collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Cériel  (gelezen 21870 keer)

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Loves animals
Re: Cériel
« Reactie #140 Gepost op: september 15, 2013, 20:25:27 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Update 1e les agility:

Deze voormiddag hadden we onze allereerste les agility. We waren met een stuk of 6deelnemers en stonden elk zenuwachtig
te trappelen, want niemand kon nog wachten om er in te vliegen  :mrgreen:
De lesgevers hadden al het materiaal van de agilitytoestellen op de grond gelegd. Dus de brug lag plat op de grond,
de sprongetjes, de wip,... Na een korte maar duidelijke uitleg mochten we de toestellen gaan verkennen.
Het was de bedoeling dat de honden er als "doodnormaal" over gingen. Ook de buizen van de sprongetjes en de onderdelen van de muur moesten we eens voorzichtig tegen elkaar laten botsen, zodat -mocht er een hindernis lawaai maken, of door wind een vlagje flapperen- de honden geen bang hadden van het geluid van de toestellen. Dus voorlopig voor Cériel nog geen sprongen, geen bergen beklimmen en geen andere attracties  :thumbs:
Omdat dat verkennen bij iedereen héél erg vlot ging en er eigenlijk geen enkele hond was die bang was, hadden de lesgevers toch al een klein parcours opgesteld.
De brug werd een klein beetje omhoog gelegd, de tunnel was er, 2sprongetjes en de muur..
Cériel ronde 1: Mooi over de brug, mooi door de tunnel, onder sprong 1, breekt sprong 2 af en breekt de muur af  :doh:
Nuja, zijn volgende rondes waren perfect, ook de sprongetjes ALLEEN, hij gaat nooit over de muur geraken.. Hij is écht te klein. Daarom gaan de lesgevers er eens over nadenken en er voor zorgen dat er voor "de muur" een andere oplossing komt voor Cériel, ze gaan iets soortgelijks maken op zijn formaat.
Het is voor hen ook de allereerste keer dat ze zo'n klein hondje in de groep hebben. Alle toestellen kunnen aangepast worden in hoogte enzo, maar de muur dat is een element uit 1stuk..
Ze zien het als extra uitdaging  :bow:

Ik vond het ook leuk dat er bij Cériel (en echt enkel bij cériel) ineens het supportergevoel bij de mensen naar boven kwam want echt élk iets dat Cériel deed was ofwel "Oooooh" of "Aaaah" of werd onthaalt met een luid applaus (zoals de sprongetjes)  :rofl:
Zalig gewoon dat iedereen daar voor je hond supportert.

Kort samengevat: HET WAS SUPER  :thumbsup:

En meer dan ooit heb ik nu het gevoel om door te zetten met mijn kleine vriendschap zowel voor mezelf, als voor Cériel
als als voorbeeld voor alle mensen die met een klein (lees: extraminiklein) ras naar de hondenschool komen.
Ik zou graag het voorbeeld zijn dat het ook kan met een "schoothondje". Ik voel me ook énorm gesteund door de groep, lesgevers en de hele fanclub van Cériel daar op mijn hondenschool.

Wordt vervolgd...
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn.

Offline Tara 001

• warme hondenvriend
  • *
  • 158 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #141 Gepost op: september 15, 2013, 21:12:52 »
Go Cériel Go  :thumbs: :thumbs:

Offline Ilsey

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #142 Gepost op: september 15, 2013, 23:17:51 »
Ooh, leuk dat ze zo begripvol zijn en een cérielmuurtje gaan maken, super dat het zo goed ging  :thumbs:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #143 Gepost op: september 16, 2013, 09:53:29 »
Bloem dat is echt tof om te lezen  :thumbs:

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #144 Gepost op: september 16, 2013, 11:49:53 »
Jaja, kben echt keifier op mijn klein ventje  :hmpf:

Offline Leeniepee

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 432 HV-Punten
« Reactie #145 Gepost op: september 16, 2013, 14:53:34 »
Tof!! Ik denk er ook overna om met mijn minimeisje agility te doen  :dance:
Maar ik denk dat Bindi nog ietsiepietsie groter is dan Cé: ze weegt nu 2.8 kg. Maar misschien zijn ze wel even hoog.

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #146 Gepost op: september 16, 2013, 15:46:54 »
Dat is dus bijna 3kg. Heel goed te doen, dus gewoon proberen zou ik zeggen  :thumbs:

Ik ben met Hera voorlopig gestopt met de hs. Dus geen gehoorzaamheid of agility meer. Ze is zo moeilijk te motiveren  :doh: Terwijl dat ze de snelheid en wendbaarheid mee heeft, dus ze zou perfect agility kunnen doen. Ach ja, er is nog zoiets als doggy dance :mrgreen:

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #147 Gepost op: september 16, 2013, 16:33:51 »
Tof!! Ik denk er ook overna om met mijn minimeisje agility te doen  :dance:
Maar ik denk dat Bindi nog ietsiepietsie groter is dan Cé: ze weegt nu 2.8 kg. Maar misschien zijn ze wel even hoog.
Cériel weeg momenteel 1kg700 en is ongeveer 18cm schofthoogte :fuu:
Een chihuahua is vaak groter dan Cériel  :oops:
Met Bindi moet dat zeker lukken volgens mij! Zolang die er plezier in heeft enzo zou ik me daar toch aan durven wagen  :thumbs:
Er is bij ons nog een pincher ook die agility doet, maarja, die is nog een stuk groter dan Cériel.
Wat wel grappig is, want die "raakvlakken" zijn immens groot voor Cériel  :vuistje:

Online Mallory

• warme hondenvriend
  • *
  • 570 HV-Punten
« Reactie #148 Gepost op: september 16, 2013, 16:35:09 »
Wie doet er eigenlijk allemaal mee met de instaplessen agility ?

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #149 Gepost op: september 16, 2013, 16:53:25 »
Wie doet er eigenlijk allemaal mee met de instaplessen agility ?
Ik ga geen namen noemen maar enkel de honden opnoemen hé..
Cériel (yorkshire) Leyla (kleine sheltie) Ziva (Grote sheltie) Lilou (kruising van griekenland?)
Pacha (border) en dan nog een hondje waarvan ik de naam niet meer weet, maar 't is niet groot (ter grootte van een teckel, maar dan hoger op de poten) en theeft al meegedaan in den agility, lilou trouwens ook dacht ik..
Ik denk dat er donderdag nog wel wat mensen gaan bijkomen want ik meen me te herinneren dat er 7 of 8mensen op de deelnamelijst stonden.
Wil je ook nog komen meedoen?

We hebben ook een oefening los moeten doen om te zien hoe goed de band hond-baasje was tijdens het loslopen.
We mochten geen bevelen geven  toen =>"voet, dicht, aan de voet, ..." maar wel ons speeltje, snoepjes of stem gebruiken om de hond bij ons te houden :)
Ging super!

Online Mallory

• warme hondenvriend
  • *
  • 570 HV-Punten
« Reactie #150 Gepost op: september 16, 2013, 17:20:25 »
Eerst leren dat hij zijn aandacht bij mij moet houden tijdens wandelingen etc. Want dat gaat nog niet zo vlot, omgeving is interessanter dan tbaasje. :doh:

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #151 Gepost op: september 16, 2013, 19:15:16 »
Eerst leren dat hij zijn aandacht bij mij moet houden tijdens wandelingen etc. Want dat gaat nog niet zo vlot, omgeving is interessanter dan tbaasje. :doh:
:vuistje:
Komt wel goed  :thumbs:

Offline Leeniepee

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 432 HV-Punten
« Reactie #152 Gepost op: september 17, 2013, 09:55:34 »
Cériel weeg momenteel 1kg700 en is ongeveer 18cm schofthoogte :fuu:
Een chihuahua is vaak groter dan Cériel  :oops:
Met Bindi moet dat zeker lukken volgens mij! Zolang die er plezier in heeft enzo zou ik me daar toch aan durven wagen  :thumbs:
Er is bij ons nog een pincher ook die agility doet, maarja, die is nog een stuk groter dan Cériel.
Wat wel grappig is, want die "raakvlakken" zijn immens groot voor Cériel  :vuistje:
Och zo'n schatje, hij is echt wel superklein, bijna zo'n "teacup" mormeltje  :vuistje:

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #153 Gepost op: september 17, 2013, 12:45:01 »
Och zo'n schatje, hij is echt wel superklein, bijna zo'n "teacup" mormeltje  :vuistje:
Jup  :doh:

Offline Lins

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #154 Gepost op: september 17, 2013, 16:15:17 »
Go Cériel!!!
*Dierenrijk...Mensdom...*

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #155 Gepost op: september 19, 2013, 12:53:12 »
Sinds kort trainen Cériel en ik ook op een andere hondenschool. Zelfde positieve methode, maar met clicker.
Zo kan ik in de toekomst lesgeven op mijn eigen school en agility trainen en dan gehoorzaamheid op de andere hondenschool doen.
Nu het ongeluk kwam ons al verschillende lessen tegemoet op die nieuwe hondenschool: Regen!
Cériel houdt echt niet van regen maar zal het uiteindelijk in vertraagde versie wel uitvoeren. Spelen doet hij zowiso niet dan..
Nieuwkomers worden in de "pup" groep geplaatst, deze lessen zijn nog zonder clicker.
Amaaaai, hoe saai. Ik heb verschillende malen gezegd van "mijn hondje kan dit allemaal al" en telkens kreeg ik het deksel op de neus
van da het nog beter kon, blablablabla.. Sja, tuurlijk kan het nog beter, anders zou ik een super-wedstrijdniveau-hond hebben hé, toch?

Gisterenavond leken we dan ineens door het geluk getroffen: Het was droog!
Eigenlijk moest ik naar een vergadering, maar heb gezegd dat ik later ging zijn, want dit was mijn kans om me op de hs te gaan bewijzen!
Toen we aan de "lig" oefening kwamen werd ik uit de groep gehaald. Ik dacht SHIIIIT wat hebk nu gedaan?!
Hahaha, twas dus blijkbaar voor naar de volgende groep te mogen gaan en ik kreeg eventjes privé clickertraining :)
Katsjing!  :dance:
En mijn klein ventje had da direct al door ook! Ik hoop met de clicker een paar van Cériel zijn foutjes te kunnen wegwerken;
Kzou graag hebben dat hij dichter tegen mij wandelt en dat zijne voet ook dichter is..

We gaan ze een poepje laten ruiken daar!  :twistedevil:

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #156 Gepost op: september 19, 2013, 12:57:09 »
Ik heb Goya 'dicht' aangeleerd. Als ik nu mijn hand tegen mijn been houd en dicht zeg, dan komt hij met zijn kopje aan mijn hand lopen. Bij Cériel kan dat natuurlijk niet op die manier gezien zijn grootte maar hij kan het zeker leren  :yes:

Dichter komen zitten bij de voet is bij Goya stilletjes aan gekomen. Hij doet het vooral als hij heel enthousiast is. Dan is het zo van "boink, bots, hier zit ik baasje!"  :lol:

Offline Leeniepee

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 432 HV-Punten
« Reactie #157 Gepost op: september 19, 2013, 13:04:04 »
Wow flink baasje. Als het regent gaan wij helemaal niet naar de les...Zelfs een klein beetje gedruppel en Bindi heeft direct haar buik er van vol en wil niks meer doen, de tuttebel  :vuistje:

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #158 Gepost op: september 19, 2013, 15:25:41 »
Cériel durft niet dicht lopen omdat ik hem perongeluk als puppy tijdens de wandeling een paar keer heb meegehad met mijn voeten.
Voor hem is dat dus "veilige afstand".
Hij kent "beetje dichter" en dan komt hij aan mijn voeten zitten en hij kent ook "dicht" voor tijdens het wandelen, maar het lukt me niet om het langer te rekken.. Tenzij ik dus hele tijd "dicht dicht dicth dicht" zal hij niet naast mijn voeten lopen. Ik hoop dus met de clicker hem op goede momenten uit zijn eigen te kunnen belonen. Voor de rest ist het zo'n hondje dat bij de wandeloefening lijk een soldaatje dat naar mij staart mooi naast mij paradeert..

Enja, bij regen gaan wij wel naar de les, hangt er vanaf hoe hard het regent. 't Is vooral regen in combinatie met koude of wind waar hij het lastig mee heeft. Ik heb er maaaanden over gedaan om hem in nat gras te kunnen laten liggen bv  :fuu:
In het begin toen het regende ging hij vooral op mijn voeten gaan zitten. Hij zal alles doen (op trager tempo) maar doet het niet graag, dat zie ik aan hem, dus meestal neem ik hem dan ook niet mee  :mrgreen:

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #159 Gepost op: september 19, 2013, 15:29:56 »
Blijven proberen :) En hem een grote beloning geven als hij dicht naast je loopt, al is het maar enkele stapjes.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal