collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: De vreemdste opmerkingen van anderen over jou hond?  (gelezen 256248 keer)

Offline Lins

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 321 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: De vreemdste opmerkingen van anderen over jou hond?
« Reactie #2680 Gepost op: oktober 11, 2013, 19:40:48 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
oh! Zo lieeeeeeeeeeeeeeeee f!!  :loved:
*Dierenrijk...Mensdom...*

Offline AD1988

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #2681 Gepost op: oktober 11, 2013, 19:42:25 »
Het ziet eruit alsof hij heel graag dicht bij de baby wil zijn  :wub: een stoere hond met een klein hartje  :vuistje:

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #2682 Gepost op: oktober 11, 2013, 19:47:46 »
Het ziet eruit alsof hij heel graag dicht bij de baby wil zijn  :wub: een stoere hond met een klein hartje  :vuistje:

oh! Zo lieeeeeeeeeeeeeeeee f!!  :loved:

ja he... hij is gewoon super met haar... als ze begint te 'neuten' in haar parkje heft ie vanop z'n kussen z'n kop op, kijkt naar haar, en dan naar ons... en als ze begint te wenen komt hij van z'n kussen (en dan moet er al veel gebeuren zulle  :lol: ) en komt hij bij ons zitten precies om te zeggen "hela, uw kleine weent wel he, zoude u niet wat over haar ontfermen?!"

feit is: vriendin en ik hebben van in het begin duidelijk tegen elkaar gezegd dat wanneer er een kind is, Maks niet minder aandacht mag krijgen dan voorheen... en dat lukt aardig, hebben ook wel het geluk om een kalme dochter te hebben die -voorlopig nog- veel slaapt en makkelijk eet en gelukkig perfect gezond is, dat doet toch ook wel veel denk ik...

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #2683 Gepost op: oktober 11, 2013, 19:54:14 »
ja he... hij is gewoon super met haar... als ze begint te 'neuten' in haar parkje heft ie vanop z'n kussen z'n kop op, kijkt naar haar, en dan naar ons... en als ze begint te wenen komt hij van z'n kussen (en dan moet er al veel gebeuren zulle  :lol: ) en komt hij bij ons zitten precies om te zeggen "hela, uw kleine weent wel he, zoude u niet wat over haar ontfermen?!"

feit is: vriendin en ik hebben van in het begin duidelijk tegen elkaar gezegd dat wanneer er een kind is, Maks niet minder aandacht mag krijgen dan voorheen... en dat lukt aardig, hebben ook wel het geluk om een kalme dochter te hebben die -voorlopig nog- veel slaapt en makkelijk eet en gelukkig perfect gezond is, dat doet toch ook wel veel denk ik...

Zo schattig :)

Offline zirco

• startende hondenvriend
  • *
  • 10 HV-Punten
« Reactie #2684 Gepost op: oktober 12, 2013, 11:19:22 »
Regelmatig krijg ik de vraag of Jethro een Lassie (Schotse Collie) is. Hij is nochtans een Tervuerense herder die perfect aan de rasstandaard voldoet.

Ik begrijp wel dat niet iedereen een Tervuerense herder kent, maar om daar dan een collie van te maken?

Offline Ziganeke

• *
  • 573 HV-Punten
« Reactie #2685 Gepost op: oktober 12, 2013, 14:24:23 »
Regelmatig krijg ik de vraag of Jethro een Lassie (Schotse Collie) is. Hij is nochtans een Tervuerense herder die perfect aan de rasstandaard voldoet.

Ik begrijp wel dat niet iedereen een Tervuerense herder kent, maar om daar dan een collie van te maken?

Dit hebben we ook vaak met onze Tervuerense herder. Of een kruising met een sheltie horen we ook vaak...

Offline Ik

• *
  • 1038 HV-Punten
« Reactie #2686 Gepost op: oktober 13, 2013, 08:52:55 »
Gisteren op de trein zei er iemand dat Kibo (airedale terrier) een Samson in het bruin is  :weetniet:. Ik ben het wel gewend dat ze hem Bobbie (van kuifje) noemen, maar Samson...?  :doh:

Offline SarahDylan

• warme hondenvriend
  • *
  • 263 HV-Punten
« Reactie #2687 Gepost op: januari 22, 2014, 13:48:16 »
Ja ik heb vorige week ook een opmerking gekregen, Dat was nu wel van kinderen maar die waren toch ook al een jaar of 12 ,
Ik was op wandel en ben onderweg gestopt in een taverne om iets te gaan drinken, Dan zeiden ze dat mijn hondje er wel oud uit zag omdat hij grijs is van vacht
Eigenlijk is ze nog maar 10maanden, en ze zeiden ook dat ze wel eens naar de kapper mocht  :?
Ik ga om de 2maanden en half

Offline HartjeBirke

• startende hondenvriend
  • *
  • 31 HV-Punten
« Reactie #2688 Gepost op: januari 22, 2014, 14:50:46 »
Ik heb een Malteser kruising met nog een ander ras, komt er een vrouw die vraagt of ik mijn poedel aan de kant wil doen, zo hilarisch! Liep met mijn kleine hondje Jonna.

En omdat Birke eerst nog wel eens moet ontdekken of een andere hond een leuke speelkameraad is zijn veel mensen met puppy's bang dat Birke ze te grazen neemt omdat hier in de buurt een hond woont daar gaat hij tegen te keer en meneer moet soms nog even wennen aan puppy's omdat hij wil laten weten dat hij de baas is. Dus iemand vraagt dan aan mij of ik mijn hond wil aanlijnen ik zeg nee dat doe ik niet meneer bromt 1 keer en het is klaar, vriendjes met de pup.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #2689 Gepost op: januari 22, 2014, 15:49:25 »
Ik heb een Malteser kruising met nog een ander ras, komt er een vrouw die vraagt of ik mijn poedel aan de kant wil doen, zo hilarisch! Liep met mijn kleine hondje Jonna.

En omdat Birke eerst nog wel eens moet ontdekken of een andere hond een leuke speelkameraad is zijn veel mensen met puppy's bang dat Birke ze te grazen neemt omdat hier in de buurt een hond woont daar gaat hij tegen te keer en meneer moet soms nog even wennen aan puppy's omdat hij wil laten weten dat hij de baas is. Dus iemand vraagt dan aan mij of ik mijn hond wil aanlijnen ik zeg nee dat doe ik niet meneer bromt 1 keer en het is klaar, vriendjes met de pup.
Is Jonna de kruising, of Birke?

En laat je ze naar een pup gaan?

Bij mijn pup zou je hondje niet komen, want dan grom ik eens.  :yes:

Offline bloempje

• *
  • 888 HV-Punten
  • Agilityaddict
« Reactie #2690 Gepost op: januari 22, 2014, 16:17:59 »

idem :yes:

Niet alle honden zijn puppy-liefhebbers, dus ik begrijp de reactie van die mensen met puppy's heel goed.
Instructeur op de hondenschool vergeleek het met oudere mensen en jonge kinderen.
Oudere mensen hebben de drukheid van jonge kinderen ook niet graag dus waarom zou een oudere hond dan wel alles moeten tolereren.

Als ik een pup zou hebben moet er ook niet zomaar iemand met een oudere hond naar mijn pup moeten komen, waarom moet een hond vriendjes hebben en moeten ze elkaar dag zeggen :weetniet:
(Agility)jumping is not a crime

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #2691 Gepost op: januari 22, 2014, 16:22:13 »

ik zou antwoorden "neen, 't is een Jethro"
 :doh:

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #2692 Gepost op: januari 22, 2014, 16:31:29 »
idem :yes:

Niet alle honden zijn puppy-liefhebbers, dus ik begrijp de reactie van die mensen met puppy's heel goed.
Instructeur op de hondenschool vergeleek het met oudere mensen en jonge kinderen.
Oudere mensen hebben de drukheid van jonge kinderen ook niet graag dus waarom zou een oudere hond dan wel alles moeten tolereren.

Als ik een pup zou hebben moet er ook niet zomaar iemand met een oudere hond naar mijn pup moeten komen, waarom moet een hond vriendjes hebben en moeten ze elkaar dag zeggen :weetniet:

idd...

is voor niks nodig. tenzij je met dat ander baasje duidelijk afspreekt dat ze mogen kennis maken op neutraal terrein, eerst aangelijnd. jij mag je hond dan wel kennen en vertrouwen, die andere kent/vertrouwt je hond daarom nog niet.

den onze komt toevallig wel goed overeen met pups maar ik denk er zelfs niet aan om hem onaangelijnd te laten kennis maken met onbekende pups... ge zou de mensen nogal eens zien springen!  :mrgreen:
trouwens ik zou da zelf ook niet graag hebben moest ik een pup hebben, heb het nu al niet graag als ze ongevraagd en nonchalant met hun hond komen "kennis maken" naar volwassen reu'en toe is Maks trouwens een pak minder verdraagzaam en dat hebben ze snel door.  :fuu:

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #2693 Gepost op: januari 22, 2014, 18:01:40 »

Als ik jou tegen zou komen, dan zou ik zo vriendelijk niet blijven hoor. Het getuigt van zeer weinig respect naar andere mensen en honden toe, om je eigen hond niet aan te lijnen wanneer dat wordt gevraagd.

Offline HartjeBirke

• startende hondenvriend
  • *
  • 31 HV-Punten
« Reactie #2694 Gepost op: januari 22, 2014, 20:39:07 »
Birke kan zonder de riem bij mij lopen, dus ik hield hem naast mij maar die pup komt zelf naar Birke toe dus het is niet mijn schuld.

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #2695 Gepost op: januari 22, 2014, 21:26:03 »
So what? Als gevraagd wordt je hond even aan te lijnen, dan doe je dat toch gewoon  :weetniet:

Ik kom af en toe mensen tegen die panisch zijn als ze honden zien. Maar dan ook écht bang. En hoewel ik dan vaak degenen bij heb die netjes bij mij blijven, lijn ik ze toch aan wanneer mij dat wordt gevraagd. Idem voor andere situaties.

Offline Ik

• *
  • 1038 HV-Punten
« Reactie #2696 Gepost op: januari 22, 2014, 22:21:40 »
So what? Als gevraagd wordt je hond even aan te lijnen, dan doe je dat toch gewoon  :weetniet:

Ik kom af en toe mensen tegen die panisch zijn als ze honden zien. Maar dan ook écht bang. En hoewel ik dan vaak degenen bij heb die netjes bij mij blijven, lijn ik ze toch aan wanneer mij dat wordt gevraagd. Idem voor andere situaties.

Inderdaad. Als ik mensen zie komen roep ik Kibo altijd bij me en lijn ik vaak gewoon aan. Mijn vader roept Kibo bij zich en vraagt of de mensen bang zijn van honden. Als het antwoord ja is, wordt Kibo aangelijnd of moet hij langer blijven zitten vooraleer hij weer vrij mag.
Het is gewoon een kwestie van respect tegenover andere mensen vind ik...

Offline bloempje

• *
  • 888 HV-Punten
  • Agilityaddict
« Reactie #2697 Gepost op: januari 22, 2014, 22:53:38 »
Birke kan zonder de riem bij mij lopen, dus ik hield hem naast mij maar die pup komt zelf naar Birke toe dus het is niet mijn schuld.

Mijn hond Joy loopt ook altijd los en loopt altijd aan mijn voet zonder dat ik dat vraag.
Maar als mij gevraagd wordt aan te lijnen dan doe ik dat, ik lijn zelfs standaard aan als ik iemand zie aankomen
Wat als je iemand tegenkomt waarvan de hond uitvalt en jouw hond is los en de andere niet wie denk je dat er bij een gevecht dan in fout is, de loslopende hond ookal heeft deze het niet uitgelokt.
Honden mogen eigenlijk niet loslopen in België enkel op plaatsen waar het is toegelaten.
Trouwens aanlijnen wanneer dat gevraagd word is gewoon een vorm van respect naar andere mensen toe :weetniet:
Als ik iemand tegen kom en ik zie dat deze zijn hond(en) loslopen, dan roep ik ook aanlijnen aub.
Reageert die zoals jij dan garandeer ik je als deze zijn hond(en) naar mijn honden komt, durf ik ook wel eens stamp geven sorry voor jouw hond maar wat jij doet doe je gewoon niet, dat is echt respectloos tegenover andere
(Agility)jumping is not a crime

Offline HartjeBirke

• startende hondenvriend
  • *
  • 31 HV-Punten
« Reactie #2698 Gepost op: januari 23, 2014, 07:53:44 »
Nu even over ophouden. Trouwens ik woon ook niet in België maar in Nederland.

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #2699 Gepost op: januari 23, 2014, 10:05:07 »

daar zegt ge iets; mijn schoonzus heeft panische angst van alles wat op 4 poten staat en groter is dan een kat... ze heeft dat dan ook spijtig genoeg overgezet op haar 2 kinderen door ze bij het kleinste teken van de hond van hun buren (een doodbrave tamme Berner Sennen) direct haar kinderen oppakt en naar binnen loopt... de jongste valt zelfs flauw van te hard te brullen en wenen wanneer hij nog maar dénkt dat er een hond in hun tuin loopt... dat is ongelooflijk irrationeel maar zo zijn er spijtig genoeg veel mensen.
Sinds wij Maks hebben, nu al ongeveer 4 jaar zijn ze nog maar één keer bij ons op bezoek geweest, voor Maks zijn komst stonden ze elke week aan ons deur. en als ze dan komen moeten we Maks opsluiten in de slaapkamer en dan nog zijn die kinderen zo nerveus als dat ze groot zijn omdat ze hem horen aan de deur snuffelen en zijn pootjes op de parket horen....  :zot:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal