collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Couperen, wie is nog voor?  (gelezen 22792 keer)

Offline Bandolero

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3421 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Couperen, wie is nog voor?
« Reactie #100 Gepost op: oktober 04, 2013, 17:38:07 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik denk dat er een verschil gemaakt wordt tussen showhonden (die mogen meestal niet werken) en werkhonden die ook moeten showen (zoals in het geval van Terrierlady)

Die van TL moet helemaal niet showen  :wink:

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #101 Gepost op: oktober 04, 2013, 17:38:38 »
best dat de staart van mijn ier eraf is om medische redenen of kzou hier nogal commentaar krijgen zo te zien  :vuistje:

maar den duts heeft er wel nogal voor moeten afzien he  :huggg:

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #102 Gepost op: oktober 04, 2013, 17:52:10 »
Ik denk dat er een verschil gemaakt wordt tussen showhonden (die mogen meestal niet werken) en werkhonden die ook moeten showen (zoals in het geval van Terrierlady)
Die van TL moet helemaal niet showen  :wink:

En die van jou mogen werken  :shock: waar gaat het naartoe met de wereld..

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #103 Gepost op: oktober 04, 2013, 18:01:30 »
Je bent jager of je bent het niet hé.  Zelf vind ik het chapeau dat er nog steeds mensen zijn die hun dieren gebruiken waarvoor ze effectief gefokt werden.  Wie eet er nu ni graag een fazant of patrijs in het wildseizoen?  Ik ben in ieder geval fan  :yes:.

Ghoh ja, er ligt al genoeg vlees in de winkels, ik vind niet dat er nog gejaagd moet worden. Ik vind het maar voor 1 ding nuttig: overpopulatie van een diersoort die heel de boel dan gaat verstoren tegengaan. (Vlees eet ik niet graag, zeker geen wild, smaakt zo sterk, 1 keer gegeten en liefst niet meer. Maar ik eet sowieso zo weinig mogelijk vlees)

Maar da's een andere discussie dan couperen  :wink:

Jammer dat enkel duct tape helpt tegen dat openslaan van die staarten tijdens 't werk... ik dacht aan een soort van verbanden die goed blijven zitten, zoals bandages bij paarden, lukt dat niet?  :lol:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #104 Gepost op: oktober 04, 2013, 18:05:10 »

In welke wereld leefde gij?  :eh:

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #105 Gepost op: oktober 04, 2013, 18:32:10 »
Tegen, een heel ras gaan couperen omdat er 5? 10? % effectief werkt? zottekeswerk! Een uitzondering maken voor diegene die werken dan? Dan heb je plots 70% die ineens 'werken' met hun hond...
Hier werkende teckels, geen kapotte staarten, geen bevedering, want korthaar, ik heb al veel meer kapotte kleren gehad, dan zij kapotte staarten... Ook op vos en das, waarbij ze al eens de stukken vaneen onder de grond uit komen, geen kapotte staart... En ze werden vroeger ook nooit gecoupeerd...

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #106 Gepost op: oktober 04, 2013, 18:33:43 »
Hier werkende teckels, geen kapotte staarten, geen bevedering, want korthaar, ik heb al veel meer kapotte kleren gehad, dan zij kapotte staarten... Ook op vos en das, waarbij ze al eens de stukken vaneen onder de grond uit komen, geen kapotte staart... En ze werden vroeger ook nooit gecoupeerd...

Da's omdat die met hun korte poottekes onder het niveau van de bramen zitten hé tiens!  :mrgreen:
(is om te lachen e... voor ik hier weer door den enen of den anderen afgekegeld wordt...)

Offline Lieze

• *
  • 256 HV-Punten
  • There's no I in team.
« Reactie #107 Gepost op: oktober 04, 2013, 18:39:00 »
Flatcoated staart schuin omhoog... :yeek:
Een flatcoated zijn staart mag ietsje boven de ruglijn boven komen, maar voor de rest mooi in een rechte lijn en liefst kwispelend (zoals op mijn foto). En ja, ook flatcoateds slaan hun staart kapot tegen kasten/deuren/... maar in het veld veel minder dan onze weimaraners.

Iemand die niet weet hoe zeep smaakt, heeft nog nooit een hond gewassen.

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #108 Gepost op: oktober 04, 2013, 18:42:11 »
Da's omdat die met hun korte poottekes onder het niveau van de bramen zitten hé tiens!  :mrgreen:
(is om te lachen e... voor ik hier weer door den enen of den anderen afgekegeld wordt...)

't zou kunnen! geperforeerde ogen hebben we wel al gehad! en die zitten dus idd een tikkie hoger! (maar das geheel onpraktisch om te laten couperen dus...  :fuu: )

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #109 Gepost op: oktober 04, 2013, 18:46:07 »
90% van showhonden die wel mogen werken kunnen het niet meer

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #110 Gepost op: oktober 04, 2013, 19:05:57 »
90% van showhonden die wel mogen werken kunnen het niet meer

Eigenlijk jammer, dat de kwaliteiten van een ras op die manier verloren (kunnen) gaan.

Offline an

• hondenvriend pro
  • *
  • 90 HV-Punten
    • Echtenhof, bouviers en corgi's
« Reactie #111 Gepost op: oktober 04, 2013, 20:53:06 »
Die worden idd met een afwijking geboren maaar zijn niet verminkt hé. Verminken is het bewust en actief toebrengen van schade.

Is dat niet bewust dan, dat men naar kleiner, korter, ... fokt ???? 
Dat vind ik veel en veel erger dan de staart of de oren eraf.

Uiteindelijk zou ik, als hond, wel weten wat ik moest kiezen : zonder staart leven of constant zonder lucht zitten ?????

Offline an

• hondenvriend pro
  • *
  • 90 HV-Punten
« Reactie #112 Gepost op: oktober 04, 2013, 20:56:03 »
Zowel mijn Boxer als mijn Dobermann heeft totaal geen last van hun staart  :weetniet: En ik ken genoeg Boxers en Dobermannen die dat ook niet hebben  :weetniet:

@An maar weer spreek jij uit werkervaring, nu de vraag weer hoeveel mensen hebben thuis een bouvier om de koeien uit de wei te gaan halen????
Je kan toch niet iets toelaten voor maar een klein deel die het echt nodig heeft? 
Zet te electriciteit even af als ze de koeien moeten gaan halen, probleem opgelost  :weetniet:

Dan kan ik ze even goed zelf gaan halen, aangezien ik dan al meer dan halverwege ben.
Het is wel de bedoeling dat ze alleen gaan é.

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #113 Gepost op: oktober 04, 2013, 20:56:44 »

Uiteindelijk zou ik, als hond, wel weten wat ik moest kiezen : zonder staart leven of constant zonder lucht zitten ?????

:bow:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #114 Gepost op: oktober 04, 2013, 21:01:26 »

:thumbs: :thumbs:

Het ene wordt verboden omdat het dierenleed is, het ander is ook dierenleed en wordt bij meer en meer rassen in het extreme toegepast. So stupid ..

Ik zie feitelijk het verschil niet, in vele gevallen gaat zowel het couperen als de platte snuit, te kleine schedel, enz...  enkel om de "schoonheid". Waarom het ene wel verbieden en het ander niet? 

Offline an

• hondenvriend pro
  • *
  • 90 HV-Punten
« Reactie #115 Gepost op: oktober 04, 2013, 21:02:28 »
Mag ik nu eventjes lachen  :vuistje: Dus omdat jij je hond de wei opstuurt zouden de staarten van bouviers gecoupeerd mogen worden? Hoe hoog is jouw omheining dan wel? Mss dat er maar een klein stukje van die staart af moet  :rolf: En ja, zoals IDiesel zegt, zet de stroom af.

Dat vind ik wel grappig, dat daarmee gelachen wordt.
Onze honden doen tenminste waarvoor ge maakt zijn, de meeste anderen maken daar wel "reclame" mee, maar daar liggen ze in de zetel.

Ik wilde met dit voorbeeld bedoelen dat oorspronkelijk dus niet gecoupeerd werd voor "de mooi-igheid" maar voor een reden.

En onze draden hangen net als bij de andere boeren, op hoogte zodat de koeien in de weide blijven.  Daar moet ik mij toch niet voor verantwoorden hoop ik ? 

Ik heb hier al meer dan 1 keer een hond gehad die pas na lang aandringen terug onder de draad door durfde, nadat hij kennis had gemaakt met de stroom.
Het is trouwens als de koeien opgedreven worden, dat de stroom het meeste nodig is, het is dan dat er wel eens eentje probeert te ontsnappen.

Als je trouwens 8 dagen op 8 en 365 dagen per jaar, gedurende gans je loopbaan, een aantal keren per dag de weide in moet, dan kun je best wat hulp gebruiken.

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #116 Gepost op: oktober 04, 2013, 21:07:58 »

awel ja dus, om onder die draad door te geraken dus hè!

(en dan serieus; die korte poten bij teckels zijn functioneel en zijn geen gevolg van ' 't is mooier'... Wat vouwt het kleinst samen, een plooimeter met 3 scharnieren daar waar de meter exact in 1/3de verdeeld wordt of een plooimeter waar 2 scharnieren dicht bij mekaar staan en eentje ver weg, oftewel, niet evenredig verdeeld... Het eerste dus, zie ook de voorpoot van een teckel...)

Offline Peter en Barbara

• warme hondenvriend
  • *
  • 182 HV-Punten
« Reactie #117 Gepost op: oktober 05, 2013, 08:27:28 »
hoe kan je een betere staart kweken? Kapothen aan bramen is gn erfelijke kwaal.

Is dit dan bijna iedere hond van jouw ras die een bebloede staart krijgt na de jacht? Of is dit meestal alleen jouw teefje?

Offline minouche

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 81 HV-Punten
« Reactie #118 Gepost op: oktober 05, 2013, 08:39:39 »
 :denk: An, 8 dagen op 8 of is het 7 op 7, ben eens niet mee waarschijnlijk.  :wink:

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #119 Gepost op: oktober 05, 2013, 08:39:52 »
Dat is meestal dender, die zwiept echt met haar staart als een zweep. Tommy heeft het minder, die heeft het dan weer wan zen oren.
Zo halen veel reuen in de winter hun kloten open aan stukken ijs, maar je kan moeilijk balloze honden fokken.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal