collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: De vreemdste opmerkingen van anderen over jou hond?  (gelezen 256067 keer)

1 lid en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bere

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Re: De vreemdste opmerkingen van anderen over jou hond?
« Reactie #160 Gepost op: mei 31, 2010, 10:27:29 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Citaat
Voor de mensen met meerdere honden, bekijken de mensen u soms ook zo als je bv met 3 honden op stap bent? Of als je aan iemand vertelt dat je 3 honden hebt? Mensen kijken u dan bijna zo zot verklarend aan 

idd :-) Als wij onlangs een wandelingetje aan zee gingen doen met de 4 kids en 2 honden was de doorsnee blik ook  :shock:

met Zena (bouvier ) in de volle wachtzaal van de DA binnenkomen  levert meestal reacties op in de zin van " oh nee" of "oeijejoej" gevolgd door een ruk aan de leibanden om de reeds aanwezige honden korter bij hun te halen ....  :roll:

Offline Fellows

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #161 Gepost op: mei 31, 2010, 10:42:56 »
Wat zou die persoon dan wel niet zeggen over mensen wiens hond bij hun in bed slaapt?  :lol:

Fellow slaapt tegenwoordig ook wel eens bij mij in bed  :oops: dan ben ik niet zo eenzaam meer nu er niemand meer naast me slaapt.   :lol:

Offline runa

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #162 Gepost op: mei 31, 2010, 11:02:05 »
Voor de mensen met meerdere honden, bekijken de mensen u soms ook zo als je bv met 3 honden op stap bent? Of als je aan iemand vertelt dat je 3 honden hebt? Mensen kijken u dan bijna zo zot verklarend aan  :roll:

De mensen verklaren mij soms al zot omdat ik 1 grote hond heb  :roll: en al zeker als ze weten dat ik daar elke dag mee ga wandelen en dan nog vooral s'morgens vroeg  :zot: kben al blij dat ze het gekkenhuis nog niet gebeld hebben

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #163 Gepost op: mei 31, 2010, 11:04:48 »
Fellow slaapt tegenwoordig ook wel eens bij mij in bed  :oops: dan ben ik niet zo eenzaam meer nu er niemand meer naast me slaapt.   :lol:

Ochèèèèèrmee, en dan moet die arme jongen terug alleen slapen als gij terug van 't straat geraakt ofwa?  :hmpf: :hmpf:
Hier wordt aan potentiële vriendjes altijd netjes ruim op tijd gemeld dat de kans nog altijd groter is dat ZIJ op de zetel mogen gaan slapen dan Kiara in haar mand  :oops: :lol:

Ze slapen ook alle 3 binnen, die van mij...velen vragen zich af hoe je zoiets doet  :mrgreen:
Bij mij hangt dat er dus van af of ze men zus kennen of niet  :rofl:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #164 Gepost op: mei 31, 2010, 11:09:31 »
Koppel aan de bushalte over Ellis tegen m'n man en ik: 'Das nen pitbull he :yes: Ja ja, das ne pitbull, ben er zeker van, zie hem kijken zeg' :shock:
'Waarop mijn man, neen neen, 't is een rottweiler.'
Waarop dat koppel terug: 'tjiens, das dan toch genen echte'  :rolf: :rolf:  'Maar dat zijn ook gevaarlijke he meneer, nog gevaarlijker dan de pitbull'  :yes:
Mijn bus was daar dus ik stap op, m'n man blijft nog efkes staan, stapt er een madam op met een kindje, die ziet m'n man en Ellis staan en zegt voor heel de bus: 'Kijk se, das nu nen dobermann'  :doh: :rolf: :rolf:

Gaïko was toen hij puppy was een Berner, toen ik zei dat het een rottweiler was, zei die vent dat ik opgelicht was :hmpf: :rolf: :rolf:
Toen ik daarop antwoordde dat hij een stamboom had, keek hij me aan alsof hij het hoorde donderen in Keulen, had daar precies nog nooit van gehoord  :weetniet:

Gaïko was ook vaak de zoon van Ellis :yes:
En nu zijn Gaïko en Ellis de mama en de papa van Ivita :yes: :mrgreen:

Iemand op het werk onlangs: 'Aha, heb jij rottweilers??  Ja, ik hem er ook ene gehad, die had nen kop en was breed, ongelofelijk, dat heb je nog nooit gezien' zei hij.
Toen ik vroeg vanwaar hij kwam was het antwoord hetgeen ik natuurlijk niet wilde horen (broodfok dus :doh:).
Ikke mijn gsm gaan halen om foto's van de mijne te tonen...  Waarop hij vroeg of Gaïko ook een rottweiler was :roll: :lol:
De zijne bleek meer op Ivita te lijken :mrgreen: :shifty:
Ik heb mij dan echt moeten inhouden van lachen :oops: :oops:

Ik loop met Ellis met haar halti over straat, waarop iemand mij aanspreekt dat ik groot gelijk heb dat ik zo'n gevaarlijke rottweiler muilkorf :yes: :mrgreen:
Waarop ik hem uitlegde dat het een halti is en dat Ellis echt een schoothondje is, waarop hij zegt: 'jamaar ja, ge zijt toch veiliger zo he, ze kan zeker niet bijten met zo'n muilband op' :roll: :lol: :lol:

De lelijkste opmerking ooit was in de Gavers.
Gaïko was een pupje van 10 weken, ik liep met Ellis, mijn man met hem.
Ik liep enkele meters voor, er passeert mij een 'modaal' gezinnetje, je kent dat wel :roll:
Waarop die zoon (hij was een jaar of 18) ineens roept terwijl hij wijst naar Ellis: 'Kijk mama, dat zijn van die moordenaars'  :shock: :shock:
Mijn ventje had dat gehoord en hij vroeg of ik Gaïko efkes wilde vasthouden :fuu:
Heb dat wijselijk afgewezen en heb zelf die jongen zijn vet eens goed gegeven(verbaal he :mrgreen:) :yes:
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2010, 11:11:19 door Obi »

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #165 Gepost op: mei 31, 2010, 11:21:06 »
goh hier hoor je ook af en toe wel stoten hoor...

Ik ben op wandel met chipsy komt er een mama met haar kindje voorbij:
Madamke mag ze hem nekeer aaien, ze wind hem zo mooi.
Tuurlijk.
dus kindje aait Chipsy terwijl ik haar vasthoud.
Die mama: wat voor ras is dat eigenlijk? Das echt wel een lieveke he.
Ikke: Dat is een rottweiler.
Die mama: Kom we zijn weg, snokt ze die klein weg bij chipsy en ze kon niet snel genoeg weg zijn...

Tristan = Dikke doberman of op zijn minst een kruising van een doberman of beauceron.(was op de dobermanndag dan eh :s) Maar ne Rottweiler??? Nee hoor.

Centa = das nog een pupke zeker juffrouwke... Nee meneer ze is al 6 jaar. amai die heeft zeker geen eten gehad die ziet er uit als een pup.

De kleine van de buren eergisteren tegen zijn vriendje:
Kijk da zijn nu die honden se. Opt nieuws zijn da altijd gevaarlijke he ma de dees zijn best lief. Ze hebben er 3 (hij heeft ze nooit met 4  samen gezien, dus op dat punt snap ik hem wel). Die met de staart is het kindje van die 2 zonder staart.
waarop zijn vriendje: hoe kan dat nu, als mama en papa geen staart hebben kan die toch geen staart hebben?
Waarop de buurjongen: Die van mama en papa hebben ze tussen de deur gestoken en zijn afgevallen  :shock:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #166 Gepost op: mei 31, 2010, 11:34:10 »
Koppel aan de bushalte over Ellis tegen m'n man en ik: 'Das nen pitbull he :yes: Ja ja, das ne pitbull, ben er zeker van, zie hem kijken zeg' :shock:
'Waarop mijn man, neen neen, 't is een rottweiler.'
Waarop dat koppel terug: 'tjiens, das dan toch genen echte'  :rolf: :rolf:  'Maar dat zijn ook gevaarlijke he meneer, nog gevaarlijker dan de pitbull'  :yes:

Een pitbull is echt wel veel gevaarlijker dan een rottweiler hoor  :hmpf: :baeh:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Fellows

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #167 Gepost op: mei 31, 2010, 11:53:19 »
Ochèèèèèrmee, en dan moet die arme jongen terug alleen slapen als gij terug van 't straat geraakt ofwa?  :hmpf: :hmpf:
Hier wordt aan potentiële vriendjes altijd netjes ruim op tijd gemeld dat de kans nog altijd groter is dat ZIJ op de zetel mogen gaan slapen dan Kiara in haar mand  :oops: :lol:
Bij mij hangt dat er dus van af of ze men zus kennen of niet  :rofl:

Ehm.... daar ben ik nog niet zo zeker van of Fellow dan weer alleen gaat moeten slapen.  :mrgreen:
Met drie zou ook moeten kunnen toch??  :lol:
Tja, als ze met mij kunnen leven kunnen ze dat zeker met mijn honden. Zij zijn makkelijker als ik.  :rolf:

Offline dominique

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #168 Gepost op: mei 31, 2010, 12:21:37 »
Mijn man en ik zaten op een terrasje met de twee honden.(Een rottweiler en een franse bulldog)
Een man komt wat praten en zegt 'van die grote ben ik niet bang,maar die kleine ! dat in zo'één die bijt en niet meer lost !' :rolf: :rolf:

Offline Erik en Pascale

• *
  • 582 HV-Punten
« Reactie #169 Gepost op: mei 31, 2010, 12:22:58 »
Orinake :  :mrgreen:

Wij krijgen over César (witte boxer, mét stamboom, 'kleur niet erkend') ook vaak opmerkingen.
We hadden net een stacaravn gekocht, komt de zotste en de zatste van de camping langs om te zeggen dat ze er àlles aan zal doen om César weg te krijgen. Da's ne pittbull en da hoort ni op een camping.
Ten eerste : da's gene pitbull , maar ze had er geen oren naar : nen boxer, pitbull,...da's allemaal hetzelfde.
Ten tweede : doe flink u best en zie dat ge'r zelf ni afvliegt.
Nadat ze geslaagd was in het wegpesten van mensen met 2 American Bulldogs (prachtige, lieve honden) heeft ZIJ een verwittiging gekregen én zijn haar ex-buren teruggekomen mét hun honden, op een andere plaats.

Vaak ook de opmerking 'haaa! Nen boxer! Alleee, 'k heb da nog nooit in 't wit gezien!' Der moet voor alles nen eerste keer zijn he :yes:

Over Wiske en César : trapt die grote die klein ne plat?
Nog over hun samen : amai bijt die grote ni naar da kleintje? Neuh, 't is eerder andersom (Wiske 'keelt' César bij 't spelen)

En dan hetgeen ik verschrikkelijk vind : dat we onverantwoord bezig zijn, zoveel kinderen én dan nog zo'n grote hond IN huis :roll:
Zéker nadat één van de kinderen gebeten is geweest. Dat het niet onze hond was, maar een wildvreemde hond, is van geen tel. Dochter zat op een touter, hond breekt los, wordt gek van die touter, hond bijt zus in de bil en blijft hangen. Dochter kon er niet meteen af, want touter ging vrij hoog heen en weer. Dus als je ooit gebeten wordt door een hond, mag je er zelf geen meer houden :denk:
Verbeter de wereld, begin bij jezelf

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #170 Gepost op: mei 31, 2010, 12:31:26 »
Orinake :  :mrgreen:

Wij krijgen over César (witte boxer, mét stamboom, 'kleur niet erkend') ook vaak opmerkingen.
We hadden net een stacaravn gekocht, komt de zotste en de zatste van de camping langs om te zeggen dat ze er àlles aan zal doen om César weg te krijgen. Da's ne pittbull en da hoort ni op een camping.
Ten eerste : da's gene pitbull , maar ze had er geen oren naar : nen boxer, pitbull,...da's allemaal hetzelfde.
Ten tweede : doe flink u best en zie dat ge'r zelf ni afvliegt.
Nadat ze geslaagd was in het wegpesten van mensen met 2 American Bulldogs (prachtige, lieve honden) heeft ZIJ een verwittiging gekregen én zijn haar ex-buren teruggekomen mét hun honden, op een andere plaats.

Vaak ook de opmerking 'haaa! Nen boxer! Alleee, 'k heb da nog nooit in 't wit gezien!' Der moet voor alles nen eerste keer zijn he :yes:

Over Wiske en César : trapt die grote die klein ne plat?
Nog over hun samen : amai bijt die grote ni naar da kleintje? Neuh, 't is eerder andersom (Wiske 'keelt' César bij 't spelen)

En dan hetgeen ik verschrikkelijk vind : dat we onverantwoord bezig zijn, zoveel kinderen én dan nog zo'n grote hond IN huis :roll:
Zéker nadat één van de kinderen gebeten is geweest. Dat het niet onze hond was, maar een wildvreemde hond, is van geen tel. Dochter zat op een touter, hond breekt los, wordt gek van die touter, hond bijt zus in de bil en blijft hangen. Dochter kon er niet meteen af, want touter ging vrij hoog heen en weer. Dus als je ooit gebeten wordt door een hond, mag je er zelf geen meer houden :denk:

Oh ma Fanne zijn nonkel vroeg wel wanneer we onze honden (Toen Chipsy en rocksy) gingen wegdoen, want ahja zwa&nger zijn en dan zo'n gevaarlijke honden in huis da ging niet he....

Ook die van K&G in de kliniek stelde die vraag, die heb ik heel vriendelijk de deur gewezen.

De verpleegkundige van K&G hier in nevele is gelukkig veel meer hond gezind. Die kwam altijd eerst de woefers dan zeggen en dan pas mocht ik eneas wakker maken voor de weging en dergelijke :)

Offline sigikid

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #171 Gepost op: mei 31, 2010, 12:50:38 »
  • de vraag of Dora, beagle, het pupje is van Tibo de basset (waarvan ik net daarvoor verteld had dat het een gecastreerde reu is ... )
  • amai, nen beagle, die luisteren wel niet hé (hoe vaak ik dat al niet heb moeten horen), ik vind dat best meevallen dat luisteren, en als ik dan zeg dat Tibo de basset eigenlijk veel koppiger is dan het beagletje bekijken ze me maar heel raar,dat kan blijkbaar niet
Groetjes, Sigi (baasje van Dora & Tibo)

Offline Fellows

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #172 Gepost op: mei 31, 2010, 13:02:29 »
Mijn man en ik zaten op een terrasje met de twee honden.(Een rottweiler en een franse bulldog)
Een man komt wat praten en zegt 'van die grote ben ik niet bang,maar die kleine ! dat in zo'één die bijt en niet meer lost !' :rolf: :rolf:

Ik heb toch ook altijd meer schrik van die kleintjes als van grote honden.  :lol:
Op de een of andere manier vind ik kleine hondjes nogal snel gemeen.  :weetniet:
Zal het maar aan mijn opvoeding tussen de grote honden wijten.  :mrgreen:

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #173 Gepost op: mei 31, 2010, 13:10:15 »
Veel mensen hebben ook nog nooit een bruine newf gezien.

Offline prutske02

• warme hondenvriend
  • *
  • 1 HV-Punten
  • chica
« Reactie #174 Gepost op: mei 31, 2010, 14:10:52 »
chica slaapt altijd bij mij in bed 
soms dat ze al in bed ligt te wachten tot ik kom slapen :)

Offline prutske02

• warme hondenvriend
  • *
  • 1 HV-Punten
  • chica
« Reactie #175 Gepost op: mei 31, 2010, 14:11:37 »
tegen mij hebben ze eens gezegt toen chica een pup was dat chica een boxer is  :rolf:

Offline Fellows

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #176 Gepost op: mei 31, 2010, 14:15:33 »
chica slaapt altijd bij mij in bed 
soms dat ze al in bed ligt te wachten tot ik kom slapen :)

Goed voor in de winter, dan heb je gelijk een warm bedje eens je erin stapt  :wink:

Offline prutske02

• warme hondenvriend
  • *
  • 1 HV-Punten
  • chica
« Reactie #177 Gepost op: mei 31, 2010, 14:27:00 »
Goed voor in de winter, dan heb je gelijk een warm bedje eens je erin stapt  :wink:
ja
en als het koud is hond lekker dicht tegen mij en dan is het drect ook veel warmer :-)

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #178 Gepost op: mei 31, 2010, 14:39:19 »
De kleine van de buren eergisteren tegen zijn vriendje:
Kijk da zijn nu die honden se. Opt nieuws zijn da altijd gevaarlijke he ma de dees zijn best lief. Ze hebben er 3 (hij heeft ze nooit met 4  samen gezien, dus op dat punt snap ik hem wel). Die met de staart is het kindje van die 2 zonder staart.
waarop zijn vriendje: hoe kan dat nu, als mama en papa geen staart hebben kan die toch geen staart hebben?
Waarop de buurjongen: Die van mama en papa hebben ze tussen de deur gestoken en zijn afgevallen  :shock:
:rolf:
Maar wel superschattig dat hij erover verteld tegen een vriendje, en zeker dat ze zo lief zijn!

Offline Marein

• *
  • 195 HV-Punten
    • Canis-Sanitas
« Reactie #179 Gepost op: mei 31, 2010, 14:51:15 »
"Jakkes, wat een lelijke honden" - horen we het meest.
Of: "geef uw honden es eten hé, zo'n lelijke scharminkels"

Of: "Kijk, mama, papa en hun kindje!" als we gaan wandelen met Cayenne (zwarte galga), Poirot (zwarte galgo) en Tinkelbell (zwart Italiaantje), waarbij ik dan meestal opmerk dat dat "kindje" even oud is als de 2 andere samen  :lol:.

"Kijk! Een gorilla!!" Dat slaat dan op Saïda, m'n serieus uit de kluiten gewassen zwarte afghaan.

"Ocharme, is dat zo'n mishandelde hond uit Spanje?"
"Neen, mevrouw, hij komt niet uit Spanje, hij is geen Spaanse windhond en hij is niet mishandeld."
Dan krijgen we een misprijzende blik en komt er nog achteraan: "dierenbeulen!" Aziz heeft namelijk een litteken over heel z'n flank lopen en heeft enkele littekens in zijn gezicht, na een gevecht met een Duitse herder toen hij 8 maand oud was (en bij z'n vorige eigenaar woonde).

"Moa sie, nen veel te mageren Deensen dog!"
Ten eerste: 't is Duitse dog, ten tweede: t'is geen Duitse dog, ten derde: hij staat perfect op gewicht.

"Welk ras is dat? Da's toch zo'n snelwind of zo, hé?"
"Dit is een galgo español, een Spaanse windhond".
"Ocharme, die beestjes, ik heb die ook al op TV gezien. Ik zou er ook eentje willen redden, maar ik spreek geen Spaans. Hoe praat je dan met die sukkelaarkes? Die beestjes verstaan toch geen Nederlands".
Ik antwoord dan ik we nog een Russische, een Italiaanse, een Noord-Afrikaanse en een Afghaanse windhond hebben ook, en dat ik al die talen spreek  :mrgreen:

"Kijk, viszla-pupjes!!" Dat horen we redelijk veel, de laatste tijd  :yes:. En ik vind het best een verdienstelijke gok.
Tot ze me dan effectief vragen of het viszla's zijn. Als Stefan of ik dan het ras noemen, vraagt iedereen minstens 2 keer: "Hoe? Welk ras? Hebben die een stamboom? Nog nooit van gehoord!".

Ook met de pups, na een wandeling op een terrasje, m'n dochters hadden uiteraard gezegd hoeveel honden we hadden aan een koppel met een kindje dat in onze buurt zat:
"fokken jullie? Zijn dan jullie pups"
"Neen, we fokken niet, we vangen honden op die dan later herplaatst kunnen worden"
"En die pups?"
"Is van een inbeslagname"
"Oooo, m'n dochter zaagt al de hele tijd om een hondje! Hoeveel vraag je? Kunnen we nu al eentje meenemen?"
"Maar mevrouw, weet u eigenlijk welk ras dit is? In ieder geval, deze honden worden enkel maar geplaatst bij mensen met ervaring met het ras, hoor"

Of vorige week nog beter (op school van m'n dochters, daar kennen ze ons al: "ooo, wat een schone pups! 'k Heb gehoord dat ze nog geplaatst worden, ik wil anders wel eentje ruilen voor een jong katje!"  :roll:

Vroeger héééél vaak: "Ge zijt uw zadel vergeten!" "Diene daar is met zijn paard gaan wandelen, whahaha" "Amai, wat eet dat niet, zo'n hond! En dat moet nogal sch*ten, zeg"
Den beste was de buurvrouw: "Amai, wist ge dat die hond zooo groot zou worden??" Stefan: "Neen, 't was ook een verrassing voor mij  :lol:".
Dat ging dus over onze Ierse Wolfshond. Beste opmerking vond ik nog steeds van Amerikaanse toeristen in Brugge: "Look over there, it's a real dinosaur dog!!"

Van Nona (spinone): "Amai, da's een schoon kruising!"  :mrgreen:

En dan als mensen weten hoeveel honden we hebben (m'n dochters vertellen dit graag aan vreemde mensen  :roll:): "Fokken jullie? Neen? Wat doe je daar dan mee???" "Die leven toch buiten in kennels?? Neen?? Da's toch niet meer menselijk, zo wonen!!" "Wablieft?? En dan nog die 2 kleine kindjes daarbij? Onverantwoord!!"
Maar de meeste mensen (wildvreemden) willen vooral weten, hoeveel dat niet kost aan eten en hoeveel str*nt we per dag rapen...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal