit goed liggen, altijd te plat, te flets, woedebuien voor de spiegel bij het gepriegel met gel, lak, speldjes, blaaaaah! Sinds hij er is, heb ik dat niet meer. De eerste jaren geen tijd, de jaren daarna iets van 'het is maar haar, ik sta voor hetere vuren dan voor een idioot kapsel.' Klinkt onnozel, maar is maar een klein vbtje.

En een andere: voor ik M kreeg haatte ik mijn lijf. Te vet, te dit, te dat, lelijk, te kleine borsten, te dikke borsten, altijd wat. Na de geboorte heb ik mijn lijf nooit meer gehaat. Integendeel, ik heb veel respect voor een lijf dat een baby in zich kon laten ontwikkelen ėn die dan nog 3 maand na de geboorte kon laten groeien als kool, gewoon op melk dat het zelf produceerde  :mrgreen: Allez, da's toch een wonder van de natuur! En nu zie ik dat beetje vet hier en daar en die euh... steeds omvangrijker wordende voorgevel gewoon als iets dat hoort bij vrouw zijn.
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
« Reactie #162 Gepost op: september 17, 2013, 21:49:45 »
Daar raak je nu eens een punt aan dat zooooo juist is: een kind/kinderen helpen enorm om te relativeren en jezelf iets minder belangrijk te vinden.

Om een vb te geven: voor ik M kreeg was ik een drama queen wat mijn haar betrof. Het kon maar nooit goed liggen, altijd te plat, te flets, woedebuien voor de spiegel bij het gepriegel met gel, lak, speldjes, blaaaaah! Sinds hij er is, heb ik dat niet meer. De eerste jaren geen tijd, de jaren daarna iets van 'het is maar haar, ik sta voor hetere vuren dan voor een idioot kapsel.' Klinkt onnozel, maar is maar een klein vbtje.

En een andere: voor ik M kreeg haatte ik mijn lijf. Te vet, te dit, te dat, lelijk, te kleine borsten, te dikke borsten, altijd wat. Na de geboorte heb ik mijn lijf nooit meer gehaat. Integendeel, ik heb veel respect voor een lijf dat een baby in zich kon laten ontwikkelen ėn die dan nog 3 maand na de geboorte kon laten groeien als kool, gewoon op melk dat het zelf produceerde  :mrgreen: Allez, da's toch een wonder van de natuur! En nu zie ik dat beetje vet hier en daar en die euh... steeds omvangrijker wordende voorgevel gewoon als iets dat hoort bij vrouw zijn.

:yes: :yes: :yes:
helemaal akkoord

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #163 Gepost op: september 17, 2013, 22:19:53 »
'k zal nog wat smos-foto's trekken  :mrgreen:

Dat zijn dus de dingen die ik echt geweldig vind hè!!! Ne kleine die zijn eerste-verjaardagstaart helegans over zijn eigen mag uitsmeren!  :mrgreen:
Ik heb er geen, dus ik kan het niet zeggen, maar ik 'geniet' daar dus echt van als de honden hier 'zo honds mogelijk zijn', doen wat ze graag doen, hun kleine hartjes ophalen EN ik stel me dat dan al wel eens voor dat dat bij een kind natuurlijk nog meer zo is, dat je daar ontzettend blij van wordt als die hun hartje kunnen ophalen aan kleine prullen, gewoon kind zijn... (maar dan denk ik ook meteen de kleine verdrietjes erbij die je ook moet trotseren... Toen mijn nicht hier laatst vertelde hoe de eerste schoolweken van hare 2 en halfjarige verliepen, was ik zelf begod bijna aan 't snotteren... Zo'n klein prutske, alleen op die speelplaats, waar de grote kleuters wild spelen, een bel gaat en niet weten wat dat betekent, enz enz enz... )

Ik wil wel heel graag een metekind!!! Maar heb geen broers of zussen, Jochen ook maar 1 broer, ouder nog en niet meteen van zin om kinderen te nemen... Alle hoop is gevestigd op 'diejen tweede van mijn nichtje die eraan zit te komen...'  :pray:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #164 Gepost op: september 17, 2013, 22:29:00 »
Zeg Timo, vertel eens niet zo vreselijk droef over die schooldag, ik krijg instant medelijden met mijn ventjes dat ze daar al veel te snel ook aan toe zijn! Ik zie ze daar al staan met hun boekentasje, hand in hand, niet wetende waar ze naartoe moeten en dan beseffend dat mama zal vertrekken.  :cryblue: :cryblue:

Online Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #165 Gepost op: september 17, 2013, 22:30:49 »
Zeg Timo, vertel eens niet zo vreselijk droef over die schooldag, ik krijg instant medelijden met mijn ventjes dat ze daar al veel te snel ook aan toe zijn! Ik zie ze daar al staan met hun boekentasje, hand in hand, niet wetende waar ze naartoe moeten en dan beseffend dat mama zal vertrekken.  :cryblue: :cryblue:
Onze Jorre zet het net niet op een brullen omdat hij niet op school mag blijven, hopelijk vertrekt hij in maart gezwind naar school  :shifty:

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #166 Gepost op: september 17, 2013, 22:36:01 »
Onze Jorre zet het net niet op een brullen omdat hij niet op school mag blijven, hopelijk vertrekt hij in maart gezwind naar school  :shifty:

Zo'n verhalen mogen dus wel.  :lol:

Online Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #167 Gepost op: september 17, 2013, 22:38:47 »
Zo'n verhalen mogen dus wel.  :lol:
mag je in de weken ervoor niet een paar keer langsgaan in de klas?  De juf heeft al een paar keer gezegd dat 'k gerust eens een uurtje ofzo mag blijven hangen met onze Jorre, zo is er toch al iets herkenbaar voor hem, we kijken ook dagelijks een door het raam van z'n klasje en als het aan hem lag bleven we daar dus staan tot de bel terug gaat  :mrgreen:

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #168 Gepost op: september 17, 2013, 22:39:24 »
Waarschijnlijk wel, maar ik moet zeggen dat ik nog niet geïnformeerd heb.  :fuu:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #169 Gepost op: september 17, 2013, 22:41:22 »
Mhihi, naar het schijnt ging mijn mama met mij als peuter ook es gaan zien naar het klasje, en we gingen binnen en ik ging mij direct gaan zetten naast de kindjes.. En mama zei, ga je hier bij de kindjes blijven? En ik zei jaaaa  :yes: en zo ben ik mijn eerste ochtend naar school geweest  :shifty:

Ik heb er nooit problemen mee gehad  :shifty:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #170 Gepost op: september 17, 2013, 22:43:10 »
En wie herinnert zich de eerste schooldag van zichzelf eigenlijk nog? Niemand toch? (of ben ik mis?)

edit: ik denk vaak, waarom doe ik al die moeite, ze weten er binnen een paar jaar toch niets meer van.  :lol:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #171 Gepost op: september 17, 2013, 22:44:15 »
Het eerste middelbaar.. Dat staat in mijn geheugen gegrift  :shifty:

Online Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #172 Gepost op: september 17, 2013, 22:44:50 »
Waarschijnlijk wel, maar ik moet zeggen dat ik nog niet geïnformeerd heb.  :fuu:
:lol: dat komt wel goed  :cheeky:

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #173 Gepost op: september 17, 2013, 22:47:56 »
En wie herinnert zich de eerste schooldag van zichzelf eigenlijk nog? Niemand toch? (of ben ik mis?)

edit: ik denk vaak, waarom doe ik al die moeite, ze weten er binnen een paar jaar toch niets meer van.  :lol:
De eerste dag in de kleuterschool niet, nee. Maar ik heb toch nog een aantal zéér duidelijke (en niet aangename) herinneringen aan de kleuterschool!

De eerste dag in de lagere herinner ik me wel nog. Zelfs het kleedje dat ik droeg (maar dat zal vooral aan de "eerste schooldag-foto" in het familie-album liggen  :mrgreen:
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #174 Gepost op: september 17, 2013, 22:50:39 »
Wel, als ik terugdenk aan mijn kindertijd dan heb ik veel herinneringen. MAAR het zijn dus vooral herinneringen waar ook een foto van bestaat en het is dus dat wat ik me denk te herinneren volgens mij.

Ik was bv 7 toen we op reis waren naar Schotland. Ik weet daar niets meer van. Op de foto's na.  :denk:

Online Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #175 Gepost op: september 17, 2013, 22:58:23 »

de eerste schooldag niet, maar wel een paar dingen die 'k me van dat jaar herinner.  M'n beste vriendje 'Frederiksken Mazeu' ... m'n ouders maar nadenken wie dat mannetje wel kon zijn, bleek hij de zoon van de grootste concurrent te zijn  :mrgreen:  Oh ja en dat 'k een bloedhekel had aan m'n juf en ik haar lievelinske was  :yeek: :yeek: :yeek:  Iedereen had er schrik van maar om de één of andere reden was die nooit boos op mij (toch moest 'k er niet van weten :shifty:).  Algemene dingen weet 'k niet meer maar zo details als de bedjes voor de middagdutjes kan 'k mij echt nog herinneren, of m'n klompjes (die vond 'k geweldig) en een rokje dat 'k echt verschrikkelijk vond om te dragen, schoenen met een floshke (die had 'k eraf proberen knippen in de klas toen we de eerste keer een schaar vastkregen, mislukt, die dingen zijn zo bot als iets :roll::lol:

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #176 Gepost op: september 17, 2013, 22:59:22 »
ik heb hier weer iets in gang gestoken  :mrgreen: Het ging dus niet zozeer over 'de eerste schooldag' (want ja, ook zij mocht de eerste week mee tot aan het klasje enzo) het ging hem over het feit dat ze na een week plots niet meer graag ging en dat dat zowat samen hing met 'staartjes die steevast los waren terwijl mijn nicht heel zeker was dat ze de elastiekjes toch wel echt goed vast gedaan had' en dus ook bleek dat er één of ander snot jong elke dag aan haar haar lag te trekken en van die dinges... Het 'uit handen geven van je kleintje dus' en nee ze herinneren zich daar helemaal niks meer van, maar jij moet er wel door hè  :mrgreen:

Offline Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #177 Gepost op: september 18, 2013, 08:16:54 »
Ik wil wel heel graag een metekind!!! Maar heb geen broers of zussen, Jochen ook maar 1 broer, ouder nog en niet meteen van zin om kinderen te nemen... Alle hoop is gevestigd op 'diejen tweede van mijn nichtje die eraan zit te komen...'  :pray:

Da wil niets zeggen hé.  De meter van mijn dochter is de vrouw van een jeugdvriend van mijn ex, de peter een collega van mijn ex.  Wij hebben dus bewust voor vrienden gekozen en niet voor familie.  :wink:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #178 Gepost op: september 18, 2013, 08:21:48 »
Mhihi, naar het schijnt ging mijn mama met mij als peuter ook es gaan zien naar het klasje, en we gingen binnen en ik ging mij direct gaan zetten naast de kindjes.. En mama zei, ga je hier bij de kindjes blijven? En ik zei jaaaa  :yes: en zo ben ik mijn eerste ochtend naar school geweest  :shifty:

Ik heb er nooit problemen mee gehad  :shifty:
Zo'n vraag is wel gevaarlijk. Stel dat het kind 'neen' antwoordt... Dan sta je daar.

Offline Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #179 Gepost op: september 18, 2013, 08:28:32 »
... en dan beginnen we te onderhandelen hé  8).

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal