collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Couperen, wie is nog voor?  (gelezen 22790 keer)

Offline Peter en Barbara

• warme hondenvriend
  • *
  • 182 HV-Punten
Re: Couperen, wie is nog voor?
« Reactie #120 Gepost op: oktober 05, 2013, 09:28:27 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Dat is meestal dender, die zwiept echt met haar staart als een zweep. Tommy heeft het minder, die heeft het dan weer wan zen oren.
Zo halen veel reuen in de winter hun kloten open aan stukken ijs, maar je kan moeilijk balloze honden fokken.

Je kan er wel fokken met haren op hun edele delen.

Blijkbaar toch geen ideaal ras om mee te gaan jagen?

Offline Voica

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3068 HV-Punten
« Reactie #121 Gepost op: oktober 05, 2013, 09:46:10 »

Wat is dat nu voor reactie, de mijne jagen niet t'zijn herdershonden. Mijn Kishan heeft degelijk haar op zijn ballen (niet overdreven, maar er staat toch haar op ) en hij heeft hem in de bossen ook al reeds pijn gedaan op die plaats.

Laat staan dat honden die gedreven zijn om ergens achter aan te gaan, dan even gaan opletten en zeggen, 'oei, ik loop met mijn ballen door de doorns'...

Ik ben geen voorstander van couperen, maar als het om wille van een medische reden of een reden gedaan wordt wanneer de honden effectief nog gebruikt worden voor hun 'doeleinden' dan kan ik het best wel begrijpen.

Zelf zie het het liefst zeker en vast een hond met staart, ik ben gek op die staart... maar bij sommige vind ik de oren gecoupeerd wel knapper er uitzien. Wat niet wil zeggen als ik mij zo'n ras zou nemen , ik effectief zou laten couperen.

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #122 Gepost op: oktober 05, 2013, 10:42:28 »
Labradors slaan hun staart dikwijls kapot hoor, net omdat het een staart is die zeer stevig is en eerder in het verlengde van de rug gedragen wordt (horizontaal dus) in tegenstelling tot de flatcoated bvb die zijn staart schuin omhoog draagt. En dat de oren van vechthonden zoals cane corso, dogo argentino, pitbulls enz. gecoupeerd werden was idd om de tegenstander in een gevecht zo weinig mogelijk grip te geven op de hond, maar wie kan nu hondengevechten goedkeuren?

heuh, even beter informeren hé, de Dogo Argentino is geen vechthond hoor...die werden/worden gecoupeerd voor de jacht (hé ja ze zijn jachthonden!)
 :vuistje:

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #123 Gepost op: oktober 05, 2013, 10:51:42 »
In welke wereld leefde gij?  :eh:

Ik leef nog altijd hé  :lol:

Offline Zazzewoeze

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 152 HV-Punten
  • A boxer, my kingdom for a boxer!
« Reactie #124 Gepost op: oktober 05, 2013, 10:54:27 »
Ikzelf ben sinds 1990 gebeten door het boxervirus; mijn eerste boxer arriveerde in '96. De dierenarts van dienst had totaal geen verstand van staarten couperen, want je kon amper nog spreken van een staart, het was eerder een mislukt stompje.
Toen ik mijn eerste nestje fokte, schoot een boxerfokker te hulp om de staartjes eraf te halen. Hoewel hij dit snel en met enorm veel kennis van zaken deed, vond ik het een gruwelijke aangelegenheid: pupje in de hand, staart tussen wijsvinger...wervel tjes zoeken, knip en naaien maar... De teef ging helemaal over de rooie want die hoorde haar baby's schreeuwen en ik stond erbij (weliswaar aan de grond genageld) en keek er met grote ogen en open mond naar.
Toen één van de pups (teefje wat ik ging aanhouden) maar niet stopte met bloeden, en ik in het midden van de nacht alle ijsblokjes van de buurt ging verzamelen, had ik het wel gehad.
Het volgende nestje zou ook weer gecoupeerd worden, maar op een andere manier: de elastiekjes en het buisje! Dit was een veel diervriendelijker manier om de staarten eraf te halen; de pups gaven geen kik en moeder merkte 'niks'. Peis en vree alom.
Sinds 2010 heb ik mijn eerste boxer met staart en ik moet zeggen dat al mijn zorgen en vooroordelen van tafel zijn geveegd. Het past bij hem en ik denk nu zelfs dat ik hem niet compleet zou vinden, mocht hij toch nog een stompje gehad hebben. Hij heeft zoveel flair en attitude en ik ben best wel fier op die zweep... In huis valt het best mee; ik heb geen volgestauwde woonkamer en op de salontafel staat alles nog op zijn plaats.
Ik heb zelf nooit een hond gehad die aan de oren gecoupeerd is, ik vind het best mooi. Als je rondloopt op een Atibox en je ziet de Russen in de ring, dan is dat echt genieten; de honden zijn indrukwekkend.
Ik krijg soms ook wel de indruk dat een hond van matige kwaliteit, die het vooral wat laat afweten in het hoofd, maar die rondom gecoupeerd is, vaak een streepje voor heeft op een ongecoupeerde. Het geeft een ander beeld. Bij boxers geven gecoupeerde oren vaak de indruk dat de schedel iets smaller is, wat natuurlijk een beetje optisch bedrog is (in bepaalde gevallen).
Een van de mooiste (moderne) hoofden, en meest correcte (gelet op verhouding schedel/ neuslengte) is voor mij Gol di Boxerita:

Een andere, zeer correcte (voor mij bijna perfecte) rondom gecoupeerde is Twinkle Star v. Eurozone:

Beide jongens hebben de kwaliteiten die ontbreken bij heel veel boxers die we vandaag de dag zien  :(

Al bij al vind ik de gecoupeerde hond prachtig om te zien; ik vind het persoonlijk wel jammer dat we binnen afzienbare tijd dit soort verschijningen niet meer zullen kunnen zien
maar qua dierenwelzijn, wat uiteindelijk wel primeert, is het geen slechte zaak.
« Laatst bewerkt op: oktober 05, 2013, 11:28:53 door Zazzewoeze »

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #125 Gepost op: oktober 05, 2013, 11:01:34 »

Wat een idiote opmerkingen van onwetenden lees ik hier zeg. Als je er niks van weet is het beter om e zwijgen.

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #126 Gepost op: oktober 05, 2013, 11:04:34 »

Waarom zou het geen ideaal ras zijn?  :weetniet:

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #127 Gepost op: oktober 05, 2013, 11:25:52 »
Het topic is aan het doodbloeden. Ik heb de indruk dat iedereen zo wat zijn zegje gedaan heeft.

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #128 Gepost op: oktober 05, 2013, 11:32:33 »
Niet iedereen zit op het forum op een zaterdagmiddag :wink:

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #129 Gepost op: oktober 05, 2013, 11:47:35 »
Heb nog een Duitse staander met een gecoupeerde staart (uit Duitsland)
Als die door de bramen vliegt heeft ie ook wonden op zijn stukje staart.
Staart kort of lang, met bramen krijg je toch overal wonden.
Heel blij dat het couperen staart en oren, eindelijk, niet meer mag.

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #130 Gepost op: oktober 05, 2013, 12:43:14 »
Het topic is aan het doodbloeden. Ik heb de indruk dat iedereen zo wat zijn zegje gedaan heeft.

Of iedereen is het beu om dingen te proberen uitleggen aan mensen die het toch niet willen snappen  :mrgreen:
Heb nog een Duitse staander met een gecoupeerde staart (uit Duitsland)
Als die door de bramen vliegt heeft ie ook wonden op zijn stukje staart.
Staart kort of lang, met bramen krijg je toch overal wonden.
Heel blij dat het couperen staart en oren, eindelijk, niet meer mag.

Dus je hebt een hond gekocht die gecoupeerd is hoewel je er tegen bent  :fuu:

Offline Kaszi

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 381 HV-Punten
    • Polski Owczarek Nizinny 'Van het Goralenhof'
« Reactie #131 Gepost op: oktober 05, 2013, 13:18:06 »
Ik ben voor couperen van de staarten en als het nog mocht zou ik het nog steeds doen (met elastiekje).  Ook wel blij dat er bij mijn ras honden met korte staart kunnen geboren worden.
En nu ben ik een dierenbeul.  :silenced:

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #132 Gepost op: oktober 05, 2013, 13:43:25 »
Waarom zou je een dierenbeul zijn omdat je het toejuicht dat jouw hondenras zonder staart geboren wordt? Het topic gaat wel over het couperen hé en niet over wie er al dan niet fan is van staartloze honden.

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #133 Gepost op: oktober 05, 2013, 13:43:45 »

waar slaat dit nu op  :weetniet:
Giorgio heeft er haar op staan en nog niet zo heel weinig hoor...als hij in volle vacht staat en dendert door een bos ben je nog niet zalig dus àlle actieve truffelzoekende Lagotti zijn heel kort geschoren om zo'n dingen te vermijden...maar vacht groeit aan, oren en staarten niet...
op vlak van dierenwelzijn is het een goede zaak dat couperen niet meer mag...toch vond ik oa de hier geposte boxers prachtig om zien, ik vind een dober met staart en flappers wel mooi maar een gecoupeerd exemplaar heeft een heel andere uitstraling...
mijn eerste hond was gecoupeerd, ik heb haar zo uit het asiel gehaald, staartloos is handig ja maar je mist wel wat op vlak van communicatie al maakt de hond in kwestie zich wel duidelijk op andere manieren...al de rest heeft een staart, gaande van een heuse vlag tot nu twee omhoog gedragen staartjes waar precies een ijzerdraadje in steekt (wat even zo goed foute communicatie kan teweeg brengen)...
ik kan dus niet zo duidelijk zeggen of ik voor of tegen ben... :weetniet:

Offline Xtreme Taz

• hondenvriend pro
  • *
  • 184 HV-Punten
« Reactie #134 Gepost op: oktober 05, 2013, 20:09:07 »
Waarom zou je een dierenbeul zijn omdat je het toejuicht dat jouw hondenras zonder staart geboren wordt? Het topic gaat wel over het couperen hé en niet over wie er al dan niet fan is van staartloze honden.
Maar Kaszi schrijft dat ze voor het couperen is. Dus ....

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #135 Gepost op: oktober 05, 2013, 20:13:33 »
Maar Kaszi schrijft dat ze voor het couperen is. Dus ....

is ze een dierenbeul !

Foei Kaszi  :hmpf:  :vuistje: :vuistje: :vuistje:

Offline Xtreme Taz

• hondenvriend pro
  • *
  • 184 HV-Punten
« Reactie #136 Gepost op: oktober 05, 2013, 20:25:58 »
 :mrgreen: :mrgreen:

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #137 Gepost op: oktober 05, 2013, 21:15:38 »
Ieuw, die oren van die boxers hierboven vind ik echt afschuwlijk...jakke s..bon, ik ben radicaal tegen het couperen van oren en staarten uit schoonheidsideaal.. .het is afgrijselijk en er is niets schoon aan. Idem met het uitdoen van nagels en al die onzin...
Bij werkende honden kan ik er nog inkomen als het uit medische redenen word gedaan.
Ben effe niet mee met al het haar op de ballen, maar Thorsten is overal behaard, ballen inclusief (die moeten ook lekker warm blijven :lol:).

Offline barbaras

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 2004 HV-Punten
« Reactie #138 Gepost op: oktober 05, 2013, 21:43:09 »
Ben radicaal tegen, enkel met uitzondering vd reeds veel aangehaalde medische uitzonderingen...de boxerfoto's vind ik vooral hilarisch, die kop, blik matcht nu toch absoluut niet met die abnormale puntige oren? En tegelijk w ik ook triest van zoiets te mtn aanschouwen, wat een verminking en onnodig leed voor een dier omwille van het egoïsme van de mens.
o

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #139 Gepost op: oktober 05, 2013, 21:46:26 »
Radicaal tegen, weer zo'n typisch iets dat meer gaat om wat hondenbaasjes willen zonder hun hond voorop te stellen.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal