collapse

Auteur Topic: De vreemdste opmerkingen van anderen over jou hond?  (gelezen 365032 keer)

Offline Ien

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: De vreemdste opmerkingen van anderen over jou hond?
« Reactie #3260 Gepost op: maart 16, 2018, 07:03:20 »
We hadden vroeger een poedel in de IPO, en daarvoor vond ik het slimme maar vaak valse honden  :vuistje:.
Een vriendin wilde ook ipo starten en die zeiden ze dat ze 'dan beter een poedel gekocht had, dan had ze tenminste een echte hond'.   :weetniet:
Dus jij komt gewoon de verkeerde mensen tegen.  :mrgreen:

Offline runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #3261 Gepost op: maart 16, 2018, 08:52:51 »
We hadden vroeger een poedel in de IPO, en daarvoor vond ik het slimme maar vaak valse honden  :vuistje:.
Een vriendin wilde ook ipo starten en die zeiden ze dat ze 'dan beter een poedel gekocht had, dan had ze tenminste een echte hond'.   :weetniet:
:lol:

Offline Lovedogs

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #3262 Gepost op: maart 16, 2018, 09:47:43 »

Haha!   :mrgreen: Dat is dan ook een grote uitzondering op de regel hoor  :lol:
Maarja, in de IPO wereld ben ik dan ook niet echt thuis...  :oops:

Offline benji

• *
« Reactie #3263 Gepost op: maart 16, 2018, 14:12:10 »
de verkeerde mensen tegen gekomen ??  :fuu:
Tja nu je het zegt  :mrgreen:

Offline benji

• *
« Reactie #3264 Gepost op: maart 18, 2018, 21:39:44 »
van iemand die een hekel had aan poedels hoorde ik al eens dat ze manipulators waren en leugenaars
héhé
leugenaars héhé nou ja het zijn slimmeriken
Maar ik hoorde nog niet dat ze vals waren ??? Waarom zo een beeld ???

Van Mechelaars wordt het al eens gezegd,???  :fuu:

Dat is hoe men een situatie beoordeeld zeker .. :mrgreen:
Een hond lezen en begrijpen is natuurlijk een moeilijkheid, die niet te onderschatten valt :happywink:

« Laatst bewerkt op: maart 19, 2018, 12:41:56 door benji »

Offline Taygi

• warme hondenvriend
  • *
  • "Is this fish that I have, or chicken?"
« Reactie #3265 Gepost op: maart 19, 2018, 14:58:53 »
Ik snap dat niet zo, dat sommige honden rassen 'vals' zijn. Ik hoorde het af en toe van een tante over de Berner Sennen honden, en dat zijn toch heel typische familiehonden? (zeg ik als absolute leek, want ik weet niets van de Berner Sennen)

Weet niet goed wat er bedoelt wordt met vals  :weetniet:

Offline runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #3266 Gepost op: maart 19, 2018, 19:20:24 »
Ik snap dat niet zo, dat sommige honden rassen 'vals' zijn. Ik hoorde het af en toe van een tante over de Berner Sennen honden, en dat zijn toch heel typische familiehonden? (zeg ik als absolute leek, want ik weet niets van de Berner Sennen)

Weet niet goed wat er bedoelt wordt met vals  :weetniet:
Berners zijn een tijd heel populair geweest en overfokt waardoor er allerlei problemen ingeslopen zijn. Tegenwoordig vind je nog zo'n probleemgevallen bij broodfokkers (er staat nu toevallig net zo'n verhaal op hv)
Onder vals versta ik een hond die onverwacht agressief uit de hoek kan komen. Vaak wordt dit woord gebruikt door onervaren mensen die de waarschuwingsignale n van de hond niet opmerken of verkeerd interpreteren.

Offline benji

• *
« Reactie #3267 Gepost op: maart 20, 2018, 13:39:35 »
[
Onder vals versta ik een hond die onverwacht agressief uit de hoek kan komen. Vaak wordt dit woord gebruikt door onervaren mensen die de waarschuwingsignale n van de hond niet opmerken of verkeerd interpreteren.
[/quote]
 Volledig mee akkoord
niet gemakkelijk voor onervaren personen om zo een hond goed te lezen

En als aanvullende inlichting : een poedel mag in België niet meedoen in wedstrijden IPO, Ring of wat ook in die richting ..
Je zult ze wel tegenkomen in Agility en gehoorzaamheid
In Duitsland vind je poedels opgeleid als politiehonden
Degene die ik zag zijn wel sportieve, stevige en robuuste poedels
En als jachthonden ... ze hebben een goed zicht in het schermer donker
¨

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #3268 Gepost op: juni 20, 2019, 09:22:54 »
Voor ons blijft het een vreemde opmerking:

"Je moet die honden zeker heel veel wassen hé?!"

Wij hebben 2 witte keeshonden (lange vacht) en mensen (zelfs die met honden) gaan er vanuit dat we die witte honden minstens 1 keer per week moeten wassen met dash zodat ze wit blijven  :lol: :lol: Hoe vaak ik al heb uitgelegd dat ze een zelfreinigende vacht hebben en dat ik ze enkel moet wassen als ze in 💩 hebben gerold of te veel in de modder (maar zelfs dat hoeft vaak niet).

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #3269 Gepost op: juni 20, 2019, 09:52:51 »

Wij hebben 2 witte keeshonden (lange vacht) en mensen (zelfs die met honden) gaan er vanuit dat we die witte honden minstens 1 keer per week moeten wassen met dash zodat ze wit blijven  :lol: :lol: Hoe vaak ik al heb uitgelegd dat ze een zelfreinigende vacht hebben en dat ik ze enkel moet wassen als ze in 💩 hebben gerold of te veel in de modder (maar zelfs dat hoeft vaak niet).

Dat is bij de Beardies ook da valt er terug af allé de modder toch  :mrgreen:

Na een strand of sneeuw wandeling ist wit ook weer spierwit  :yes:

Opt strand wel zien dat ze niet te veel zeewater drinken anders ist race kak  en ist :zeep:   :fuu:

Offline Taygi

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #3270 Gepost op: juni 20, 2019, 10:18:55 »
@RustlingRose Ik krijg die vragen ook heel vaak. Mensen zijn altijd geshockeerd als ik dan zeg dat wij die maar een ker per week kammen en hem maar 2-3 keer per jaar wassen. En eigenlijk wassen we hem alleen A) voor een show B ) als hij stinkt van te gaan zwemmen.

Offline Topaaz

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #3271 Gepost op: juni 20, 2019, 12:11:52 »
Just smile and wave :mrgreen: je gaat nog veel onzin horen van mensen die hem verkondigen als de enige waarheid.

In de puppyles van iemand (geen instructeur gelukkig) moeten horen dat een stafford niet lost.

Even hierop terugkomen - lees het pas nu - Nero is op losloopweide door Engelse Stafford van 10 jaar zonder aanleiding aangevallen geweest (sounds familiar right). De stafford beet in zijn poot en liet niet los... Ik heb hem half moeten wurgen voor hij loste... Nu dat beest was echt in rode waas want beet meteen daarop een andere hond maar wil maar zeggen dat er toch iets van waarheid inzit. De poot is genezen, maar de littekens zijn er wel

Offline runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #3272 Gepost op: juni 20, 2019, 14:08:26 »

Haha. Onlangs moest ik op een akita passen. Tijdens een wandeling had hij door modder gelopen en mijn vriend zei "oei, nu moet je die wassen " dus ik "nee, dat is een zelfreinigende vacht" Hij vond het eerst raar maar de volgende dag zag hij dat de hond proper was zonder dat ik hem gewassen had en dat vond hij fantastisch  :lol:

Nog een over diezelfde akita: "die houdt zijn staart wel proper als hij kakt, hè". Waar mensen toch aan denken als ze een hond zien  :doh: we wandelden gewoon voorbij, ik ben daar niet gestopt om zijn behoefte te laten doen.

Offline Taygi

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #3273 Gepost op: juni 20, 2019, 15:16:19 »
Over zijn kak-gewoontes heeft er mij nog niemand aangesproken. Heb anders wel een leuk verhaal over een trimster die blijkbaar geen samojeden-broek kan kammen en diaree de volgende dag....  :denk:

In Praag hadden we wel weer heel veel bekijks. Grappig eigenlijk hoe sommigen reageren. We wandelden voorbij een groep schoolieren 16-18 jaar. Een jongen ziet ons, hapt hoorbaar naar adem, grijpt een andere haar schouder vast en schud heftig terwijl hij naar Ghost wijst. Dan begint die luid "wooooooooowww" te roepen.

Enerzijds grappig, anderzijds  :oops:

@Topaaz

Ik hoor ook wel zo'n dingen over buldogs hoor. En 't is niet lang geleden dat ik een soort duitse herder mix zijn kaken heb moeten opentrekken van rond Ghost zijn nek.

A+ voor al dat haar dat heeft hem wel al wat wonden gescheeld

Offline Topaaz

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #3274 Gepost op: juni 21, 2019, 08:38:15 »

@Topaaz

Ik hoor ook wel zo'n dingen over buldogs hoor. En 't is niet lang geleden dat ik een soort duitse herder mix zijn kaken heb moeten opentrekken van rond Ghost zijn nek.

A+ voor al dat haar dat heeft hem wel al wat wonden gescheeld

Zou kunnen, ik heb echter geen ervaring met bijtende Engelse bulldogs (wel met Amerikaanse en de Bully rassen (wellke terriers zijn zoals de stafford en niet echt bulldogs) dus kan hier niet over meepraten. I know dat alle honden kunnen bijten, echter mijn 2 heel nare ervaringen zijn met stafford en halve stafford dus ja, ik ben voorzichtig hierin geworden (en voor je het aanhaalt, ik ken ook echt super sociale staffords dus niet alle zijn hetzelfde :) )

:)

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #3275 Gepost op: juni 21, 2019, 10:34:19 »
Nog een over diezelfde akita: "die houdt zijn staart wel proper als hij kakt, hè". Waar mensen toch aan denken als ze een hond zien  :doh: we wandelden gewoon voorbij, ik ben daar niet gestopt om zijn behoefte te laten doen.
Dat is inderdaad handig die krulstaart  :vuistje:
Te bedenken dat ik dat eigenlijk eerst lelijk vond en dat ik daarom geen kees wou. Nu kan ik me een hond zonder krulstaart bijna niet inbeelden. Wanneer ik honden met een hangende staart zie, denk ik altijd eerst "oh die voelt zich niet goed of is ongelukkig" (wanneer onze honden hun krul niet op de rug dragen zijn ze vaak ziek of triest).

Offline benji

• *
« Reactie #3276 Gepost op: juni 23, 2019, 12:01:27 »
na zowat 13 jaar ben ik weer begonnen met gehoorzaamheid met mijne zwarte poedel
Een recuperatie
Gisteren mijn eerste wedstrijd en ik hoop toch meer da 50/100 te halen want zelf moet ik er weer inkomen en tweedes, de hond vertrouwen leren hebben in mij en motiveren amai..
Na heel wat trainingen, nog heel wat verbeteren maar ja we gaan ervoor
Ik probeer ontspannen over te komen, mijn hond geruststellen en motiveren
We komen op het terrein en ons meisje heeft er zin in, ze vind het leuk
Bij het los wandelen komt daar een kwibus door het hekken, zogenaamd om de keurder iets te vragen..
Mijn poedel gaat nieuwsgierig naar die kwibus toe, dus veel halve meters en punten kwijt ... en ikzelf begin te stressen loop dan ook nog 3 AW ..
Kan zo een pester zomaar het terrein oplopen om een begeleider en zijne hond te
kruisen / te storen ???

Een zielige pester ja..
nu ja de onderbreek heeft mijn meisje ook niet gedaan, dus veel punten hebben we niet gehaald
Net daarom vindt ik het zo zielig om het nodig te vinden te pesten ..omdat het een poedel is ???
tja vond de school anders wel sympathiek..maar daar kunnen we geen wedstrijden meer doen met onze poedel..bij zulke  :doh:
Tja een poedel is geen hond hé,  :mrgreen:
Maar ons meisje kwam wel ontspannen van het terrein af,  :fuu:  :hond: :wandel:daar was ik dan wel tevreden over en wil ik graag behouden ..niet zo evident met een eerder onzekere hond
Dus ja gister stond mijn haar even steil omhoog grr .. En ja we hebben een poedel, maar ja dat is gene hond hé   :shock:
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2019, 12:53:07 door benji »

Offline Romitje

• *
« Reactie #3277 Gepost op: juni 24, 2019, 21:07:35 »
Vandaag een oudere man: Ah, dat is zo een speciaal ras zeker, hoe heet het weer?
Ik: Een labradoodle. En nee, het is niet echt een ras.
Man: Ja, dan heb je je miskocht, want ik ken er wel raszuivere. Ik hoop da je niet te veel betaald hebt.

Euh ja, juist.  :roll:

Offline poeseline

• *
« Reactie #3278 Gepost op: juni 25, 2019, 09:47:19 »
Oei ik zal hier eens een lijstje maken met wat wij al allemaal van Roran getrokken hebben (bovendien allemaal met als resultaat gaten in mijn hond (en soms mijn vriend) en niks bij de andere):
-een aussie
-een husky
-een malamute
-een beagle
-een franse bulldog
-een grote herder mix
-een bully
-een labrador

allemaal voor hij 1,5 jaar oud was. Ik heb daar 3 conclusies uit getrokken:
-bully breeds en alles wat er op lijkt trekken dat aan omdat ze door hun bouw al snel uitdagend overkomen maar op jonge leeftijd eigenlijk vaak nog onzeker zijn en dus gigantisch verwarrend zijn voor andere honden (inzichtje van een gedragstherapeut trouwens)
-ik kom van mijn leven niet meer met een hond op een speelweide (de helft van zijn 'gaatjes' is van daar)
-mijn hond had nog 0,0 vertrouwen in andere honden en vond het nodig om dan maar zelf op gelijk welke mogelijke manier ze uit zijn buurt te houden als hij zelf het idee heeft dat hij niet weg kan (ondertussen kan hij dat vaak wel al omzetten in steun komen zoeken bij ons maar dat heeft ook bloed zweet en tranen gekost)

Maar de veralgemening dat alle bovenstaande rassen 'niet lossen'. Nee nooit in mij opgekomen  :vuistje: maar als er maar steken onder water gegeven kunnen worden niet waar  :mrgreen:

Offline barbera

• *
  • groeten Barbera
« Reactie #3279 Gepost op: juni 25, 2019, 11:55:17 »
En mijn Amerikaanse Bull was tot twee supersociaal tot hij (zonder aanleiding, hij stond gras te eten) aangevallen werd door twee Goldens
Maar iedereen liep met boog om mij heen :weetniet:

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal