collapse

Cadeauwinkel

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: DOGid... Chipnummer - adres gewijzigd.  (gelezen 1086 keer)

Offline Voica

• verslaafde hondenvriend
  • *
DOGid... Chipnummer - adres gewijzigd.
« Gepost op: juli 30, 2018, 22:35:19 »

Aangezien ik in de nabije toekomst naar Nederland verhuis, heb ik contact opgenomen met ABIEC (Dogid).

Kitai's gegevens zijn gewijzigd;  wat wil zeggen dat er bij hem nu vermeld staat 'geŽxporteerd'.

Maar wat als hij nu verloren loopt ? Als mensen dan zijn chipnummer ingeven , komen ze bij 'geŽxporteerd' uit... dat helpt hun niet veel verder
toch en dat slaat het nut van de chip dan toch in de wind of ben ik zo verkeerd ?

Kishan's zijn adres gegevens stonden eigenlijk nog steeds op zijn gast gezin, aangezien mijn telefoonnummer er op stond had ik die adres
gegevens gewoon laten staan (aangezien ik die mensen ook ken).

Helaas geraakt dat nu niet gewijzigd, omdat zij een brief krijgen en als ze geen gehoor aan die brief geven dan wijzigt het adres... maar zij
beweren helaas dat ze geen brief gehad hebben waardoor de adres gegevens nog steeds onveranderd zijn.

Iemand een idee , wat ik exact moet doen met het feit dat bij Kitai 'geŽxporteerd' staat ? Kunnen mensen op een andere manier chip nummer en adres gegevens opvragen ?

Alvast merci !

Offline maart

• *
  • Geslacht: Vrouw
Re: DOGid... Chipnummer - adres gewijzigd.
« Reactie #1 Gepost op: juli 31, 2018, 06:20:42 »
In Nederland inschrijven veronderstel ik.  Daar zijn verschillende data banken.

Offline Voica

• *
« Reactie #2 Gepost op: juli 31, 2018, 06:50:10 »
In Nederland inschrijven veronderstel ik.  Daar zijn verschillende data banken.

Ja, dat heb ik intussen gedaan. Lange leve Google...

Maar de vraag is eerder; wij wonen op de grens met Belgie - Nederland.... stel ze zijn een dagje bij mijn mama en ze gaan hier lopen terwijl ik in Nederland woon, zijn ze dus niet meer terug te vinden in de databank van Belgie en staat daar gewoon 'GeŽxporteerd' ; maar wat is degene zoals Politie daar dan mee ??  Of bekijken die echt ook buitenlandse databanken (want eerlijk, zo slim zijn ze hier niet op dat vlak vrees ik, absoluut geen belediging maar heb op dat vlak al eerder stoten meegemaakt hier op de gemeente).

Offline maart

• *
« Reactie #3 Gepost op: juli 31, 2018, 07:24:47 »
DogId gaat enkel over honden die in Belgie geregistreerd staan, dus daar zijn dan inderdaad geen gegevens meer van terug te vinden.  Je moet dan kijken op europetnet.com

Offline Trace

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #4 Gepost op: juli 31, 2018, 19:12:21 »

Iemand een idee , wat ik exact moet doen met het feit dat bij Kitai 'geŽxporteerd' staat ? Kunnen mensen op een andere manier chip nummer en adres gegevens opvragen ?

Alvast merci !

Het is al jaaaaaren een euvel dat van die "geŽxporteerd", het geeft broodfokkers een vrijbrief om wat dan ook met honden te doen... geen spoor meer van!  Veel activisten hebben dit al aangekaart bij dierenwelzijn, maar die hebben daar geen oren naar. Daar ga je dus niets aan kunnen veranderen. Check eens of/hoe hij geregistreerd staat in de europese database: https://www.petbase.eu/index.php (ik hoop dat die niet doorverwijzen, en zo ja, dan naar de Nederlandse als die daar nu ingeschreven is).

Offline Voica

• *
« Reactie #5 Gepost op: juli 31, 2018, 21:03:38 »
Het is al jaaaaaren een euvel dat van die "geŽxporteerd", het geeft broodfokkers een vrijbrief om wat dan ook met honden te doen... geen spoor meer van!  Veel activisten hebben dit al aangekaart bij dierenwelzijn, maar die hebben daar geen oren naar. Daar ga je dus niets aan kunnen veranderen. Check eens of/hoe hij geregistreerd staat in de europese database: https://www.petbase.eu/index.php (ik hoop dat die niet doorverwijzen, en zo ja, dan naar de Nederlandse als die daar nu ingeschreven is).

Ja, ik stel mij hier dus ook serieuze vragen bij.

Ik heb ze nu beide ingeschreven in de nederlandse databank...

Maar inderdaad, als je naar de europese database gaat verwijzen ze door naar Dog Id..... waar ze dus niks verder mee zijn.

Heb altijd geloofd in de chip en mijn honden als ze loslopen droegen ze dan ook vaak geen halsband. Maar dat zal dus nu weer gaan veranderen, en een halsband met telefoonnr op of zo...

Offline Sedde

• *
« Reactie #6 Gepost op: augustus 01, 2018, 00:05:24 »
Ik zou hen bij DogID in dat geval op het adres van je moeder laten staan met jouw telefoonnummer erbij. Die blijft toch gewoon in BelgiŽ wonen neem ik aan.

Offline witte duivels

• *
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #7 Gepost op: augustus 09, 2018, 19:37:12 »
Ja, dat heb ik intussen gedaan. Lange leve Google...

Maar de vraag is eerder; wij wonen op de grens met Belgie - Nederland.... stel ze zijn een dagje bij mijn mama en ze gaan hier lopen terwijl ik in Nederland woon, zijn ze dus niet meer terug te vinden in de databank van Belgie en staat daar gewoon 'GeŽxporteerd' ; maar wat is degene zoals Politie daar dan mee ??  Of bekijken die echt ook buitenlandse databanken (want eerlijk, zo slim zijn ze hier niet op dat vlak vrees ik, absoluut geen belediging maar heb op dat vlak al eerder stoten meegemaakt hier op de gemeente).

een dierenarts van de grensstreek zal automatisch beide database bekijken!

Offline sepke

• *
« Reactie #8 Gepost op: augustus 09, 2018, 19:56:32 »
En hang een penning met telefoonnr aan de halsband voor de zekerheid.

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #9 Gepost op: augustus 12, 2018, 18:22:34 »
En hang een penning met telefoonnr aan de halsband voor de zekerheid.

:yes: doe ik hier ook , politie is niet altijd vertrouwd met de chip(lezer) een penning is direct voor iedereen leesbaar  :yes:

Pas hier besteld leuke penningen snelle correcte service en degelijk materiaal  :thumbs:

https://www.hondenpenningenzo.nl/reddingo-hondenpenning-emaille

Offline sepke

• *
« Reactie #10 Gepost op: augustus 12, 2018, 22:22:59 »
Daar hebben wij er ook van.  :yes:

Ik denk er wel aan om nog een halsband met duidelijk telefoonnr voor Sky te laten maken. Die haar chip zouden ze nooit kunnen lezen, mss haar penning wel als hij goed hangt en ze zou stilstaan, maar ook dat zal niet simpel worden, zo vriendelijk is ze niet. Nu, hopelijk nooit nodig natuurlijk.

Offline Voica

• *
« Reactie #11 Gepost op: augustus 17, 2018, 19:50:07 »
een dierenarts van de grensstreek zal automatisch beide database bekijken!

Ik hoop het... maar heb ze in Nederland ingeschreven.

En ik denk dat ik ze in Belgie terug op mijn mama's adres zal zetten... dan komen ze zeker terecht moest er wat zijn.

Volg ons op instagram

Plan de verzorging van je hond of kat dankzij Life Plan van WelloPet.

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal