collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Couperen, wie is nog voor?  (gelezen 22764 keer)

Offline barbaras

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 2004 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Couperen, wie is nog voor?
« Reactie #260 Gepost op: oktober 09, 2013, 10:37:06 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Omdat ze geen staart hebben?  Goe bezig mannekes.
Op zich zou het toch niet mogen uitmaken hoe een hond eruit ziet, als het karakter maar goed zit!  Als jij je hond naar het asiel zou doen omdat hij geen staart heeft verdien je geen hond.

Ik denk niet dat een pup veel last heeft bij het couperen van de staart als het op een goede manier gebeurd (en dus niet door onnozelaars die niet weten waarmee ze bezig zijn).  Het is niet dat een hond een ellendig leven tegemoet gaat omdat er een stuk staart ontbreekt ... Maar nochmaals, couperen moet voor mij zeker geen regel zijn, maar uitzonderingen voor werkhonden zouden (voor mij) terug legaal mogen worden.  Als ik voor dit idee een dierenbeul ben, dan is het maar zo ...

U heeft blijkbaar de essentie niet gevat, nl wat er met honden van jagers gebeurt die achteraf niet "geschikt" bleken voor de jacht
En indd, er zullen natuurlijk uitzonderingen zijn, waar hij of zij gezinshond mag en kan worden ....maar ik ben ah afwijken vh onderwerp
o

Offline Peter en Barbara

• warme hondenvriend
  • *
  • 182 HV-Punten
« Reactie #261 Gepost op: oktober 09, 2013, 10:37:33 »
Juist, je hebt het gezegd dat het kan. Maar van enige (wetenschappelijke of genetische) uitleg heb ik niets van jou gelezen. Dus wacht ik op jouw uitleg. Het gaat mijn inziens niet op om een stelling te poneren zonder é én enkel feitenmateriaal te situeren.

De wet van Darwin. Via kunstmatige selectie. Ik moet je toch geen lessen evolutietheorie geven??

Offline Timo jr

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #262 Gepost op: oktober 09, 2013, 10:44:02 »
U heeft blijkbaar de essentie niet gevat, nl wat er met honden van jagers gebeurt die achteraf niet "geschikt" bleken voor de jacht
En indd, er zullen natuurlijk uitzonderingen zijn, waar hij of zij gezinshond mag en kan worden ....maar ik ben ah afwijken vh onderwerp

yep, en door zo'n selectie zijn o.a. labradors de leukerds die ze vandaag zijn...

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #263 Gepost op: oktober 09, 2013, 10:51:45 »
staart ben ik voor oren ben ik tegen ,
op dit ogenblik ligt mijn bouvierreu van bijna 3 jaar op een operatietafel om een stuk van zijn staart te verwijderen ,
deze heeft hij kapot geklopt , en na maanden sukkelen , ontsteken en nutteloze pijn voor de hond word dit nu verholpen ;
zonder coupeerverbod werd dit op 2 dagen afgebonden en verdween de staart PIJNLOOS , mijn hond is enkele maanden gepest geweest door pijn in zijn staart , wat een grote dierenvriend ben ik nu , ik heb mijn hond laten lijden door de wetgeving , DANK u BELGIE

Dit is een geval die imo de onmiddelijke amputatie verechtvaardigt. Ik heb dan ook vragen bij de aanpak van je DA dat hij niet onmiddelijk over gegaan is tot die amputatie en vraag me oprecht af waarom het maanden heeft moeten duren? In ieder geval, beterschap.

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #264 Gepost op: oktober 09, 2013, 11:14:14 »
De wet van Darwin. Via kunstmatige selectie. Ik moet je toch geen lessen evolutietheorie geven??

Darwin is natuurlijke selectie  :wink: en dat gebeurt niet van vandaag op morgen. Misschien toch een paar lessen evolutietheorie volgen  :thumbs:

Offline Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #265 Gepost op: oktober 09, 2013, 11:27:40 »

Blijkbaar ben ik maar een onnozel mens hé.  Wat gebeurt er nu met honden die niet geschikt blijken te zijn voor de jacht?  Het is niet omdat er al dan niet een lange staart aan de hond hangt dat hij of zij geschikt zou zijn als gezinshond.  Mensen doen precies of een hond 'onbruikbaar' wordt omdat er een stukje staart weg is ... ni belachelijk doen hé mensen  :roll:.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #266 Gepost op: oktober 09, 2013, 11:30:26 »
Blijkbaar ben ik maar een onnozel mens hé.  Wat gebeurt er nu met honden die niet geschikt blijken te zijn voor de jacht?  Het is niet omdat er al dan niet een lange staart aan de hond hangt dat hij of zij geschikt zou zijn als gezinshond.  Mensen doen precies of een hond 'onbruikbaar' wordt omdat er een stukje staart weg is ... ni belachelijk doen hé mensen  :roll:.

genoeg honden die het genadeschot krijgen ook hoor.
Niet doen alsof het allemaal heiligen zijn he  :wink:

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #267 Gepost op: oktober 09, 2013, 11:42:27 »
Die fokkers hebben gewoon een vergunning en honden die ongeschikt zijn mogen gewoon verkocht of herplaatst zijn. Er is een lijst met rassen waar het toegestaan is. Volgens mij is dit ook in duitsland, maar ben niet zeker.

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #268 Gepost op: oktober 09, 2013, 11:50:31 »
Ah gevonden

*Aanvulling Import Duitsland: Jachthonden
Bepaalde jachthondenrassen mogen in Duitsland op verzoek alleen gecoupeerd worden indien de eigenaar in het bezit is van een Jachtakte c.q. de honden voor de jacht gebruikt worden. Het couperen is in dit geval dus wettelijk toegestaan.

Online Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #269 Gepost op: oktober 09, 2013, 11:56:26 »
Ah gevonden

*Aanvulling Import Duitsland: Jachthonden
Bepaalde jachthondenrassen mogen in Duitsland op verzoek alleen gecoupeerd worden indien de eigenaar in het bezit is van een Jachtakte c.q. de honden voor de jacht gebruikt worden. Het couperen is in dit geval dus wettelijk toegestaan.
worden de pups dan gecoupeerd kort na de geboorte of couperen ze die staart wanneer de pup ouder is?

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #270 Gepost op: oktober 09, 2013, 12:04:54 »
mooi overzicht vind je hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Docking_(dog)
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #271 Gepost op: oktober 09, 2013, 12:21:14 »
worden de pups dan gecoupeerd kort na de geboorte of couperen ze die staart wanneer de pup ouder is?
Wij deden het zelf op dag 3 na de geboorte. Dan stolt het bloed het beste.
En van anderen weet ik ook dat ze het zo deden.
Staartje is dan nog dun en wondje is zo klein dat er niet gehecht moet worden. Savonds zit er al een korstje op.

Online Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #272 Gepost op: oktober 09, 2013, 12:29:40 »
Wij deden het zelf op dag 3 na de geboorte. Dan stolt het bloed het beste.
En van anderen weet ik ook dat ze het zo deden.
Staartje is dan nog dun en wondje is zo klein dat er niet gehecht moet worden. Savonds zit er al een korstje op.
zo deden we het ook bij de Parsons (had het geluk om daar bij te mogen zijn, beestjes gaven geen kik, voor hun tattoo en chip daarentegen  :fuu:)
Maar 'k bedoel eigenlijk of ze dan het complete nest gewoon couperen en ze allemaal naar jagers gaan, 'k kan me voorstellen dat niet elke pup van een nest geschikt is om te jagen  :denk:

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #273 Gepost op: oktober 09, 2013, 12:35:35 »
Gewoon heel het nest wordt gedaan.
Enkel een fokker van gebruikshonden mag couperen. Een particulier dan weer niet.

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #274 Gepost op: oktober 09, 2013, 12:36:38 »
Vaak worden r ook meerdere pups gehouden of aangekocht en na enkele maanden wordt r beslist welke die blijft.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #275 Gepost op: oktober 09, 2013, 12:39:22 »
ik denk hierbij aan de stumpy tail cattle dog , maar zijn er nog staartloze rassen?
kan zo direct ni op iet opkomen  :shifty:

Ja toch? Aussies en Pyrenese herdertjes zijn soms toch ook van nature bobtailed? (of vergis ik me?)

Maar ik dacht dat zulke honden onderling beter niet gekruist werden net zoals je geen merles mag kruisen? Maar dat kan ik mss wel misverstaan hebben.

Hier zijn toch mensen die Aussies fokken hé?  :denk:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #276 Gepost op: oktober 09, 2013, 12:56:23 »
Ja toch? Aussies en Pyrenese herdertjes zijn soms toch ook van nature bobtailed? (of vergis ik me?)

Maar ik dacht dat zulke honden onderling beter niet gekruist werden net zoals je geen merles mag kruisen? Maar dat kan ik mss wel misverstaan hebben.

Hier zijn toch mensen die Aussies fokken hé?  :denk:

Aussies en pyrenese, idd denk ik ook  :yes: en het ras 'bobtail' is dat dan ook van nature zonder staart? Want daar bestaan er ook met staart hé?  't is maar een bedenking bij het zien van de benaming van een hond zonder staart van nature, en de naam van het ras  :lol:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #277 Gepost op: oktober 09, 2013, 13:05:47 »
Die fokkers hebben gewoon een vergunning en honden die ongeschikt zijn mogen gewoon verkocht of herplaatst zijn. Er is een lijst met rassen waar het toegestaan is. Volgens mij is dit ook in duitsland, maar ben niet zeker.

:lol: toch iemand dat mijn vrraag snapt

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #278 Gepost op: oktober 09, 2013, 13:10:01 »
Aussies en pyrenese, idd denk ik ook  :yes: en het ras 'bobtail' is dat dan ook van nature zonder staart? Want daar bestaan er ook met staart hé?  't is maar een bedenking bij het zien van de benaming van een hond zonder staart van nature, en de naam van het ras  :lol:

just... kwist dat voor de hand liggend was zenne, ma kon er ni opkomen  :doh:

aussies ook, nu je het zegt (zat daarstraks nog prut in mijn hersenen  :shifty:)
da van de pyrenese herders wist ik ni  :shifty:  (kom je ok ni zo vaak tegen he  :hmpf: :mrgreen:))

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #279 Gepost op: oktober 09, 2013, 13:32:09 »
just... kwist dat voor de hand liggend was zenne, ma kon er ni opkomen  :doh:

aussies ook, nu je het zegt (zat daarstraks nog prut in mijn hersenen  :shifty:)
da van de pyrenese herders wist ik ni  :shifty:  (kom je ok ni zo vaak tegen he  :hmpf: :mrgreen:))

Dat laatste wist ik toevallig van iemand die sprak over een nestje bezoeken en dat er pupjes met en zonder staart waren  :vuistje:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal