collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: treibbal  (gelezen 2427 keer)

Offline mira

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1349 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
treibbal
« Gepost op: juli 17, 2012, 14:34:05 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik heb nen mechel joni en heeft een polsblessure gehad en is eraan geoppereerd, mag geen flyball of agility meer doen.
Nu is ze aant herstellen van schouderblessure, en daar is ze bijna vanaf.
Enkel aangelijnde wandelingen en wa rustig gh trainen, maar ze is zo gefrustreerd omda ze haar energie niet kwijt kan.

Nu heb ik gelezen dat treiball ni zo belastend is en denk ik wel da het iets voor joni is.

Maar nu is de vraag hoe stevig zijn die ballen? :lol:
« Laatst bewerkt op: juli 17, 2012, 14:37:22 door mira »

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
Re: treibbal
« Reactie #1 Gepost op: juli 17, 2012, 14:39:12 »
Kort antwoord: NIET stevig.

Toevoeging: hij heeft het ongeveer 2 min gehouden bij mijn mechel. 1 min 56 onder appèl (nééééé), 2 sec om een plaats te vinden om haar bek erin te zetten en pfffff...

Volgens mij kan je ze heel goed leren er niet in te bijten (met targeting vb), maar 1 klein secondje niet opletten kost je direct een bal (en dus 8 à 15 Euro). :fuu:
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2 Gepost op: juli 17, 2012, 16:30:38 »
Het is idd minder belastend dan de meeste andere hondensporten. Wel een kleine nuance: honden die last hebben van een blessure aan de nek/kop/schouders, die kunnen ook last krijgen/hebben bij treibball (herhaalde bewegingen). Stevigheid: je hebt plofballen (maken kabaal als ze ploffen :mrgreen: ) en anti-plofballen (maken gn kabaal). Als je ballen deftig oppompt (hard dus), maak je minder kans dat ze ze kapot bijten.  Maar daar steek ik mijn hand niet voor in het vuur... :mrgreen:  Welk ras is het waarover je spreekt?

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: juli 17, 2012, 17:32:54 »
Welk ras is het waarover je spreekt?

Zie eerste bericht: nen mechel Joni

Offline Perdita

• *
  • 752 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: juli 17, 2012, 17:34:25 »
Ik spreek uit ervaring dat die ballen geen mechel aankunnen  :mrgreen:.

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: juli 17, 2012, 17:51:09 »
Dat heeft in mijn ogen niets met het ras op zich te maken, maar wel met het feit of de hond de bal écht kapot wilt of niet.
Ik heb met Zia al enkele lessen treibbal gevolgd bij DRK en ik heb toch ook al redelijk driftige honden aan het werk gezien zonder problemen.

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: juli 17, 2012, 17:51:41 »
En speuren? Dat lijkt me toch nog minder belastend te zijn.

Offline mira

• *
  • 1349 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: juli 17, 2012, 18:11:59 »
En speuren? Dat lijkt me toch nog minder belastend te zijn.

Ik heb wa ipo me haar gedaan maar daar ga ik me haar mee stoppen.
Als ik voor kayli spoor leg dan leg ik voor haar ook eentje, maar daar heeft ze precies niveel aan.

Vanaf aug kan ze terug wa meelopen aan de lijn zonder te trekken, da ga wa worden :D.
En vanaf nu kunnen we terug wa gh trainen want ik wil proberen voor de beker van belgie te gaan volgend jaar.
Ik had nog graag iets gevonden waar ze haar energie in kwijt kan, zonder veel springen.

De pols is zo goed als genezen, de schouder ziet er bijna terug perfect uit.
Nen hyperactieve mechel hebben heeft zen nadelen :doh:

Offline mira

• *
  • 1349 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: juli 17, 2012, 18:20:47 »
Ik spreek uit ervaring dat die ballen geen mechel aankunnen  :mrgreen:.

oei als die van u al zone bal kapot krijgt moe ik het precies zeker niet gaan proberen :rolf:

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
« Reactie #9 Gepost op: juli 17, 2012, 20:56:07 »
Het is toch de bedoeling in treibbal, dat de hond de ballen niet kapot bijt :weetniet:
Het is de bedoeling dat ze de ballen duwen, bijten wordt niet getolereerd. En je staat toch naast de bal, je kan echt wel voorkomen dat de hond de bal gaat kapotbijten

He is watching over Eiji & Shunka

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: juli 17, 2012, 21:42:34 »
Ze zijn in alle geval al casperbestendig.  :fuu: Misschien herinneren jullie het verhaal van mijn balgekke hond nog.
http://vtm.be/het-zal-je-hond-maar-zijn/artikel/an-probeert-casper-zijn-obsessie-voor-ballen-af-te-leren

Awel, ik volg ook les bij DRK.  En dat lukt opvallend goed.  Iedereen verklaarde me voor zot.  Was de bedoeling om Casper, op een positieve manier en gecontroleerd, met een bal te leren omgaan en zonder hem stuk te maken.   In begin kon ik nog geen bal opnemen of hij sprong er naar toe, vergezeld van een blafconcert.  Nu wandelen we op een rustige manier het plein af met een bal onder de arm.  Stuiterende ballen zijn nog moeilijk, bvb als er nog ballen bij op plein worden gegooid.  Rollende ballen was de laatste keer ook geen probleem meer, kan er vlak naast staan als een andere hond hem voortduwt.  Weet wel nog niet hoe het gaat zijn als hij ze op langere afstand zelf gaat voortduwen

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: juli 17, 2012, 21:46:59 »
Het is toch de bedoeling in treibbal, dat de hond de ballen niet kapot bijt :weetniet:
Het is de bedoeling dat ze de ballen duwen, bijten wordt niet getolereerd. En je staat toch naast de bal, je kan echt wel voorkomen dat de hond de bal gaat kapotbijten

Ja, met mijn tamme border kan ik dat zeker voorkomen. En de parson krijgt zijn bek niet ver genoeg open. Trouwens, die willen er niet eens in bijten bijten. Maar ik zou je willen uitdagen om dat eens met mijn mechel te komen proberen. Die vindt dat alle ballen om in te bijten zijn. Die heeft gewoon een ander soor drift. Natuurlijk kan je ook die aanleren van er niet in te knappen. Maar in die eerste stadia een ongelukje voorkomen? Die is rapper dan ik, hoor. En die bal knapt direct als ze daar 1x haar bek tegen zet.

Offline Perdita

• *
  • 752 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: juli 17, 2012, 23:09:28 »
Nimue vindt dat dus ook :lol:.
Ik kan haar wel zover krijgen dat ze er niet in bijt (oefeningen met poten op de bal bv), maar als de bal moet geduwd worden met de muil, dan "kan" ze dat niet zonder erin te bijten. En dan is het direct tegoei bijten (muil langs opzij tegen de bal, hoektanden erin, en kaputt).
RIP 2 ballen hier :lol:. Ik heb er nu nog eentje, en daar mag ze enkel onder strikt toezicht mee oefenen (geen treibbal trouwens).

oei als die van u al zone bal kapot krijgt moe ik het precies zeker niet gaan proberen :rolf:
Don't underestimate the power of a Nimue  :hmpf:  :lol:.

Offline mira

• *
  • 1349 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: juli 18, 2012, 00:16:46 »

Don't underestimate the power of a Nimue  :hmpf:  :lol:.

Nimue is toch een iets rustigere mechel dan jojo, dus ik vrees da het onbegonnen werk gaat zijn

Offline Aubo

• startende hondenvriend
  • *
  • 21 HV-Punten
    • trimsalon
« Reactie #14 Gepost op: augustus 15, 2012, 19:00:11 »
Wij zijn nu iets meer dan 1 jaar bezig met onze treibballvereniging en momenteel is vorige week de eerste bal stuk gebeten (per ongeluk)

Je kan ook met je hond -als die driftig is op de bal- eerst stuuroefeningen doen. Zodat hij niet aan de bal de bal duwt om te beginnen.

Hoe dan ook moet er eerst controle zijn voor ze beginnen te duwen... De clicker helpt hier ook bij.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal