collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Cériel  (gelezen 21867 keer)

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Loves animals
Re: Cériel
« Reactie #160 Gepost op: september 19, 2013, 16:33:47 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Blijven proberen :) En hem een grote beloning geven als hij dicht naast je loopt, al is het maar enkele stapjes.
:thumbs:
Dat is wat ik nu al maanden doe. Maar de schrik voor mijn voeten blijft.
Nuja, ik hoop het er met de clicker uit te krijgen, dan kan ik nog net ietsje preciezer timen  :mrgreen:
't Is toch niet makkelijk zo'n klein scharminkel. Een grote hond vind ik handiger  :fuu:
Maar kom, er valt zeker iets van te maken van Cériel, zolang hij dat allemaal graag doet, gun ik hem die uitdaging  :dance:
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn.

Offline Ilsey

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #161 Gepost op: september 19, 2013, 20:08:41 »
Zou het kunnen helpen om hem de targetstick aan te leren? Omdat hij zo klein is is het idd moeilijk om hem bvb je hand te doen aanraken/snoepje uit te komen halen om dichter te komen, mss kan zo'n stick helpen? Boogie had dat ding echt snel door, als hij té enthousiast is steekt hij de bol wel in zijn mond  :doh: :vuistje: ipv aan te tikken met zijn neus. Ik denk dat dat komt omdat hij al aan het snoepje dat hij gaat krijgen denkt  :lol:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #162 Gepost op: september 19, 2013, 22:33:14 »
Zou het kunnen helpen om hem de targetstick aan te leren? Omdat hij zo klein is is het idd moeilijk om hem bvb je hand te doen aanraken/snoepje uit te komen halen om dichter te komen, mss kan zo'n stick helpen? Boogie had dat ding echt snel door, als hij té enthousiast is steekt hij de bol wel in zijn mond  :doh: :vuistje: ipv aan te tikken met zijn neus. Ik denk dat dat komt omdat hij al aan het snoepje dat hij gaat krijgen denkt  :lol:

Is inderdaad een goed idee voor een klein hondje, heb dat voor Noshje ook eventjes gebruikt en heeft echt geholpen, die loopt nu heel mooi naast mij  :yes:

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #163 Gepost op: september 20, 2013, 07:31:02 »
Iieek, hoe ziet zoiets eruit, waar koop je dat en hoe begin je daar aan?
En hoe bouw je dan zoiets af? Leg dat eens uit in stappen :)

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #164 Gepost op: september 20, 2013, 16:02:52 »
Ik heb de mijne gekocht bij de Zowizoo in Kontich, maar ik vermoed dat je dat ook kan kopen in andere dierenwinkels. Eigenlijk is het gewoon een klikker met een uitschuifbare 'antenne' aan. Op het uiteinde zit een klein bolletje.

Het begin: Cériel de 'touch' aanleren. Eens hij dat begrepen heeft is het niet zo moeilijk om hem het bolletje van de targetstick te laten aantikken. Je kan dat dan steeds langer laten duren, zodat hij eigenlijk met zijn neus tegen het bolletje blijft lopen zolang je dat vraagt. Of toch op zijn minst dat ding volgt.

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #165 Gepost op: september 20, 2013, 16:40:06 »
Ik heb de mijne gekocht bij de Zowizoo in Kontich, maar ik vermoed dat je dat ook kan kopen in andere dierenwinkels. Eigenlijk is het gewoon een klikker met een uitschuifbare 'antenne' aan. Op het uiteinde zit een klein bolletje.

Het begin: Cériel de 'touch' aanleren. Eens hij dat begrepen heeft is het niet zo moeilijk om hem het bolletje van de targetstick te laten aantikken. Je kan dat dan steeds langer laten duren, zodat hij eigenlijk met zijn neus tegen het bolletje blijft lopen zolang je dat vraagt. Of toch op zijn minst dat ding volgt.
Hmm, handig zoiets precies!
Ga eerst gewoon op de hs proberen met clicker en anders daar mssn eens voorstellen of ik dat daar mag gebruiken onder begeleiding..
En mocht zijn gewone clicker niet werken, dan probeer ik dat alsnog thuis. Ik wist niet dat je met zoiets dat dicht wandelen kon aanleren,
ik wist zelfs amper dat het bestond! Zalig  8)

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #166 Gepost op: september 20, 2013, 16:41:31 »
Je kan zoiets zelf knutselen ook. Een bamboe stok met ping pong balletje bijvoorbeeld :)

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
« Reactie #167 Gepost op: september 21, 2013, 21:01:23 »
Iieek, hoe ziet zoiets eruit, waar koop je dat en hoe begin je daar aan?
En hoe bouw je dan zoiets af? Leg dat eens uit in stappen :)

In de webshop van Friendly with Dogs staan er verschillende en op YouTube veel filmpjes over het trainen ermee  :happywink:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #168 Gepost op: september 21, 2013, 23:56:47 »
Demijne is zonder clicker en met een gele bol, maar je hebt ze idd in verschillende soorten! Ik ken het ook via DD hoor, had er ook nog nooit van gehoord daarvoor  :vuistje:

Boogie en ik zitten nog in de beginfase van het aanleren en hij kent nu dus 'touch' hij moet de bol dus aantikken met zijn neus. Maar heb het nog niet toegepast in andere oefeningen dus kan ik nogniet zeggen  :wink:

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #169 Gepost op: oktober 02, 2013, 18:50:10 »
Cériel was gisteren bijna niet meer!  :shock:

Ik wou gisterenmiddag graag met de honden gaan wandelen op den dijk, dan rijd ik met de honden in de auto naar de schelde
en parkeer ik me daar ergens. Ik rijd met een Peugeot Partner camionnetteke. Gisteren parkeerde ik mij op de parking van de delhaize (is niet ver van onze schelde).
Ik ging nog vlug even de delhaize binnen om sigaretten, toen ik terug bij de auto kwam waren de honden al enthousiast want ze mochten eruit!!!
Tessy, mijn golden retriever zit altijd in de koffer en Cériel zit altijd op de passagierszetel vooraan.
Ik deed mijn deur open langs de bestuurderskant en Cériel sprong opgewonden op die zetel. Hij stond zoals anders lijk een halve gek te trippelen op de zetel, klaar om met baasje mee te gaan wandelen. Terwijl ik mijn wisselgeld en dergelijke nog vlug wegstak en in mijn handtasje propte, mistrapte Cériel zich. Hij kwam met zijn hoofd/nek op de rand van mijn auto terecht (weetwel, de onderkant van de auto, waar je portier in aansluit) en vervolgens viel hij recht met zijn kop op de asfalt. Hij jankte hartverscheurend en bleef stokstijf met zijn 4poten heel erg stijf vooruitgestrekt liggen op de grond. Zijn kop lag een beetje naar achteren en zijn ogen draaiden weg. Ik dierf hem eerst niet aanraken maar legde mijn hand op zijn borstkas om te voelen of zijn hartje nog klopte.
Zijn hartje klopte nog, maar het leek alsof hij iedere moment ging ophouden met ademen en ook zijn hartje dus ging stoppen..
Ik sprak hem rustig met troostende woorden toe, maar er zat een krop in mijn keel.

Als je dit tegenkomt bij een mens bel je de ambulance, maar wat doe je bij een dier?!
Ik wist me geen raad en begon te paniekeren.. Ik belde mijn vriend en mijn mama op. Toen mijn mama een kwartier later arriveerde was Cériel al terug bij bewustzijn en had hij net zijn pootjes terug geplooid.. Maar hij bleef als een voddenpop in mijn handen liggen op de grond..
Ik wou wenen, maar kon niet

Mijn mama kwam me te hulp en mijn vriend sprak me toe dat alles in orde ging komen. Cériel bewoog ineens weer!
Hij hief zijn kop op. Maar nog steeds durfde ik hem niet oppakken. Ik had mijn trui al over hem gelegd, want de asfalt had koud..
Ik was bang dat hij gebroken was.. Maar mijn mama was er vrij gerust in van niet en tilde hem op. Hij was lichtjes aan het janken, zo een beetje aan het trunten (weet niet hoe je dat in het mooi nederlands zegt, maar zo'n beetje aan het zeuren..)
Mijn mama heeft hem toen meegenomen naar huis en ik ben mijn hoofd gaan legen op wandeling aan de schelde, want tenslotte had ik Tessy ook nog in de auto zitten. Mijn mama ging bellen als het fout ging..
Onderweg kreeg ik een smsje dat hij al terug begon te stappen, maar nog heel erg loom was.
Tegen dat ik thuis kwam (2u later) kwam hij me kwispelend tegemoet. Géén blafje, en nog heel loom..
Hij trilde..

Godja, tegen de avond is alles positief blijven evolueren en begon hij terug wild te lopen en te blaffen en te kwispelen en...
Deze nacht om 4u30 maakte hij mij wakker, hij moest pissen.. Ja normaal gaan wij 's avonds nog eens wandelen en is hij leeggeplast, maar dat heeft hij nu moeten missen. Och ik ben zo blij dat hij er nog is, want even flitste alles door mijn hoofd hoor toen ik hem daar zo zag liggen.
Hondenschool, asiel, Tessy, dierenarts, ... Echt waar! Dit is mijn allergrootste nachtmerrie! Ik lig daar soms van wakker, ik mag er niet aan denken dat Cériel iets zou overkomen omwille van het feit dat hij zo klein is.. En voila, gisteren was het dan al bijna zover  :doh:
Nu vandaag is het alsof er gisteren helemaal niks gebeurd is. Maar voor de zekerheid skippen we morgen toch de les agility  :mrgreen:

Cériel, jij nagel aan mijn doodkist, mijn hartaanval, maar baasje ziet jou héééél graag!  :huggg:
« Laatst bewerkt op: oktober 02, 2013, 18:52:36 door Bloem »

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #170 Gepost op: oktober 02, 2013, 18:58:10 »
Bloem zat hier al met de schrik te lezen Cérieltje toch ...

Gelukkig is alles goed afgelopen , mijn hart zou ook stilstaan moest dit met Noor gebeuren

:huggg:

Offline Linda G.

• *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #171 Gepost op: oktober 02, 2013, 19:00:10 »
Ja, dat zal schrikken geweest zijn, zeker als je daar alleen staat.
Gelukkig is alles blijkbaar toch nog goed afgelopen, hou hem de volgende dagen maar goed in de gaten.

Offline Mallory

• warme hondenvriend
  • *
  • 570 HV-Punten
« Reactie #172 Gepost op: oktober 02, 2013, 19:02:25 »
Kheb het gisteren al op de fb pagina van HDK gelezen, moet serieus schrikken geweest zijn zeg! :?
Gelukkig is alles goed met Cériel, geef hem maar een dikke knuf. :huggg:

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #173 Gepost op: oktober 02, 2013, 19:09:21 »
Ja zowiso houd ik hem nog in de gaten. Ben vanmorgen ook met een bang hart vertrokken naar school, er kan nog vanalles gebeuren hé overdag? Maar toen ik thuis kwam daarnet van school was hij nog steeds zijn levende zelve  :mrgreen:
Toch voor de zekerheid geen agility morgen. Zo'n sprongetjes zullen volgens mij na zo'n val wel wat belastend zijn..
Hij heeft dan mssn wel niks, maar stijve spieren kan hij toch hebben hé?
Ik heb alles grondig afgetast en hij geeft op geen enkele plaats een reactie, hij zit alleen maar te genieten van zijn extra massage  :vuistje:
Maar ik houd het ergens wel in mijn achterhoofd dat er mssn nog iets naar boven kan komen. Van de moment dat ik iets merk, snel ik naar de dierenarts..

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #174 Gepost op: oktober 02, 2013, 19:10:55 »
Wow, dat moet inderdaad echt wel schrikken zijn! Gelukkig trippelde hij wat later weer rond, thank god  :bow: !

Ondertussen al bekomen?  :huggg: Brr, moet super-eng zijn, ik mag er niet aan denken zeg!

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #175 Gepost op: oktober 02, 2013, 19:12:45 »
Ja zowiso houd ik hem nog in de gaten. Ben vanmorgen ook met een bang hart vertrokken naar school, er kan nog vanalles gebeuren hé overdag? Maar toen ik thuis kwam daarnet van school was hij nog steeds zijn levende zelve  :mrgreen:
Toch voor de zekerheid geen agility morgen. Zo'n sprongetjes zullen volgens mij na zo'n val wel wat belastend zijn..
Hij heeft dan mssn wel niks, maar stijve spieren kan hij toch hebben hé?
Ik heb alles grondig afgetast en hij geeft op geen enkele plaats een reactie, hij zit alleen maar te genieten van zijn extra massage  :vuistje:
Maar ik houd het ergens wel in mijn achterhoofd dat er mssn nog iets naar boven kan komen. Van de moment dat ik iets merk, snel ik naar de dierenarts..

Idd, of wie weet een lichte hersenschudding ofzo, dat kan hij niet zeggen hé dat hij koppijn heeft ofzo. Ik zou het idd wat rustig aan doen, dan ben je weer 100% zeker nadien dat het goed weg is  :yes:

Cériel manneke, geniet nog van uw massagekes se  :wink:

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #176 Gepost op: oktober 02, 2013, 20:26:00 »
Amai Bloem je hebt er een boel grijze haren bij  :yeek:

Offline Tara 001

• warme hondenvriend
  • *
  • 158 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #177 Gepost op: oktober 02, 2013, 22:40:57 »
Dat is wel even schrikken denk ik als je dat tegenkomt . Tara durft ook al eens rare sprongen te maken waarbij ze dan onzacht op de grond terecht komt ;maar ja ,das een border konijn hé ,die zal haar nog eens verongelukken voor een bal achterna te jagen denk ik dan soms  :zot:

Al bij al nog een geluk dat Cériel zijn avontuur goed te boven is gekomen  :yes:

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
« Reactie #178 Gepost op: oktober 02, 2013, 23:16:23 »
Amai, da's inderdaad schrikken, veel beterschap voor Cériel  :huggg:

Offline Leeniepee

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 432 HV-Punten
« Reactie #179 Gepost op: oktober 03, 2013, 10:08:20 »
Cérieltje toch, zo stuntelen ! Oef gelukkig dat het goed afgelopen is.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal