collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: steppen  (gelezen 5790 keer)

Offline helen

• startende hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
steppen
« Gepost op: september 29, 2011, 20:04:47 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hallo

Is hier iemand die gaat steppen met zijn hond en weet er iemand waar je die kan kopen in België.
In Nederland vind je er heel veel over, maar in België is dit precies nog niet goed gekend.

Offline dannyro

• warme hondenvriend
  • *
  • 40 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Re: steppen
« Reactie #1 Gepost op: september 29, 2011, 20:26:25 »
Jawel, wij gaan steppen, veel zelfs :thumbs:

Kijk eens op de site www.kiwaq.be, daar staan steps op, ik heb zelf een kickbike, staat ook op de site van kiwaq. Ik heb daar wel andere, lees betere remmen opgezet, want dat is heel belangrijk.

Mijn hondje is nu 2,5 jaar, en is er verzot op.

Succes gewenst, als je ermee zou beginnen, rustig opbouwen, altijd drinken meenemen en naar de buitentemperatuur kijken, hoe kouder hoe beter. :thumbs:

Offline helen

• startende hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: september 29, 2011, 20:36:47 »
Bedankt voor de reactie! Zal de site meteen eens nazien.

Had al teruggevonden dat Kickbike een goed merk was.

Wat neem je eigenlijk best? Een groot voorwiel en klein achterwiel, wat zijn de voordelen hiervan.

Is steppen belastend voor de rug (van de stepper)

Offline dannyro

• warme hondenvriend
  • *
  • 40 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: september 30, 2011, 09:05:19 »
De Kickbike heeft een groot voorwiel, voordeel? Ik weet niet, misschien gemakkelijker rijden dan met 2 kleine wielen.
Belastend voor de rug vind ik het helemaal niet. Nu moet ik er bij vertellen dat men hond 80% van onze ritten de step vooruit trekt, stukken waar ze los kan lopen step ik zelf, maar dat is niet zo veel. Voor ritten aan zee langs het strand, neem ik de MTB, dat is gemakkelijker voor mezelf :wink:
Het steppen is hier bij ons meer voor de conditie van de hond dan voor het baasje :mrgreen:
Maar als men hond nog maar ziet dat ik de step uit de garage haal, is ze niet meer te houden, ze is er zot van.

Offline Linsay

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: september 30, 2011, 10:58:00 »
Ik heb sinds kort een step... En wat een zalig ding is het  :dance:
Echt een aanrader. Wel je hond start, stop, rustig, go, links, rechts enzo aanleren he.
Ik heb hem tweedehands gekocht.
Ik heb de pawtrekker full suspense en heel tevreden van  :thumbs:

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: september 30, 2011, 11:58:04 »
Ik prefereer een kickbike (type), type's zoals een pawtrekker is goed als je op asfalt en normale paden stept, maar voor in de bossen ed. is het niets. Met een kickbike gaat het wel (en is mooier ook :lol:)

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: september 30, 2011, 13:19:25 »
Ik prefereer een kickbike (type), type's zoals een pawtrekker is goed als je op asfalt en normale paden stept, maar voor in de bossen ed. is het niets. Met een kickbike gaat het wel (en is mooier ook :lol:)
Ik ken geen kickbike, maar ik doe met mijn pawtrekker mbt parcours en dat gaat heel goed. Ook in zand en door hoog gras, geen probleem.

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: september 30, 2011, 13:28:44 »
ik ga dit eerst proberen met fleureke..
als het me goed ligt wil ik ook een step aanschaffen (liefst 2de hands ofzo)
maar ik heb schrik dat rex te hard gaat willen trekken,en dat hij gaat oververhitten ofzo.
ik weet dat rex super snel moe is,maar als hij iets leuk vindt dan stopt hij niet.
een goed voorbeeld is apporteren.. hij is zo verschrikkelijk moe,maar blijft toch de bal in je hand duwen,dat we echt verplicht de bal moeten wegstoppen,of het komt niet goed.
dan moet ik toch eigenlijk al is iets opzoeken of schrijven van een soort schema.. met opbouwende tijdsduur etc.
en ik heb iemand geweten die een boete kreeg omdat hij fietste met de hond,de hond was zo ijverig dat hij gewoon een tijd de fiets vooruit trok.. blijkt dit niet te mogen.
dit wordt beschouwd als je hond als lastdier te gebruiken,wat verboden is. (terwijl die man zijn bedoeling absoluut niet was van de hond te laten trekken,maar gewoon op drafje meelopen naast de fiets)
maar ik weet van rex,als we dit gaan doen,dat hij gegarandeerd gaat trekken. (dus zorgen dat ik zeker en vast goede remmen heb!)

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: september 30, 2011, 13:32:25 »
ik ga dit eerst proberen met fleureke..
als het me goed ligt wil ik ook een step aanschaffen (liefst 2de hands ofzo)
maar ik heb schrik dat rex te hard gaat willen trekken,en dat hij gaat oververhitten ofzo.
ik weet dat rex super snel moe is,maar als hij iets leuk vindt dan stopt hij niet.
een goed voorbeeld is apporteren.. hij is zo verschrikkelijk moe,maar blijft toch de bal in je hand duwen,dat we echt verplicht de bal moeten wegstoppen,of het komt niet goed.
dan moet ik toch eigenlijk al is iets opzoeken of schrijven van een soort schema.. met opbouwende tijdsduur etc.
en ik heb iemand geweten die een boete kreeg omdat hij fietste met de hond,de hond was zo ijverig dat hij gewoon een tijd de fiets vooruit trok.. blijkt dit niet te mogen.
dit wordt beschouwd als je hond als lastdier te gebruiken,wat verboden is. (terwijl die man zijn bedoeling absoluut niet was van de hond te laten trekken,maar gewoon op drafje meelopen naast de fiets)
maar ik weet van rex,als we dit gaan doen,dat hij gegarandeerd gaat trekken. (dus zorgen dat ik zeker en vast goede remmen heb!)
Idd wettelijk mag het niet.
Aan de step moeten ze trekken. Hier gaat ushi ook vollebak als ik haar toelaat.
Maar in gallop hebben ze weinig uithouding. Ik moet haar dus kalmeren en op de rem gaan staan om haar in draf te houden.
Km's opbouwen is heel goed. Let ook op met op harde en stenen ondergronden te steppen, beter is zachte ondergrond.

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: september 30, 2011, 13:35:08 »
Ik ken geen kickbike, maar ik doe met mijn pawtrekker mbt parcours en dat gaat heel goed. Ook in zand en door hoog gras, geen probleem.

Ik bedoel meer ijs, sneeuw, dikke modder enz..
Vorig jaar na de pampa lag m'n kickbike ook in stukken vaneen, met een pawtrekker zou ik het einde niet hebben gehaald denk ik (denk ik hé, ), pawtrekker is ook degelijk hoor, maar ik vind een kickbike en consoorten dan iets geschikter voor modderploeteren..

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: september 30, 2011, 13:36:44 »
Ik bedoel meer ijs, sneeuw, dikke modder enz..
Vorig jaar na de pampa lag m'n kickbike ook in stukken vaneen, met een pawtrekker zou ik het einde niet hebben gehaald denk ik (denk ik hé, ), pawtrekker is ook degelijk hoor, maar ik vind een kickbike en consoorten dan iets geschikter voor modderploeteren..
achzoooo... Nuja, kweet ni van jou, ma ik ga geen modderpoelen doorkruisen met mijn bike ze  :hmpf:
Al zou Ushi het geweldig vinden  :mrgreen:

Is een kickbike met een groot wiel vooraan?

Offline helen

• startende hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: september 30, 2011, 15:33:57 »
Heeft iemand ervaring of kennis van een Side Walker?

Offline -Dorien-

• hondenvriend pro
  • *
  • 260 HV-Punten
    • Doggies & Daffodils
« Reactie #12 Gepost op: september 30, 2011, 18:36:10 »
Heeft iemand ervaring of kennis van een Side Walker?
Ik heb ooit een side walker gekocht voor mijn pawtrekker maar veilig vind ik het toch absoluut niet. Ik vind dat de hond nogal gemakkelijk met zijn poten onder de wielen en met zijn staart tussen de wielen terecht kan komen. Ik heb het ding heel even getest in de tuin om dan tot de conclusie te komen dat ik het maar niets vond en nu ligt het ding hier maar te liggen.

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: september 30, 2011, 21:03:14 »
Je moet altijd een lijnuithouder erop zetten hé, dan kan een hond er toch niet tussen geraken?

Offline helen

• startende hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: september 30, 2011, 22:53:56 »
Ik bedoelde het merk van step "sidewalker" :wink:

Wat is een lijnuithouder, heb je hier voorbeeld van.

Ik fiets met een springer en heb ook altijd schrik dat ze toch plots tegen het voorwiel aanlopen.

Offline -Dorien-

• hondenvriend pro
  • *
  • 260 HV-Punten
    • Doggies & Daffodils
« Reactie #15 Gepost op: september 30, 2011, 23:50:59 »
Je moet altijd een lijnuithouder erop zetten hé, dan kan een hond er toch niet tussen geraken?
Nee, inderdaad, op mijn pawtrekker staat een lijnuithouder maar ik had zoiets gekocht voor op de pawtrekker: http://www.pawtrekker.com/viewproduct.asp?id=47&catsel=51 (wat dus ook een sidewalker heet) en daar zitten ze zo met hun poten of staart tussen.

Offline dreamshome

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Al het goud van de wereld bevindt zich in de blik
    • www.ofdreamshome.be
« Reactie #16 Gepost op: oktober 01, 2011, 23:02:40 »
 :thumbs: hier ook sinds vorige week beginnen steppen met een kickbike freestile,gaat supersnel,zelfs op zanderige bosgrond,gebruik een canicrosgordel en leiband,gaat tot hier toe zeer goed!!! :dance:

Al het goud van de wereld bevindt zich in de blik van de hond!!

Offline wimmeke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: mei 27, 2012, 09:14:25 »
ben sedert deze maand ook aan het steppen  :dance:, zalig zoals je kunt samenwerken met je hond :clap:;
ik doe het met onze kelpie Zoran, hij trekt niet maar loopt naast me :thumbs:;
en met Choko, onze Aussie, hij is het nog niet helemaal gewoon maar komt in orde  :thumbs:,
en ook met Senna, onze showaussie; maar dat zullen altijd wel kortere stukjes zijn;
voor Zoran en Choko is dit ideaal om hun teveel aan energie kwijt te raken  :clap: want wandelen en 50 keer met een bal gooien is zeker niet genoeg voor hen  :denk:
dieren"rijk - mens"dom"

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: juni 09, 2012, 16:16:36 »
Hoe wordt de hond vastgemaakt? Is die niet gevaarlijk voor de hond?

Zou zoiets wel willen doen met pino maar weet niet of dit echt geschikt is voor hem.

Offline wimmeke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: juni 09, 2012, 19:42:55 »
Hoe wordt de hond vastgemaakt? Is die niet gevaarlijk voor de hond?

Zou zoiets wel willen doen met pino maar weet niet of dit echt geschikt is voor hem.

ik heb een gordel rond mijn middel, met een haak waar een 'rekker' (zoals bij de lopers in de canicross) aan vastgemaakt is die dan naar hond zijn tuigje gaat;
ik gebruik die rekker omdat als hij afgeleid is dat je dan nog tijd hebt om hem te corrigeren en hij weer naar je toe komt zodat je niet moet stoppen  :thumbs:
dieren"rijk - mens"dom"

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal