collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Oplossing belonen.  (gelezen 4437 keer)

Offline ands

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2368 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Oplossing belonen.
« Gepost op: mei 25, 2012, 00:24:01 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Momenteel train ik op geitenmix van slagerij west.  Is blijkbaar het enige waar Casper alles voor doet naast belonen met zijn bal.  Maar de bal alleen is onvoldoende.
Nadeel is dat ik stinkende handen heb, telkens trainingsbuideltje moet wassen (als ik geen schimmel wil de volgende keer), het ook verkruimeld en ik soms stukjes in gras verlies (waardoor meneer in zoekmodus snoep gaat), en het moeilijk doseerbaar is.
Nu opperde Wendy om het in een spuit te stoppen.  Op zich geen slecht idee, maar aangezien de mix ook botstukjes bevat en redelijk stijf is, gaat dat praktisch denk ik niet haalbaar zijn.  Of moet een spuit nemen met janetstuk, maar die bestaat enkel in 50 cc (bij mij op werk althans).
Nu zoek ik een dus een ander en properder alternatief. Balletjes maken en drogen, dan verliest het zijn effect.
Heb hier wegwerpbare spuitzakken liggen, weet niet of dat iets zou zijn.

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
Re: Oplossing belonen.
« Reactie #1 Gepost op: mei 25, 2012, 16:17:10 »
Niemand nog een idee?

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #2 Gepost op: mei 25, 2012, 16:35:34 »
ja waarom geen 50cc of 100cc spuit? zou dat niet lukken?

Zou dat daarin echt blijven steken? Want dat zijn toch brede teutjes?
Desnoods het teutje eraf knippen?

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: mei 25, 2012, 16:41:09 »
en als je balletjes kookt of bakt?
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2012, 17:05:59 »
Stukjes bot uitvissen? :lol:

Offline koenv

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 313 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: mei 25, 2012, 17:08:20 »
Momenteel train ik op geitenmix van slagerij west.  Is blijkbaar het enige waar Casper alles voor doet naast belonen met zijn bal.  Maar de bal alleen is onvoldoende.
Nadeel is dat ik stinkende handen heb, telkens trainingsbuideltje moet wassen (als ik geen schimmel wil de volgende keer), het ook verkruimeld en ik soms stukjes in gras verlies (waardoor meneer in zoekmodus snoep gaat), en het moeilijk doseerbaar is.
Nu opperde Wendy om het in een spuit te stoppen.  Op zich geen slecht idee, maar aangezien de mix ook botstukjes bevat en redelijk stijf is, gaat dat praktisch denk ik niet haalbaar zijn.  Of moet een spuit nemen met janetstuk, maar die bestaat enkel in 50 cc (bij mij op werk althans).
Nu zoek ik een dus een ander en properder alternatief. Balletjes maken en drogen, dan verliest het zijn effect.
Heb hier wegwerpbare spuitzakken liggen, weet niet of dat iets zou zijn.

Pak ook een  geit mee op wandel.  :lol:

Offline karendb

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: mei 25, 2012, 18:02:40 »
Persoonlijk zou ik gewoon opzoek gaan naar een alternatief.
Als we bijvoorbeeld gaan speuren gebruik ik Rodi (de kipversie). Is vrij stevige worst...natuurlijk ga je hiermee niet van stinkende handen verlost zijn en met deze temperaturen... :lol:
Vlees gewoon afbouwen... :weetniet:

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: mei 26, 2012, 01:10:04 »
Persoonlijk zou ik gewoon opzoek gaan naar een alternatief.
Vlees gewoon afbouwen... :weetniet:
Heb in openingspost reeds vermeld dat niks anders werkt.  Duck lukt ook, maar in mindere mate.  Schapenmix ook en eigen gemaakte kvv ook.  Lever halfgedroogd, want gedroogd dan heeft het geen effect meer; maar dat is ook al zo een vieze brij als je dat in je buideltje steekt.  En stinken, niet minder.
Oh ja, heb rodi liggen, maar is hier in alle varianten, maar is hier geen succes.

Offline karendb

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: mei 26, 2012, 14:29:12 »
Voor een hond is er eigenlijk niets heerlijker dan een stuk vers vlees, vandaar dat een droog koekske nu ook vies bekeken zal worden...
Anders moet je zijn bal continu bij het vlees laten liggen zodat het er goed naar ruikt? :weetniet:

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: mei 27, 2012, 00:38:48 »
Is een orbeebal.  Zijn bal is goed als beloning, maar geen 20 keer na elkaar.  Is nogal op eten gericht.

Ga woensdag is proberen met een spuitzak.

Offline Kinai

• hondenvriend pro
  • *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: mei 27, 2012, 08:43:53 »
Stukjes gebakken lever al geprobeerd. Daarvoor zou kinai ongelukken doen en beter vast te houden, is maar idee hÚ. Is zou anders van de geit vleesballetjes maken en eventueel stomen. Zo behouden ze meer hun originele textuur en smaak.

Offline jullemie

• warme hondenvriend
  • *
  • 29 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: mei 31, 2012, 08:21:16 »
de brij iets smeu´ger maken met (kippen- of groenten-) bouillon?

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: mei 31, 2012, 16:58:49 »
Is smeu´ig genoeg.

Gisteren wegwerpbare spuitzak geprobeerd. 
Het positieve was dat het proper bleef in mijn buideltje en beter dosseerbaar.  Althans tot ik het vasthad en van Casper een bal wou afnemen en hij .... en stuk van mijn spuitzak beet.   :doh:  Negatieve was dat belonen iets langer duurde en op lange termijn die spuitzakken eigenlijk niet zo goedkoop(30 cent per spuitzak) en niet herbuikbaar zijn .

Volgende keer wordt een spuit geprobeerd.

Hervulbare tubes zoals van tandpasta, kunt ge dat ergens vinden?

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #13 Gepost op: mei 31, 2012, 17:00:28 »
Nu snap ik opeens waarom alle honden in het 2de en 3de uur vorige week opeens zo begonnen te snuffelen in het gras. :lol:

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: mei 31, 2012, 17:12:52 »
Nu snap ik opeens waarom alle honden in het 2de en 3de uur vorige week opeens zo begonnen te snuffelen in het gras. :lol:
En ik hopende als ik dit topic opende dat je de oplossing voor mij zou hebben. :hmpf:

En trouwens meegedaan met tweede groep deze week.  Weer een hele aanpassing.  Verkennen.  Ehm, wat bedoelen ze.  Ipv iedereen zijn hond gaan halen, mooi ieder op beurt wachten naast terrein.

En snuffelen, deden ze allemaal blijkbaar.  En zat er dus voor nikske tussen. :weetniet:  Moet wel zeggen, heb veel fans tussen de hondjes. :lol:

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #15 Gepost op: mei 31, 2012, 17:20:30 »
Ik zal eens nadenken voor een oplossing :lol: Ik heb zo geen ingewikkelde problemen :wink:

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: mei 31, 2012, 20:34:07 »
Zou de magic decobol van tupperware geen oplossing zijn?

Offline magicdjinn

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 44 HV-Punten
  • groeten en een poot van the pack!
« Reactie #17 Gepost op: mei 31, 2012, 22:19:09 »
Zou een soort van een zeeppompje werken?
Dat pompje kan je goed demonteren om te kuisen en de fles met een flessenborstel.

Ik weet niet hoe vloeibaar de geitenmix is en hoe groot de stukken zijn die erin zitten.

time flies, use it well

Offline Perdita

• *
  • 752 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: mei 31, 2012, 22:28:02 »
Je ozu leverpatee in een spuit kunnen doen. Eventueel wat vocht toevoegen om het smeuiger te maken.

Ik vind het wel raar dat je zegt dat hij nogal op eten is gericht, maar uiteindelijk lust hij dan bijna niks als beloning?
Anders kan je ervoor zorgen dat hij meer honger heeft op trainingsdagen. Je kan er bv voor zorgen dat de trainingsdag na een vastendag valt.

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: mei 31, 2012, 23:35:50 »
Ik heb niet echt vastendagen.  Heb het geprobeerd, maar eet dan van alles op straat op, steelt dingen en dat heb ik toch liever niet.

Lust alles, dat is het probleem niet.  Maar hij wil niet voor alles werken.  Andere geurtjes zijn dan belangrijker dan wat ik ook mee heb om hem bij me te houden.  Op zijn bal staat hij meestal zo hevig dat hij enkel daar oog voor heeft en en niet meer doet wat er van hem gevraagd wordt.  Eens je met zijn bal beloont, laat hij die moeilijk los.  In spel, bvb naast het plein, is dat dan weer geen probleem.

Wat heb ik al geprobeerd, salami, lookworst, tv-worstjes, ver alle kleine snoepjes en koekjes van uit de winkel, frolic, kaas, gedroogde long en lever, gebakken worst, kippenfilet (gekookt en gebakken), gedroogde kip, zelf gebakken koekjes met tonijn, lever, kip, leverworst en zal nog zeker dingen vergeten hebben.
Duck compleet voldoet niet, de rund is een stroperige boel (dat ik het zelf niet meer wil gebruiken).

Van de geitenmix kan je makkelijk balletjes rollen, maar eens in buideltje blijft er van die balletjes meestal niks meer over.

Ik heb het gebruik ervan in het verleden al meermaals geprobeerd om af te bouwen en geleidelijk aan te vervangen door iets, maar kom steeds op het zelfde uit.  Wil eigenlijk enkel werken voor hetgeen hij dagelijks in zijn kom krijgt, namelijk verse voeding.  En in dat opzicht is zo een mix of eigen maalsel wel het meest praktische; want zie me nog niet met paardenstukjes of steak in mijn zak rondlopen.  Want daarmee zal waarschijnlijk ook wel gaan.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal