collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: De vreemdste opmerkingen van anderen over jou hond?  (gelezen 256371 keer)

Offline tina1978

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 718 HV-Punten
Re: De vreemdste opmerkingen van anderen over jou hond?
« Reactie #2660 Gepost op: oktober 08, 2013, 21:40:31 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hier in Gent loopt een blindegeleidepoedel hond rond (met blind baasje natuurlijk).
Ik kom ook nog uit de tijd dat elke bomma een blauwspoeling en poedel had :lol:
Toen zag je echt overal poedels. Ik zie ze nu nog zelden.
Maar om een poedel nu raar te bekijken en er op neer te kijken omdat ze vroeger een bomma-mode waren? Dat zou ook kort door de bocht zijn :lol:

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #2661 Gepost op: oktober 08, 2013, 21:44:39 »
Hier in Gent loopt een blindegeleidepoedel hond rond (met blind baasje natuurlijk).
Ik kom ook nog uit de tijd dat elke bomma een blauwspoeling en poedel had :lol:
Toen zag je echt overal poedels. Ik zie ze nu nog zelden.
Maar om een poedel nu raar te bekijken en er op neer te kijken omdat ze vroeger een bomma-mode waren? Dat zou ook kort door de bocht zijn :lol:

Dat was inderdaad zo wel vroeger hé, m'n grootmoeder haar zus had er ook eentje en die kwam dan bij haar logeren als ze op reis was.
En er zijn al verschillende mensen die me gezegd hebben dat hun moeder of grootmoeder er één had en meestal hadden ze er niet veel goeds over te vertellen.
Maar ja, een poedel die een gezapig leventje leidt en van de zetel naar haar mand en terug verhuist, kan me voorstellen wat voor resultaat dat geeft  :vuistje:

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #2662 Gepost op: oktober 08, 2013, 22:13:25 »
poedels waren de chi's van de jaren 80 :)

Offline Sloeber_Onyx

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 820 HV-Punten
  • My dogs, my proud
« Reactie #2663 Gepost op: oktober 09, 2013, 21:25:01 »
Ik heb vandaag ook weer hééul goed gelachen!
Ik was vandaag met Onyx aan het wandelen. En in de heide hier, staan er schaapjes voor natuurlijke begrazing, en daar stond ik met Onyx even naar te kijken. Er komt zo'n oud manneke bij mij staan, type 'ik ben oud dus ik weet alles'. Zegt hij tegen mij "Da's gene echte herder he?" Kvertel hem dat 't wel zo is. "Da's nie waar ze, juffrouwke, ge ziet da toch, nen echten herder zou allang achter die schapen zitten, en die van u kijkt er nie eens naar!".  :yes: :rofl:

Offline benji

• *
  • 263 HV-Punten
« Reactie #2664 Gepost op: oktober 10, 2013, 15:15:05 »
poedels waren de chi's van de jaren 80 :)
ze waren in die tijd slachtoffer van hun populariteit, zoals nu de chi's ...
Gelukkig is dit nu voorbij, al moet men nog opletten waar een poedel te kopen
wandelen spelen en ja ook sporten , zolang het leuk blijft voor de hond.

Offline benji

• *
  • 263 HV-Punten
« Reactie #2665 Gepost op: oktober 10, 2013, 15:24:50 »
Ik heb toch al heel wat poedels gezien op de agility wedstrijden, van alle maten en kleuren, en ook in de hoogste graden. Die doen dat zeker niet slecht!

Zelf vind ik poedels heel leuke honden, wel voorkeur voor de kleine maatjes. Maar, als ze een 'pomponnekes'-kapsel hebben, dat vind ik dus echt niet mooi...

Ik vind het trouwens altijd leuk om op wedstrijden andere dan de traditionele rassen te zien. Naar de zoveelste border/sheltie kijk ik zelden.
Ja wie weet zag je al ons wit poedeltje al eens.. hij doet het goed bij de agility. en zijn beste vriendje, een poedeltje uit het asiel
 doet ook zijn best..
In agility heerst er een heel andere sfeer ..het is gezelliger ...Best ook, want bij wedstrijden zijn we al ter plaatse rond ongeveer 7.30 uur ...En zo een hele dag samen. Je begint op de lange duur heel wat sympathieke mensen kennen hé.. :lol:
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2013, 15:31:44 door benji »

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #2666 Gepost op: oktober 10, 2013, 15:33:40 »
Ja wie weet zag je al ons wit poedeltje al eens.. hij doet het goed bij de agility. en zijn beste vriendje, een poedeltje uit het asiel
 doet ook zijn best..
In agility heerst er een heel andere sfeer ..het is gezelliger ...Best ook, want bij wedstrijden zijn we al ter plaatse rond ongeveer 7.30 uur ...En zo een hele dag samen. Je begint op de lange duur heel wat sympathieke mensen kennen hé.. :lol:

ik denk dat veel mensen vergeten zijn dat poedels een van de slimste honden zijn...
ofwel hebben ze het door op je hs en krijgen ze schrik  :hmpf:

Offline benji

• *
  • 263 HV-Punten
« Reactie #2667 Gepost op: oktober 10, 2013, 15:53:48 »
hèhè, had daar nog niet aan gedacht  :mrgreen:
Alé mijn zus moet zich daar maar over zetten en ze moet de macho's maar eens laten zien dat een poedel zijn mannetje kan staan

Dank jullie voor de bemoedigende woorden ...  :yes:
Zo ziet zij dat niet iedereen vooroordelen heeft tegen dat ras

Tot op een wedstrijd mss  :wave:

Offline Liesel

• *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #2668 Gepost op: oktober 10, 2013, 15:56:29 »
Ik zou eigenlijk nooit naar een HS willen gaan waar ze zo minachtend doen over mijn hond...  :shifty:

Offline benji

• *
  • 263 HV-Punten
« Reactie #2669 Gepost op: oktober 10, 2013, 15:57:04 »
Ik heb vandaag ook weer hééul goed gelachen!
Ik was vandaag met Onyx aan het wandelen. En in de heide hier, staan er schaapjes voor natuurlijke begrazing, en daar stond ik met Onyx even naar te kijken. Er komt zo'n oud manneke bij mij staan, type 'ik ben oud dus ik weet alles'. Zegt hij tegen mij "Da's gene echte herder he?" Kvertel hem dat 't wel zo is. "Da's nie waar ze, juffrouwke, ge ziet da toch, nen echten herder zou allang achter die schapen zitten, en die van u kijkt er nie eens naar!".  :yes: :rofl:

:vuistje:  Ja  oude mannekes weten het allemaal best hé  :mrgreen:

Tja betweters vind je overal hé  :hmpf:

:wave:

Offline benji

• *
  • 263 HV-Punten
« Reactie #2670 Gepost op: oktober 10, 2013, 16:17:45 »
Ik zou eigenlijk nooit naar een HS willen gaan waar ze zo minachtend doen over mijn hond...  :shifty:
Hebben daar ook al aan gedacht.... Zelf ben ik daar ook nog geweest, voor ik aan agility begon.
Mij zouden ze daar niet meer zien, dat is zeker..

Maar het is wel een van de beste wedstrijdscholen ..Of ze zich laat wegpesten ??? 
Ik heb haar de raad gegeven om de kat uit de boom te kijken ...
En ondertussen  ons pupje verder te trainen. Consequent en met veel enthousiasme..
Poedels houden van vrolijke mensen  :yes:
Als ze dat allemaal leest, ziet ze zelf wel, dat de meeste mensen positief reageren bij het zicht van een hond met krullen   :dance:
 :wave:

Offline lovebullekes

• startende hondenvriend
  • *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #2671 Gepost op: oktober 10, 2013, 17:30:19 »
Mijn Bull Terrier was altijd wel handig bij de solden, iedereen ging opzij als ik met mijn 'gevaarlijke hond' aankwam  :vuistje: hij had hen zeker en vast doodgelikt als hij kon.
En nu hebben we en mini-aussie en denken de mensen dat ik haar staart heb afgekapt.  :zot:

Offline benji

• *
  • 263 HV-Punten
« Reactie #2672 Gepost op: oktober 10, 2013, 18:41:00 »
wel gemakkelijk idd ..dan heb je plaats genoeg om je keuze te doen

Maar een mini aussi  heb ik ook nog niet gezien

Offline spast

• *
  • 146 HV-Punten
« Reactie #2673 Gepost op: oktober 11, 2013, 03:44:26 »
Mijn Bull Terrier was altijd wel handig bij de solden, iedereen ging opzij als ik met mijn 'gevaarlijke hond' aankwam  :vuistje: hij had hen zeker en vast doodgelikt als hij kon.
waar vooroordelen al niet goed voor zijn  :vuistje:
laten we lekker link gaan doen!

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #2674 Gepost op: oktober 11, 2013, 18:52:01 »
En nu hebben we en mini-aussie en denken de mensen dat ik haar staart heb afgekapt.  :zot:

Ook op straat is de BT een handige hond. Ik hoef nooit nog iemand te passeren en een stuk op straat te lopen. Mensen gaan uit eigen beweging uit de kant voor mij zodat ik heel de stoep voor mezelf heb  :vuistje:

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #2675 Gepost op: oktober 11, 2013, 19:06:06 »
Ook op straat is de BT een handige hond. Ik hoef nooit nog iemand te passeren en een stuk op straat te lopen. Mensen gaan uit eigen beweging uit de kant voor mij zodat ik heel de stoep voor mezelf heb  :vuistje:

dat is de moeite he!
toen een aantal weken terug onze Maks bij mijn ouders logeerde sukkelde mijn ma nog met haar enkel die ze een tijd geleden had gebroken en kon dus niet zelf met wagen rijden...
ze vertelde me dat ze een paar keer de bus nam met Maks en dat dat dus een groot verschil is; mijn ma kan er niet tegen als ze tussen veel te veel volk moet staan, ze krijgt daar ademnood van en zal dus bvb. nooit naar optredens gaan, ook bus en tram zijn haar ding niet... maar met de Maks naast haar had ze daar totaal geen last van.  :vuistje:

hij is ook beschermend tegenover mijn ma en mijn vriendin... vreemden (vooral mannen) moeten in haar buurt geen te bruuske bewegingen doen want hij waarschuwt hen direct... en eerlijk gezegd vind ik dat bijlange niet slecht... het is niet dat we der niet mee kunnen buitenkomen, je kan met Maks perfect naar een drukke kermis gaan, hij is sociaal genoeg, zeker naar mensen toe, maar 'zijn vrouwtjes' zal hij beschermen...  8)
« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2013, 19:08:43 door Maddock »

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #2676 Gepost op: oktober 11, 2013, 19:12:29 »
dat is de moeite he!
toen een aantal weken terug onze Maks bij mijn ouders logeerde sukkelde mijn ma nog met haar enkel die ze een tijd geleden had gebroken en kon dus niet zelf met wagen rijden...
ze vertelde me dat ze een paar keer de bus nam met Maks en dat dat dus een groot verschil is; mijn ma kan er niet tegen als ze tussen veel te veel volk moet staan, ze krijgt daar ademnood van en zal dus bvb. nooit naar optredens gaan, ook bus en tram zijn haar ding niet... maar met de Maks naast haar had ze daar totaal geen last van.  :vuistje:

hij is ook beschermend tegenover mijn ma en mijn vriendin... vreemden (vooral mannen) moeten in haar buurt geen te bruuske bewegingen doen want hij waarschuwt hen direct... en eerlijk gezegd vind ik dat bijlange niet slecht... het is niet dat ge der niet mee kunt buitenkomen, bijlange niet; je kan met Maks perfect naar een drukke kermis gaan, hij is sociaal genoeg, zeker naar mensen toe, maar 'zijn vrouwtjes' zal hij beschermen...  8)

:vuistje: best handig voor zoiets hé? In het begin vond ik dat jammer, maar nu tja  :weetniet: tis hun probleem, niet het mijne. Vorige week was ik ook gaan wandelen met Roy en er passeerde een mevrouw met haar fiets en ze stapte af en ze zei tegen me dat ze bang was. Dat vond ik dan weer moedig dat je dat gewoon zegt, in plaats van al straat over te steken  :shifty:

Roy is ook nogal beschermend, zeker 's avonds, ook naar mannen, en ze moeten niet te dicht komen. Dan zou hij durven grommen.. Ik voel me een stuk veiliger met hem op pad.. Daarnet kwamen we thuis en hij lag zo diep te slapen dat hij niet doorhad dat het wij waren. Man hij vloog hier recht, door de living naar die deur. En dan zag je zo da kopke van  :eh: ah tzijn jullie maar..  :vuistje:

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #2677 Gepost op: oktober 11, 2013, 19:21:25 »
:vuistje: best handig voor zoiets hé? In het begin vond ik dat jammer, maar nu tja  :weetniet: tis hun probleem, niet het mijne. Vorige week was ik ook gaan wandelen met Roy en er passeerde een mevrouw met haar fiets en ze stapte af en ze zei tegen me dat ze bang was. Dat vond ik dan weer moedig dat je dat gewoon zegt, in plaats van al straat over te steken  :shifty:

Roy is ook nogal beschermend, zeker 's avonds, ook naar mannen, en ze moeten niet te dicht komen. Dan zou hij durven grommen.. Ik voel me een stuk veiliger met hem op pad.. Daarnet kwamen we thuis en hij lag zo diep te slapen dat hij niet doorhad dat het wij waren. Man hij vloog hier recht, door de living naar die deur. En dan zag je zo da kopke van  :eh: ah tzijn jullie maar..  :vuistje:

enorm herkenbaar!
en ja, in het begin vond ik het ook wat "oei, wat nu" maar uiteindelijk... moet je je niet aantrekken wat anderen over je hond denken he, wij wéten hoe onze schatten thuis zijn... ontzettend lief, beschermend, grappig, zachtaardig en speels... en -kga voor de mijne spreken- enorm lui.  :vuistje:

ik moet wél zeggen dat het niet altijd zo was: in het begin toen hij bij ons kwam als 3-jarige niet-gecastreerde reu was het wat wennen want hij vertoonde dat ongewenst gedrag ook naar -alweer vooral mannelijk- bezoek die hij vaak wekelijks zag en in principe gewoon zou moeten geworden zijn... maar dit hebben we er met de deskundige hulp van een goeie GT uitgekregen... hij (her)kent onze vrienden nu ook en is echt super tegen hen...

en dan zeg ik nog niks over hoe ongelooflijk lief en voorzichtig hij met ons dochtertje omgaat!  :wub:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #2678 Gepost op: oktober 11, 2013, 19:25:50 »
enorm herkenbaar!
en ja, in het begin vond ik het ook wat "oei, wat nu" maar uiteindelijk... moet je je niet aantrekken wat anderen over je hond denken he, wij wéten hoe onze schatten thuis zijn... ontzettend lief, beschermend, grappig, zachtaardig en speels... en -kga voor de mijne spreken- enorm lui.  :vuistje:

ik moet wél zeggen dat het niet altijd zo was: in het begin toen hij bij ons kwam als 3-jarige niet-gecastreerde reu was het wat wennen want hij vertoonde dat ongewenst gedrag ook naar -alweer vooral mannelijk- bezoek die hij vaak wekelijks zag en in principe gewoon zou moeten geworden zijn... maar dit hebben we er met de deskundige hulp van een goeie GT uitgekregen... hij (her)kent onze vrienden nu ook en is echt super tegen hen...

en dan zeg ik nog niks over hoe ongelooflijk lief en voorzichtig hij met ons dochtertje omgaat!  :wub:

Ik ben blij dat hij zo beschermend is, met de chihuahua bereik je niet echt hetzelfde effect  :vuistje: als mensen bij ons binnen komen is hij totaal niet beschermend of waaks, hij weet dat ze binnenmogen van ons.. Maar kzeg het, als er hier ooit iemand zou inbreken en hij herkent die persoon niet en wij zijn er niet  :weetniet: ik weet niet wat er gaat gebeuren dan..

En oooh..  :wub: ik wil graag es een foto zien van Maks en jullie kleine meid  :wub:
By the way, Roy is ook méga lui..  :whoea:

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #2679 Gepost op: oktober 11, 2013, 19:35:52 »
Ik ben blij dat hij zo beschermend is, met de chihuahua bereik je niet echt hetzelfde effect  :vuistje: als mensen bij ons binnen komen is hij totaal niet beschermend of waaks, hij weet dat ze binnenmogen van ons.. Maar kzeg het, als er hier ooit iemand zou inbreken en hij herkent die persoon niet en wij zijn er niet  :weetniet: ik weet niet wat er gaat gebeuren dan..

En oooh..  :wub: ik wil graag es een foto zien van Maks en jullie kleine meid  :wub:
By the way, Roy is ook méga lui..  :whoea:

ik heb er nog maar weinig (geen eigenlijk) van de 2 tesamen omdat we hem ook wat meer uit de zetel houden en de dochter hoger dan hem...
maar de eerste kennismaking was hartverwarmend... rustig snuffelen (hij was de geur wel al gewoon van meegebrachte kleertjes uit het moederhuis die de dochter al had gedragen) en likjes proberen geven...

heb wel volgende 2 foto's maar daar zie je maar een klein stukje van onze Ellis op... en onze Maks weer in vol ornaat!
typisch...  :doh: :lol:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal