collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: De vreemdste opmerkingen van anderen over jou hond?  (gelezen 256298 keer)

Offline borderlove

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 386 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: De vreemdste opmerkingen van anderen over jou hond?
« Reactie #2600 Gepost op: september 21, 2013, 10:14:03 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
lol, gewéldig antwoord!

Offline josiane

• *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #2601 Gepost op: september 21, 2013, 23:08:54 »
Oh, maar dat heb ik ook al vaak moeten horen of ze komen naar me toe en stellen me de vraag: "Is dat een hulphond? Gaat die hond voor blinde mensen werken later?"
Mijn hond heeft een K9 tuig aan en er staat nochtans enkel maar ''Pretty Girl' of 'Out of Control' op.

Het beste was deze zomer, ik had een zonnebril op, mijn hond wandelde mooi naast mij en ik hoorde een dame tegen mij zeggen; "Uw hond is prima aan het werken voor u."
Die dame dacht dus echt dat ik blind was. :denk: 

Mijn woefer is dan ook een blonde Labrador Retriever, dat ik combinatie met een tuig en tja... velen associëren het meteen met een hulphond (of hulphond in opleiding).
Nu, op zich stoort de welbekende vraag me niet, maar de mensen zijn precies wel teleurgesteld als ik hen uitleg dat het 'geen' hulphond in opleiding is.
Die zien dan nog wel welk ras het is. Gisteren vroeg iemand mij wat voor soort Stafford hij was. Ik dacht eerst dat ik het niet goed gehoord had, maar jawel hoor, wat voor Stafford is dat? Ikke zo van: "das ne labrador", en die vond dat hij nogal ne stafford kop had. :weetniet:

Offline Irisvdb

• *
  • 759 HV-Punten
« Reactie #2602 Gepost op: september 23, 2013, 16:27:23 »
Oh zo herkenbaar met mijn golden retriever hier!
Als ik Tessy haar julius K9 tuigje aan doe heb ik dat ook altijd zitten.. Ik wordt daar zo al op aangesproken als ze haar tuig aanheeft maar het wordt nog erger als ik met 1 specifiek persoon in mijn bijzijn op wandel ben. Een vriend van me zit in een rolstoel en hij heeft vroeger een hulphond gehad. Hij komt frequent buiten en is goed gekend hier op de gemeente, dus als ik met Tessy in combinatie met haar tuigje én in combinatie met die vriend op wandel ben dan is het echt de ene achter de andere die vraagt "Amaai, isda uwe nieuwe hond?" bedoelend op die vriend en mijn hond  :doh:
Nu ja, tzou nog een schoon duo zijn, maar jammer genoeg raapt Tessy de dingen niet op voor hem  :vuistje:

Ik krijg ook constant dezelfde vraag, maar een totaal andere als jullie: "Is dat voor te lachen of moogt ge er echt niet aankomen?"
De mensen denken dus dat het een grap is omdat het zo'n klein hondje is... *zucht* Nu ja, ze vragen het nu tenminste wel eerst voor ze er aankomen (als ze het gezien hebben).

Offline Tinne1990

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #2603 Gepost op: september 23, 2013, 16:34:29 »
Aangezien Tupac geen reserves heeft en een heel dunne beharing, moet hij een jasje dragen als het koud is. Dus ik ga er eentje op maat laten maken met de tekst 'niet aaien'. Ik ben eens benieuwd of het zou helpen.

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #2604 Gepost op: september 23, 2013, 22:39:10 »
dat een pom er langs alle kanten hetzelfde uitziet  :vuistje:

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #2605 Gepost op: september 24, 2013, 10:00:01 »
dat een pom er langs alle kanten hetzelfde uitziet  :vuistje:

haha  :vuistje: al hebben ze er aan de voorkant 2 oogjes en een neusje op getekend  :mrgreen:

Offline Lins

• *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #2606 Gepost op: september 24, 2013, 10:06:34 »
Aangezien Tupac geen reserves heeft en een heel dunne beharing, moet hij een jasje dragen als het koud is. Dus ik ga er eentje op maat laten maken met de tekst 'niet aaien'. Ik ben eens benieuwd of het zou helpen.

'Ik bijt' helpt mss beter?  :mrgreen:
*Dierenrijk...Mensdom...*

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #2607 Gepost op: september 24, 2013, 10:34:20 »
Dat is ook een idee  :lol:

Offline Saga

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 55 HV-Punten
« Reactie #2608 Gepost op: september 24, 2013, 19:23:53 »
'Ik bijt' helpt mss beter?  :mrgreen:

Hihi!  :vuistje:

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #2609 Gepost op: september 25, 2013, 20:02:20 »
niet echt een opmerking, maar toch iets speciaals :vuistje:
ik wandel met yenko langs de fietsroute, er passeert mij een koppel, nogal "natuurmensen", met camera. Ze vragen of ze een foto mogen nemen, ik vraag "van hem?" van hond en baasje! Met zo'n mooie achtergrond! ik euhm :eh: oke! :mrgreen: "ah wacht, er komt een fietser aan, das nie mooi he!" :lol:
Yenko begreep er ook niet veel van en die man maar "hondjeee" en zo geluidjes om hem te laten kijken :') arm schaap!

Offline Liesel

• *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #2610 Gepost op: september 26, 2013, 15:18:27 »
niet echt een opmerking, maar toch iets speciaals :vuistje:
ik wandel met yenko langs de fietsroute, er passeert mij een koppel, nogal "natuurmensen", met camera. Ze vragen of ze een foto mogen nemen, ik vraag "van hem?" van hond en baasje! Met zo'n mooie achtergrond! ik euhm :eh: oke! :mrgreen: "ah wacht, er komt een fietser aan, das nie mooi he!" :lol:
Yenko begreep er ook niet veel van en die man maar "hondjeee" en zo geluidjes om hem te laten kijken :') arm schaap!

Waarschijnlijk cursisten fotografie die een opdracht moesten doen.   :lol:

Maar over dat fotograferen gesproken: ik heb Kaimook nu al 6 maand en al 3x werd mij gevraagd of ze een foto van haar mochten trekken.  (3 keer een wildvreemde zomaar midden op straat  :lol: )  Ik zorg er wel altijd voor dat ik er niet mee opsta.  :mrgreen:

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #2611 Gepost op: september 27, 2013, 13:30:54 »

Maar over dat fotograferen gesproken: ik heb Kaimook nu al 6 maand en al 3x werd mij gevraagd of ze een foto van haar mochten trekken.  (3 keer een wildvreemde zomaar midden op straat  :lol: )  Ik zorg er wel altijd voor dat ik er niet mee opsta.  :mrgreen:

:boos: :boos: :boos: pfff... aan mij en Maks hebben ze dat nog nooit gevraagd zulle.  :boos:

:happywink: :happywink:
(ze hebben misschien schrik)
((dan rest nog de vraag; van mij of van Maks?))  :denk:

Offline Sloeber_Onyx

• *
  • 820 HV-Punten
  • My dogs, my proud
« Reactie #2612 Gepost op: september 27, 2013, 15:00:24 »
3 dagen, en een zak pindanoten later, heb ik het hele topic van begin tot einde gelezen, en goed gelachen!  :cheer:

Mijn raarste opmerkingen:

Ik liep eens aan de zee met mijn bouvier Billie (RIP) en ons Frans Bulleke Sloeber. Komen we daar een gezin tegen waarvan moeder tegen kinders zegt: Past op ze, want 't is nen pitbull!
Nu weet ik niet over wie het ging, maar ik vermoed over mijn bulleke.. Die vond z'n eigen natuurlijk de ganse dag ontzettend stoer omdat hij pitbull genoemd was!

En vandaag nog: ik liep door het bos met MHpup Onyx en Frans Bulleke Sloeber. Er was daar een school op sportdag ofzo, dus we passeren een hele meute kids.
Kind 1: 'Kijk, nen Duitse herder'
Kind 2: 'manee jong, das nen Franse'.
Kind 1: ' Jaja, nen fransen bulldog, maar dienen andere is nen Duitse herder'
Kind 2: 'Nee jong, das nen franse herder'  :muur:
Ze komen mijn richting uit en manneke 1: 'Mevrouw, das nen Duitse herder he?'
Kzeg: 'Neje, nen Mechelse :) '
Da manneke terug: Amai zijde gij tot in Mechelen gereden om uwen duitsen te gaan halen?  :muur:  :muur:

Online Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #2613 Gepost op: september 27, 2013, 15:12:07 »
3 dagen, en een zak pindanoten later, heb ik het hele topic van begin tot einde gelezen, en goed gelachen!  :cheer:

Ik liep eens aan de zee met mijn bouvier Billie (RIP) en ons Frans Bulleke Sloeber. Komen we daar een gezin tegen waarvan moeder tegen kinders zegt: Past op ze, want 't is nen pitbull!
Nu weet ik niet over wie het ging, maar ik vermoed over mijn bulleke.. Die vond z'n eigen natuurlijk de ganse dag ontzettend stoer omdat hij pitbull genoemd was!

En vandaag nog: ik liep door het bos met MHpup Onyx en Frans Bulleke Sloeber. Er was daar een school op sportdag ofzo, dus we passeren een hele meute kids.
Da manneke terug: Amai zijde gij tot in Mechelen gereden om uwen duitsen te gaan halen?  :muur:  :muur:

:whoea: :whoea: :whoea: :whoea:

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #2614 Gepost op: september 27, 2013, 17:11:32 »

met zo'n supercompact toestelletje? :denk: :mrgreen: nuja, Yenko is gewoon knap, ik snap dat wel 8) er liep ook nog een mevrouw met Yorkje langs andere kant, die hebben ze niks gevraagd :shhh:

Offline Liesel

• *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #2615 Gepost op: september 27, 2013, 18:42:12 »
met zo'n supercompact toestelletje? :denk: :mrgreen: nuja, Yenko is gewoon knap, ik snap dat wel 8) er liep ook nog een mevrouw met Yorkje langs andere kant, die hebben ze niks gevraagd :shhh:

Kan, zo zaten er het eerste jaar ook in onze klas voor de eerste lessen, maar is idd minder evident dan.
Maar ge hebt helemaal gelijk dat Yenko knap is hoor!  :lol:

Offline Irisvdb

• *
  • 759 HV-Punten
« Reactie #2616 Gepost op: oktober 02, 2013, 19:39:20 »
Kan, zo zaten er het eerste jaar ook in onze klas voor de eerste lessen, maar is idd minder evident dan.

Heb het ook al voorgehad dat er mensen vroegen of ze een foto mochten maken van Pinto, maar niet met mij er bij, enkel de hond  :lol:

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #2617 Gepost op: oktober 02, 2013, 19:49:48 »

moh, serieus? :denk: speciaal :mrgreen:

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #2618 Gepost op: oktober 03, 2013, 08:28:39 »

:rolf:
Kinderen en hun gevatte opmerkingen soms!

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #2619 Gepost op: oktober 03, 2013, 08:29:37 »
Hier gisteren iemand op de hondenschool die aan iemand anders op de hondenschool aan het uitleggen was dat die van ons een hele speciale kruising was, met weet-ik-veel-wat er allemaal in :vuistje:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal