collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Couperen, wie is nog voor?  (gelezen 22856 keer)

Offline Kaszi

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 381 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Polski Owczarek Nizinny 'Van het Goralenhof'
Re: Couperen, wie is nog voor?
« Reactie #160 Gepost op: oktober 07, 2013, 11:36:59 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Waarom zou je een dierenbeul zijn omdat je het toejuicht dat jouw hondenras zonder staart geboren wordt? Het topic gaat wel over het couperen hé en niet over wie er al dan niet fan is van staartloze honden.

Ik ben VOOR couperen van de staart.

Online Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #161 Gepost op: oktober 07, 2013, 11:59:42 »
Ah, ja, dan ben je een dierenbeul hé, je zegt het zelf.  :clap:

Offline Kaszi

• *
  • 381 HV-Punten
« Reactie #162 Gepost op: oktober 07, 2013, 12:06:16 »
Ah, ja, dan ben je een dierenbeul hé, je zegt het zelf.  :clap:

;-)

Ieder zijn eigen mening he er zijn veel ergere dingen die wel mogen.

Online Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #163 Gepost op: oktober 07, 2013, 12:25:15 »
;-)

Ieder zijn eigen mening he er zijn veel ergere dingen die wel mogen.

Dat is een kwestie van interpretatie hé en een mager excuus.  :wink:

Online poeseline

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #164 Gepost op: oktober 07, 2013, 12:36:48 »
De nagel op de kop. Door de jaren (eeuwen) heen, hebben we rassen gecreëerd naar onze smaak en naar de mode van de dag. Geen enkele hond is nog gelijkend aan zijn voorouders. Door selectie hebben we honden met flappers verkregen, nu vinden wij dat niet meer zo mooi, dan kappen we, plakken we en verminken we er maar op los. Begrijpe wie begrijpen kan. Ik vind het in ieder geval oneerlijk naar de honden toe, want draai het of keer het zoals je wil, ze moeten pijn lijden omdat wij zo egoïstisch zijn. En btw, ik vind die boxers ook lachwekkend. Een vriendin van mij fokt de prachtigste boxers hier in het land zij kaapt dan ook alle prijzen weg op shows, ik vind die boxers echt heel mooi met hun flappers.

Het ontwikkelen van een ras puur omdat het zo mooi gevonden wordt, zonder rekening te houden met de gevolgen voor de levenskwaliteit van het dier, is voor mij veel egoïstischer dan een ras fokken dat gezond is en waar je dan één schoonheids en/of praktisch foutje corrigeert met een chirurgische ingreep.

Maarja meningen verschillen en die werden ook gevraagd. Maar blijkbaar is dit weer een gelegenheid om mensen te veroordelen op basis van hun mening.

Offline Kaszi

• *
  • 381 HV-Punten
« Reactie #165 Gepost op: oktober 07, 2013, 13:07:14 »
Dat is een kwestie van interpretatie hé en een mager excuus.  :wink:

Ga daar verder niet op in. Zou het gelijk weer doen mocht het nog en nodig je dan uit om te assisteren.
Komt helemaal geen bloed, gepiep en dergelijke bij kijken. Zelfs mijn da wist niet wat hij zag toen ik het 3 jaar geleden moest doen bij een pup. Hij wou het knippen maar dat wou ik niet.
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2013, 13:11:02 door Kaszi »

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #166 Gepost op: oktober 07, 2013, 13:14:26 »
Ik vind het toch altijd weer verbazingwekkend hoe mensen het één altijd goedpraten omdat andere dingen toch even erg of zelfs erger zijn. Schoonheidsfouten vind ik al zo'n vreselijk woord op zich, laat staan deze gaan veroordelen laat staan deze dan corrigeren.

Zo jammer dat honden er de dupe van zijn dat ze onbewust meer dienen als uitbreiding van de identiteit van hun eigenaar dan dat ze er gewoon mogen zijn zoals ze zelf zijn. Maar goed, zelfs in de 'mensenwereld' is daar nog zo'n eind in te gaan, dus ik vrees dat het bij dieren nooit zal verdwijnen. Het verbaast me echt hoe weinig er op dierenevenementen, dierenfora, dierenbijeenkomsten ... het feitelijk gaat over het welzijn van dieren, maar altijd weer het nut of het oog voor de mens of de wens (vaak een eis) van het baasje naar de oppverlakte komt. Ik vind dit heel triestig.

Mijn hond moet er leuk uitzien, dus ik knip die oren eraf.
Mijn hond moet gehoorzaamheidsweds trijden winnen, dus hij moet presteren.
Mijn hond moet heel de dag flink alleen thuis zitten, dus ik steek hem in een bench als dat hem niet zint.
Mijn hond moet
Mijn hond moet
...
Het zijn in mijn ogen toch allemaal dingen die in dezelfde lijn liggen. Een hond is een hond, waarom dan niet zijn kwaliteiten bekijken zoals die er zijn. Fok hem er desnoods naar, zo zijn gedomesticeerde dieren tot stand gekomen, met op punt één het welzijn van het dier (dus géén rimpels, of te korte neuzen, of te kleine bekken). Maar als een hond er is, dan vind ik het verbazingwekkend dat wij hem vaak in één of ander keurslijf willen wringen, uiterlijk dan wel op vlak van karakter. En eigenlijk vind ik dat vaak bijna barbaarse proporties aannemen, en ik verschiet ervan dat het zo ingeburgerd geraakt als normaal omdat 'anderen het ook doen' of 'omdat dat nu eenmaal zo gaat'.

Just my 2 cents..
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2013, 13:19:30 door Joni »

Online Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #167 Gepost op: oktober 07, 2013, 13:24:47 »
 :thumbs:

Offline Xtreme Taz

• hondenvriend pro
  • *
  • 184 HV-Punten
« Reactie #168 Gepost op: oktober 07, 2013, 13:32:00 »
Joni:  :thumbs:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #169 Gepost op: oktober 07, 2013, 13:33:27 »
Ik vind het toch altijd weer verbazingwekkend hoe mensen het één altijd goedpraten omdat andere dingen toch even erg of zelfs erger zijn. Schoonheidsfouten vind ik al zo'n vreselijk woord op zich, laat staan deze gaan veroordelen laat staan deze dan corrigeren.

Zo jammer dat honden er de dupe van zijn dat ze onbewust meer dienen als uitbreiding van de identiteit van hun eigenaar dan dat ze er gewoon mogen zijn zoals ze zelf zijn. Maar goed, zelfs in de 'mensenwereld' is daar nog zo'n eind in te gaan, dus ik vrees dat het bij dieren nooit zal verdwijnen. Het verbaast me echt hoe weinig er op dierenevenementen, dierenfora, dierenbijeenkomsten ... het feitelijk gaat over het welzijn van dieren, maar altijd weer het nut of het oog voor de mens of de wens (vaak een eis) van het baasje naar de oppverlakte komt. Ik vind dit heel triestig.

Mijn hond moet heel de dag flink alleen thuis zitten, dus ik steek hem in een bench als dat hem niet zint.
Mijn hond moet
Mijn hond moet
...
Het zijn in mijn ogen toch allemaal dingen die in dezelfde lijn liggen. Een hond is een hond, waarom dan niet zijn kwaliteiten bekijken zoals die er zijn. Fok hem er desnoods naar, zo zijn gedomesticeerde dieren tot stand gekomen, met op punt één het welzijn van het dier (dus géén rimpels, of te korte neuzen, of te kleine bekken). Maar als een hond er is, dan vind ik het verbazingwekkend dat wij hem vaak in één of ander keurslijf willen wringen, uiterlijk dan wel op vlak van karakter. En eigenlijk vind ik dat vaak bijna barbaarse proporties aannemen, en ik verschiet ervan dat het zo ingeburgerd geraakt als normaal omdat 'anderen het ook doen' of 'omdat dat nu eenmaal zo gaat'.

Just my 2 cents..

Daar kan ik mij wel ook vinden!  :yes:

Natuurlijk 'moet' de hond een aantal dingen leren, aangezien hij in deze maatschappij en mensen hun 'thuis' leeft en dit voor hem ook aangenaam/ zo aangenaam mogelijk moet zijn. Maar belangrijk daarbij is dan ook dat men een hond kiest die van karakter/eigenschappen bij die thuis past, en niet gewoon 1 die men van uiterlijk leuk vindt en die mss andere behoeftes heeft dan men kan bieden...
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Online poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #170 Gepost op: oktober 07, 2013, 14:07:19 »

Mijn hond moet
Mijn hond moet
...

Just my 2 cents..

ik wijs er net op dat hier wel een drama van gemaakt wordt maar van ingefokte gezondheidsprobleme n niet. Heeft niks te maken met voor of tegen zijn maar met het feit dat ik mij stoor aan de hypocriete houding van sommige mensen.

Offline Peter en Barbara

• warme hondenvriend
  • *
  • 182 HV-Punten
« Reactie #171 Gepost op: oktober 07, 2013, 14:08:22 »
Je kan er wel fokken met haren op hun edele delen.

Blijkbaar toch geen ideaal ras om mee te gaan jagen?

Blijkbaar ben ik niet duidelijk geweest.

Als er bij sommige (jacht)honden een probleem opduikt, zoals bevroren ballen of een bloedende staart, is het beter om daar niet verder mee te kweken.
Als je met de honden kweekt die geen neiging hebben tot bevroren ballen, dan kweek je honden die daartegen kunnen. Mogelijks kan dit zijn door kleinere ballen of door haar op hun ballen.
Als er regelmatig honden zijn die een bebloede staart hebben tijdens de jacht, dan zou ik verder kweken met degene zonder bebloede staart. Hun staart zal iets anders zijn(dikker of dunner?, meer of minder behaard? korter?), waardoor je betere jachthonden hebt. 

Offline Peter en Barbara

• warme hondenvriend
  • *
  • 182 HV-Punten
« Reactie #172 Gepost op: oktober 07, 2013, 14:15:09 »
ik wijs er net op dat hier wel een drama van gemaakt wordt maar van ingefokte gezondheidsprobleme n niet. Heeft niks te maken met voor of tegen zijn maar met het feit dat ik mij stoor aan de hypocriete houding van sommige mensen.

Ik vind ingefokte gezondheidsprobleme n nog veel erger. Ik maak er hier echter geen drama van omdat dit topic over couperen van de staart gaat.

Dit zou moeten toegelaten worden bij jachthonden die werken volgens sommige, maar selecteren op honden die dit niet nodig hebben kan ook.

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #173 Gepost op: oktober 07, 2013, 17:41:49 »

Als er bij sommige (jacht)honden een probleem opduikt, zoals bevroren ballen of een bloedende staart, is het beter om daar niet verder mee te kweken.
Als je met de honden kweekt die geen neiging hebben tot bevroren ballen, dan kweek je honden die daartegen kunnen. Mogelijks kan dit zijn door kleinere ballen of door haar op hun ballen.
Als er regelmatig honden zijn die een bebloede staart hebben tijdens de jacht, dan zou ik verder kweken met degene zonder bebloede staart. Hun staart zal iets anders zijn(dikker of dunner?, meer of minder behaard? korter?), waardoor je betere jachthonden hebt.

Misschien wel! Maar heb  jij daarvoor een ko,ncreet fokbeleid?
« Le bonheur est une direction, pas une destination »

Offline Natas-bliss

• *
  • 568 HV-Punten
    • From Shepherds stars
« Reactie #174 Gepost op: oktober 07, 2013, 17:55:50 »
Ik denk dat er een verschil gemaakt wordt tussen showhonden (die mogen meestal niet werken) en werkhonden die ook moeten showen (zoals in het geval van Terrierlady)

En waarom mag een showhond niet werken?? want een grote onzin

Offline Kaszi

• *
  • 381 HV-Punten
« Reactie #175 Gepost op: oktober 07, 2013, 18:11:09 »

En waarom mag een showhond niet werken?? want een grote onzin

Tja zie daar ook de logica niet van in.

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #176 Gepost op: oktober 07, 2013, 20:11:36 »
Tja zie daar ook de logica niet van in.

Hier nog  zo'n dom iemand!
« Le bonheur est une direction, pas une destination »

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #177 Gepost op: oktober 07, 2013, 20:17:13 »

Echt te dom om een schop onder de reet te geven.
Zo zijn er honden die hun tong openhalen, dus honden zonder tong fokken. Degene die hun zolen kapot lopen maar zonder poten fokken.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #178 Gepost op: oktober 07, 2013, 20:20:30 »
Jama, mannekes, showhonden mogen toch niet vuil worden?  :weetniet:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #179 Gepost op: oktober 07, 2013, 20:36:51 »

en als er een hond een poot breekt, ook eentje zonder poten kweken?
of als er eentje een teen verwondt, megasterke knoerten van tenen erin fokken?

het moet niet persé een jachthond aan het werk zijn die zijn staart verwondt e, een keukenkastje kan soms heel gevaarlijk zijn voor een hevig kwispelende hond...
(de ganse keuken amputeren dan? )

hoe denkt ge da ze aan alle verschillende rassen gekomen zijn?  das gefokt met een doel e...

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal