collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Schapendrijven in Zuid-West-Vlaanderen.(particulier)  (gelezen 3303 keer)

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • SchapendrijvenWestVlaanderen
Schapendrijven in Zuid-West-Vlaanderen.(particulier)
« Gepost op: juni 14, 2012, 16:08:03 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Bedoeling:Gemotiveerde mensen met een border collie de grondbeginselen van het schapendrijven bij te brengen.
                 Mensen die het schapendrijven reeds onder de knie hebben,de gelegenheid geven om eens op een ander veld met andere schapen te trainen.

Waar:Meulebeke:Weide van 1.5ha met 8 Kempische heideschapen,10 Skuddeschapen en 6 Romanovs.
          Bij gelegenheid gaan diezelfde schapen ook wel eens op ons weide staan te Hulste.
Wanneer:Op afspraak.

Geïnteresseerde mensen kunnen verdere inlichtingen krijgen via pb.

Wakkere honden slapend maken.

Offline maart

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 519 HV-Punten
Re: Schapendrijven in Zuid-West-Vlaanderen.(particulier)
« Reactie #1 Gepost op: juni 17, 2012, 12:48:11 »
ga ik mij toch nog een border moeten aanschaffen, lijkt me leuk om te doen  :lol:

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: juni 17, 2012, 13:08:45 »
Baja... je zult nog nooit weten dat je een hond erbij hebt en als je een 'goeie werklijn' kiest,spaar je meteen anderhalf jaar trainen uit. :lol:

Offline BCke

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
  • ~ Hasse *Bien Nim ~
    • *Robine - Hasse - Nimue
« Reactie #3 Gepost op: juni 17, 2012, 21:45:43 »
Tof tof, daar kunnen de West-Vlamingen alleen maar gelukkig mee zijn! :thumbs:
Ik weet nog steeds niet wat te doen zonder jou Robine, mijn alles, mijn mieke muis, mijn pientje wientje, mijn sjoklatte.
Robine Hood - een grootse hond in klein formaat.

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: juni 17, 2012, 21:48:31 »
Moest er 1 van mijn honden interesse hebben ( :vuistje: ), zou ik dat misschien af en toe wel zien zitten, of is het de bedoeling dat er dan op regelmatige basis getraind wordt?
(want zo veel tijd heb ik nu niet om elke week bv 40 minuten heen en dan nog es 40 terug te doen  :oops: )

Maar eerst es kijken of ze interesse hebben dus  :lol:
Lana naart schijnt wel, op 12 weken ofzo,  :rofl:
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2012, 21:50:30 door Bandolero »

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: juni 17, 2012, 22:18:39 »
Moest er 1 van mijn honden interesse hebben ( :vuistje: ), zou ik dat misschien af en toe wel zien zitten, of is het de bedoeling dat er dan op regelmatige basis getraind wordt?
(want zo veel tijd heb ik nu niet om elke week bv 40 minuten heen en dan nog es 40 terug te doen  :oops: )

Maar eerst es kijken of ze interesse hebben dus  :lol:
Lana naart schijnt wel, op 12 weken ofzo,  :rofl:

Uiteraard is het de bedoeling dat er op regelmatige basis getraind wordt, ten eerste geraak je nergens met de hond als je niet regelmatig traint en ten 2de, wij gaan geen tijd steken in een hond die nu eens komt trainen en binnen 2 maand nog eens.Daar doe je een border echt geen plezier mee en onze doelstelling ligt dus ook 'elders'.
Eerst waren we zelfs helemaal niet van plan om 'ons gerief' te laten gebruiken door anderen,maar aangezien wij zelf 2 jaar lang 3 keer/week meer dan een uur ver reden om te kunnen trainen,willen we streekgenoten de kans geven om iets dichter bij huis een trainingsmogelijkhe id aan te bieden.
Of dat nu recreatief is of wedstrijdgericht,dat doet er voor ons niet toe,maar we nemen enkel mensen aann die het serieus willen aanleren en niet 'efkes om hun hond te laten huppelen'.Onze tijd is ons daar te dierbaar voor. :wink:
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2012, 22:22:09 door Fay-Heathcliff »

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #6 Gepost op: juni 17, 2012, 22:20:57 »
Super! Heel veel plezier ermee! En zoals je zegt, mooi dat anderen nu de gelegenheid krijgen om een nieuwe trainingsstek te kunnen gebruiken! Is bij ons ook helemaal niet zo voor de hand liggend om jachten te vinden waar we welkom zijn...  :thumbs:

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: juni 17, 2012, 22:30:16 »
Of dat nu recreatief is of wedstrijdgericht,dat doet er voor ons niet toe,maar we nemen enkel mensen aann die het serieus willen aanleren en niet 'efkes om hun hond te laten huppelen'.Onze tijd is ons daar te dierbaar voor. :wink:

Daarom dat ik eerst wil zien of er 'iets' in zit, want anders is mijn tijd mij daar ook net iets te dierbaar voor om ze op uw weide te laten huppelen, huppelen mogen ze thuis doen  :wink:

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: juni 17, 2012, 22:38:00 »
Super! Heel veel plezier ermee! En zoals je zegt, mooi dat anderen nu de gelegenheid krijgen om een nieuwe trainingsstek te kunnen gebruiken! Is bij ons ook helemaal niet zo voor de hand liggend om jachten te vinden waar we welkom zijn...  :thumbs:

Merci.  Twee héél verschillende disciplines en toch hetzelfde 'probleem'.( Kilometers vreten en 'zagen' om iets te vinden. :mrgreen: )

En ja ,als we daar toch elke dag 'bezig' zijn,waarom dan niet enkele anderen de kans geven om deze 'edele' sport te kunnen beoefenen.
Als we ooit met een vos zitten,gaan we eens 'roepen'.  :lol:  :fuu:

Daarom dat ik eerst wil zien of er 'iets' in zit, want anders is mijn tijd mij daar ook net iets te dierbaar voor om ze op uw weide te laten huppelen, huppelen mogen ze thuis doen  :wink:

Een goeie instelling ... :thumbs: jammer genoeg zijn niet alle mensen zo.
Wie kent ze niet de mensen die maar 1 keer in de maand naar de hondenschool gaan en dan verwonderd zijn dat hun hond nog niks kan. :shhh:
Bij het schapendrijven is dat niet anders:ze gunnen hun hond zijn plezierke ...Tja... :?

« Laatst bewerkt op: juni 17, 2012, 23:07:28 door Fay-Heathcliff »

Offline Sassy

• warme hondenvriend
  • *
  • 422 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: juni 17, 2012, 23:05:31 »
  :whoea: :whoea: :whoea:

Maar jullie hebben wel volkomen gelijk Els, to the point.
Daar zijn er helaas al genoeg van, mensen die just for fun omdat "hondje het zo leuk vind" willen doen.

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: juni 17, 2012, 23:14:55 »
  :whoea: :whoea: :whoea:

Maar jullie hebben wel volkomen gelijk Els, to the point.
Daar zijn er helaas al genoeg van, mensen die just for fun omdat "hondje het zo leuk vind" willen doen.

Een gelijkgestemde ziel,die meteen weet wat ik bedoel.  :bow:
En ja,of ze nu met een werklijn afkomen of een showlijn,dat maakt ons niks uit.Maar we willen wel die ene die het serieus meent niet zijn kans ontnemen om dichtbij te trainen door 10 'fun-mensen' aan te nemen.Ons motto is 'dichtbij' en 'kleinschalig'.
We hoeven dit helemaal niet te doen,we kunnen ook de weide en de schapen voor ons zelf houden. :hmpf:

Offline borderlove

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 386 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: juni 18, 2012, 02:41:02 »
ik zou eigenlijk Kyra wel eens bij de schapen willen zien, heb geen idee of het in haar zit eigenlijk  :weetniet: maar ik zit dus met het probleem dat ik niet kan garanderen elke keer te komen... mijn werk laat dat niet toe  :? stel dat je elke woensdag traint, dan is de kans groot dat ik 1 week kan komen, en de volgende 3 weken late of nachtshift heb, en er dus al niet geraak.... Dus ga ik jullie tijd er niet aan verdoen  :wink:

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: juni 18, 2012, 15:19:27 »
ik zou eigenlijk Kyra wel eens bij de schapen willen zien, heb geen idee of het in haar zit eigenlijk  :weetniet: maar ik zit dus met het probleem dat ik niet kan garanderen elke keer te komen... mijn werk laat dat niet toe  :? stel dat je elke woensdag traint, dan is de kans groot dat ik 1 week kan komen, en de volgende 3 weken late of nachtshift heb, en er dus al niet geraak.... Dus ga ik jullie tijd er niet aan verdoen  :wink:

Als ze op haar vader gelijkt,zal er niet veel inzitten,Scott bekijkt geen schapen ...die is er al regelmatig bij gelaten geweest,maar het zit er echt niet in.Schapengevoel heeft hij totaal niet. :wink:

En wat regelmatig trainen betreft,nu hebben wij ook iemand die de ene week op maandag traint en de week daarop op een andere dag enz. ,dat maakt ons niet uit en wij passen ons aan aan de dag dat ze wel kunnen les volgen.Daarom stellen wij tijdens de week ook  de weide ter beschikking in de namiddag(na 15.00u ) en de donderdag en vrijdag de ganse dag ,voor die mensen die dan tijdens de week op zichzelf willen oefenen op datgene dat ze les gekregen hebben.Die maakt dan een afspraak,dan ga ik tegen die tijd naar de weide en dan kan die mens een half uur tot 3 kwartier oefenen op datgene dat hij geleerd heeft.
Wij stellen ons echt flexibel op naar de mensen toe die daar hun hobby willen van maken en die geven wij ook de kans om tijdens de week op zichzelf te trainen. :wink:

Blijkbaar komt dat 'tijd verdoen er aan' redelijk direct over,maar iedereen die ook maar ergens bij de schapen getraind heeft of nog traint,kent dat fenomeen.En ik heb het niet op jullie persoonlijk,maar daar komen 10-tallen mensen toe die 'het' ook wel eens willen leren,maar die in feite gewoon hun hond eens 15 minuten 'lossen' bij de schapen.Die denken dat ze hun border daar een plezier mee doen,maar dat doen ze in feite helemaal niet.En eenmaal die hond de smaak te pakken heeft,dan zie je ze niet meer,want die hond is vuil,stinkt naar schapenstront,hun wagen stinkt naar schapen,zijzelf zijn al eens tegen de vlakte gegaan enz. .Wij zien de zin van aan zo'n type mensen les te geven dus niet in,want je hebt nog niet eens de voldoening dat je die iets bij gebracht hebt. :weetniet:

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: juni 18, 2012, 17:32:48 »
Spijtig dat het alleen voor borders is...

Ik heb er de afstand voor over, tijd zou er gemaakt worden, maar ik heb Hollanders...

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: juni 18, 2012, 18:23:20 »

Dat is dan ook het enigste ras waar we wat ervaring mee hebben ....  :wink:

Offline wimmeke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #15 Gepost op: juni 22, 2012, 21:10:45 »
Dat is dan ook het enigste ras waar we wat ervaring mee hebben ....  :wink:

en zou je het doen met een Australian Cattle Dog?  :weetniet:,

ben momenteel in een periode dat ik wel aan schapen drijven zou doen, maar ben niet direct een borderman,
hebben wel onze dove maar dat is dan ook een gevalleke apart
dieren"rijk - mens"dom"

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: juni 22, 2012, 21:25:19 »
en zou je het doen met een Australian Cattle Dog?  :weetniet:,

Een Cattle Dog werkt  'rechtop' en heeft 'weinig eye'...een border werkt 'diep' en heeft 'veel eye' ...dat is dus al een wereld van verschil om mee te werken.
En een ACD doen werken op de manier van een border wekt alleen maar frustratie op bij de hond. :wink:
Ik denk dus dat je beter iemand kunt zoeken die ervaring heeft met Cattle's als je het écht wilt leren en op een aangepaste manier voor je hond :wink:

Offline insen

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 231 HV-Punten
    • Highstakes
« Reactie #17 Gepost op: juni 22, 2012, 23:46:57 »

Blijkbaar komt dat 'tijd verdoen er aan' redelijk direct over,maar iedereen die ook maar ergens bij de schapen getraind heeft of nog traint,kent dat fenomeen.En ik heb het niet op jullie persoonlijk,maar daar komen 10-tallen mensen toe die 'het' ook wel eens willen leren,maar die in feite gewoon hun hond eens 15 minuten 'lossen' bij de schapen.Die denken dat ze hun border daar een plezier mee doen,maar dat doen ze in feite helemaal niet.En eenmaal die hond de smaak te pakken heeft,dan zie je ze niet meer,want die hond is vuil,stinkt naar schapenstront,hun wagen stinkt naar schapen,zijzelf zijn al eens tegen de vlakte gegaan enz. .Wij zien de zin van aan zo'n type mensen les te geven dus niet in,want je hebt nog niet eens de voldoening dat je die iets bij gebracht hebt. :weetniet:

Snap het heel goed hoor  :wink:

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: juni 23, 2012, 08:54:08 »
Snap het heel goed hoor  :wink:

Ik heb zo het gevoel dat jullie in 'ons profiel' passen.  :wink:
En in een uur of 2 sta je er. :fuu:  :vuistje:

Offline wimmeke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #19 Gepost op: juni 24, 2012, 09:22:46 »

en een working kelpie?
dieren"rijk - mens"dom"

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal