collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Afbakening tuin  (gelezen 4066 keer)

Offline runa

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2765 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • De Hansbeekse hoeve
Re: Afbakening tuin
« Reactie #20 Gepost op: juli 26, 2013, 09:46:46 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hier verschillende soorten omheining: kastanje-afsluiting, Bekaertdraad en goedkopere draad ongeveer 1,20m hoog. Mijn newfoundlander gaat er niet over maar als ik een nieuwe omheining zet zal het meteen hoger zijn en geen kastanje meer (liefst allemaal Bekaert of iets anders stevig) op plaatsen waar de hond komt.

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: juli 26, 2013, 10:32:26 »
Hier een omheining van 80cm. Daar kunnen die van mij over zonder moeite te doen, maar ze doen het niet. Sem heeft het vroeger wel eens gedaan als er iemand aan kwam wandelen die hij heel goed kent, maar het laatste anderhalf jaar denkt hij er nog niet meer aan. Zelfs niet als zijn grootste harige vijanden voorbij wandelen.

Maar... ik zou nooit zelf kiezen voor zo'n lage omheining. De honden zitten nooit onbewaakt in de tuin (tenzij bv. voor een douche van 5 min., maar dat is nog zelden) en dat geeft toch weinig rust bij mij.

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: juli 26, 2013, 10:37:00 »
Hier omheinig 1.40 maar met dichte haag er vlak achter, dus geen ontkomen aan en aan de andere kant groene draad 1.80m, poort aan de straatkant is "maar" 1.40m. 3 honden waarvan agility hondje die ter plaatse omhoog springt en met haar achterpoten hoger dan de omheining springt maar ze springt er niet over en de 2 andere honden (waarvan kruising bc me heel lange poten  :wink:) springen niet maar Sloeber is wel al een paar keer ontsnapt onder de omheining door. (de zandpaddock van de paarden is omheind met stevige inox buizen, daar hebben we een groene tennisdraad tegen gezet voor de honden, maar die steekt niet in de grond en onze honden hebben ontdekt dat ze er onderdoor kunnen). Er bestaan ook van die elektrische omheiningen met een ontvanger dat je om je hond zijn nek moet hangen. Maar de honden moeten erop getraind worden, ik heb toch al honden gezien die zo gehouden werden en echt niet verder gingen dan tot de onzichtbare grens waar ze wisten dat ze een elektrische puls kregen. 

Bij mijn vroegere honden was de tuin  niet omheind en ze kwamen niet verder dan waar ze mochten, maar ik liet ze ook nooit alleen in de tuin.

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: juli 26, 2013, 10:38:27 »
Ik zou een omheining trouwens toch graag min. 1.40 of 1.60 meter maken. Liefst zelfs hoger, maar dat is eerder voor mijn eigen privacy  :mrgreen:.

Offline Dirk_Ann

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: augustus 14, 2013, 22:05:15 »
Bekaertdraad van 1m20 aan twee kanten, aan de andere kant betonnen schutting van de buren van ik denk 2m hoog.

Of de pup de uitdaging aan gaat gaan, dat valt nog af te wachten.. We wonen ook langs de grote weg, maar 't is niet de bedoeling dat 'ie veel alleen buiten gaat zitten!

Offline Joewliii

• *
  • 669 HV-Punten
  • My Dogs <3
« Reactie #25 Gepost op: augustus 14, 2013, 23:19:10 »
Tuin groene draad van 1m .. Stuk aan de straat is met kennelpanelen omheind.

Mechel en Aussies hebben geen omheining nodig. Mijn Pitbulls tja  :mrgreen: Hopsa en weg zijn ze onder de 2m

Offline spast

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 146 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: augustus 14, 2013, 23:59:56 »
aan het nieuwe huis staan bij ons schuttingen van meer dan 1m80 (komen hoger dan m'n hoofd), lans de ene kant houten panelen van de buren en langs de andere kant zo van die rieten schutsels (ook van de buren) voor die dingen staat nog een groene draad van iets meer als een meter. Achteraan is een draad van dik een meter hoog (ligt een andere tuin, al is het meer een veld), we gaan nog zien of we die moeten verhogen, maar aangezien de honden zich waar we nu wonen laten tegen houden door een hekje van amper een halve meter (staat tussen stoep en gras - we wilden ons huurhuis graag met gazon teruggeven aan de huisbaas) denk ik niet dat het voor problemen gaat zorgen  :lol:

De vorige hond van m'n ouders was wel een ander paar mouwen (cocker spaniel) die ontsnapte constant. Dus had ons pa een draad van dik twee meter hoog gezet, ging hij er onder graven. Dan maar overal betonplaten in de grond, maar toen heeft hij leren klimmen, was gewoon niet tegen te houden dat beest...
Gelukkig is dat wel gebeterd met ouder worden, denk trouwens ook dat een gecastreerde reu minder geneigd zal zijn om uit te breken... Maar daar kan ik me in vergissen  :weetniet:
laten we lekker link gaan doen!

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #27 Gepost op: augustus 15, 2013, 10:29:42 »
Hier is de hondentuin, omheind met betondraad van 2m hoog.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal