collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Cériel  (gelezen 21852 keer)

Offline kiangara

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 4050 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Cériel
« Reactie #180 Gepost op: oktober 03, 2013, 10:15:28 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
pfieuw! dat moet inderdaad verschieten zijn!

Cériel, ventje, doe maar rustig de volgende keer in de auto!

Offline Linda G.

• *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #181 Gepost op: oktober 12, 2013, 07:30:02 »
Hoe gaat het intussen met Cériel ? Is hij terug helemaal in orde ?

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #182 Gepost op: oktober 14, 2013, 23:59:54 »
Ja hoor Cériel is weer helemaal in orde.
Toen we de donderdag erop naar de hondenschool reden was hij heel bang in de auto (staart tussen de benen en hij probeerde zich weg te steken) op de hondenschool zelf hebben we niet meegedaan aan de lessen en hij had toch +-30minuutjes nodig om te acclimatiseren..
Nuja, met wat koekjes in de auto is dit intussen allemaal opgelost.
Hoewel hij nu ineens bang is van mijn ruitenwissers  :weetniet:
Maar lichamelijk is meneertje er helemaal bovenop, heeft hij niks aan overgehouden.
Ben zo blij  :mrgreen:
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn.

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #183 Gepost op: oktober 15, 2013, 09:06:31 »
ocharme 't ventje! Maar chance dat hij er niet te veel aan overgehouden heeft! :thumbs:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #184 Gepost op: oktober 15, 2013, 09:12:49 »
Oef, dat is een hele geruststelling!!
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #185 Gepost op: oktober 15, 2013, 09:20:45 »
kom je trouwens niet meewandelen de 27e? :mrgreen:

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #186 Gepost op: oktober 15, 2013, 17:22:31 »
kom je trouwens niet meewandelen de 27e? :mrgreen:
shit, hebk weer iets gemist?
Molsbroek de 27e??

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #187 Gepost op: oktober 15, 2013, 17:30:07 »
Molsbroek de 27e??

Neeje, Eksaarde liniewegel  :mrgreen:

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #188 Gepost op: oktober 15, 2013, 18:00:49 »
Molsbroek de 27e??

nee veel leuker :lol: :mrgreen:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #189 Gepost op: oktober 15, 2013, 23:26:08 »

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #190 Gepost op: januari 06, 2014, 19:34:41 »
Ik moet dat hier driiingend weer eens updaten hé!
Maar ik heb het forum in het algemeen de laatste tijd wat verwaarloosd, omdat ik intussen zelf les geef op de hondenschool én omdat ik een nieuwe vriend heb waar natuurlijk ook veel tijd naartoe gaat :)
Jaja die nieuwe vriend, daar hangt ook een hond aan vast. Hij heeft de hond die ik eigenlijk jaren geleden wou,
de hond waardoor ik me ben komen aanmelden op dit forum, de hond waarmee al mijn gezaag hier begon.

Maar bon, dit hier gaat over Cériel.
Nadat zijn chemische castratie uitgewerkt was (en dit duidelijk merkbaar was!) heb ik hem definitief laten castreren.
Nu hij gecastreerd is ben ik eigenlijk opgelucht. Zijn rijgedrag naar andere honden is voorbij. Hij is eindelijk een beetje verdikt (mocht wel want hij was graatmager!) En hij is wat kalmer. Hij blijft even goed werken, even goed luisteren en even lief! :)

Nog enkele foto's die ik jullie niet wou ontnemen:
Samen met Tessy nét na Cériel zijn castratie. Het was toen 10december, en het had lichtjes gevroren

Cériel VOOR (in bad)

Cériel NA (de haardrogerfase)

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #191 Gepost op: januari 06, 2014, 19:38:35 »
Maar Cérieltje is gewoon te schattig met z'n rood jasje  :wub:

Veel geluk samen Bloem  :thumbs:

Online Mallory

• warme hondenvriend
  • *
  • 570 HV-Punten
« Reactie #192 Gepost op: januari 06, 2014, 19:51:52 »
Nog altijd even schattig sinds de laatste keer ik Cériel gezien heb. :)

Hoe gaat het lesgeven op de HS, valt het een beetje mee?

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #193 Gepost op: januari 06, 2014, 19:57:17 »
En is er ook een foto van Cériel met de hond van de nieuwe vriend, want nu ben ik wel benieuwd naar die hond  :fuu: :mrgreen:

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #194 Gepost op: januari 06, 2014, 19:57:55 »
oooh, die na-foto is keicute  :mrgreen:

Vriendje met een BC?  :lol:

Offline Kieran

• *
  • 1899 HV-Punten
« Reactie #195 Gepost op: januari 07, 2014, 09:55:05 »
 :whoea: die voor en na foto's. Het is toch echt een cute hondje  :thumbs:

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #196 Gepost op: januari 07, 2014, 10:15:42 »
Nog altijd even schattig sinds de laatste keer ik Cériel gezien heb. :)

Hoe gaat het lesgeven op de HS, valt het een beetje mee?
Het lesgeven is de maks! Ik geef het liefste les aan de junioren (de groep honden die rechtstreek van bij ons uit de puppyles komen).
Ik leer enorm veel bij door nu in praktijk echt om te gaan met verschillende honden. Ik heb het gevoel dat de mensen mij toch ook wel graag hebben :)

oooh, die na-foto is keicute  :mrgreen:

Vriendje met een BC?  :lol:
Neen geen BC, een kruising weimaraner x labrador. Ik maak wel een apart topic :)
Hij staat normaal wel op mijn facebook hoor. Vito, een zwarte hond (met beetje wit) kruising weimaraner x labrador.
Komt niet overeen met andere honden, maar met de mijne gaat het prima :) Hij heeft zelfs schrik van Cériel (Cériel jaagt graag achter Vito zijne staart en Vito heeft da ni graag en loopt altijd weg). Het enige waar we moeten op letten is:
Vito en Cériel mogen eerst drinken, Tessy zou gewoon anders alles opdrinken :)
en al Vito zijn balletje wordt weggegooid, dat Cériel niet in zijn loopbaan zit, want Vito heeft dan alleen nog oog voor zijn balletje en zou Cériel overlopen. Cériel vindt het trouwens ook super om achter Vito te crossen telkens Vito achter zijn balletje koerst :)
En is er ook een foto van Cériel met de hond van de nieuwe vriend, want nu ben ik wel benieuwd naar die hond  :fuu: :mrgreen:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #197 Gepost op: januari 07, 2014, 13:00:15 »
*gaat gaan snuisteren op fb*  :mrgreen:

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #198 Gepost op: januari 08, 2014, 18:39:29 »
die na foto is geweldig  :afro:

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #199 Gepost op: januari 11, 2014, 10:58:44 »
Sinds september 2013 zijn Cériel en ik ingeschreven in een 2e hondenschool. Omdat ik op mijn hondenschool nu zelf les geef
en er dus zelden nog de gelegenheid is om gehoorzaamheid te trainen daar. Vandaar dus op zoek geweest naar een 2e hondenschool
die op dezelfde manier traint. En wie zoekt die vindt! Het enige verschil is dat ze op de andere hondenschool met clicker werken, maar wij doen
het gewoon zonder clicker, ik ben enthousiast genoeg en weet intussen al goed genoeg wanneer ik moet belonen.

In het begin werden we in de puppy groep gezet, waar de basis van aandacht, zit, lig, .. wordt aangeleerd (zonder clicker nog),
ze steken alle nieuwkomers ongeacht de leeftijd in die groep. Wéken heb ik daar gezeten, want ik had telkens de pech dat het regende
en dan is Cériel alleen maar geïnteresseerd in het "hoe hou ik me ze droog mogelijk". Hij kruipt dan op mijn voeten, weigert te liggen en wil helemaal niet spelen. Terwijl wij die oefeningen allemaal op ons duimpje kunnen!
Allez, ik mocht dan precies toch eens geluk hebben want op een gegeven moment bleef het eens droog, we werden uit de groep gehaald voor een initiatieles met de clicker. Hij was er op 1,2,3 mee weg! En tijdens de initiatie werd ook al opgemerkt dat mijn hondje inderdaad wel al meer als basis kon! Wij mochten dus beginnen met de clicker in de puber groep.
De eerste les dat ik in die groep deed werd ik eruit gepikt door de lesgever om een volgoefening voor te tonen. Hoe meer we in de fout gingen tijdens het voortonen, hoe beter, want dan kon hij een goede uitleg doen naar de groep toe op wat je allemaal moest letten..
Nu had hij even pech en stond hij daar hard te vloeken, want Cériel was een en al aandacht en week dus niet van mijn zijde. Ik heb privé les gekregen daarna om hem dichter tegen mijn voeten te leren lopen (hij heeft bang van mijn voeten, is zijn enige mankement bij zo'n oefeningen  :fuu:)

Nu het begin van het schooljaar is heel druk voor mij, dus vaak kwamen we dan ook niet toe aan naar de hondenschool gaan omdat ik na een wandeling meestal direct naar vergadering van dit of vergadering van dat moest vertrekken. Dus tot afgelopen woensdag was het zeker 2 maand geleden dat we daar nog eens waren geweest. Let op, thuis oefenen wij uiteraard wel nog hé! Want op mijn hondenschool waar ik les geef, zit hij in de A-klas en thuis ben ik hem aan het klaarstomen voor B-niveau zodat ik direct overgangsexamen kan doen voor de B, dan kan ik terug op mijn HS trainen (die groep is een uur later dan de groep waaraan ik les geef).
Bon, 2maand geleden dus, maar ik was blij woensdag, het gras was er kort afgereden, het was droog weer en ni teveel wind, allez ideaal!
Maar de pubergroep is een beetje onder ons niveau, dus ik vroeg na afloop van de les wanneer er daar eens examens werden georganiseerd en ze vertelde me dat je er gewoon tijdens de les wordt uitgepikt om wat oefeningen te doen (overgansproefje) en op basis daarvan werd je dan doorgestuurd of niet.
Toevallig werd ik er vrijdag uitgehaald samen met nog iemand. Ik had na de uitleg van woensdag hélemaaaal niks door dat het examen was, ik dacht dat ik terug een soort privé les kreeg om mijn hondje nog wat bij te shapen, omdat wij duidelijk verschillen in niveau met de rest van de groep. Gewoon de uitdaging wat groter maken tijdens de les dacht ik dus, tot ik na alle oefeningetjes hoorde: "Allez ge zijt geslaagd, ge moogt volgende keer met de gevorderden meedoen" en ikke stomverbaasd: "ist echt?" Want ik had dat dus echt niet zien aankomen!
Ikke suuuuupercontent!
We mochten de rest van de les nog meedoen met de pubergroep, die zaten aan hun laatste oefening. Daar wil ik ook nog eventjes iets over kwijt. We mochten onze hond gelijk waar op het terrein achterlaten en we moesten ons gaan verstoppen achter een container. Je moest je hond oproepen en hij moest je vinden. Je hond mocht niet gaan rondjes lopen op het terrein en zijn goesting doen, hij moest je echt gericht komen zoeken. Honden waarvan we wisten dat ze gingen toeren, gingen aan de lange leiband, andere werden gewoon vastgehouden aan hun riem. Iedereen koos voor de veilige optie, dicht tegen de container aan de lange riem.
Maar ik ken Cériel, die luistert mooi en komt direct. Dus ik liet hem los achter en kreeg direct al een opmerking van de lesgever dat als mijn hond er vandoor ging ik zelf een toertje moest lopen rond het veld (groot veld, geloof me!) maar ik was gerust in mijn mannetje, dus liet hem vol vertrouwen achter. Ik ging me gaan verstoppen en hij vertrok pas toen ik na 10tellen "Cériel, kom hiér" riep.
Ben met felicitaties het terrein mogen verlaten, kreeg zelf het compliment "wedstrijdniveau". Oh ik kon niet meer blinken: én onze overgangsproef én ons eens goed bewezen dat ook kleine hondjes goed kunnen luisteren.  :mrgreen:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal