collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Selectieproef, voor welke rassen bestaat deze?  (gelezen 1101 keer)

Offline Timo jr

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1595 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Van de Hereheide Teckels
Selectieproef, voor welke rassen bestaat deze?
« Gepost op: augustus 25, 2012, 01:58:08 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik weet dat er voor Border Collies (en Teckels dus) een selectie-proef bestaat.
Ik veronderstel dat dit samenhangt met 'het verplicht werkproeven moeten afleggen om Belgisch Schoonheidskampioen' te kunnen worden?? Of kunnen Border Collies ook Belgisch Schoonheidskampioen worden zonder werkproef?

Zijn er nog andere rassen die 'een selectie-proef' kunnen afleggen? En hangt dit dan samen met het behalen van de foktoelating?
(Bij de Teckels kan je dus ook daar je foktoelating halen, je moet niet op show...)

Online Mijn gedacht

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 202 HV-Punten
Re: Selectieproef, voor welke rassen bestaat deze?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 25, 2012, 07:48:41 »
Ik weet dat er voor Border Collies (en Teckels dus) een selectie-proef bestaat.
Ik veronderstel dat dit samenhangt met 'het verplicht werkproeven moeten afleggen om Belgisch Schoonheidskampioen' te kunnen worden?? Of kunnen Border Collies ook Belgisch Schoonheidskampioen worden zonder werkproef?

Zijn er nog andere rassen die 'een selectie-proef' kunnen afleggen? En hangt dit dan samen met het behalen van de foktoelating?
(Bij de Teckels kan je dus ook daar je foktoelating halen, je moet niet op show...)

Veel hangt af van de rasclub zij moeten aan SH vragen om een selectie te mogen organiseren. Dus best even bij de rasclub vragen. Indien de rasclub geen selectie club is bestaat er het systeem dat je 2 keer een ZG op een CACIB show haalt vanaf de tussenklas en zo een selectie bekomt. Formulier hiervoor kan je bij SH vragen.

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 25, 2012, 08:15:05 »
Neen, Border Collies kunnen geen Belgisch Kampioen worden zonder werkproef.
Ze kunnen wel Internationaal Showkampioen worden.
Om gewone Int Ch te worden, hebben ze wel de werkproef nodig, evenals om Belgisch Kampioen te worden (3 CAC's + werkproef dus hier in BE)

Hangt niet samen met het behalen van de foktoelating, daar moet je enkel eenmalig een G behalen (onder BE KM)

Ik heb wel geen idee of je met selectieproef dan hetzelfde bedoelt of de werktest?
« Laatst bewerkt op: augustus 25, 2012, 08:16:39 door Bandolero »

Offline Lieze

• *
  • 256 HV-Punten
  • There's no I in team.
« Reactie #3 Gepost op: augustus 25, 2012, 11:26:22 »
Flatcoated retrievers en Weimaraners moeten ook een werkproef afleggen om Belgisch Kampioen te worden.
Hoe het zit met die foktoelating weet ik niet. Hier is dat enkel via show gebeurd.

Iemand die niet weet hoe zeep smaakt, heeft nog nooit een hond gewassen.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal