collapse

Auteur Topic: Schapendrijven  (gelezen 1907 keer)

Offline Fiz

• startende hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Schapendrijven
« Gepost op: juli 21, 2017, 14:38:38 »
Hallo, weet iemand of er in regio Leuven/ kortenberg of omstreken een club of iemand is die zich bezighoudt met schapendrijven...ik zou dat precies eens willen proberen met onze herder (geen border dus)...alvast bedankt voor de tips!

Offline Voica

• verslaafde hondenvriend
  • *
Re: Schapendrijven
« Reactie #1 Gepost op: juli 21, 2017, 16:02:31 »
Hallo, weet iemand of er in regio Leuven/ kortenberg of omstreken een club of iemand is die zich bezighoudt met schapendrijven...ik zou dat precies eens willen proberen met onze herder (geen border dus)...alvast bedankt voor de tips!

Ik heb zelf een Australian Working Kelpie... dus ook geen border, en t'is niet makkelijk om een plaats te vinden waar je welkom bent met een ander ras.

Ikzelf ga voornamelijk veel in Nederland trainen of bij Kitai zijn fokkers in Luxemburg.  Nederland, is soms wel een eindje rijden maar de workshops enz zijn zeker de moeite.  :thumbs:

Offline Sassy

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2017, 17:49:17 »
Ik ken in Belgie eigenlijk alleen Raf de Winter, die zit in Weelde, en Hasselt waar men traint met andere rassen als BC

Offline Fiz

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2017, 19:30:33 »
Oei precies niet evident... :denk:

Offline Voica

• *
« Reactie #4 Gepost op: juli 21, 2017, 19:58:24 »

Nederland is op dat vlak evidenter; maar t'is vaak een eindje.

Offline Fiz

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #5 Gepost op: juli 21, 2017, 23:03:31 »
Tips voor NL? (Liefst niet te ver de grens over)...ga dat ene in Hasselt ook even uitzoeken, heeft die een site?

Offline Voica

• *
« Reactie #6 Gepost op: juli 22, 2017, 09:37:02 »
Tips voor NL? (Liefst niet te ver de grens over)...ga dat ene in Hasselt ook even uitzoeken, heeft die een site?

Ik ga geregeld eens op workshop in Nieuwerkerken aan de IJsel... mss eens opzoeken hoe ver dat is voor je ?

Voor mij is dat 1u30 min rijden

Offline Sassy

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #7 Gepost op: juli 22, 2017, 09:59:33 »
??

Die in Hasselt vind je via google als je Hasselts hondje ingeeft  :wink:

In NL ken ik de mensen van Sweet Lake Shepherds in Zoetermeer, hebben geen website (meer), maar je kunt Helen Proost via Facebook vinden. Daar trainen ze ook met veel verschillende rassen, ik weet alleen niet of die nog plek hebben voor mensen erbij.

Is gewoon moeilijk als je een ander ras als border collie hebt, de mensen hebben er gewoon de kennis niet voor in huis om andere rassen te begeleiden.

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal