Het verbod is kut voor honden die nog voor werk worden ingezet.Zo ziet die hond eruit van half okt tot maart wekelijks, want het kan niet de tijd krijgen om te helen.
ben er tegen, zeker als het maar gewoon om het uiterlijk gaat een gecoupeerde hond vind ik lelijk en allesbehalve stoer. daarnaast zorgt het voor redelijk wat communicatieproblem en met andere honden, met soms ernstige gevolgen.enige reden tot couperen zou voor mij medische reden zijn. niet preventief, maar als er effectief een serieus probleem zou zijn wat het welzijn van de hond schaadt.
Ik snap niet waarom show belangrijker is dan gezondheid. Als dit ieder jaar vanaf oktober is, dan doe je er toch iets aan.
Ik denk dat dit over sport gaat, en niet over show. Al maak ik mijzelf wel dezelfde bedenking hoor, denk niet dat ik een sport zou nemen waarbij mijn hond zich kwetst. Maarja ik weet er niet genoeg van om mij met zekerheid over uit te spreken, als de honden het echt graag doen...
Het enige dat helpt is ducktape er rond, maar dat is weer een martelfeest om het eraf te krijgen.
De ridgeback die al eens bij ons is heeft zijn staart ook moeten laten couperen, lag altijd open, zat bacterie inen die staart was aan het rotten, dus het moest echt....
Zo is er bij mij op de HS een boxer die zijn staart meermaals gebroken heeft en uiteindelijk geamputeerd is.
Had de staart nog gewoon gecoupeerd geweest als pup, had de hond veel leed bespaard. Om uiteindelijk toch tot hetzelfde resultaat te komen: staart eraf.
Wa voor redenering is da nu? Dan moet je elke hond couperen he Ah ja, want hij kan ooit iets aan z'n staart krijgen Wat is eigenlijk de reden dat je voor bent?
De staart van een boxer is niet te vergelijken met de staart van vele andere rassen
Nog eens, waarom ben jij eigenlijk voor?
Ik ben voor bij honden waar het nog een functioneel nut heeft, of bij honden waar de schade die ze van hun staart kunnen ondervinden op volwassen leeftijd veel groter is dan hetgeen ze ondervinden aan het couperen als pup. Maar voor de meeste huishondjes is het heden ten dage inderdaad nutteloos geworden. Ik zou het gewoon zonde vinden moest het geheel verdwijnen.
vind ik grappig geformuleerd.