collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: De vreemdste opmerkingen van anderen over jou hond?  (gelezen 256122 keer)

Offline HeidiD

• warme hondenvriend
  • *
  • 266 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Life of Yoko
Re: De vreemdste opmerkingen van anderen over jou hond?
« Reactie #2620 Gepost op: oktober 04, 2013, 08:04:20 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Gisteren ne man die tijdens een wandeling bij hoog en laag beweerde dat Yoko een Boxer is...

Say what?!  :doh:
Every drop in the ocean counts - Yoko Ono

Offline AD1988

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #2621 Gepost op: oktober 04, 2013, 08:46:14 »
Gisteren ne man die tijdens een wandeling bij hoog en laag beweerde dat Yoko een Boxer is...

Dat hoorde ik ook es iemand over Roy zeggen! Een gevrlijke boxer dan nog wel  :mrgreen: kzeg amai, een boxer..  :weetniet: met alle wil van de wereld, mr kun je een BT in feite met een ander ras verwarren?  :weetniet: die kop is in mijn ogen toch zo typerend..  :lol:

Offline wiccagirl

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 576 HV-Punten
« Reactie #2622 Gepost op: oktober 04, 2013, 10:54:16 »

amaai... klein verschilleke  :mrgreen:

hier weeral de opmerking gekregen:  "amaai dat is nog ne jonge hond precies"
euhm nee, hij is al bijna 10 jaar
"zijt ge daar wel zeker van"
 :doh:

Offline HeidiD

• warme hondenvriend
  • *
  • 266 HV-Punten
    • Life of Yoko
« Reactie #2623 Gepost op: oktober 04, 2013, 16:19:04 »

hier weeral de opmerking gekregen:  "amaai dat is nog ne jonge hond precies"
euhm nee, hij is al bijna 10 jaar
"zijt ge daar wel zeker van"
 :doh:

Hij is ook wel nog serieus fris eh!

Ja de Yoko is dan wel een mengelmoes, maar Boxer, da is nu toch het laatste wat je erin kan zien!

Ne gevaarlijke hond is hij ook al genoemd.
"Oeioei daar moet ge mee oppassen"
Of gewoon de opmerking "da is ne gevaarlijke zeker?!"
Every drop in the ocean counts - Yoko Ono

Offline desperate houswive

• *
  • 222 HV-Punten
« Reactie #2624 Gepost op: oktober 04, 2013, 19:09:21 »
Ik ben deze vakantie haast door de grond gegaan van schaamte toen ik vroeg aan een (homo)koppeltje hoe oud hun husky-pup was ? Kreeg als antwoord "ons pomeriaantje is er al 10"  :oops:  :oops:  :oops: Was ik blij dat het in amerika gebeurde en die mensen helemaal niet boos reageerden of  :zot: deden naar mij, integendeel wij mochten een foto nemen. En ter mijner verdediging : het hondje zat in een draagzak  :hmpf: Ik zag enkel zijn koppeke  :hmpf:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #2625 Gepost op: oktober 04, 2013, 19:11:34 »
Ik ben deze vakantie haast door de grond gegaan van schaamte toen ik vroeg aan een (homo)koppeltje hoe oud hun husky-pup was ? Kreeg als antwoord "ons pomeriaantje is er al 10"  :oops:  :oops:  :oops: Was ik blij dat het in amerika gebeurde en die mensen helemaal niet boos reageerden of  :zot: deden naar mij, integendeel wij mochten een foto nemen. En ter mijner verdediging : het hondje zat in een draagzak  :hmpf: Ik zag enkel zijn koppeke  :hmpf:

omg

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #2626 Gepost op: oktober 04, 2013, 19:31:29 »
Vandaag ook iets mogen horen waar ik toch helemaal efkes slecht van was  :weetniet: Geen vreemde opmerking maar gewoon.. Kwetsend  :weetniet: we gingen wandelen met Roy int park, en we zijn nu volop aan het oefenen op het negeren van andere honden.. We hadden al 2x dezelfde mevrouw gepasseerd met een zwart klein hondje, en de eerste keer ging Roy nogal tekeer (eerder piepen en tieren om erbij te kunnen) maar wij willen dat hem gewoon passeert zonder zo te gaan tieren, dus wij proberen hem dan goed af te leiden en te praten tegen hem.. De eerste keer goed en wel, in het passeren zelf trekken en doen, om dan eens we gepasseerd waren gewoon flink terug aan de voet mee te lopen  :shifty: ik keiblij, want voor Roy is dat zo'n grote verbetering, in het begin kon die gewoon niet aan de leiband, die trok je gewoon op de grond.. We passeren ze een 2e keer, en weer ja zowat trekken om ernaartoe te kunnen.. 1. wat me al een beetje irriteerde is dat ze zo lang stond te treuzelen, ze ziet dat we moeite hebben en dat haar hond onze hond triggert, en dat wij aan het trainen zijn met hem. Ik zou doorgelopen zijn. Soit, dat was nu nog niet het ergste. Plots komt ze naar mij, en zegt ze, is nog een jong beestje zeker? Kzeg nee niet echt, hij wordt 5 in oktober.. Oei zegt ze, dan mag je hem wel nog een beetje manieren leren  :weetniet: Misschien lijd ik aan trunteritis, maar komende van waar wij komen, ja da doet me wel iets..  :weetniet:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #2627 Gepost op: oktober 04, 2013, 19:36:38 »
Vandaag ook iets mogen horen waar ik toch helemaal efkes slecht van was  :weetniet: Geen vreemde opmerking maar gewoon.. Kwetsend  :weetniet: we gingen wandelen met Roy int park, en we zijn nu volop aan het oefenen op het negeren van andere honden.. We hadden al 2x dezelfde mevrouw gepasseerd met een zwart klein hondje, en de eerste keer ging Roy nogal tekeer (eerder piepen en tieren om erbij te kunnen) maar wij willen dat hem gewoon passeert zonder zo te gaan tieren, dus wij proberen hem dan goed af te leiden en te praten tegen hem.. De eerste keer goed en wel, in het passeren zelf trekken en doen, om dan eens we gepasseerd waren gewoon flink terug aan de voet mee te lopen  :shifty: ik keiblij, want voor Roy is dat zo'n grote verbetering, in het begin kon die gewoon niet aan de leiband, die trok je gewoon op de grond.. We passeren ze een 2e keer, en weer ja zowat trekken om ernaartoe te kunnen.. 1. wat me al een beetje irriteerde is dat ze zo lang stond te treuzelen, ze ziet dat we moeite hebben en dat haar hond onze hond triggert, en dat wij aan het trainen zijn met hem. Ik zou doorgelopen zijn. Soit, dat was nu nog niet het ergste. Plots komt ze naar mij, en zegt ze, is nog een jong beestje zeker? Kzeg nee niet echt, hij wordt 5 in oktober.. Oei zegt ze, dan mag je hem wel nog een beetje manieren leren  :weetniet: Misschien lijd ik aan trunteritis, maar komende van waar wij komen, ja da doet me wel iets..  :weetniet:

:huggg:

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #2628 Gepost op: oktober 04, 2013, 19:52:18 »

Als ze zoiets over Tupac zeggen, dan antwoord ik vlakaf dat mijn hondje verwaarloosd en mishandeld is geweest. En dat ik die slechte zorg en onkunde van de vorige baasjes nu zo goed mogelijk probeer te compenseren. Pinschers zijn gn schoothondjes en kunnen (nee moeten) cht wel een deftige wandeling doen, kunnen zonder problemen enkele uurtjes wandelen, en hebben tenminste meer karakter dan sommigen hun kleine teen  :hmpf:

Ik zie dan regelmatig dat die persoon/personen een rode kop krijgen. Soms verontschuldigen ze zich zelfs  :shock:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #2629 Gepost op: oktober 04, 2013, 19:56:19 »
Als ze zoiets over Tupac zeggen, dan antwoord ik vlakaf dat mijn hondje verwaarloosd en mishandeld is geweest. En dat ik die slechte zorg en onkunde van de vorige baasjes nu zo goed mogelijk probeer te compenseren. Pinschers zijn gn schoothondjes en kunnen (nee moeten) cht wel een deftige wandeling doen, kunnen zonder problemen enkele uurtjes wandelen, en hebben tenminste meer karakter dan sommigen hun kleine teen  :hmpf:

Ik zie dan regelmatig dat die persoon/personen een rode kop krijgen. Soms verontschuldigen ze zich zelfs  :shock:

Ik was nogal in shock eigenlijk  :weetniet: ik vind het een vreemde opmerking, zeker van een volslagen vreemde persoon  :shifty: elk hond heeft zo zijn verhaal, en ik zou nooit ofte nimmer iemand aanspreken op het feit dat de hond zich niet perfect gedraagt  :weetniet:

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #2630 Gepost op: oktober 04, 2013, 19:57:05 »
Dat stadium ben ik al gepasseerd  :lol: Ik verschiet niet gauw meer van de onnozelheid van mensen.

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #2631 Gepost op: oktober 05, 2013, 00:22:54 »
Ik was nogal in shock eigenlijk  :weetniet: ik vind het een vreemde opmerking, zeker van een volslagen vreemde persoon  :shifty: elk hond heeft zo zijn verhaal, en ik zou nooit ofte nimmer iemand aanspreken op het feit dat de hond zich niet perfect gedraagt  :weetniet:
Dan moet je eens met een magere, exfokteef over straat lopen...
Je wordt nogal afgeloerd zeg. Je krijgt ook soms echt erge commentaar.  :weetniet:
Zonder eens te vragen wat het verhaal is.

Offline Obviously

• hondenvriend pro
  • *
  • 2119 HV-Punten
« Reactie #2632 Gepost op: oktober 05, 2013, 00:40:47 »
Het was Nikki haar eigen fout maar 2 weken geleden liep ik met haar in het bos en vroeg iemand "aah een golden retriever?! Gekruist met een sharpei ofzo?? Grappige neus!!" :vuistje:

(Nikki had met haar neus in een mierennest gezeten en die was dus 2x zo dik als normaal)
There's a million boys around but i dont see no one but you ♥

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #2633 Gepost op: oktober 05, 2013, 01:49:00 »
Niks van aantrekken  :huggg: Ik ken Roy zijn verleden niet maar ik heb wel de indruk dat je je enorm inzet voor hem  :thumbs:

Vandaag, ik ging Fala halen na haar operatie, de DA had geholpen met haar in de auto te zetten en toen passeerden een paar mensen met hun chi's. Die ene vrouw stopt om naar Fala te kijken en zegt "amai, zo'n mooie hond! echt een schoon beest! :yes:" Normaal gezien ben ik dat gewoon maar Fala was toen nog helemaal versuft van de verdoving, zag er maar ziek uit en uit haar ene oog kwam nog wat bloed en vocht. Ze heeft er toch al veel mooier dan dat uit gezien  :shifty:
Even later was de DA het bloed wat aan het wegwrijven en zalf in haar oog aan het doen, Fala zat rechtop maar was aan het wegzakken omdat ze nog niet genoeg kracht had. Er kwam nog iemand anders voorbij die vroeg "amai, heeft ze zoveel schrik?" Die dacht waarschijnlijk dat extreem bange honden in de auto behandeld werden  :lol:
Toen ik met de DA terug naar de praktijkruimte gingen zaten die mensen met hun chi's daar al op de stoelen  :shock: Er is nochtans een zeer propere en ruime wachtzaal

Offline patrice

• *
  • 1174 HV-Punten
    • my-dogs-and-me.be
« Reactie #2634 Gepost op: oktober 05, 2013, 21:45:41 »
Blijkbaar ben ik niet de enige wiens rashond voor een mix wordt aanzien  (met alle respect voor de mixjes h...) :mrgreen:
Mijn tervurense herder is bij menig onwetend mens een duidelijke kruising van een lassie met een husky..
Ik moet toch eens beginnen 'Laaaaaaaaaaaaaaaaaa assie , come home' gaan roepen vrees ik.... :hmpf:
En durf niet uit te leggen dat het een Belgische herder is zunne, want eens omgedraaid hoor je dan nog ' en das toch ne lassie die daar in zit zunne' :shock:

Offline Filip226

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 39 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Helping Dogs vzw
« Reactie #2635 Gepost op: oktober 06, 2013, 10:44:05 »
:respect: dat je haar niet hebt afgeblaft ! sommige mensen moeten cht wel eens op cursus gaan...en dan doel ik op die die commentaar klaar hebben vr ze feiten kennen !! JIJ en je man zijn goed bezig met "onze" Roy ! En dat zou je best eens printen en op je deur hangen, telkens je buitengaat !  :huggg: :thumbs:
The dog is a gentleman; I hope to go to his heaven, not man's Mark Twain

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #2636 Gepost op: oktober 06, 2013, 12:48:11 »
:respect: dat je haar niet hebt afgeblaft ! sommige mensen moeten cht wel eens op cursus gaan...en dan doel ik op die die commentaar klaar hebben vr ze feiten kennen !! JIJ en je man zijn goed bezig met "onze" Roy ! En dat zou je best eens printen en op je deur hangen, telkens je buitengaat !  :huggg: :thumbs:

Merci Filip  :vuistje: kwas zodanig verbouwereerd dat ik eigenlijk niks gezegd heb, en dat is vreemd voor mijn doen, want meestal heb ik altijd een antwoord klaar  :vuistje: maar als het me raakt dan val ik effe stil! We doen het goed, vandaag naar strand geweest met m'n buidelzakske en stukjes worst en oefenen maar op alles: fietsers, lopers, honden, meeuwen, wandelaars  :lol: als em stukje worst krijgt, dan tjah, heeft ie geen oog meer voor andere dingen.. Kben heel trots op m'n vent  :yes:

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #2637 Gepost op: oktober 06, 2013, 13:44:45 »
Eigenlijk vind ik het best grappig dat ik nog nooit zo'n opmerkingen heb gekregen als bv AD1988 hierboven....nochta ns is Thorsten een enorme dramaqueen..Een tijd terug stond hij echt gruwlijk drama te maken naar een passerende herder-reu. Er kwam toen ook een meute bejaarde op uitstap langst...en de enige commentaren waren hoe schoon hij wel niet is en bla bla :lol: En zo is dat altijd, ze zien enkel z'n knappe looks, niet z'n gedrag :mrgreen:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #2638 Gepost op: oktober 06, 2013, 18:07:36 »
Eigenlijk vind ik het best grappig dat ik nog nooit zo'n opmerkingen heb gekregen als bv AD1988 hierboven....nochta ns is Thorsten een enorme dramaqueen..Een tijd terug stond hij echt gruwlijk drama te maken naar een passerende herder-reu. Er kwam toen ook een meute bejaarde op uitstap langst...en de enige commentaren waren hoe schoon hij wel niet is en bla bla :lol: En zo is dat altijd, ze zien enkel z'n knappe looks, niet z'n gedrag :mrgreen:

Pfff  :mrgreen: mij bekijken ze alsof ik het grootste krapuul ben, hond inclusief  :mrgreen: maja, tis ne gevaarlijke h  :mrgreen:

Offline wiccagirl

• *
  • 576 HV-Punten
« Reactie #2639 Gepost op: oktober 06, 2013, 19:46:26 »
Hij is ook wel nog serieus fris eh!

Ja de Yoko is dan wel een mengelmoes, maar Boxer, da is nu toch het laatste wat je erin kan zien!

Ne gevaarlijke hond is hij ook al genoemd.
"Oeioei daar moet ge mee oppassen"
Of gewoon de opmerking "da is ne gevaarlijke zeker?!"

vito dankt u voor het compliment  :mrgreen:
en het enige gevaarlijke aan Yoko zijn zen charmes!!! :hmpf:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal